Geslachtsdeel schoonmaken? Wie doen het? en hoe?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda_arnold

Re: Geslachtsdeel schoonmaken? Wie doen het? en hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:45

@maartje1990

Je reageert werkelijk op iedere post, daaruit blijkt bijna wel dat je de expert ben op het gebied van het schoonmaken van geslachtsdelen........................ Clown

Gezien dat feit ook maar een vraagje richting jou:
- Waarom kies jij ervoor geslachtsdelen te reinigen met Badedas. Badedas is een douchegel Bloos en NIET bedoeld voor het reinigen van geslachtsdelen. Sara Lee (bedrijf) zegt zelf het volgende over haar product:

Citaat:
Vaak bevat douchgel schadelijke stoffen zoals ftalaten en synthetische muskverbindingen. In Badedas zit nog een kleine hoeveelheid van deze stoffen, maar deze zullen er eind 2007 uit zijn.

Daarnaast is het douchegel en dus NIET zeepvrij, wat de bacterieflora aantast.

Ik haal bij arnold ook de velletjes van z'n piemel af en hij heeft daar nog nooit iets van gekregen. Het probleem zit idd in de koker (zoals je al eerder zei), maar blijf dan niet door zieken over die velletjes!

Als je een koker goed wilt reinigen kun je dit het beste doen met daarvoor bestemde producten.........zoals deze eerder in dit topic ook al genoemd worden in verschillende posts.

Flames

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 16:54

Sheaht Cleanser bevat absoluut geen chemische toevoegingen. Dit is echt speciaal voor de geslachtsdelen en superzacht.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 18:08

sandr0 schreef:
gelukkig maar dat jij er wel verstand van hebt

Amen!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:18

Citaat:
(ik wil niet opschepperig overkomen ofzo, maar ik denk aan je paard)

Vooral na je laatste berichten kom je wel zo over.

Ben overigens heel blij dat ik sowieso op 't karakter van een merrie val want ik denk niet dat ik heel goed zal zijn in 't schoonmaken van ruinen of hengsten... Nagelbijten / Gniffelen Bij mijn jonge merrie controleer ik ook onder de staart, als ze vies is haal ik d'r een babydoekje overheen en tussen d'r achterbenen controleer ik ook op viezigheid... Ze is overigens bijna nooit zo vies dat ik er echt iets aan moet doen. Lachen

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 18:19

wees blij dat je dan geen schimmel hebt die zichzelf compleet onder pist in de zomer Knipoog

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:21

IvysToeter schreef:
wees blij dat je dan geen schimmel hebt die zichzelf compleet onder pist in de zomer Knipoog

*LOL*

Gelukkig heb ik een donkere vos dus ze kan overal in rollen waar ze in wil rollen zonder dat 't heel erg opvalt. Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:26

Poeh wat een verhitte discussie onder tussen. Ik controleer het bij de hengsten elke keer als ze de boel eruit hebben hangen, vellen trekt ik er niet af omdat dat voor me gevoel neit goed is. Vies is het niet zo vaak, ik spoel de boel regelmatig uit met zachte straal water verder kom ik er niet aan als alles in orde ios, voel af en toe even aan het hele zaakje

Jennyzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:45

Hm. Ik doe het eigenlijk nooit.
Als je het eruit hebt gehaald zit het binnen een mum van tijd er weer in.
En ik vind het echt een té vies werkje. Scheve mond Scheve mond Scheve mond

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:46

Citaat:
Je reageert werkelijk op iedere post, daaruit blijkt bijna wel dat je de expert ben op het gebied van het schoonmaken van geslachtsdelen........................ Clown

in dat geval kun je niet tellen want ik reageer níet op íedere post.

Citaat:
Gezien dat feit ook maar een vraagje richting jou:
- Waarom kies jij ervoor geslachtsdelen te reinigen met Badedas. Badedas is een douchegel Bloosen NIET bedoeld voor het reinigen van geslachtsdelen.

Badedas (zoals ik al eerder zei, maar waar jij dan overheen gelezen hebt) staat erom bekent dat ze een desïnfecteerende werking heeft. dus is wél geschikt om geslachtsdelen mee te reinigen.

Citaat:
Ik haal bij arnold ook de velletjes van z'n piemel af en hij heeft daar nog nooit iets van gekregen. Het probleem zit idd in de koker (zoals je al eerder zei), maar blijf dan niet door zieken over die velletjes!

ik zeg ook niet dat er altijd problemen komen als je die velletjes eraf haalt maar de kans is groter dat er complicaties optreden als je op deze manier het geslachtsdeel schoonmaakt.

Citaat:
Als je een koker goed wilt reinigen kun je dit het beste doen met daarvoor bestemde producten.........zoals deze eerder in dit topic ook al genoemd worden in verschillende posts

op die post zal ik dan ook wel geen commentaar hebben gehad lijkt me

mariska12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:48

ik probeer het wel is bij mijn shet..
maar hij vind het niet zo fijn Tong uitsteken (ik kan me het wel voor stellen Tong uitsteken )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 18:49

maartje1990, Misschien kun je maar beter helemaal geen commentaar meer hebben?
1x zeggen dat we 'het niet goed doen' is wel genoeg Vork

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:50

Ja bij shetten vind ik eht mega lastig ik meot dus op mn knieen er half onder gaan zitten, vind ik levensgevaarlijk. Daarom hou ik het ok bij controleren en schoon speolen zeg maar, in ieder geval voordat een merrie komt zorg ik altijd dat de boel mooi schoon is.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-06 18:56

karoliena schreef:
in ieder geval voordat een merrie komt zorg ik altijd dat de boel mooi schoon is.

effe doorsmeren en gaan met die banaan! Vork

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:57

hallo allemaal,

ik heb mijn paardje nog niet zo lang. Toen ie er net was was hij nogal vies. Dus hebben we hem gewassen. Met het afspoelen bleek dat hij het niet erg vond als ik een spons in zijn koker deed. oortjes gingen naar voren, haha!

Dus heb ik het wat schoner gemaakt met een spons met water. En er kwam toch een zooi klei uit! Niet normaal!
verder doe ik er niet zoveel mee, af en toe zal ik wel weer eens kijken of er een giga ophoping is. De velletjes laat ik gewoon zitten. Zoveel zijn het er niet bij mijn ruin. en het lijkt me niet zo heel goed deze er echt af te trekken.

Dat spulletje van de paardendrogist lijkt me ook wel wat. En ik ben toch geschrokken van het verhaal van het paard dat een ernstige ontsteking kreeg.

maartje, jammer dat je zo kattig bent gaan reageren. We hebben allemaal weer een ander idee. Dat is goed, maar laat het lekker zo toch? Iedereen is verstandig genoeg om zelf een keuze te maken. Ik zou bv nooit douchegel gebruiken voor een merrie, al was het alleen al omdat ik daar zelf mijn ding ook niet mee was.

groetjes!

Anne

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:57

ik heb nu zo'n 21 jaar ruinen,en ik maak hun piep NIET schoon,ben me gek zeg....

wel hun koker,haal ik die zwarte prutjes uit,maar dat is dan ook alles,en oja,er staan hier nu 6 mannelijke paarden waarbij bij 4 zeker nooit ernaar omgekeken wordt,1 ervan is 24 jaar en heeft nooit een ontsteking of wat ook gehad.

1 ruin is ooit geopereerd aan een zaadstrengontsteking wat een absces geworden was,en hij heeft hierdoor een verharde koker,deze maak ik wel goed schoon,maar zijn piep,neeee,volgens mij zou ie dat ook niet echt toelaten,of hoe krijg ik dat ding eruit,fluiten ofzo??hahahah....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:59

kimmie261: Hahaha inderdaad als je het goede melodietje gevonden heb laat je het me even weten dan

marleenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 18:59

Maartje1990 schreef:
Il0na schreef:
Ik heb water en babyolie heel dun vermengd in een
plantenspuit..
Als hij dan zijn flip eruit heeft hangen kan ik hem insprayen
ermee en dan de volgende dag is het helemaal schoon..

nog een voorbeeld: baby olie líjkt goed maar als je dat niet naar spoelt met water kán het in de koker gaan zitten kan het gaan ontsteken ook weer allemaal medicijnen helpt dat niet paard mag worden afgemaakt.

en alleen omdat er op de foute manier wordt schoongemaakt!

en zoals ik zei het kán het hoeft dus niet persee het gevolg te zijn maar op deze manier is de kans groter dat er iets fout kan gaan.

sorry maar als je baby olie gebruikt gaat zoiets er niet af met water. Het is namenlijk OLIE. dus wat heeft het nut dan als je het met water afspoelt.

ik ben zelf van mening dat je het beste gewoon met water schoon kan maken. Je weet dan zeker dat er geen zeep of andere dingen in zitten waardoor het schade aan brengt.

en anders is het natuurlijk nog je eigen keuze wat je zelf fijn vind enzo.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:00

Haha! Haha! ,jaa ,dat wordt dan wel mijn geheimpje natuurlijk...

jeuj ,ik zie me al aan die piel zitten zeg...hahahahah,de buren hier kunnen alles zien, ... Haha!

Joyvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:14

Ik maak wekelijks de koker schoon van 11 jarige ruin, met een warm water en een poetslap haal ik de zwarte viezigheid weg, met een handdoek maak ik het dan droog. Daarna smeer ik z'n koker in met parafine olie, dat voorkomt dat de viezigheid op z'n piel gaat zitten. Hij vindt het niet leuk en trapt soms, maar niet
naar mij. Z'n piel zie ik bijna nooit, maar als ik de kans krijg trek ik de vellen eraf, die zijn helemaal droog en ik veroorzaak geen verwondingen.

Bij m'n shet ruin(1,5) doe ik hetzelfde, die stribbelt ook wel eens tegen maar dat wordt steeds minder.

Bij m'n merries doe ik wekelijks even de uiers schoonmaken, eerst haal ik de vieze zwarte klonters weg met m'n vingers en dan warm water en een poetslapje, nadrogen met handdoek en ik smeer het in met talkpoeder.
Eén van hen heeft altijd een vieze poepert, die sop ik schoon met biotex groen, droog allles goed na en smeer het dan in met talkpoeder: het zijn dan net baby-billetjes.
De paint merrie (2 jr.) is er mee opgegroeid, ze vind het best: de tinkermerrie (8 jr) vind het niet prettig, maar laat het toch toe.
Ik doe de klink elke dag wel even schoonvegen, soms zit er wat vlas op gekoekt.

En Maartje je hoeft niet te reageren, want ik vind dat ik het op deze manier zo goed mogelijk schoonhoud. Clown
IvysToeter vroeg gewoon hoe anderen het doen, toch?

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:44

Ik hoor hier reacties vind het TE vies dus doe het eigelijk nooit of nee doe ik niet te vies, vind ik persoonlijk erg jammer
Het hoort er gewoon bij hoor Knipoog
En na de tijd handen wassen niks meer aan de hand Knipoog
Dus en als je het huist niet kunnen er wel nare dingen gebeuren
Ik doe het gewoon leuk of niet boeid me niet
Vind het minder leuk als men paardjes straks pijn krijgen of last of wat dan ook en da rekeningen liegen er tegenwoordig niet om;)
Maja dat is mijn mening ik trek men handen er zeker niet voor terug

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:46

kimmie261 schreef:
Haha! Haha! ,jaa ,dat wordt dan wel mijn geheimpje natuurlijk...

jeuj ,ik zie me al aan die piel zitten zeg...hahahahah,de buren hier kunnen alles zien, ... Haha!

Daar heb ik ooit eens een briljant stuk over op internet gevonden, als ik het nog kan vinden zal ik het hier wel even posten Haha!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:50

nikkiej_86 ik zit echt al heel wat jaartjes in de paarden,al meer jaartjes als dat de meeste hier oud zijn( Bloos! hoe oud ben ik dan wel niet),en ik ga toch echt niet aan mijn paarden hun piel zitten,nooit gedaan,ook echt NIET van plan ooit te gaan doen,

daarnaast heb ik nooit dat mijn paarden hun piel laten zien,als ik bij ze ben,dus dan weer mijn vraag,hoe fluiten jullie dat ding naar buiten dan?? Haha!

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:52

Bij mijn ruin, maak ik m schoon als hij m laat hangen. Dan haal ik gewoon de vellen eraf, verder niet met water ofzo. Alleen hij laat hem bijna nooit hangen en er hangen toch wel vellen aan, meestal kan je er áls hij m laat hangen maar 1 velletje eraf halen dan heeft hij m alweer terug getrokken, hebben jullie, hoe ik hem tochh schoon kan houden, ondanks dat hij er een beetje moeilijk over doet? Ja, hij moet nou eenmaal schoon gehouden worden anders heb je kans op ontstekingen, en dan ben je nog verder van huis.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:54

kimmie261 schreef:
nikkiej_86 ik zit echt al heel wat jaartjes in de paarden,al meer jaartjes als dat de meeste hier oud zijn( Bloos! hoe oud ben ik dan wel niet),en ik ga toch echt niet aan mijn paarden hun piel zitten,nooit gedaan,ook echt NIET van plan ooit te gaan doen,

daarnaast heb ik nooit dat mijn paarden hun piel laten zien,als ik bij ze ben,dus dan weer mijn vraag,hoe fluiten jullie dat ding naar buiten dan?? Haha!

Ik fluit niet als ze lekker relaxed staan dan laten ze hun leutertjes( shetjes he Tong uitsteken whaha)
wel eens hangen en dan kan ik er wel bij
En maak de leuterjes zelf ook lang niet altijd schoon maar de boel erom heen wel en de leuter als het kan en dan kan ook vrij vaak:)
Maar ik heb er dus een paard aan verloren zoals ik hier eerder vermeld heb dus dan wil ik het wel schoon houden
Ik heb gehoord dat het bij dekhengsten niet hoeft
want door het dekken blijft dan schoon( heb ik gehoord)
En koop gewoon spul bij de da voor ze LachenWeet ik zeker dat het goed spul is Lachen

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-06 19:55

lilian,ik heb echt nog nooit een ontsteking gehad hoor...en echt,ik heb nu zo'n 20 jaar ruinen,en nog nooit 1 velletje ervanaf gepulkt...en al die manege paarden dan,wie pulkt er daar??of hebben die allemaal ontstekingen??
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 28-11-06 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt