Ruzie om niks met stalhouder...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Re: Ruzie om niks met stalhouder...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:16

Goed idee Ja

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 19:35

Vind ik ook...

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:51

heel goed idee! Alleen omdat je hen een tip gaf begint de stalhouder te dreigen met jòu pony, dat vind ik niet kunnen!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 20:08

Vind ik ook en iedereen, waar ik het aan vraag ook. Heb al iets leuks gevonden, ga er dit weekend heen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:23

lindsey schreef:
Pensionhouder hoort natuurlijk nooit aan de manen te komen van de bij hem in pension staande pony's en daar ook niet mee te dreigen.

Maar ik kan wel snappen dat pensionhoudster boos is op TS.

Die mensen die de pony hebben overgekocht zijn waarschijnlijk nieuw op stal. Door tegen hen te zeggen dat de manen van de pony moeten worden bijgeknipt omdat ze dood zijn geeft ze eigenlijk aan dat de stalhouder dit al eerder had moeten doen.

Ze zegt dus eigenlijk dat de stalhouder niet goed voor zijn paarden zou zorgen.

TS geeft aan dat ze al eerder problemen met de stalhouder heeft gehad en dat zal ze ook wel op stal hebben rondverteld.

Stalhouder zit natuurlijk niet te wachten op klanten die rondbazuinen dat je het allemaal niet goed doet en zo je reputatie als goede stalhouder teniet doet. Vooral niet als dit gebeurd door een kind wat waarschijnlijk zelf ook nog niet zo ervaren is. (weet niet hoe oud ts is maar aangezien haar ouders nog over de stalling beslissen waarschijnlijk niet zo oud)

Helemaal door onzintips als dat door het knippen van de manen ze voller terug groeien. Ze kunnen dan misschien wel voller lijken maar haar groeit inderdaad van binnen uit en daar veranderd knippen niets aan.

ik snap helemaal niet dat de pensionhouder boos is. Ja eigenlijk over een ding. En dat is het feit dat ze zich gepasseerd voelt. Sorry hoor. Zeker als het om een volwassene gaat. Daar ga je je toch niet kwaad om maken. Kinderachtig gedrag is het.

De ts heeft volgens mij in geen enkele post gezegd dat ze haar paard niet goed verzorgd heeft. Sja als de pensioneigenaar dit ziet... daar kan de ts daar toch niets aan doen.

Knap dat je aanneemt dat als er mot is, dat dat meteen rondgebazuint is. Hoeft niet te gebeuren. Dus dat is geen goed agrument.

Ook al is het een onzin tip. Ik heb het idee dat het hier niet over de inhoud van de tip gaat, maar meer over het gevoel wat de pensionhouder heeft nadat ze gepasseerd is.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:32

Ik zeg niet dat ts zegt dat haar paard niet goed verzorgd is.

Door commentaar te hebben op de manen van het paard wat eerst van de pensionhoudster was geef je dus aan dat je vind dat de pensionhouder niet goed gezorgd heeft voor het paard wat eerst van de pensionhouder was.

Natuurlijk heeft die er niets meer over te zeggen maar je geeft dus wel aan het moet anders want zij heeft de manen niet goed bijgehouden.

Bovendien geeft ts aan de stal al langer beu te zijn. Dat haar ouders de stal echter prima vinden zegt dan wel iets vind ik.

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:46

bij geen een van die manegepony's worden de manene af gedaan , dus zijn ze allemaal heel lang en bij velen zien de onderste stukjes er neit goed uit ( gespleten , uitgedroogd , kapot ) en daarom

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 20:56

lindsey schreef:
Ik zeg niet dat ts zegt dat haar paard niet goed verzorgd is.

Door commentaar te hebben op de manen van het paard wat eerst van de pensionhoudster was geef je dus aan dat je vind dat de pensionhouder niet goed gezorgd heeft voor het paard wat eerst van de pensionhouder was.

Natuurlijk heeft die er niets meer over te zeggen maar je geeft dus wel aan het moet anders want zij heeft de manen niet goed bijgehouden.

Bovendien geeft ts aan de stal al langer beu te zijn. Dat haar ouders de stal echter prima vinden zegt dan wel iets vind ik.

hoezo? dat is gewoon een kwestie van smaak hoor. wat heeft enkel wat manen bijknippen nu met de zorg van een paard te maken? De ene mens houd van volle lange manen, de andere van kort en dun.

En waar stuit je op van zei heeft de manen niet goed bijgehouden? Als hun na de aankoop zeggen van ja wil eigenlijk de manen wat voller hebben. Dat heeft niks met voor de aankoop en een slechte zorg voor de manen te maken.

En verder over die slechte naam die die pensionhouder zal krijgen? er worden toch geen namen genoemd??

Sorry maar als ik een paard verkoop en mensen krijgen een tip van een ander doe ik daar afstand van. Ook al zal die nog bij mij op stal staan, om medische vragen komen ze toch wel bij mij denk ik dan.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:00

Ik wil de stalhouder ook helemaal niet zwart maken ofzo. Zoiets hoef ik gewoon niet te pikken, ik ben haar hond niet! Flippieh heeft gelijk, de pony was liep in de lesjes, en die steken hun tijd er echt niet in om alle ponys netjes bij tehouden, daarvoor heeft ze het te druk.

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:13

Jij hebt echt niks verkeerd gedaan! Je hebt alleen maar een tip gegeven en ik neem aan dat die nieuwe eigenaren dat wel gewaardeerd hebben anders hadden ze die maantop niet bijgewerkt toch? Weten die eigenlijk wel wat er gaande is? Misschien dat zij er ook iets van kunnen zeggen?
Dit is een suggestie hoor snap ook wel als je hun er niet bij wilt betrekken. Vind het ook heel goed dat je het tegen je ouders hebt gezegd en als die stalhouder niet voor reden vatbaar is, wegwezen daar!
Vind het net als de anderen behoorlijk kinderachtig van die stalhouder.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:13

lindsey: wat je zelf zei

dat zegt de ts dus helemaal niet.
die conclusie trek jij. niet de ts.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:14

navidad: ik ben het met je eens.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:25

Ik geloof niet dat deze mensen iets kunnen veranderen aan de situatie. Ik ga er ook van uit dat ze de tip goed vonden anders zouden ze het niet doen, ook al vonden ze het vorige mooier. Ik zeg ook helemaal niet dat de stalhouder zijn ponys niet onderhoud, 3/4e van die manegeponys is te dik en ze staan in ruime stallen met deken. Voor elke pony is er een eigen poetsbak en tuig. Die ponys worden goed verzorgt maar de manen en staart worden niet echt bijgehouden.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:39

Is dit echt het enige wat er gebeurd is? Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat als de relatie met je stalhouder altijd goed is geweest er ineens zo'n heibel ontstaat over zoiets. Ik heb het vermoeden dat er op de achtergrond meer speelt.........

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:45

De relatie is nooit echt goed geweest, heb altijd het gevoel gehad dat ze me niet kon luchten. Ik nam les van haar en stond daar maar dat was het dan ook. Was ook altijd negatief, behalve toen ik goed had gereden op wedstrijd. Dit is echt het enige.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:48

Dan denk ik dat het voor beide partijen beter is als je op zoek gaat naar een nieuwe stal.

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:50

Ik wacht nog even het gesprek Vader versus Stalhouder af. Dan zie ik wel.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 02:15

Barco schreef:

En die concusie trekt de stalhoudster ook uit die opmerking. Het is niet voor niets dat ze zo giftig reageert.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 07:38

en dat is dus onzin.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 08:59

lindsey schreef:
Barco schreef:

En die concusie trekt de stalhoudster ook uit die opmerking. Het is niet voor niets dat ze zo giftig reageert.

Nee dat denk ik niet...

Ik denk dat de stalhoudster alles eraan heeft gedaan om het zo lang mogenlijk te krijgen, en dat ze nu boos is dat 'iemand die ze toch al niet zo mag' gezegt heeft dat ze er maar beter een stukje af kan knippen...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:08

Dat zou ik dus echt idioot vinden. Als ik een paard koop met lange manen en het eerste wat ik doe is de manen trekken, dan zeg ik toch niet gelijk dat de vorige eigenaar het paard niet goed verzorgde? Zij hielden dan van lange manen, ik van korte. Als mensen dingen zo gevoelig op gaan pakken heb je volgens mij een moeilijk leven zeg Bloos!

De tip vind ik trouwens ook niet zo onzinnig. De manen ogen mooier en voller als de dunne sliertjes onderaan weg zijn, ze groeien wel weer aan maar dan mooi vol. Doe ik met de staarten ook regelmatig hoor, even een stukje eraf.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:28

Urielle schreef:
Dat zou ik dus echt idioot vinden. Als ik een paard koop met lange manen en het eerste wat ik doe is de manen trekken, dan zeg ik toch niet gelijk dat de vorige eigenaar het paard niet goed verzorgde? Zij hielden dan van lange manen, ik van korte. Als mensen dingen zo gevoelig op gaan pakken heb je volgens mij een moeilijk leven zeg Bloos!

De tip vind ik trouwens ook niet zo onzinnig. De manen ogen mooier en voller als de dunne sliertjes onderaan weg zijn, ze groeien wel weer aan maar dan mooi vol. Doe ik met de staarten ook regelmatig hoor, even een stukje eraf.

Dat bedoel ik dus ook.

Als ik een paard binnen krijg en vind de manen te lang hoppa eraf der mee.

Maar ik zeg toch ook niet van, pff die oude eigenaar wat is die toch slecht voor dit paard geweest, moet je die manen zien. haha

Volgens mij staat dat er totaal buiten.

Ook al zal de ts gezecht hebben dat de eigenaresse slecht voor der paarden is, wat in dit geval niet zo is moet er op een normale wijze over gepraat kunnen worden. Jij bent ten slotte klant. En ik denk he als een pensionhouder zo tegen mij gereageerd had had ik allang gezecht bekijk het ff lekker hier.. Als je als pensionhouder niet normaal kan reageren moet je geen pensionstal beginnen, ga dan maar lekker breien of pnniken ofzo dan doe je nog wat nuttigs. Zal ik er ook zo bij zeggen als ik zal vertrekken. dit is absoluut niet normaal deze reacktie.

ieleoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:35

op elke pensionstal is wat!! ik word er zelf ook mee geconfronteerd de laatste tyd!!waarom kan t nou gewoon niet leuk gaan??????

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 16:21

De pony kwam van een handelaar en stond ruim 10 dagen daar, de stalhouder heeft dus echt niet om de manen "gespaard" ga zometeen naar mijn pony, hoop dat de Stalhouder normaal reageert als ze mij ziet. Maar ik geloof het niet.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:40

Jeez dan is het helemaal onzinnig dat ze zo reageerd. Ze heeft nieteens tijd gehad om aan dat beestje te hechten, hij kwam duidelijk om te verkopen. Tenzij die nieuwe eigenaars geklaagd hebben moet ze echt stoppen met zeuren.

Het het trouwens weleens meegemaakt dat iemand een paard had met een lange, maar in een punt uitlopende staart. Iemand anders zei: 'anders moet je de puntjes er even af halen dat staat netter'. Hoppa, afgeknipt tot aan de hak, en beweren dat het 'moest' van die ander.