Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lindsey schreef:Pensionhouder hoort natuurlijk nooit aan de manen te komen van de bij hem in pension staande pony's en daar ook niet mee te dreigen.
Maar ik kan wel snappen dat pensionhoudster boos is op TS.
Die mensen die de pony hebben overgekocht zijn waarschijnlijk nieuw op stal. Door tegen hen te zeggen dat de manen van de pony moeten worden bijgeknipt omdat ze dood zijn geeft ze eigenlijk aan dat de stalhouder dit al eerder had moeten doen.
Ze zegt dus eigenlijk dat de stalhouder niet goed voor zijn paarden zou zorgen.
TS geeft aan dat ze al eerder problemen met de stalhouder heeft gehad en dat zal ze ook wel op stal hebben rondverteld.
Stalhouder zit natuurlijk niet te wachten op klanten die rondbazuinen dat je het allemaal niet goed doet en zo je reputatie als goede stalhouder teniet doet. Vooral niet als dit gebeurd door een kind wat waarschijnlijk zelf ook nog niet zo ervaren is. (weet niet hoe oud ts is maar aangezien haar ouders nog over de stalling beslissen waarschijnlijk niet zo oud)
Helemaal door onzintips als dat door het knippen van de manen ze voller terug groeien. Ze kunnen dan misschien wel voller lijken maar haar groeit inderdaad van binnen uit en daar veranderd knippen niets aan.
lindsey schreef:Ik zeg niet dat ts zegt dat haar paard niet goed verzorgd is.
Door commentaar te hebben op de manen van het paard wat eerst van de pensionhoudster was geef je dus aan dat je vind dat de pensionhouder niet goed gezorgd heeft voor het paard wat eerst van de pensionhouder was.
Natuurlijk heeft die er niets meer over te zeggen maar je geeft dus wel aan het moet anders want zij heeft de manen niet goed bijgehouden.
Bovendien geeft ts aan de stal al langer beu te zijn. Dat haar ouders de stal echter prima vinden zegt dan wel iets vind ik.
Barco schreef:lindsey: wat je zelf zei
dat zegt de ts dus helemaal niet.
die conclusie trek jij. niet de ts.
lindsey schreef:Barco schreef:lindsey: wat je zelf zei
dat zegt de ts dus helemaal niet.
die conclusie trek jij. niet de ts.
En die concusie trekt de stalhoudster ook uit die opmerking. Het is niet voor niets dat ze zo giftig reageert.

Urielle schreef:Dat zou ik dus echt idioot vinden. Als ik een paard koop met lange manen en het eerste wat ik doe is de manen trekken, dan zeg ik toch niet gelijk dat de vorige eigenaar het paard niet goed verzorgde? Zij hielden dan van lange manen, ik van korte. Als mensen dingen zo gevoelig op gaan pakken heb je volgens mij een moeilijk leven zeg
De tip vind ik trouwens ook niet zo onzinnig. De manen ogen mooier en voller als de dunne sliertjes onderaan weg zijn, ze groeien wel weer aan maar dan mooi vol. Doe ik met de staarten ook regelmatig hoor, even een stukje eraf.