wanneer is een paard het gelukkigst?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jol1

Re: wanneer is een paard het gelukkigst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:22

Mooi toch, zijn we allemaal blij!

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:23

Kinke schreef:
dus omdat mensen plezier beleven aan hun paard en er misschien veel voor over hebben mogen ze een aantal maanden binnen staan?

dus omdat niet iedereen het geld heeft om hun paard aan hun villa te zetten in weiland, mag het niet?

sorry hoor, beeeetje kortzichtig, tuurlijk je moet altijd naar het paard kijken, hoe reageert het paard op z'n omgeving, en voor ieder je paard is het weer anders.

mijn tink die staat momenteel 8 weken op stal i.v.m. blessure, hij is hartstikke gek aan het worden, dus hij moet maar lekker in z'n paddok gaan rondracen i.p.v. z'n stal op stelten zetten.
wat is het paard gewend? semir is het gewend los rond te lopen in zijn paddock, waar hij lekker kan gaan lopen bakkeleien met z'n vriendjes.
toch is een paddock ook niet te goed, want paard die daar ook staat, heeft zandkoliek gehad en hing aan een zijden draadje, terwijl het niet was gebeurt als ze op stal stond. maar ook als zij op stal staat, slaat ze de boel kort en klein.

ik ben het wel gedeeltelijk met je eens, maar niet iedereen heeft deze luxe, en als en jouw lag, moeten alle maneges gesloten worden omdat ze van de winter het weiland niet opmogen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:24

ja hoor, behalve mijn dolfijn en de paarden die zo lang op stal staan Lachen

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:25

Kinke schreef:
ja hoor, behalve mijn dolfijn en de paarden die zo lang op stal staan Lachen

wat heeft het voor nut om een paard met een dolfijn te vergelijken?
dat is netzoals een appel en een peer.

moet het dolfinarium ook maar gesloten worden, netzoals je vijver, daar zwemmen ze ook elke dag dezelfde rondjes.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:25

pff...over maneges kunnen we het maar beter helemaal niet hebben..
toch bijzonder, je vindt het kortzichtig dat ik het voor de paarden slecht vind dat ze zolang en zoveel binnen moeten staan en je vind het niet kortzichtig dat er paarden gehouden worden op manieren die totaal niet paardwaardig zijn?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:27

SemiR_4_LiFe schreef:

wat heeft het voor nut om een paard met een dolfijn te vergelijken?
dat is netzoals een appel en een peer.

moet het dolfinarium ook maar gesloten worden, netzoals je vijver, daar zwemmen ze ook elke dag dezelfde rondjes.

valt wel mee hoor, paarden en dolfijnen zijn van oorsprong wilde dieren die door mensen gedomesticeerd worden, oh ja, het zijn ook nog zoogdieren allebei Clown
Wat mij betreft sluiten ze inderdaad dat dolfinarium Bloos

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:28

Ik vind gewoon dat je doorslaat, maar geeft niet hoor; wijsheid komt met de jaren.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:31

Kinke schreef:
pff...over maneges kunnen we het maar beter helemaal niet hebben..
toch bijzonder, je vindt het kortzichtig dat ik het voor de paarden slecht vind dat ze zolang en zoveel binnen moeten staan en je vind het niet kortzichtig dat er paarden gehouden worden op manieren die totaal niet paardwaardig zijn?

moet je eens naar een ontwikkeling land gaan met paardjes en ezeltjes, daar worden ze niet paardwaardig behandelt! ze krijgen voer,knuffeltjes, wat begewing en als ze au hebben komt de da.
dat ze in een stal staan, tjah het is misschien niet helemaal goed, maar beter dan in een stand.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:37

ok, dus als wij mensen er maar plezier in beleven dan is het eigenlijk wel goed?

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:41

Kinke, je wordt nu wel wat drammerig. Ben je soms lid van het Dierenbevrijdingsfront?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:42

Kinke schreef:
ok, dus als wij mensen er maar plezier in beleven dan is het eigenlijk wel goed?

dus jij wilt zeggen dat een paard als hij aandacht en voer krijgt op manege, dat het dan niet goed is?

denk je dat paarden het leuk vinden met bit? denk je dat sommige paarden en het rijden uberhaubt wel leuk vinden? nou stop dan gewoon met het hele paarden gedoe, want als je een paard plezier moet gaan doen, laat dan maar lekker in de wei staan.

ik hou op met deze discussie en vind je dat je een beetje doorslaat, dus omdat een paard aandacht krijgt,voer,en bereden word zielig? denk je dat salinero los mag rondlopen? nee maar als je dr op tv ziet, nou dan kijk je wel!

Anoniem

SemiR_4_LiFe schreef:
ze krijgen voer,knuffeltjes, wat begewing en als ze au hebben komt de da.
dat ze in een stal staan, tjah het is misschien niet helemaal goed, maar beter dan in een stand.

Het kan altijd slechter inderdaad. Die dolfijn van Kinke heeft 't ook zo slecht nog niet. Eerder had ze 'm zelfs nog aan een ketting vast, zodat ie helemaal geen rondjes om z'n eigen as kon zwemmen. Dus dat is al een hele vooruitgang.

Kinke

niet dat ik weet, maar misschien komt die wijsheid ook nog met de jaren Knipoog
wat is dan wel acceptabel om paarden te houden?

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:43

Jol1 schreef:
Kinke, je wordt nu wel wat drammerig. Ben je soms lid van het Dierenbevrijdingsfront?

mee eens, laten we de konijntjes dan ook maar loslaten, zodat ze lekker vrij los kunnen huppelen en opgegeten kunnen worden Slapen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:44

Semir, niet iedereen over 1 kam scheren he, wat Anky en Salinero uitspoken vind ik totaal niet interessant eigenlijk.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:45

Kinke schreef:
Semir, niet iedereen over 1 kam scheren he, wat Anky en Salinero uitspoken vind ik totaal niet interessant eigenlijk.

nu zeg je het helemaal zelf! niet ieder paard is hetzelfde!

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:47

Het gaat niet om "recht hebben op", het gaat erom wat het beste is voor een paard. Niet alleen zijn stallen voor paarden en vijvers voor dolfijnen zeer frustreren voor ze, maar ook nog schadelijk. Een paard hoort niet te veel stil te staan, slecht voor het hoefmechanisme, en een dolfijn kan niet tegen zoetwater. Dus in beide gevallen is het beter als ze op een plek komen die meer voldoet aan hun natuurlijke leefomstandigheden.

@SemiR_4_LiFe: Grappig dat je er over begint, ik heb mijn konijn namelijk vrijgelaten om hem een konijnwaardig bestaan te geven Clown (nee niet dumpt bij de snelweg, gewoon hokje open gezet Knipoog )

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:48

nee, tegenwoordig al helemaal niet meer he, er zijn nieuwe rassen ontstaan die niet buiten kunnen, niet buiten willen, als ze al naar buiten gaan niet zonder peesbeschermers, hoefschoenen, dekens enz.enz. kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:49

SemiR_4_LiFe schreef:
niet ieder paard is hetzelfde!

Oeps, je hebt gelijk zeg. Er zijn paarden, dressuurpaarden, springpaarden, racepaarden, sportpaarden etc etc èn stalpaarden...
Al met al zijn het nog steeds allemaal paarden. Pling

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:50

Er zijn paarden die liever op stal staan. Ik heb dat al vaker meegemaakt dat paarden liever op de stal staan en maar heel even buiten. Is per paard verschillend.

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:51

Visconti schreef:
@SemiR_4_LiFe: Grappig dat je er over begint, ik heb mijn konijn namelijk vrijgelaten om hem een konijnwaardig bestaan te geven Clown (nee niet dumpt bij de snelweg, gewoon hokje open gezet Knipoog )

hij zou je vast een dikke knuffel geven!
misschien is het beter de volgende keer een nieuw huisje te zoeken, doe je ook voor je paard Vingers aflikken die zet je ook het hokje niet van open of dump je naast de snelweg...

ik begin zelf ook een beetje door te slaan in sarcasme Bloos

@jovi: jaaa, je hebt sport mensen,dikke mensen, domme mensen, en boktmensen, maar toch blijven het mensen

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:52

vergeet de boscrosspaarden niet he, is een soort inferieur ras, staat mijlenver onder de ontwikkeling van b.v. het dressuurpaard Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:53

Mmmm, volgens mij wordt dit wel een beetje off-topic.....

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 21:56

Kinke schreef:
vergeet de boscrosspaarden niet he, is een soort inferieur ras, staat mijlenver onder de ontwikkeling van b.v. het dressuurpaard Knipoog

onder? ik dacht juist erboven, lekker wilt rondrennen i.p.v. allerlei oefeningen met benen kruisen etc.

ik ga eventjes verder tv kijken, vind dit topic een beetje beneden peil zakken.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-06 22:01

ik zal het dan nog eens een keer vragen...wat is dan wel paarden houden op een acceptabele manier?