Poepzak verplicht!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Poepzak verplicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:23

Schijnbaar idd. Maarja.. Nieuwerkerkers kunnen ook echte zeikers zijn Haha! Staan we om bekend Schijnheilig
Maar toen ik het las in die krant kon ik mn lachen niet meer inhouden, het stond ook echt op de voorpagina Haha! ROFL
Zowaar de site is geupdate Bloos!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:30

Tja en ik kan het dan niet laten om te zoeken en te zoeken en kom dus het verslag tegen van de gemeenteraad van 30 januari jl. En daar is inderdaad een amendement aangenomen:

Citaat:
8. 8e wijziging Algemene Plaatselijke Verordening
(APV)
De heer Van der Torn noemt de verordening een
stap in de goede richting; er zijn een aantal artikelen
geschrapt.
De heer Edel wil een artikle aan de APV toevoegen
en dient een amendement in.
AMENDEMENT
De raad van de Gemeente Nieuwerkerk aan den
IJssel, in vergadering bijeen op 30 januari 2007;
gelet op artikel 33 van het Reglement van Orde;
kennis genomen hebbende van:
de 8e wijziging Algemene Plaatselijke Verordening;
overwegende:
- dat door de toename van het aantal paarden in onze
gemeente tevens de overlast van de uitwerpselen
van deze paarden op de openbare weg toeneemt;
- dat ondanks de opruimplicht de overlast toeneemt in
plaats van afneemt;
- dat gerichte handhaving lastig is;
besluit:
toevoeging van navolgende lid 4 bij het artikel 2.4.18
van de APV:
4. De berijder of begeleider van paard of pony is
verplicht binnen de bebouwde kom op de openbare
weg zijn paard of pony te voorzien van een op
effectieve wijze aangegespte paardenpoepzak.
en gaat over tot de orde van de dag.

http://ris.new.applicatieweb.nl/downloa ... 1-2007.pdf

Tja dat wordt dus de poepzak... Koe Haha! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 00:58

Onze gemeente is gewoon een beetje de weg kwijt... ben benieuwd of ik binnenkort echt de paarden zie rijden met zo'n zak onder de bips. Als ze überhaupt zich nog laten zien in de bebouwde kom Haha!

amaretto2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:06

belachelijk duur, als de gemeente dat wil dan zouden ze die dingen gratis moeten uit delen aan een paarden bezitter. net als voor de hondenbezitters alleen past daar geen paardendrol in ha ha ha, weet ook eigenlijk niet wat ik mij daarbij voor moet stellen zo een poep zak.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 01:10

hier in Oostzaan schijnen ze er ook over na te denken bij de gemeente, alleen denk ik dat het er hier nooit doorkomt, teveel paardeneigenaren en wat willen ze nu doen, je aanhouden, dan rijd je toch gewoon weg? omschrijvind een blond meisje op een bruin paard Tong uitsteken hihi dan kun je het halve dorp wel aanwijzen hihi

jrxs4all

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:04

Ik dacht dat het een grapje was, invoeringsdatum zeker 1 april ? Tong uitsteken Tong uitsteken

Maar helaas, het blijkt serieus te zijn:

"5. 8e wijziging Algemene
Plaatselijke Verordening (APV)
De noodzaak is ontstaan de huidige Algemene
Plaatselijke Verordening aan te passen aan de
recente wetswijzigingen en jurisprudentie.
De raad heeft met het voorstel ingestemd met
inachtneming van een aangenomen amendement
(wijziging) van CDA, PvdA en VVD. Dit amendement
verplicht een berijder of begeleider van een
paard en of pony binnen de bebouwde kom op
de openbare weg zijn paard of pony te voorzien
van een op effectieve wijze aan gegespte
paardenpoepzak."

Tja, het moet niet veel gekker worden ....... Het schijn dat nog meer gemeentes er mee bezig zijn. Als we zo bezig gaan kan ik nog wel meer verzinnen.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:05

Leoonie schreef:
ik zou zeggen als ze die regen aanschaffen, dat alle ruiters zo'n ding krijgen.
zij willen het, dan moeten ze het niet zo belachelijk duur maken

En daar ben ik het mee eens.

jrxs4all

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 13:22

slimmerik schreef:
Tja en ik kan het dan niet laten om te zoeken en te zoeken en kom dus het verslag tegen van de gemeenteraad van 30 januari jl. En daar is inderdaad een amendement aangenomen:

Citaat:
8. 8e wijziging Algemene Plaatselijke Verordening
(APV)........ <knip>

Je kunt tegen een wijziging van de APV een bezwaarschrift indienen bij de gemeente. Ik zou het zeker doen en dan met een aantal mensen samen.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 14:49

ik ga echt niet met zo'n ding rijden! wat een belachelijke prijs!
Ben ik blij dat ik niet echt in een bebouwde kom rijdt Duivel Clown Vork

jrxs4all

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:27

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:50

Het beste, kan je inderdaad bewaar maken tegen het besluit van de gemeente. Boos! Onze gemeente had aan gegeven dat ruiters de mest zelf moesten gaan opruimen. Vele bezwaar schriften zijn naar de gemeente gegaan. En voorlopig is het idee van tafel. In de bezwaar schriften vooral vermelden dat je de gemeente verantwoordelijk steld voor de gevolgen van hun maatregel. Paardenpoep hoort te vallen en niet ergens onder hun buik te bengelen. En om de poepzak leeg te maken moet je behoorlijke handelingen verrichten. Ga dat maar eens langs de weg doen met al het verkeer om je heen.

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:51

geldt dit in alle gemeentes?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:55

OMG! Dat is vragen om een rodeo onderweg!! Als ik dat ding bij mijn fjord aan zijn staart hang kan ik buitenrijden wel vergeten!! Bloos! Nou poept mijn fjord nooit buiten ( alleen in zijn stal ) dus ik zit straks met een onding opgescheept, die nooit word volgescheten!!

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:59

hoop niet dat ze dat ij mij in de buurt ook gaan verplichten, dan weet ik zeker dat ik straks heel erg hard over de weg ga...maar dan niet omdat ik dat zelf zo graag wil....
lomp ding....

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 15:59

tjonge ik geloof niet dat paardenpoep nou echt kwaad kan en schadelijk is

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:02

Pff wat belachelijk zeg! Ze hebben echt niks beters te bedenken.

Ze kunnen beter wat aan die hondenstront doen dat op de stoep ligt! Boos!

maupiepleun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:03

Dan mogen ze ook kattenpoep wel verbieden op straat of in je tuin!! Dat zijn beesten die pas overal en nergens poepen!

Honden tsjah dat gaat nog, onze honden heb ik zo opgevoed dat ze dat of netjes in de goot doen of in de bosjes!

En een paardendrol is nog wel de beest beste van deze 3!

Sterkte er maar mee!

(PS je ziet het in het buitenland wel eens bij die paarden voor de koets!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:05

Voorlopig is het alleen in de gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel geloof ik. Mja en bezwaar indienen is idd wel slim want ik denk toch ook niet dat de gemeente ineens tientallen ongelukken op zich wilt hebben zitten van paarden die erdoor aan de kletter gaan. Nagelbijten / Gniffelen

Norway_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:06

Mogen ze ook wel met honden gaan doen dan! Wat 8erlijk zeg!!!!

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:27

Als ze dat hier in Zoetermeer/Berkel en Rodenrijs deze regel gaan instellen ga ik toch echt vragen aan de gemeenteraad of ze mijn paard poepzakmak willen maken. Ik ga er namelijk echt niet opzitten als hij een poepzak aan zijn staart heeft hangen. Dit is gewoon vragen om ongelukken.
En dan zeggen ze nog dat wij de karaktereigenschappen en sterkte niet moeten onderschatten. Blijkbaar doen zij dat dus wel.

jrxs4all

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:34

__Artje__ schreef:
Voorlopig is het alleen in de gemeente Nieuwerkerk aan den IJssel geloof ik. Mja en bezwaar indienen is idd wel slim want ik denk toch ook niet dat de gemeente ineens tientallen ongelukken op zich wilt hebben zitten van paarden die erdoor aan de kletter gaan. Nagelbijten / Gniffelen

Dat moet je beslist gaan doen, bezwaar maken. Naast het argument van ongelukken vind ik het ook een vorm van dierenmishandeling. En als de rechters op Malta daar zo over dachten, waarom hier dan niet.

En is het nou echt zo'n groot probleem, liggen de straten bij jullie vol met paardenkeutels ? Nee toch.

Ik moet trouwens ook nog zien dat als je een bekeuring krijgt en je laat het voorkomen, dat er dan 1 rechter te vinden zal zijn die je een boete zal opleggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:36

Als ze dat bij ons doen, doe ik gewoon niet mee. Ik laat mijn paard echt niet met zo'n ding lopen. Daarbij is hij nog jong, dus.... Doen ze eerst maar eens bij de honden in de buurt, daar word ik pas gek van als ik met mijn dochtertje naar de speeltuin ga, een grasveldje op loop of gewoon even op de stoep voor de deur loop. Zorg daar eerst maar eens voor en dan zien we wel weer verder. Haha!

Ik ruim de hopen van mijn paard wel op, hoor, als ze in een bewoonde wijk liggen. Vind ik wel zo netjes.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 13-02-07 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:37

Ik vind het echt een onzin. Ik vraag me trouwens vaf wat er zo erg is aan de eigen poep van je paard opruimen. Doe ik ook als ze binnen de bebouwde kom een hoop neerlecht. maar gewoon op de weg niet dag ga ik echt niet opruimen. K zie het al voor me met een schep heel dat end weer teug en dan ergens aankloppen bij totaal onbekanden van mag ik uw vuilnis bak chien even lenen. Dan heeft U daarna een gezellige herinnering aan mij en me paard Tong uitsteken Wat trouwens als je met zo'n ding gaat gallopereen. Want ik ga dat ding echt niet om doen voor dat kleine flut stukje dat ik dan uberhaut door een woonwijk heen rij. Want daarna ga je gezellig naar het bos. mooi niet dus eerst wlang huis om dat ding der fa te halen. Ow nee dat kan niet want dan moet ik weer door een woonwijk Clown

Ik vind het dus totaale onzin

merrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:37

Ik snap dat mensen geen paardepoep willen in hun straatjes, maar iets van 100 euro is wel iets te veel! Dan moeten ze het maar gratis geven. Bovendien, hondepeop zakjes zijn ook geen 100 euro Tong uitsteken

Nicky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-07 16:38

en die hang je niet achter de kont van je hond Tong uitsteken denk niet dat de paarden blij zijn met zo'n zak achter hun kontje