Hoe duur schatten jullie mijn paard+HET BEDRAG!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

n_gasman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:47

ik denk rond de 2500 euro want ze heeft geenafstaming enn ras is onbekend ze is neit echt oud maar ook niet echt jong mischien wel z dresuu maar wat doet ze samengesteld en springen??

n_gasman

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-02 22:49

oeps wist niet dat je het al gezegd had Haha! Haha!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 06:59

D2002 schreef:
Ik denk 2.000 euro.
Paard heeft totaal geen spieren meer dus een Z proef lopen, forget it!
.

Een paard wat Z gelopen heeft zal zijn oefeningen nooit verleren Haha! Dus als zij dit diertje lekker gaat rijden, spiertjes kweken, en wedstrijdjes gaat starten...rijd ze je misschien zo wel weer voorbij Knipoog Het uiterlijk zegt nl niks over het kunnen van een paard...

Overigens vind ik € 1500 een nette prijs voor dit paardje, geniet er maar lekker van!!!

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 09:12

RUBYWHITE"]
[quote="D2002 schreef:
Ik denk 2.000 euro.
Paard heeft totaal geen spieren meer dus een Z proef lopen, forget it!
.

Een paard wat Z gelopen heeft zal zijn oefeningen nooit verleren Haha! Dus als zij dit diertje lekker gaat rijden, spiertjes kweken, en wedstrijdjes gaat starten...rijd ze je misschien zo wel weer voorbij Knipoog Het uiterlijk zegt nl niks over het kunnen van een paard...

Overigens vind ik € 1500 een nette prijs voor dit paardje, geniet er maar lekker van!!!
[/quote]

Hij zal het niet verleren, MITS het er met goede basis ingereden is, en netjes ingereden.. Als ik een paard een half jaar gewoon een kant op trek en het moet door gaan als schouderbinnenwaarts, zal hij dit niet blijven lopen, doordat het niet bevestigd is... Het is geen logisch gymnastische oefening, maar een trek oefening en daardoor kun je weer opnieuw beginnen.. Maar als het de basis goed is, kan hij het nog wel ja..

stokpeerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-02 21:42

ik ken een paard (hengst) die zz liep en geen papieren had van ongeveer dezelfde leeftijd. Hij is voor 30.00 gulden vekocht naar het buitenland!!!
zo zie je maar dat papieren niet altijd alles zeggen, karakter, prestatie en uitsraling plus goede gezondheid doen een boel, en het is blijkbaar net wat een "gek" er voor over heeft.

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-02 22:23

stokpeerd schreef:
ik ken een paard (hengst) die zz liep en geen papieren had van ongeveer dezelfde leeftijd. Hij is voor 30.00 gulden vekocht naar het buitenland!!!

Voor 30 gulden maar...das niet veel Haha! Haha! (ben je een 0 vergeten? Knipoog )

Ik ben echt nog steeds superblij met mijn paardje Lovers Ze doet alles wat ik van haar vraag en ze blijft lief Lovers *zucht* I'm in love Lovers Haha!

leoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 07:14

ik denk 6.000,- vind ik waart voor dat mooie beesie! xxxx leoni

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-02 07:18

leoni schreef:
ik denk 6.000,- vind ik waart voor dat mooie beesie! xxxx leoni

Leoni de werkelijke prijs is allang boven water Haha! Het is 1500 euro.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 08:09

Een GOED paard hoeft niet duur te zijn...sommige mensen denken met een DUUR paard een GOED paard gekocht te hebben....

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 09:57

RUBYWHITE schreef:
Een GOED paard hoeft niet duur te zijn...sommige mensen denken met een DUUR paard een GOED paard gekocht te hebben....

goed is nog steeds een rekbaar begrip...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:00

Ben dit weekend nog paarden voor iemand wezen kijken, maar onder de 4000 euro vindt je echt niets fatsoenlijks meer. En inderdaad is goed een heel rekbaar begrip.

leoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 10:40

ja weet ik greetje maar ik vind hem 6,000,- waard!

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 11:12

Pipo schreef:
Ben dit weekend nog paarden voor iemand wezen kijken, maar onder de 4000 euro vindt je echt niets fatsoenlijks meer. En inderdaad is goed een heel rekbaar begrip.

Ik heb onder de 4000 nog wel iets heel fatsoenlijks gevonden *LOL* Ook met goed geluk, maar ik heb er wel een hele goede aan Lovers

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:51

Tinne"]
[quote="Pipo schreef:

Ik heb onder de 4000 nog wel iets heel fatsoenlijks gevonden *LOL* Ook met goed geluk, maar ik heb er wel een hele goede aan Lovers
[/quote]

Inderdaad, je kan wel iets vinden dat aan JOU eisenvoldoet onder de 4000, maar er moet niet zo hard geroepen worden dat dure paarden niet goed zijn en dat goekope toppers zijn, want dat is bijna nooit zo, er zit altijd wel een addertje onder het gras.. Het paard kan voor jou wel een topper zijn, maar als je het in de sport plaatst, naast anderen, blijkt het geen topper te zijn.. deondanks kan het voor jou nog steeds een topper zijn.. ( dit is niet tegen Tinne gericht, maar in het algemeen)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 11:59

Maar ook goede toppers die het goed doen in de sport kunnen goedkoop zijn.
Ik heb wel eens gehad dat ik met iemand serieus aan het praten was, zij de prijs vroeg die ik ahd betaald voor Camilla, een toen 2,5 jarige groene pony met super papier en super toekomst, en toen ik de prijs zei (spotgoedkoop) kon Camilla nooit een goede pony zijn, want die vind je niet onder de 3 tot 4 duizend euro volgens haar...
*daaaag*
Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:02

Een apart paard vind ik eentje die in het hogere werk goed mee kan draaien, een net paard vind ik eentje die in het Z leuk mee kan draaien. Eentje die niet meer kwaliteiten heeft dan een leuke L proef lopen, vind ik een slechte. Misschien dat voor een ander een Z paard al een topper is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:23

Toch, met een laaggeprijsd paard is het halen van een winstpuntwaardige Zproef, niet uitgesloten. gut, wie weet zit er zelfs nog hoger is...

Met een duur paard is het misschien ietsjes makkeliker, maar laten we de kwaliteit van de ruiter hierbij niet uit het oog verliezen...
Mijn broer op Bonfire is vast nog niet B-waardig, Anky op een Belg zou meer kans maken....

en een verkoper die niet weet dat hij een goed paard op stal heeft staan, tja, daar kan je als koper natuurlijk een leuke koop mee doen!
Staat tegenover, al die professionele handelsstallen die regelrechte schillenknollen aanprijzen als de volgende topper...

Prijs zegt vaak wat over de kwaliteit van het paard, maar ook net zo vaak HELEMAAL niets....
Het zou wat zijn als de waarde van het paard afhangt van zijn prijskaartje...Dan zijn die van mij voor nog geen miljoen te koop!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:25

[quote="Dees"]en een verkoper die niet weet dat hij een goed paard op stal heeft staan, tja, daar kan je als koper natuurlijk een leuke koop mee doen! quote]

Die bestaan tegenwoordig echt niet meer.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:37

Maar andersom zijn er legio....

Toch, er zijn er heus nog wel eigenaren die hun paarden voor een normale prijs wegdoen.
Misschien zijn er regionaal grote verschillen, maar voor 3000 euro is er heus nog wel een leuk basissportpaard onbeleerd te koop...je moet weten waat je zoekt... Bij de wat oudere fokkers hier, vanuit de boerenschuur, daar zijn ze echt nog te vinden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:39

Ik ken die boertjes, helaas is een goede daar tegenwoordig ook een stuk duurder, een beestje waar ze vroeger 8000 gld voor vroeger, vragen ze nu 5000 euro voor.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 12:43

Ja, eigenlijk moet dat ook wel de prijs zijn natuurlijk, als je dekgeld meerekent, en de kosten van opfok voor minstens 3 jaar....

Tinne heeft in ieder geval een leuke koop gedaan.
Dat zie je trouwens wel vaker, paarden waar de ambiteuze rijder niet meer mee op concours wil gezien de wat vorderende leeftijd (modeverschijnsel?), dat die toch leuk doorgereden paarden voor niet zo heel veel geld gewoon te koop zijn.
Je kan je afvragen wat eraan mankeert, maar er zitten ook gewoon eerlijke paarden tussen...

muurbloempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 14:32

hoe kan je een prijs geschatten vanaf een foto
je kan niet zien hoe die loopt of dat die schiefels heeft gallen noem maar op. op de foto ziet je paard er best grappig uit.maar wat maakt het uit hoe duur die was als jij er maar gelukkig mee bent

Merel Blom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:57

muurbloempje schreef:
hoe kan je een prijs geschatten vanaf een foto
je kan niet zien hoe die loopt of dat die schiefels heeft gallen noem maar op. op de foto ziet je paard er best grappig uit.maar wat maakt het uit hoe duur die was als jij er maar gelukkig mee bent

Hier wil ik graag even op reageren.. ben ermee eens dat je het niet goed kan zien, maar wil even reageren op schieffels en gallen..
Quote dierenarts over schieffels: nix ernstigs, als het paard toch iets moet hebben, geef het dan maar schieffels, da's niet zo schadelijk..
Gallen: ieder paard op een iets hogere leeftijd krijgt wel een beetje last van gallen.. Een paar kleine bultjes is niet heel erg schokkend, komt zeer vaak voor..

Tinne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 21:06

Dees schreef:
Tinne heeft in ieder geval een leuke koop gedaan.

Zeker weten *LOL*

Mn moeder zei nog dat ik haar voor meer zou kunnen verkopen nu, is misschien ook wel zo Lachen Maar ik wil haar voor geen goud (en geen 100 miljoen Knipoog ) meer kwijt *LOL*