Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Dunja_

Re: Op hoeveel stallen heb jij gestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 11:57

De pony die ik nu heb ik nu 1,5 jaar en staat al ruim 2 jaar op deze stal waar ik nu sta.
Mijn vorige paard stond op de manege.

Verder heb ik vroeger met mijn pony's op 2 verschillende stallen gestaan.

SprinT_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:42

allen nog ma thuis Haha!

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:44

geen 1 ze staan thuis

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 20:45

Euhm zo'n 6 in 12 jaar tijd

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 11:05

1 en dat is op mijn eigen stal Tong uitsteken

Wel heb ik 3 vrienden die elk een eigen prive en pensionstal hebben waar ik voor de verkoop paarden altijd mag onderbrengen...maar het blijft home sweet home voor mij Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:10

Ik heb Indy nu een jaar en tien maanden, en ze staat op haar vierde stal. Ze staat er al wel ruim een jaar.

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 17:40

in 4 jaar, maar op 1 stal Lachen

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:03

mijn pony heb ik gekocht op een manege en ben vanaf daar een maand of 3 op een pensionstal gaan staan als tussenoplossing, daarna heb ik bijna 14 jaar op dezelfde plek gestaan, helaas ging het daar op het laatst bergafwaarts( eigenaar kreeg huiselijke problemen, dochter met problemen etc en naar paarden werd niet meer omgekeken) toen ben ik verhuisd naar een ander plekje waar mn pony de laatste maanden van zn leven heeft doorgebracht
nu met mijn paard ben ik begonnen waar ik met mijn pony geeindigd ben, weer als tussenoplossing, ik ben daarna verhuisd naar een lekker plekje bij het bos, alleen helaas zonder mensen die ontwormen, enten en stront scheppen uit de wei...
ik ben toen samen met iemand verhuisd naar een stal waar ik onder valse inlichtingen heen gelokt ben eigenlijk, we zouden een megaweiland bij kunnen huren, dat bleek niet zo te staan en zo stonden er 3 paarden en 1 shet op een ministukje land( 50 bij 60m denk ik), dus dit was echt ontzettend k*t
uiteindelijk ben ik zelf met mn knol en shet verhuisd naar een plekje waar zij samen staan, midden in het bos... hier sta ik heerlijk!

de eerste 14 jaar dus 2x verhuisd, het laatste jaar 3x

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:07

ik vind de ts geen stalhopper Haha! een goede en leuke stal is nou gewoon eenmaal heel belangrijk voor je paard en jezelf!

ik heb er zelf gelukkig geen last van omdat ik mijn beestjes thuis heb staan, mocht ik ze op een pensionstal neer moeten zetten zou ik denk heel lang moeten zoeken voordat ik mijn ideale stal heb gevonden Bloos

Arjette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:12

eentje, onze eigen pensionstal Clown

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:48

tot nu toe eentje waar ik alweer 5 jaar sta nu, maar verhuizing zit wel in de planning, maar ben dan zelf ook verhuisd naar de andere kant van het land Clown

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 19:51

Ik heb nu 4 jaar een eigen paard (nouja, eerst een e-pony en nu een paard) en sta op mn 2e stal. (als het even kan wil ik er ook niet meer weg, sta er 3 jaar en het bevalt echt super)
De stal waar ik hiervoor stond daar kwam ik al een paar jaar voordat ik zelf de pony kocht, maar op een gegeven moment werd degene die de boel daar regelde ontzettend onredelijk en barstte de bom tussen mij en haar (we waren altijd heel goed bevriend geweest) Ze gaf o.a. zwaar beschimmeld hooi aan mijn pony, en kwam afspraken wbt in de wei zetten niet na, en als ik eens iets vroeg kreeg ik een enorm grote bek. Toen ze trots een verhoging van het stalgeld aankondigde (en al weken tegen stalgenootjes liep te zeuren dat iedereen vast wel snel op zou rotten als het duurder werd zodat zei het rijk weer alleen had) had ik het echt helemaal gehad en heb haar dat ook verteld.
Ik ben toen á la minute opgestapt en sta sinds dien op mn huidige stal (waarvan de eigenaar trouwens een broer is van de eigenaar van de vorige stal)
Inmiddels kom ik ook op mn oude stal weer gewoon over de vloer en is alles weer okee. 2 maand nadat ik er weg ben gegaan ben ik weer eens langs gegaan omdat ik het toch allemaal wel erg jammer vond dat het zo was gegaan, en ik gewoon echt heel goed met haar bevriend was geweest. Toen bood ze haar excuses aan en bleek dat ze destijds depressief was en daar ook hulp voor had gehad.
De faciliteiten op de stal waar ik nu sta zijn gewoon echt goed, en het is een super plekje.

hverbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 10:25

Ik heb in ruim 2 jaar tijd op 3 stallen gestaan.

Op mijn eerste stal vonden zijn mijn fjord maar een boerenlompe knol.
Op de tweede stal had ik het naar me zin, maar me paardje kwam daar s'winters bijna niet buiten en werd daar heel chagerijnig van en nu stal ik op stal waar hij zomers de hele dag buiten staat en met heel warm weer ook s'nachts en nu staan ze van acht tot vijf in de paddock. En me paard is een stuk vrolijker!! Wat ik toch wel heel belangrijk vind! En hier heb ik het ook weer erg naar me zin.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 20:35

Ik heb in 7 jaar tijd 4 stallen gehad.
Mn eerste stal heb ik met meerdere paarden en pony's tot vorig jaar Oktober gestaan. Dat was bij mn beste vriendin op de boerderij. Supertof, alleen zij en ik waren er met onze paardenbeestjes. Heb nooit enige intentie gehad daar weg te gaan, wist niet eens wat een echte pensionstal was.
Echter ging zij samenwonen in een ander dorp, verkocht haar pony en haar ouders kon ik niet van verwachten dat die uit bed gingen voor mijn pony's.
Toen heb ik 4 weken op een stal bij iemand gestaan die zelf 30 paarden had. Echter beviel dit me totaal niet, ze stonden of de hele dag in een veel te vette wei, of de hele dag binnen in de stront. Ook was het bij een niet al te veilige omgeving, dus ben daar na 4 weken alweer gillend weggerend.
Toen ben ik terecht gekomen op een boerderij vlakbij mn huis. Meid van mn eigen leeftijd had 2 paarden en mijn pony's stonden er. Heb het daar super gehad, kon weer lekker mn eigen gang gaan, geen drukte, alleen zij en ik. Pony's stonden in de zomer dag en nacht buiten, in de winter snachts binnen en overdag buiten, precies zoals ik het graag zie. Mn pony's werden goed behandeld en alles was mogelijk.
Helaas zijn zij uitgekocht door de gemeente die de boerderij gaat afbreken, en zijn ze in Oktober dit jaar verhuist naar een dorp hier te ver vandaan, zodat ik niet meekon.
Nu sta ik op een grote pensionstal, mn 4e stal dus. Totaal anders dan de privéplekjes die ik gewend ben.

Ben dus genoodzaakt steeds ook een stalhopper, maar bij mij staat ook de gezondheid en de manier waarop mn pony's worden gehouden voorop, als dat me niet bevalt en er is geen overleg mogelijk, dan zou ik ook snel weer wat anders zoeken.
Ik ben niet gauw tevreden, heb mn eigen ideeën over paarden houden en als het daar teveel van afwijkt ben ik ook iemand die verder zoekt tot ik wel gevonden heb wat op mijn manier gaat

bora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 21:05

Toen ik mijn vorige pony kocht heeft deze eerst 4 jaar thuis gestaan. Wij huurde van de gemeente een wei. Hier is hij weggegaan omdat de gemeente de wei op zegde. Daarna naar een pensionstal gegaan. Hier heb ik een half jaar gestaan. Ben hier weggegaan omdat ze met z'n 10-en op een te kleine wei stonden en die van mij er als laatste bij kwam (zat helemaal onder de wonden). En deze was te ver weg. Daarna ben ik naar mijn huidige stal gegaan, hier heb ik met mijn pony ong. 4 jaar gestaan tot hij overleed. Ben op deze stal nog een jaar gekomen i.v.m. verzorgpaarden. En toen ik mijn huidige paard kocht ben ik hier weer komen te staan. en hier sta ik nu alweer 5 jaar met dit paard. Dus ik kom al 10 jaar en het bevalt mij nog steeds goed.

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:14

Ik heb mijn pony eerst wat jaren verzorgd op een manege(Ze was ook van de manege Knipoog ).Ik heb haar toen 2.5 jaar geleden overgekocht en ben daar gewoon blijven staan.Toen mijn contract niet verlengd werd,heb ik ook mijn stalling per direct opgezegd omdat zoiezo al minder naar mijn zin had en dit het perfecte moment was om te verhuizen.Ben toen naar stal 2 verhuisd en drie dagen later door verhuisd naar de buren stal 3 dus.Omdat ik denk met mijn paard gewoon niet op mijn plek was daar en op een totaal andere manier mijn paard hou.Geen problemen over die stal verder maar sta nu beter op mijn plek en heb het heel erg naar mijn zin Lachen!!!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:28

Ik heb in totaal op 3 verschilldende stallen gestaan.

Toen ik mijn pony kreeg 7½ jaar geleden heb ik een week op de eerste stal gestaan.
Dat beviel me helemaal niet, en ben toen verhuisd naar de 2e stal.
Heb daar tot Juli 2004 met veel plezier gestaan, tot we naar drenthe verhuisden..
In Drenthe hebben we de paardjes even in pension gestaan omdat onze stallen nog gebouwd moesten worden. Was ook een superstal met super verzorging, alles erop en eraan. Boven alles in vergelijking met de vorige stal heel goedkoop. Betaalde €50,- in de maand voor m'n shet x welsh, inlcusief 5x voeren, uitmesten, opstrooien en losgooien.. Echt ideaal, zou zo teruggaan! Aardige mensen ook..
Toen dus de paarden aan huis gehad totdat daar een abupt einde aan kwam wegen persoonlijke redenen. Sinds september 2005 staan we weer op stal nummer 2, en heb 't best wel naar m'n zin.. Er zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen, maargoed.. M'n paard krijgt nu eindelijk een grotere stal daar ben ik wel blij om.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-06 23:30

Eerste stal, heb hem sinds maart. En hier blijft 'ie ook voorlopig.

gekke_koei

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:08

wij zijn met merel en willem erg vaak van stal gehobbeld.

merel hebben we nu 3 jaar en heeft in die tijd op 10 verschillende stallen gestaan.
willem heb ik 4 jaar en heb ik op 6 verschillende stallen gestaan.

de redenen zijn allemaal verschillend. heb op stal gewerkt en werd ontslagen, dus paarden ook ergens anders heen. stallen waar de verzorging te slecht voor woorden was. mijn vriend werkte in katwijk, merel stond daar dus ook, maar kreeg andere baan in de buurt, dus merel weer aan de verhuis.
onze vorige stal was perfect, maar moest helaas de deuren sluiten, dus iedereen moest weg

nu staan we alweer 2 maanden op een manege en het bevalt ons en de paarden erg goed. ze staan lekker tegenover elkaar. ik zal niet zeggen dat dit hun laatste stalletje is.. want als de tijd rijp is(willem begint al echt ouder te worden) gaat hij lekker naar een rusthuis oid, waar hij mag genieten van zijn pensioen.

Natas_jaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:20

In iets meer dan een jaar 2 stallen.
De eerste stal waren ze "bang" voor mijn paard (was geen echte pensionstal) En durfde ze hem niet buiten te zetten! Stond met halster op in de stal enzo, allemaal van die dingen!
Nu staat hij wel op een "echte" pensionstal en daar ga ik niet meer weg! Paard leeft weer helemaal op!

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:25

Ik heb nu mijn paard drie en half jaar en dit is mijn tweede stalling.

Groetjes

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:27

Eerst bij mijn nichtje thuis, toen op pensionstalling en nu staan de paarden aan huis.

jessy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 12:31

in tien jaar 4 stallen (eigenlijk 3 maar bij één stal ging ik weg en kwam ik weer terug haha)

classeygurl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:02

Uuuhm in 6 jaar 2 stallen,

eerste stal waar ik stond had ik het verder prima naar mijn zin maar prijs ging zoveel omhoog dat ik beter kon verhuizen ( voor minder geld had ik een stal met binnenbak, spoelplaats terwijl ik daar alleen een buitenbak tot beschikking had die in de winter vaak niet te rijden was ).

Nu sta ik ondertussen alweer dik 4 jaar op de stal waar ik nu sta, nu met ondertussen een paard ipv. pony, en heb het nog steeds prima naar mijn zin!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-06 17:12

Eerste stal manege impens, kreeg ruzie met een meisje, het was de favoriet van de eigenaar dus ik vloog van het erf...

Tweede stalling: wei met stalletjes in Melsele. Ben het beu hier, ga naar een privémanege in vrasene staan nu. Er wordt hier veel gestolen en de paarden worden gereden zonder toestemming, dus ze moeten hier weg...

Derde stalling zal vrasene worden, hoop dat dit de goede keuze is, derde stalling in nog geen jaar tijd...