Wat vinden jullie van prikkeldraad??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat vinden jullie van prikkeldraad??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:41

Op prikkeldraad kan toch oook stroom staan?
Beter gezegd, ik ken maar weinig weides met prikkeldraad zonder stroom..

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:42

wij hebben dat ijzerdraad (schrikdraad dus stroom maar geen prikkelraad Lachen prikkeldraad zitten toch ook puntjes aan enzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:44

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:49

runningkawa schreef:
Op prikkeldraad kan toch ook stroom staan?
Beter gezegd, ik ken maar weinig weides met prikkeldraad zonder stroom..

Ik ken juist geen enkele weide waar ze ook nog eens stroom op de prikkeldraad zetten... Verward
Maar hoe dan ook: ze kunnen allebei verschrikkelijke wonden veroorzaken!
Paarden houden heeft imo ook gedeeltelijk met geluk te maken.
Ik ken een meisje wiens pony ooit door de prikkeldraad is uitgelopen. Beestje had niets. Een week later gebeurt hetzelfde met een andere meisje. Pony moest worden ingeslapen.
Verder kan je ook nog een verhaal vertellen van een paard dat zijn been over de houten omheining had weten te krijgen en zo had zitten trekken dat hij zijn vel gewoon had afgestropt. Dan kán alles een potentieel gevaar zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:54

De weide die we hier zelf afgebroken hebben was prikkeldraad met stroom.
De koeien weides in mijn buurt is allemaal met stroom.
Zelf het natuurpark hier een stukje verder heeft stroom staan op de bovenste prikkeldraad, waar de koeien lopen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 17:58

Ken er genoeg, helaas wel steds minder

Bij koeien is het ongever standaard Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:02

bij ons koeien niet geloof ik ik zal s opletten Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:24

Precious20 schreef:
Fjordnina schreef:
Het ijzerdraad dat in schrikdraad verwerkt is kan net zoveel schade aanrichten als het zich er omheen wikkelt.

Idd, prikkeldraad is mss niet ideaal als afrastering maar schrikdraad kan minstens evenveel schade aanrichten!
Ooit eens een paard gezien dat verwikkeld stond in een stroomdraad? Ik wel... En ik kan je verzekeren dat zo'n paard vast en zeker alles zal proberen om los te geraken. Vergeet niet dat er dan ook elektriciteit door zijn open wonden wordt gestuurd...
Met prikkeldraad heb je dit niet. Als je paard vasthangt en je kan hem tot bedaren brengen dan gaat ie meestal niet lopen trekken. Een paard dat constant elektrische shokken krijgt, kan je niet kalmeren...

Denk hier ook eens over na! (Wil zeker niet zeggen dat ik er mee akkoord ben!) Maar mijn (vz) shetlander staat dus wel achter prikkeldraad. Een ontsnappingswondertje hoor. En hier zei iemand : met schrikdraad mag je echt niet zuinig zijn bij shetlanders, dan zet je er maar een beetje meer. Wel ik heb even gekeken in haar profiel en daar komen de drie shetlanders bij mij zooo door! Bij mij is er ook wel nog zacht touw over gespannen, (die knapt dus) en orangje omheining. Dus ze ziet het wel. Het is uiteraard gevaarlijk. Maar bij mij staat er dus ook geen stroom op! En eigenlijk steekt ze wel vaak haar hoofd er door,over, ze heeft zelf af en toe er eens in vast gezeten, en zelf getrokken ZONDER wonde. ook heeft ze altijd wel een hele pak haar, scheelt waarschijnlijk ook een heel deel. Schuren doet ze ook niet. maar als ze haar hoofdje der door steek, hangen de manen er wel een stukje aan... Houten omheining: niet iedereen heeft het geld er voor ... En, weinig anders houd haar tegen. Dit wil zeker niet zeggen dat ik het niet gevaarlijk vind ofzo! maar alles is gevaarlijk..

Bij m'n eigen paard staat er (gelukkig?) een houten omheining met ervoor eerst nog een heel fin draadje met een klein (echt heel klein beetje) stroom erop.

mikeeloverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:53

echt levensgevaarlijk! Huilen

ik ken heel wat paarden die daardoor dood zyn gegaan! Huilen

katiinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:56

Maya schreef:
Absoluut not-done om natuurlijk te zeggen op Bokt Clown Maar die van mij staan wel achter prikkeldraad Lachen De paddock met open stal heeft lint, maar de grote graswei waar de paarden een paar uur per dag op komen is afgerasterd met prikkeldraad. Moet die wei nl met de koeien delen, en die blijven niet achter lint.

En jup, mijn haf heeft er ook eens in gezeten toen ze jong was, op een paar japen na niks bijzonders, en is zo genezen Lachen Het is de keuze die ik maak. Het maakt imo niet zo heel veel uit wat voor omheining je hebt, als je paard er doorheen vliegt, zal ie toch wonden krijgen, van schrikdraad net zo lelijk als van prikkeldraad.

Ik vind stroomdraad eng
stel dat je paard daarin vast zit en er staat stroom op wat dan..? staat ie daar onder stroom
daar kan hij misschien wel dood van gaan in het prikkeldraad heeft hij alleen een wond....
of het moet zeeeer ernstig zijn maar mijn shet (hengst) stijgert nogweleens naar merries naast zijn wei en er staat stroom om... 1x hing hij in dat stroomdraad echt eng!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:00

in 1 woord: gevaarlijk! Scheve mond

Chariiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:01

Dalijk hangt je paard er met ze been in zoals op de foto...
Gevaarlijk!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:02

Citaat:
Ik vind stroomdraad eng
stel dat je paard daarin vast zit en er staat stroom op wat dan..? staat ie daar onder stroom
daar kan hij misschien wel dood van gaan in het prikkeldraad heeft hij alleen een wond....
of het moet zeeeer ernstig zijn maar mijn shet (hengst) stijgert nogweleens naar merries naast zijn wei en er staat stroom om... 1x hing hij in dat stroomdraad echt eng!

Ik heb zelf ook al een paar tikjes ervan gehad , en daar gaa je echt niet dood van hoor Tong uitsteken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:15

Wij hebben er veel stroom erop staan
maar dood, nope, anders was ik al veel dood geweest Haha!

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:19

Chariiss schreef:
Dalijk hangt je paard er met ze been in zoals op de foto...
Gevaarlijk!

Bij mij is dit al gebeurt. Ze stond lekker te grazen met dr been in het prikkeldraad. Ik kon het er mooi uithalen. Zonder wond. Geluk dus! (ze heeft ook wel hele wat haar..)

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-06 11:07

Bij ons bij de veeteelt staat alles gewoon op stroomdraadjes, koe en schaap. Paard is allemaal stroomlint of houten omheining, heb hier in de omgeving nog niets anders kunnen ontdekken, zelfs geen prikkeldraad.

Loolapelooza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 04:19

Cassidy schreef:
Prikkeldraad en paarden gaan niet samen. Op het moment dat je denkt dat prikkeldraad paarden tegenhoudt die normaal door schrikdraad heengaan: kijk eens kritisch naar het schrikdraad en vooral de stroombron die er aanhangt? Schrikdraad of metaaldraad dat is aangesloten op het lichtnet geeft een zodanige klap dat ook een shet daar onder de indruk van is. Combineer dit met een houten omheining (en die hoeft echt niet duur te zijn) en ze gaan er echt niet doorheen.

Niet echt duur? Clown Ga jij maar eens een stuk van 2 of 3 hectares op die manier omheinen Haha!
Kan niet in jou portomonee kijken maar weet je wel wat je zegt? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 09:11

Maar die kosten wegen niet op tegen het dierenleed van een paard in de prikkeldraad

(en ja, ik weet wat goede omheining op 3 ha kost)

Miss_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 09:21

avanti4ever schreef:
runningkawa schreef:
http://www.fotoselectie.nl/prikkeldraadwaterdruppel.jpg
prikkeldraad

met die gemene punten dus Ja

hahaha zijn er seieus mensen die dat om n wei zetten?????????

hier iig niet Lachen

Wie kent er nou geen prikkeldraad..??
Maar ff ontopic:
Mijn paarden staan allemaal in een wei met schrikdaad toch heb ik een keer mijn paard uit de wei gehaald met een hele grote prikkeldraad wond dit is heel raar als er nergens prikkeldraad in de buurt is ...
Ik heb zelf ooit prikkeldrdaad in me voet gehad geen pretje kan ik je zeggen...
En volgens mij is het idd ook verboden inmiddels ...

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 09:27

Ik vind het vreselijk Boos!

En ik snap niet dat sommige mensen nog steeds prikkeldraad gebruiken om hun dieren erachter te houden Boos!

Groetjes

JEstheR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 10:25

prikkeldraad erg gevaarlijk als hij er 1 keer perongeluk tegen op springt zie je gelijk de gevolgen, bij schrikdraad weten ze gewoon van hier moet ik niet heen, veel beter.

Nadine3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 13:48

Prikkeldraad zou verboden moeten worden!!
2 jaar geleden is mijn paard door het prikkeldraad gerend en heeft een heel stuk meegenomen.
hij heeft hele lelijke wonden er aan overgehouden, maar uiteindelijk is het weer goed gekomen.

maar ik vind dat het echt uit de handel gehaald moet worden en dat alle gemeentes in nederland er op toe moeten zien dat al het bestaande prikkeldraad wordt weggehaald.

LinSSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:14

Ik vind prikkeldraad ook heel gevaarlijk, en dan ook mede omdat je paard het niet kan zien. Het is als omheining vrij onzichtbaar. En inderdaad, als ze erin vast komen te zitten en in paniek raken....

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-06 14:16

Ik vind prikkeldraad ook heel gevaarlijk! Als je paard er probeert doorheen te rennen kunnen ze goede verwondingen oplopen! En ze zien het idd ook niet echt duidelijk! Die punten als ze in hun benen blijven zitten en ze raken in paniek? Gatver,