Wat voor oplossing?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodemi

Re: Wat voor oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 09:44

Ik zie hier meerdere malen staan dat er 6x per jaar ontwormd wordt maar das naar mijn mening ook niet helemaal goed.. lees het volgende maar is wat ik van een website heb geplukt die informeert over het ontwormen van oa paarden:

Want wist u dat:
• tot 80% van de paarden niet of slechts heel licht besmet zijn, als ze worden ontwormd. Ook in Nederland worden paarden te vaak onnodig behandeld!

• te vaak en onnodig behandelen de ontwikkeling van wormresistentie versnelt.

• een paard de gelegenheid moet krijgen om natuurlijke immuniteit (weerstand) tegen wormen op te bouwen.

• door de huidige manier van paardenhouderij; pensionstalling, wisselende groepssamenstelling op de weide, veelvuldig omweiden, meerdere eigenaren die onafhankelijk van elkaar ontwormen, kunnen wij niet meer volstaan met standaard (groeps)behandelingen. De dieren moeten als individu worden benaderd.

Er is dus behoefte aan een andere manier van maagdarmwormbestrijding: "vaak ontwormen bij paarden; het baat meestal niet, maar het schaadt vaak wel".

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:09

hee gael:) ik heb even het hele topic doorgelezen en weet natuurlijk hoe het er aantoegaat bij Piet op stal. Als je het lastig vind om hem om advies te vragen, of om hem om bijvoorbeeld een telefoonnummer oid te vragen van bijv een DA. Of je wilt gewoon graag wat hulp zonder dat iedereen zich er enorm mee gaat bemoeien kan je denk ik best eens susan (de lesgeefster) om hulp vragen! Ik denk dat ze je érg graag zou willen helpen met bijv een DA bellen of een hoefsmid regelen! Ik vind het goed van je dat je er zo mee bezig bent om Jolita lekker gezond te krijgen OK dan!

net vroeg iemand volgens mij trouwens of ze 2 uur per dag in een lesje liep (er zijn alleen op woensdag en zaterdag lessen!)

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-07 22:21

Heej Iris Bloos Vind het iid erg lastig om het allemaal zo te moeten doen, zelf regelen enzo. Ik heb namelijk ppdnos en bij mij gaat 't nét iets anders. Bedankt voor de tip! Ik zal het eens gaan vragen. Probeer er echt alles aan om onze lieve Jolita beter te krijgen Ja

Zoë_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 22:22

ach meid volgens mij doe je al zo je best! Ga gewoon zo door in het tempo dat voor jou goed is!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 00:24

Een paard houden kun je ook maar leren door er 1 te hebben Knipoog

Ik zeg altijd: kijk goed naar je paard en volg je gevoel, als iets fout aanvoelt, ook maar een klein beetje, heb je meestal gelijk Knipoog

Ik heb altijd gehoord dat 4 keer ontwormen ook volstaat.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 10:27

Het aantal keer ontwormen per jaar hangt ook af van hoe je je paard houdt. Als hij altijd op stal blijft dan hoef je niet zoveel te ontwormen als dat hij altijd op de weide staat.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:29

Is de vee arts nou nog steeds niet geweest. Duurt dat zo lang?
Hoefsmit kan ik me iets bij voorstellen maar de vee arts moet toch een beetje opschieten als je die belt

Ik hoop dat na een behandeling je problemen worden opgelost. Zo vaak is er iets lichamelijks aan de hand en is het paard rijtechnisch gewoon in orde. Het is soms een wereld van verschil na de behandeling

Roverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 11:54

Ik ken meer Fjorden die dit doen.
Ik heb geleerd om ze aan de teugel te rijden (als jullie dat kunnen)
misschien helpt dat ?

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 12:09

Bedankt Ja Ik zal eens gaan proberen. Gelukkig doet ze het op dit moment veel minder!

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 19:23

Hmm, nog steeds geen DA. Waarschijnlijk gaan we hier ook weg, zo kan het toch niet langer. Ik bedoel, als iemand je beloofd om een DA en hoefsmid te bellen moet je dat toch ook doen. Dan toch maar zelf wat proberen te regelen.. Iemand nog tips?

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 19:29

Niemand Huilen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:29

pak de telefoongids en kijk naar welke da er in de buurt zit en bel Lachen
Maak een afspraak en zorg dat je er zelf bent Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 19:34

Is opzich wel een idee Ja Maar ze zeggen, eerst wachten tot de wormenkuur werkt. Hoelang duurt dat, tot dat werkt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:36

Ik zou toch een da laten komen
Laat die maar kijken en zeggen wat die er van vind Ja

Zeg aan de telefoon ook dat de tanen na gekeken moeten worden.
Sturen ze een da die daar ook verstand van heeft Lachen

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 19:40

Ik snap dat door je ziekte dingen anders gaan, maar volgens mij werken je handen en stem wel, dus waarom bel je nou niet zelf die DA of welke dan ook.

Als mijn paardje er zo bij zou lopen, nou dan zorgde ik nog dat diezelfde dag er een DA bij kwam.

Een beetje zelfinitiatief tegenover je paardje zou wel netjes zijn.
En als het zelf niet lukt, je bent 17, ik neem aan dat je ouders hebt.

Of die om paarden geven ja of nee, dat maakt niet uit, maar ze kunnen toch wel even bellen?

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 19:44

Maar ik vind het wel moeilijk om iemand te bellen, vooral iemand die ik niet ken. Laat staan met 'm praten. Ik snap je reactie echt heel goed, ik wil ook gewoon dat er een DA komt. Maar had het er net nog met mn moeder over. En er moet idd een DA gebeld worden, en dat doet zij dan voor mij Ja

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:01

Rij eens gewoon lekker met lange teugel.. Maarre miss is les nemen een idee? Succes iig! [Let verder trouwens wel op het rechtop zitten, handen rechtop, knikje in de ellebogen en voor je uit kijken Lachen ]

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:27

Bedankt! En met de lessen zijn we bezig Ja Ook bedankt voor de tip Lachen

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 20:49

Ik zou idd je moeder laten bellen, ik kan me voorstellen dat het voor jou erg moeilijk is als je PDD Nos hebt, maar je paardje verdient het toch dat hij behandelt wordt. Als ik dit lees dan vraag ik me wel af hoe het op deze stal gaat als een paard echt iets ernstigs heeft.

Verder vraag ik me af wie vind dat je eerst de wormkuur moet afwachten, (de stal eigenaar) als je paard propjes maakt van het voer heeft dat weinig met wormen te maken.

Veel succes in ieder geval en ik hoop de da nu snel komt.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 20:53

Hee, bedankt. Ik weet wel, voor een paar weken terug toen mijn pony cindy ernstige koliek had, dat er wel meteen een DA kwam. Maar waarom dat nu niet zo is Boos! ??

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:09

Heb je nog een pony, Cindy, dan?
Door problemen aan het gebit kan je pony ook koliek krijgen. Volg de raad van Iris op en laat iemand je helpen met bellen etc. Zo te zien weet zij meer in jou omgeving. Misschien wil ze je wel helpen of je instructrice wel die ze noemt.
Ik wil je wel helpen maar waarschijnlijk wonen we te ver van elkaar vandaan.
Kom op Gael je bent op de goede weg, maar onderneem actie. Zoek in het telefoonboek naar een dierenarts en laat iemand anders voor je bellen, terwijl je er naast zit.

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 22:48

Nee Cindy heb ik (helaas) niet meer. Ik zal eens kijken wie mij kan helpen met bellen, helaas zijn er niet veel menssen die dat willen/kunnen. Iig bedankt voor je tips/raad. Vind zelf ook dat ik wel wat meer actie mag/moet ondernemen! Ik ben tenslotte wel 17 Ja

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 22:50

Hoi!
Wat ik me nu afvraag is, of er nu daadwerkelijk een DA is gebelt of niet?

Verder lees ik dat je pony meeloopt in lessen, fijn. Heb je eigenlijk zelf les?
Een gouden tip misschien; priveles. Bij mij hielp dit super, mijn haf is ontzéttend druk namelijk en zo hebben we in een paar maanden tijd bergen oplossingen bedacht en we gaan nog steeds met sprongen vooruit.

Tegenover Piet Thoonsen, Anita Janssen. Weetniet of je haar kent Lachen?

Ben benieuwd wat het nou is met je paard, ik blijf het even volgen!
Groetjes

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-07 23:05

Hee! Lachen Ik denk eigenlijk niet dat er een DA is gebeld. Daarom gaan we nu zelf actie ondernemen. Ik heb op dit moment zelf even geen les. Maar daar zijn we zeker mee bezig! Lachen (om iemand te vinden voor privé les) Eehm ik denk dat ik wel weet wie je bedoeld Ja Ik zal zeker weer posten als ik meer weet!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-07 23:12

Ik snap niet dat er na bijna 3 weken (topic is van 21-2 )nog steeds geen DA is geweest.Ik snap best dat je sommige dingen moeilijker kunt dan iemand anders.Maar 2 of 3 weken wachten op een DA?Heb je geen vriendin die kan bellen?Ik vind het van je ouders ook een beetje onverantwoordelijk,hun zijn verantwoordelijk voor de gezondheid van je pony en jou!Desnoods mail je een DA en leg je je verhaal uit.Je hebt denk ik wel het beste met je pony voor maar in dit geval MOET er toch IEMAND kunnen bellen?
Succes en sterkte ermee en ik hoop dat er snel een DA komt.