Zielig? Of toch niet?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

HummerTime

Re: Zielig? Of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:29

blosbokker schreef:
Oordeel ik dan hard? En in welke positie verkeer ik dan?
En goed dat jou paardjes lekker naar buiten kunnen Lachen

Ik heb het er niet over dat jij hard oordeelt, dat bedoel ik in het algemeen.

Ook over jouw positie oordeel ik niet, want die ken ik ook niet. Wel had jij het geluk dat je je paard bij een vriendin kwijt kon en op die manier rustig een fijne stal kon zoeken..... Ik bedoel dus alleen maar, dat niet iedereen dat geluk heeft........ Knipoog

blosbokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:40

Ow ok, dat klopt ook wel ja, zeker lief dat ze daar zo lang mocht blijven. Ik denk ook echt alleen maar in het belang van de paarden hoor, niet om mensen te veroordelen. Het lijkt me als paard zijnde gewoon zo frustrerend om niet je eigen gang te kunnen gaan de hele dag. Maar misschien leef ik in gedachten wel in het 'roze my little pony land' en moet ik niet zo zeuren. Knipoog

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 22:43

Mwah....... Wat is zeuren.........? Je bedoelt het immers goed! En misschien zit je inderdaad wel een beetje in het roze my little pony land (hihi goed gevonden!) maar daar is toch niks mis mee?? Het is alleen helaas niet mogelijk voor alle paarden om daar te wonen Clown

love0scar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:28

ik vind hem ook te hoog!!
zeker als je dan ziet dat het plafon er maar zo een klein stukje boven zit Knipoog
het is niet jou paard natuurlijk maar ik denk dat het wel beetje zielig is.. hij kan niet leuk snel kijken hoe het daar buiten gaat, niet makkenlijk iig.
succes Clown

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-07 23:36

blosbokker schreef:
Oordeel ik dan hard? En in welke positie verkeer ik dan?
En goed dat jou paardjes lekker naar buiten kunnen Lachen

hier dan ook een reactie van mij na meegelezen te hebben Haha!
De rand vind ik ook inderdaad te hoog zoals inge weet!

maar over het binnhouden van je paard wil ik toch wat kwijt.
Mijn pony stond in de zomer 24/7 buiten en dat vond ze heerlijk
Maar op het moment dat het natter en kouder werd ging ze naar binnen toe simpelweg omdat anders het hele land verkloot werd en ze der zomers niks meer aan had.
Overdag ging ze 1 a 2 uur naar buiten(met mooi weer altijd langer proberen of even een stuk wandellen na het rijden) in de buitenbak,daarna gereden of want dan ook dan nog ff laten staan in de binnenbak en vervolgens lekker opstal...wat ze ook zeer zeker wardeerde omdat der eten was en een lekker warm plekje om te liggen.
In mijn ogen is een paard s'winters op stal zetten helemaal niet erg..mits de box groot genoeg en ze der wel voldoende uitkomt

Lauraa15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 09:08

ik zou het wat lager maken zodat de pony wat meer contact heeft met andere paarden..

Gr laura

Quinell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:43

Het is wel zielig dat de pony dan en nacht in een stal staat.
Ik vind de staldeur ook een beetje hoog..... hij doet gewoon zijn nek zeer!!! Verdrietig

Ik zou hem in een stal zetten die niet niet zo'n hoge staldeur heeft.
Maar dat is mijn mening!! Knipoog

lausan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:49

Ik vind de rand zeker te hoog en het plafond zeker te laag! De pony kan niet makkelijk over de deur heen kijken. En als er op stal iets zou gebeuren waarvan ie schrikt en hij komt omhoog stoot ie z'n hoofd...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 13:50

nogal aan dehoge kant inderdaad. Kan je er geen driehoek uit zagen, waar hij met z'n hoofd in kan, zoals je dat ziet bij standaard boxen?

x_MAARTJE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:17

Hij komt er net overheen! Ik denk dat het wel kan, op mijn vorige manege waren ze in verhouding nog hoger, maar dat kwam omdat de pony in questie er anders overheen sprong en s'nachts liep te spoken Clown

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:21

Ik vind het te hoog. Lachen

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-07 16:31

nou, zal ik dan ook maar zeggen dat het te hoog is Knipoog . en niet perse vanwege het feit dat hij contact MOET houden met andere paardne. Je ziet vaak zat paarden in het tralies staan die ook geen contacten kunnen leggen.

Waarom vind ik het dan wel te hoog? Omdat de pony altijd eroverheen zal proberen te kijken no matther what happens. Na een tijd zal hij/zij spierpijn kunnen krijgen in zijn hals. Of een onderhals (dat is een spier die zichtbaar worden als paarden veel met hij hoofd in de lucht lopen). Als je zijn boxdeur ietsje lager maakt zodat hij normaal kan kijken zal hij geen halsklachten krijgen, en kan hij die ( o zo belangrijke (volgens bokkers)) contacten kunnen leggen.

Ik snap wel dat veel bokkers dat vinden, maar kom op hoeveel bokkers hebben hun paarden wel niet in tralies staan??? Ik bedoel mijn paard staat 24/7 365 dagen per jaar op de wei, maar ik ga ook niet meteen zeggen dat een paard contact nodig heeft en het er dik op dun neer zetten dat ieder ander vorm van stallen slecht is... (maar dat is mijn mening)

idg voor de TS maak de deur ietsje lager zodat hij lekker kan kijken, anders zou hij nog wel eens halsklachten kunnen krijgen.

Groetjes,

LiefsteIwan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-07 17:20

Dankjulliewel (Voor iedereen die mijn vraag beantwoordde).
We weten zelf ook wel dat het eigenlijk te hoog is, maar we wouden jullie mening graag ook even horen. Lachen

manOnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-07 19:31

hoezo moet het gaas weg, wij hebben 4 pony's met boxen die dicht zijn.. ze snuffelen gewoon aan elkaar, en ik dnek niet dat hij perse met zijn hoofd naar buiten moet kunnen kijken, wel lijkt deze rand wat hoog.