kosten van een paard per maand?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superwoman

Re: kosten van een paard per maand?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:38

kill3rgirl schreef:
oow dus als je 14 bent 11 dec 15..dan kan je niet al 7 jaar paardrijden en verzorgen???
beetje onnuttig

joh, zoals ik en meerdere hebben gezegd is 7 jaar echt héél weinig!

Waarom neem je sommige dingen niet gewoon aan?
Dan zou je veel volwassener over komen. Ook verantwoordelijker!

Zoals ik het nu lees, heb jij ontzettend veel begeleiding nodig, als jij een eigen paard krijgt.
En met je 100,- per maand is dat lang niet genoeg!

Als met zo min mogelijk geld een paard wil houden, dan krijg je gewoon problemen!

Mocht het toch doorgaan, laat 'm dan goed keuren en vraag aan de D.A of het paard geschikt is voor je.
Mijn dierenarts heeft wel eens een negatief koopadvies gegeven, omdat het paard te moeilijk was. Ze wou het paard kopen, omdat het in haar butget lag en hoopte hem braaf te kunnen maken.
Een paard is vaak voor een goede reden erg goedkoop.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 10:48

joh, zoals ik en meerdere hebben gezegd is 7 jaar echt héél weinig!

Waarom neem je sommige dingen niet gewoon aan?
Dan zou je veel volwassener over komen. Ook verantwoordelijker!

Zoals ik het nu lees, heb jij ontzettend veel begeleiding nodig, als jij een eigen paard krijgt.
En met je 100,- per maand is dat lang niet genoeg!

Als met zo min mogelijk geld een paard wil houden, dan krijg je gewoon problemen!

Mocht het toch doorgaan, laat 'm dan goed keuren en vraag aan de D.A of het paard geschikt is voor je.
Mijn dierenarts heeft wel eens een negatief koopadvies gegeven, omdat het paard te moeilijk was. Ze wou het paard kopen, omdat het in haar butget lag en hoopte hem braaf te kunnen maken.
Een paard is vaak voor een goede reden erg goedkoop.[/quote]

hoezo is 7 jaar ervaring te weinig voor een eigen paard?
sommigen die hebbe nauwelijks 2 jaar ervaring en kopen al een eigen paard Slapen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:49

als ik jou was zou ik het maar ff bij je verzorgpaarden houden....

500 euro als buffer das lachen hoor een keer in weekend een dierenarts komen met wat zorg dan ben je dat wel kwijt.....

Goedkope regio of niet je moet voor een paard kunnen zorgen.......ik twijfel daar aan..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 10:50

En voor sommigen is dat ook absoluut een misstap Knipoog Er zijn uitzonderingen natuurlijk, alleen moet je er wel heel zeker van zijn dat jij er ééntje bent Lachen

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 10:51

Bienotje schreef:
In jouw goedekope regio hebben paarden zeker ook minder kans op ziekte e.d. Knipoog

waar slaat dat nou weer op..als je niks beters te melden hebt..mag je je commentaar ook wel voor je houden hoor.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 10:52

Nadya schreef:
Ach, dat kun je hier in de 'dure' regio ook kwijt zijn, hoor. Het ligt er maar aan wat voor hoefsmid je laat komen, ze hebben allemaal hun eigen prijzen. Ik vind het eerlijk gezegd ook heel raar dat je beweert 7 jaar met paarden 'te werken', dan 'werk' ik al 30 jaar met paarden Haha! Haha! Haha! Haha!
Ik zie het liever als hobby, doe het ook ter ontspanning.

Wees gewoon eerlijk. Je bent 14, wil graag een eigen paardje, maar je ouders en jij hebben zo hun vragen blijkbaar. En terecht. Ik hoop dat jij en je ouders je goed realiseren wat het hebben van een paard daadwerkelijk inhoudt. Ik heb weinig begrip voor ouders, die te weinig kennis over paarden hebben en hun kind er maar 1 cadeau doet, met alle gevolgen van dien. Ik heb dat te vaak gezien om me heen. Denk er alsjeblieft goed over na, het is een enorme verantwoordelijkheid.

mijn ouders doen me echt niet een paard gewoon cadeau hoor!
was het maar zo!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:03

kill3rgirl schreef:
sommigen die hebbe nauwelijks 2 jaar ervaring en kopen al een eigen paard Slapen

Ik ken niemand die na 2 jaar een paard heeft gekocht. Ik ken er wel die veel langer "ervaring"
hadden en waarbij het mis ging. Zelfs met begeleiding trouwens.

Heb je nou al gekeken voor les dan? Wat dat kost en bij wie?

En denk ook aan het wisselen van stal of hoefsnmid of lesgever, dat je daarna niet in de problemen komt.
Er kan vanalles gebeuren, waarom je zou moeten veranderen.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:09

superwoman schreef:
kill3rgirl schreef:

Ik ken niemand die na 2 jaar een paard heeft gekocht. Ik ken er wel die veel langer "ervaring"
hadden en waarbij het mis ging. Zelfs met begeleiding trouwens.

Heb je nou al gekeken voor les dan? Wat dat kost en bij wie?

En denk ook aan het wisselen van stal of hoefsnmid of lesgever, dat je daarna niet in de problemen komt.
Er kan vanalles gebeuren, waarom je zou moeten veranderen.

les kost ong 5/7.50 per uur ( priveles)
er is iemand bij die stal die dan les aan je geeft als je dat wil en diegene aanwezig is...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:18

Je klinkt erg onvolwassen, zoals je op alles wat hier gezegd ingaat.
Helaas bevestig je daardoor wat vele mensen hier al denken en zeggen. En dat is jammer, zowel voor jou als voor je toekomstige paard. Men geeft hier (voornamelijk) gewoon goede adviezen, hoor. Jammer dat je het zo oppakt. Doei! Doei! Doei!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:20

Nadya schreef:
Je klinkt erg onvolwassen, zoals je op alles wat hier gezegd ingaat.
Helaas bevestig je daardoor wat vele mensen hier al denken en zeggen. En dat is jammer, zowel voor jou als voor je toekomstige paard. Men geeft hier (voornamelijk) gewoon goede adviezen, hoor. Jammer dat je het zo oppakt. Doei! Doei! Doei!

voornamelijk misschien wel ja..

maar een heleboel zitten me ook gewoon af te kraken..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:22

Ik had op de vorige bladzijde al geprobeerd je een beetje op weg te helpen Knipoog Ik ben nog aan het wachten op een weerwoord.. Haha!

Nogmaals, als je ouders er volledig achterstaan en jij ervan overtuigd bent dat je het met evt. onvoorziene kosten nog prima gaat redden met je budget om een paard te houden dan is er niets aan de hand. Knipoog Aangezien je hier een topic hebt geopend, voorzie ik enige twijfel bij je betreft de kosten en of je het gaat redden. En helaas doet menigeen hier bevestigen dat het houden van een paard iets anders is dan de aanschaf van een fiets, af en toe een bandje plakken wat je zelf kunt of een lichtje vervangen. Bij uitzondering eens naar de fietsenmaker en verder staat ie altijd voor je klaar zonder zorgen om op te rijden. Een paard komt meer bij kijken, bij serieuze twijfel denk ik dat het beste advies meestal is; niet doen.. Aanschaf van een paard kun je ook niet zien als even een avontuurtje om als je erachter komt dat het toch niets is weer op marktplaats te zetten ofzo Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:23

Ga daar gewoon niet op in, dat hou je hier toch op bokt Clown
Nogmaals, succes met je toekomstige paard, of het nou je eigen paard, een lease paard of een verzorgpaard zal worden!!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:24

Bienotje schreef:
Ik had op de vorige bladzijde al geprobeerd je een beetje op weg te helpen Knipoog Ik ben nog aan het wachten op een weerwoord.. Haha!

Nogmaals, als je ouders er volledig achterstaan en jij ervan overtuigd bent dat je het met evt. onvoorziene kosten nog prima gaat redden met je budget om een paard te houden dan is er niets aan de hand. Knipoog Aangezien je hier een topic hebt geopend, voorzie ik enige twijfel bij je betreft de kosten en of je het gaat redden. En helaas doet menigeen hier bevestigen dat het houden van een paard iets anders is dan de aanschaf van een fiets, af en toe een bandje plakken wat je zelf kunt of een lichtje vervangen. Bij uitzondering eens naar de fietsenmaker en verder staat ie altijd voor je klaar zonder zorgen om op te rijden. Een paard komt meer bij kijken, bij serieuze twijfel denk ik dat het beste advies meestal is; niet doen.. Aanschaf van een paard kun je ook niet zien als even een avontuurtje om als je erachter komt dat het toch niets is weer op marktplaats te zetten ofzo Knipoog

als ik mijn paard krijg na de zomervakantie..ben ik bijna 16..
dan verdien ik ruim 150 per maand..
ehb ik van te voren al 500 tot 750 apart liggen voor ziektes
en dan elke maand nog 50 erbij...

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:25

kill3rgirl schreef:
les kost ong 5/7.50 per uur ( priveles)
er is iemand bij die stal die dan les aan je geeft als je dat wil en diegene aanwezig is...

Dat is nog minder dan het minimum loon voor een 22 jarige. Vraag me af wie daarvoor les wil geven Verward

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:26

kill3rgirl schreef:
Bienotje schreef:
In jouw goedekope regio hebben paarden zeker ook minder kans op ziekte e.d. Knipoog

waar slaat dat nou weer op..als je niks beters te melden hebt..mag je je commentaar ook wel voor je houden hoor.

Heel simpel jij wilt kost wat het kost goedkoop een paard houden ....

En wat kosten betreft kom jij nogal onozel over (sorry is zo) vervolgens denk je voor 60 euro een verzekering te hbben die alles dekt anders heel veel Gestoord

En jij vindt 500 een BUFFER nou dat is verdomd weinig als een buffer en een buffer moet aangevuld worden............

Ik vond Bienotje een goede uitspraak.

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:33

Heel simpel jij wilt kost wat het kost goedkoop een paard houden ....

En wat kosten betreft kom jij nogal onozel over (sorry is zo) vervolgens denk je voor 60 euro een verzekering te hbben die alles dekt anders heel veel Gestoord

En jij vindt 500 een BUFFER nou dat is verdomd weinig als een buffer en een buffer moet aangevuld worden............

Ik vond Bienotje een goede uitspraak.
[/quote]

i kvind het nogal banketstaaf overkomen hoe je over en tegen mij praat...

iemand op de eerste of 2e bladzeide zei tegen mij dat je voor 60 euro je paard kan verzekeren!
dus kijk eerst ff verder dan je neus lang is..

en lees aub beter want zoals je kan zien een paar gesprekjes naar boven verdien ik dan 150 in de maand..
en kan ik elke maand 50 weg leggen

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:34

je hebt best een grote mond voor een 14 jarige en jij hebt het in de eerste pagina helemaal niet over sparen gehad

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:36

kill3rgirl schreef:
dan lijkt het me handig om een verzekering te nemen van 60 per jaar...dus dat doe ik dan maar als ik daarmee honderden euri's bespaar!

en die vast exclusief ziektenkosten? Bloos

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:37

tita schreef:
je hebt best een grote mond voor een 14 jarige en jij hebt het in de eerste pagina helemaal niet over sparen gehad

en jij bent behoorlijk eigenwijs..!
lees alles maar door..ik heb geen zin om hier nog verder op in te gaan als je ook gewoon kan lezen..!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:40

ik doe al actief mee hoor vanaf pagina 2-3 dus ik weet alles en je verdraait heel vaak de boel om......

Je zoekt het maar uit maar ik heb medelij met jou paard als ie ooit een blessure krijgt...

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:41

jij weet niet eens wat ik daarover met mijn ouders overlegd heb...
dus heeft het ook geen nut om zulke reacties te plaatsen!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-06 11:51

slotje

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:53

Volgens mij weten jou ouders allang dat je toch te weinig geld heb, om een paard te onderhouden.
Ze willen je zelf laten rekenen en zo je erachter laten komen, dat het niet kan. Denk ik

Dat jij het gevoel hebt, dat ze je hier willen afkraken, is gewoon, omdat zij ervaring hebben en het zien dat jij het niet kan redden zó. Daarom spreken ze je tegen! Wanneer jij dan zegt al 7 jaar met paarden te werken, dan moet ik ook lachen ja!

Je wil het heel graag, maar met dát plan van jou gaat het niet.
Wat ik iig nog mis, zijn back-up plannen, voor als je daar niet meer kan stallen.
En hou je nog geld over om uit te gaan? Neem aan dat je dat ook wilt?
Wat als hij ziek wordt. lange tijd kreupel etc.
Daardoor constant medicijnen nodig heeft.

Je moet ruim(er) zitten in je begroting!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:54

Ik weet wel dat er later ook al snel genoeg is weerlegd dat het hebben van een verzekering voor je paard van € 60,- hoogstwaarschijnlijk niet alles dekt, mijn advies blijft dat het verstandig is om binnenkort eens met je ouders hierover om de tafel te gaan zitten en samen eens te verdiepen hoe het zit met verzekeringen.

En het kostenplaatje navragen bij anderen in jouw regio kom je waarschijnlijk ook verder mee.

Hebben je ouders trouwens zelf enige binding en gevoel met paarden, of is voor hun als er een paard aangeschaft wordt ook alles nieuw?

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 11:57

kill3rgirl schreef:
slotje

Volgens mij is al wel vaker (ook door een mod) uitgelegd dat het zomaar roepen van ´slotje´ weinig zin heeft als er géén reden toe is Lachen Misschien hebben anderen die ook wat naief zijn betreft hun begroting wél wat aan dit topic en is op slot gooien zonde.

Je kunt altijd proberen te TeMmen en uitleggen aan een mod waarom je graag een slotje wil, maar eerlijk gezegd zou ik het raar vinden als een mod ook daadwerkelijk dit topic sluit.. Naar mijn idee is er niets raars gezegd of gedaan, behalve dat men niet reageert zoals je wil horen Knipoog