wat moet ik in godsnaam hiermee aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pur

Re: wat moet ik in godsnaam hiermee aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:47

ik heb een soortgelijke situatie gehad, Ik heb toen dat paard elke dag gedaan toen ze niet kwamen en als ze dan wel een keer kwamen kregen ze de rekening en de mededeling dat bij mij op stal geen enkel paard een dag stil staat. Ook niet haar paard dus of zelf voor je paard zorgen of ik doe het maar dat kost je geld. Probleem was vrij snel opgelost.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 23:08

Citaat:
paard elke dag gedaan toen ze niet kwamen en als ze dan wel een keer kwamen kregen ze de rekening en de mededeling dat bij mij op stal geen enkel paard een dag stil staat. Ook niet haar paard dus of zelf voor je paard zorgen of ik doe het maar dat kost je geld. Probleem was vrij snel opgelost.

Helemaal mee eens! Ik denk dan ook dat het gauw over is met de flauwekul Boos!
Dat meidje hoef ik niet tegen te komen Vork

Sterkte deprimuis!! Zet hem op je kan het!!

Jeskim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 07:48

Jeetje wat vervelend zeg!!
Ik ben het met de anderen eens, dat kind moet gewoon vertrekken. Het is heel sneu voor het paard, maar dat is het nu ook al..

Zou je anders geen rekening kunnen sturen voor de beschadiging van de box, Die moet wat te lijden hebben zo..

Ik snap echt niet dat die ouders niet te bereiken zijn, zeer slechte zaak..

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 12:11

vind ik ook hoor. Wat als er nu iets ernstigs met het paard gebeurd? Wat moet ik dan als ik ze niet kan bereiken?

De box heeft inderdaad blijvende schade en is al meerdere malen gerestaureerd

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:14

verdorie zeg pff wat ben je vriendelijk voor ze
ik hoop toch echt dat ze dat betaald hebben
(dan zwijg ik maar over de schade aan de benen van het dier wat ze dus klaarblijkelijk niets doet)

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 12:29

het idee van eerder vind ik ook wel super alleen bij deze mensen lijkt niks door te dringen dus ik vrees dit ook niet of hebben ze geld teveel ? dan maakt het ze al helemaal niet uit .
maar ik zou dat ook doen jij doet het paardje en presenteert hun de rekening van jou tijd en de schade,
maar vrees toch als ik het zo lees dat dit niet helpen zal eigenlijk , ik zou een brief sturen niet meer met een waarschuwing maar met een termijn dat ze weg moeten

alsnog heel veel succes.

ps hoe oud is dit paardje eigenlijk? ik las net iets van rijfoto's van een 2,5 jarige?? Bloos

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-07 10:03

Joyvita schreef:
Welke hoeveelheid voer geef je het paard, als dat teveel is kan het daar ook onrustig van zijn.
Ik zou als ik jou was toch een aangetekend schrijven sturen en haar opzeggen, als je zo doorgaat ga je er zelf kapot aan en verlies je het plezier in het werken met paarden.
Echt je kunt niet de zorg van de hele wereld op je schouders nemen, wees sterk en wijs en kies voor je zelf!

Het is me gelukt. Was moeilijk, maar ik voel me er wel goed door.. Bloos

Jodemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:22

Deprimuis...wat een verhaal.. Ik denk dat je de situatie moet bekijken als dierenmishandeling.. Hoe moeilijk ook, helemaal omdat het op jouw terrein is, is naar mijn mening de enige optie om de dierenbescherming erbij te halen. Iemand die zo met haar paard omgaat hoort naar mijn mening helemaal geen dieren te mogen hebben. Dan kun je haar natuurlijk wel van je terrein afsturen en daarmee zelf van het probleem af zijn maar dat betekent wel dat ze ergens anders met het paard heen gaat en daarmee de problemen niet zijn opgelost voor het paard.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:33

Doei! Goed dat je de stal heb opgezegd. Je weet inderdaad niet wat er met het paard nu gaat gebeuren. Waarschijnlijk wordt het hun allemaal te duur op een nieuwe stal en wordt ie toch verkocht. Bij je blijven laten staan houd je de situatie alleen maar in stand. Nu zal er verandering in komen, misschien eerst slechter maar dat hoeft niet. Tip denk er niet teveel aan hoeft niet automatische slechter voor het paard te zijn.

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 10:39

hmm.. ik heb n het vermoeden dat ik je ken

Mobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:03

ik zou als ik jou was dit met de met de andere bespreken die ook hun paarden daar in pension hebben staan, en dan met z'n allen naar de pensionhouder om dit te bespreken en eventueel te vragen wat hier wel en niet kan. Tenslotte zal de pensionhouder de eventuele regels hierover beter kennen dan dat wij dat doen. Sigaar

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-07 11:47

Ze is zelf de pensionhouder

deprimuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-07 09:12

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de tips en de steun. Mede door jullie bevestiging voor mijn machteloosheid en door mij het gevoel te geven dat ik echt alles heb geprobeerd en dit een goede reden is om haar weg te sturen heb ik de stap gezet.

Ondanks dat ik het erg betreur voor het dier, gaat ze naar een andere stal. Ik hoop echt met heel mijn hart dat de eigenaar beter voor het dier gaat zorgen of het dier verkoopt.
Ik zou het heel erg vinden als het dier zo door het leven moet. Bij mij is het namelijk niet zo makkelijk: "Uit het oog, uit het hart".
Ik heb erg met deze merrie te doen, maar het zal voor mij dagelijks wat minder confronterend zijn als ik er niet de gehele dag naar hoef te kijken. Nogmaals ik hoop dat ze ondermeer door mijn handelen beseffen dat ze anders met dieren om hoort te gaan, ook als het weer minder is heeft het dier zorg nodig...

Allemaal heel erg bedankt Ach gut

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 09:29

Heel erg naar allemaal dit.. maar het meisje is weg.. denk amar zo.. ij moet verder, wat er met het paard zal gebeuren is een raadsel.. maar je hebt je eigen paarden?! toch ook nog Lachen
Sterkte!

YuriiikO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:51

ECHT, wat een stom meisjee, zo ga je er toch niet mee om, ik ben zelf ook nog 17, maar zou dit mijn paardjes nooit aan kunnen doen, ik vind het knap van je dat je het uiteindelijk zo hebt opgelost. kun je weer met een gerust hart naar jou eigen stal =)!

Djaikha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 13:31

Goed van je, zeg! OK dan!
Het is even slikken voor jou denk ik, maar uiteindelijk is dit misschien wel de beste oplossing, toch? Ach gut
Je kunt haar niet dwingen vanalles te doen en jij, als staleigenaar, hebt de 'macht' om haar de staling op te zeggen.

Goed gedaan en succes verder met je stal!

Joyvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 17:45

OK dan!
Goed gedaan, knap hoor om die beslissing uit te voeren.
Sterkte de eerste tijd en dan weer heel veel plezier met je paarden en stalling!

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 18:28

ik zou het haar recht in haar gezicht vertellen dat ze beter moet zorgen voor haar paard, anders kan ze op rotten.

Ik snap echt niet dat ze zoiets kan doen !!
Ik voel me al schuldig als ik een dag niet kan komen.

Ik had regels opgesteld bij haar, misschien dierenbescherming.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 21:34

pff goed gedaan hoor deprimuis mischien gaat het op een andere stalling beter met het dier het hoeft idd niet altijd slechter te gaan met zo'n dier

sucses

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:23

@Deprimuis Ach gut je wist dat je niet anders kon. Tuurlijk is het niet leuk als je zon beslissing moet nemen, maar je eigen plezier en dat van je andere pensionklanten gaat voor. Echt goed van je dat je nu hebt doorgezet. Veel plezier weer met je werkzaamheden gewenst Knipoog Haha!

supertygetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:31

Hopelijk heeft het een goed resultaat. Je kunt idd niet de zorg van de wereld op je nemen. Weet je toevallig naar welke stal ze gaat? Dan kan je de stalhouder daar misschien vast even waarschuwen. Had je trouwens niet de dierenbescherming kunnen bellen? Dit meisje hoort gewoon geen paard te hebben en zo gaat ze waarschijnlijk alleen maar van stal tot stal, omdat het paard nergens rust zal vinden Scheve mond

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:38

Jeetje, wat een verhaal joh!! Maar je hebt er goed aan gedaan om ze weg te sturen, dit is toch geen doen zo he!

Als ik toch zo mijn paard moest houden dan had ik hem echt verkocht, geen enkel paard verdient het om zo weinig aandacht te krijgen

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:54

Uums schreef:
sammie_44 schreef:
Ga anders zelf naar een andere stal, want zo sta je er zelf ook niet voor je plezier. Je hebt voor je plezier een paard, wat ook genoeg kost, dan mag je ook wel wat meer genieten ervan.
Zo doe je dat niet Lachen

Het is haar eigen pensionstalling hè.

Wij hebben zo`n type bij de manege gehad. Haar oude paard met cushing werd zwaar verwaarloosd en de miep betaalde nooit. Toen de club na tig sancties en waarschuwingen weigerde het paard (met veel te dikke vacht en stalbenen) binnen te zetten in een warme septembermaand, brak de hel los. Media erbij, de massa boos op de vereniging, etc. Echt heel naar. Ik wens deprimuis dan ook veel sterkte in deze zaak, ze heeft het al druk genoeg met haar eigen leven lijkt me.

dat was in kloosterburen, of niet uums? Zelfs wij hier in warffum hebben daarvan gehoord Knipoog

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:55

zo heb het even allemaal gelezen, wat een verhaal. echt erg dat die ouders er ook niks aan doen, belachelijk. zo ga je toch niet met een levens wezen om. maar hopen dat ze op de andere stal meer mogelijkheid heben op beweging. beter land, of misschien een binnenbak ofzo. laten we het hopen!

succes met verwerken.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-07 23:58

Citaat:
Citaat:
Wij hebben zo`n type bij de manege gehad. Haar oude paard met cushing werd zwaar verwaarloosd en de miep betaalde nooit. Toen de club na tig sancties en waarschuwingen weigerde het paard (met veel te dikke vacht en stalbenen) binnen te zetten in een warme septembermaand, brak de hel los. Media erbij, de massa boos op de vereniging, etc. Echt heel naar. Ik wens deprimuis dan ook veel sterkte in deze zaak, ze heeft het al druk genoeg met haar eigen leven lijkt me.

dat was in kloosterburen, of niet uums? Zelfs wij hier in warffum hebben daarvan gehoord Knipoog

och ja dat mens. hoe heet ze ook weer. ik ken trouwens nog wel meer die niet al te best voor hun paard zorgen.

mijn moeder had zo'n medelijden met het paard toen ze het las in de krant. "en het is toch schandalig dat een ziek paard niet naar binnen mag". heb haar maar even uitgelegt hoe het echt zat. toen was ze des duivels op dat meisje.