Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
prikkeldraad zitten toch ook puntjes aan enzo?
runningkawa schreef:Op prikkeldraad kan toch ook stroom staan?
Beter gezegd, ik ken maar weinig weides met prikkeldraad zonder stroom..
runningkawa schreef:
Precious20 schreef:Fjordnina schreef:Het ijzerdraad dat in schrikdraad verwerkt is kan net zoveel schade aanrichten als het zich er omheen wikkelt.
Idd, prikkeldraad is mss niet ideaal als afrastering maar schrikdraad kan minstens evenveel schade aanrichten!
Ooit eens een paard gezien dat verwikkeld stond in een stroomdraad? Ik wel... En ik kan je verzekeren dat zo'n paard vast en zeker alles zal proberen om los te geraken. Vergeet niet dat er dan ook elektriciteit door zijn open wonden wordt gestuurd...
Met prikkeldraad heb je dit niet. Als je paard vasthangt en je kan hem tot bedaren brengen dan gaat ie meestal niet lopen trekken. Een paard dat constant elektrische shokken krijgt, kan je niet kalmeren...
Maya schreef:Absoluut not-done om natuurlijk te zeggen op BoktMaar die van mij staan wel achter prikkeldraad
De paddock met open stal heeft lint, maar de grote graswei waar de paarden een paar uur per dag op komen is afgerasterd met prikkeldraad. Moet die wei nl met de koeien delen, en die blijven niet achter lint.
En jup, mijn haf heeft er ook eens in gezeten toen ze jong was, op een paar japen na niks bijzonders, en is zo genezenHet is de keuze die ik maak. Het maakt imo niet zo heel veel uit wat voor omheining je hebt, als je paard er doorheen vliegt, zal ie toch wonden krijgen, van schrikdraad net zo lelijk als van prikkeldraad.

Citaat:Ik vind stroomdraad eng
stel dat je paard daarin vast zit en er staat stroom op wat dan..? staat ie daar onder stroom
daar kan hij misschien wel dood van gaan in het prikkeldraad heeft hij alleen een wond....
of het moet zeeeer ernstig zijn maar mijn shet (hengst) stijgert nogweleens naar merries naast zijn wei en er staat stroom om... 1x hing hij in dat stroomdraad echt eng!
!
Chariiss schreef:Dalijk hangt je paard er met ze been in zoals op de foto...
Gevaarlijk!
Cassidy schreef:Prikkeldraad en paarden gaan niet samen. Op het moment dat je denkt dat prikkeldraad paarden tegenhoudt die normaal door schrikdraad heengaan: kijk eens kritisch naar het schrikdraad en vooral de stroombron die er aanhangt? Schrikdraad of metaaldraad dat is aangesloten op het lichtnet geeft een zodanige klap dat ook een shet daar onder de indruk van is. Combineer dit met een houten omheining (en die hoeft echt niet duur te zijn) en ze gaan er echt niet doorheen.
Ga jij maar eens een stuk van 2 of 3 hectares op die manier omheinen 
avanti4ever schreef:runningkawa schreef:
hahaha zijn er seieus mensen die dat om n wei zetten?????????
hier iig niet