wat hebben jullie je paard betaald ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

misssixty

Re: wat hebben jullie je paard betaald ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:22

Heb mijn E pony gekocht (ouders dan) voor €2750 (L springen & L dressuur)
Verkocht voor €3750 (M springen, L SGW en M2 dressuur)
Toen 3,5 jarige merrie van Niveau gekocht voor €4250
en jaar later verkocht voor €7000
Heb nu een nieuwe 3,5 jarige merrie en die prijs hou ik nog even voor me!
Laatst bijgewerkt door misssixty op 14-11-06 13:30, in het totaal 1 keer bewerkt

JanineN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 13:27

B pony L springen
ouders ombekend...€1000
verkocht voor €2500 toen ze M1+1 dressuur was en B+7 springen +NH kampioen
daarna E pony voor een prikkie gekocht Tong uitsteken
148 (toen nog D )
4 jaar
Sjapoer x Svetlana
Avs
onbeleerd
€1100

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:26

Ik ben misschien gek maar heeft me 6 jaar gekost hem terug te vinden Knipoog En tjaa.. heb er wel mn grote liefde voor terug. Dan maar teveel betalen Knipoog daar is hij toen hij 17 was ook voor weggegaan.. dus.. Maar ach.. hij heeft papieren.. alleen die heeft iemand kwijt gemaakt.. Het was een Flora's hof Peter pan dacht ik.. zou ik even moeten zoeken op internet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:30

polly2 schreef:
Ik vind zoiets niet relevant. Niemand krijgt te horen wat ik voor mijn paarden heb betaald. Net als dat niemand krijgt te horen wat ik voor mijn paarden krijg als ik ze verkoop.
Het gaat me niet eens zo zeer om mezelf. Ik vind het voor de andere partij ook niet discreet om over geldbedragen te praten.
Ik vind het ook totaal niet interessant om te weten wat een paard heeft gekost als iemand een nieuw paard heeft.
Anders wordt het als ik meegenomen wordt om aankoopadvies over een paard te geven. Dan wil ik wel weten wat de vraagprijs is, omdat ik anders geen goed advies kan geven. Maar goed, dan ben ik ook professioneel er mee bezig, want ik word ingehuurd dan. Ik zal over dit soort financiële zaken ook nooit spreken met derden. Dat vind ik gewoon niet netjes. Soms wordt mij wel gevraagd wat die persoon voor dat paard heeft moeten betalen, als men weet dat ik bij de aankoop betrokken was. Ik antwoord dan altijd: Dan moet je het aan hem/haar zelf gaan vragen, ik zeg daar niks over....

Jeetje.. ik maak er echt geen geheim van, des te meer wantrouwen schep je.. iedereen mag bij mij weten wat hij kost, als ik hem eventueel voor veel meer weer te koop zet, zal ik daar mijn goede redenen voor hebben... Dan is hij wss meer waard geworden.

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 14:30

Niks, hij zat in de buik van z'n moeder toen ik haar kocht. Haha!

Jante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 22:35

Een 1 jarig veulen voor 6oo euro. gr Jante

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:23

Mijn eigen paarden:

Ruin van 2,5 jaar, onbeleerd, OO Seven x Mooiman, toen 1.58 m., braaf, goed bewegen, nog heel jeugdig/ponyachtig uiterlijk (zie eerste foto's in profiel), luchtzuiger.
1750 Euro.

En: 4-jarige ruin, licht zadelmak, toen 1.62 m, stond er erg slecht bij (mager, niet ziek), wel 3 correcte gangen en braaf, gekocht uit failissement voor 3500 gulden.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:25

deborahke schreef:
hey,

ik was toch wel even benieuwd wat jullie je paard betaald hebben ?
zeg er ook bij welk ras het is,leeftijd en niveau,...

genoeg Geld, geld! voor onze dames uit het buitenland Rolleyes

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 13:27

Niets Haha!

ik verzorde haar eerst en toen die mensen gingen verhuizen heb ik mn pony gratis gekregen van ze Haha! Haha! Haha!

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:44

ShannaY schreef:
polly2 schreef:
Ik vind zoiets niet relevant. Niemand krijgt te horen wat ik voor mijn paarden heb betaald. Net als dat niemand krijgt te horen wat ik voor mijn paarden krijg als ik ze verkoop.
Het gaat me niet eens zo zeer om mezelf. Ik vind het voor de andere partij ook niet discreet om over geldbedragen te praten.
Ik vind het ook totaal niet interessant om te weten wat een paard heeft gekost als iemand een nieuw paard heeft.
Anders wordt het als ik meegenomen wordt om aankoopadvies over een paard te geven. Dan wil ik wel weten wat de vraagprijs is, omdat ik anders geen goed advies kan geven. Maar goed, dan ben ik ook professioneel er mee bezig, want ik word ingehuurd dan. Ik zal over dit soort financiële zaken ook nooit spreken met derden. Dat vind ik gewoon niet netjes. Soms wordt mij wel gevraagd wat die persoon voor dat paard heeft moeten betalen, als men weet dat ik bij de aankoop betrokken was. Ik antwoord dan altijd: Dan moet je het aan hem/haar zelf gaan vragen, ik zeg daar niks over....

Jeetje.. ik maak er echt geen geheim van, des te meer wantrouwen schep je.. iedereen mag bij mij weten wat hij kost, als ik hem eventueel voor veel meer weer te koop zet, zal ik daar mijn goede redenen voor hebben... Dan is hij wss meer waard geworden.

Hoezo schep je daar wantrouwen mee? Ik snap niet hoe je dat bedoelt?
Het is in mijn ogen juist zo dat niet iedereen op prijs stelt dat je rondbazuint wat je betaalt hebt voor het paard, omdat niet iedere verkoper het prettig vindt dat iedereen weet wat er gevangen is. Ik heb regelmatig ervaren dat het best gevoelig kan liggen. En als ik als adviseuse wordt meegenomen vind ik het al helemaal niet gepast om met derden over bedragen te praten. Dat zou mijn betrouwbaarheid juist aantasten!!! Ik ga mee met paarden waar 1500 voor wordt neergeteld, maar ook met mensen die 30.000 voor een paard neerleggen. Geloof me, die zouden het echt niet waarderen als ik dat overal rondbazuin. Wellicht sommige mensen wel, omdat ze het status vinden als ze zo'n duur paard kopen. Maar de meesten vinden dat het anderen echt niets aangaat, dat ze zo veel geld voor een paard uitgeven!

Manon79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 15:30

Ik heb een Fjord gekocht van een meisje wat er na 3 maanden genoeg van had, want ze was pas net zadelmak. Ik heb haar gekocht voor 1750 euro inclusief nieuwe: winterdeken, zweetdeken, zadel, hoofdstel, halster en zelfs verzekering!!

BE_GENTLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 15:00

Nou mijn fjord was net zo duur incl. toebehoren
Ze is ondertussen wel wat meer waard geworden maar voor fjorden willen mensen nooit zoveel neerleggen terwijl niks minder zijn dan andere paarden..
Behalve dan de goede dresuurpaarden van duizende euro's

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 17:48

mmm Lowara hebben we geloof ik rond de 2500 euro voor betaald, Arwen was 300 euro ( dekgeld Knipoog ) en Cezanne rond de 900 euro.
Dus voor ons valt het nog mee als ik die prijzen hier zie Nagelbijten / Gniffelen

wel leuk, 2.5 maand geleden hebben we voor een leerling een superlieve en mooie KWPN merrie met papieren gekocht voor jawel.. 1000 euro Nagelbijten / Gniffelen
dier stond in de weg en zou een stof allergie hebben, dus niemand wilde haar daarom.
nou die stof allergie.. tot nu toe nog niets van gemerkt, beest is kerngezond!
en toch best leuk om te zien toch?

Afbeelding

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:22

ja echt wel, leuk paard!
geluk mee gehad denk ik Lachen

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 22:39

prijzen liggen echt heel verschillend.
de meeste paarden die hier staan op enkele uitgezonderd zijn recreatie paarden. (naar niemand aanvallend bedoeld!!!)
de prijs van een kwaliteitsvol sportpaard ligt toch anders en hangt ook van van meer factoren af!
de kunst is om er een kwaliteitsvol paard van te maken!
ik heb hier thuis het geluk dat we zelf onze paarden fokken, en niet alles wat hier geboren wordt zijn potentiele toppers, maar enkelen wel!!
die afweging moet je kunnen maken.

maar voor mijn paard heb ik niets betaald, is hier gefokt en geboren! wat hij inmiddels heeft opgegeten ed tellen we dan maar niet mee, want dan zou je nooit meer een paard willen houden!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:20

Marigold schreef:
ja, maar dit topic geeft wel een realistisch beeld van hoe de prijzen "in het echt" liggen!
dat vind ik het positieve hieraan, het is realistischer dan taxatietopics.
(zei Neonlight ook al, ben het dus met haar eens).

Hier heb je wel een goed punt, zo heb ik het nog niet bekeken Lachen

Mijn welshje was 3 maanden oud en stond op het punt om naar de slacht te gaan. Nu weet ik de prijs niet precies meer, dit is al 11 jaar geleden. Dit kan 75 gulden zijn maar ook 175 gulden.
Mijn merrie was 4 jaar en net wat ingereden, ze stond op een ponykamp en voor haar is 3000 gulden betaald.
Het andere paard zou ik echt niet weten.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-06 23:55

EsSther schreef:
de prijs van een kwaliteitsvol sportpaard ligt toch anders en hangt ook van van meer factoren af!

Met je eerste zin van deze quote ben ik het niet helemaal eens, met het tweede wel.

De echte aparte paarden kosten erg veel geld, maar dat zijn echt maar de happy few. Het grote gros van de mensen heeft zo'n paard echt niet op stal.

Verder zie ik heel veel mensen veel te veel geld uitgeven aan een paard dat ze met wat zoeken en een beetje werk erin veel goedkoper kunnen kopen! Sommige mensen gaan graag kijken naar paarden op stallen waar de paarden getraind, gevlochten en in de witte bandages worden gepresenteerd. Die paarden krijg je idd 'klaar' afgeleverd maar je betaalt dan wel veel meer voor zo'n dier dan dat je een paard gaat kopen wat ergens in de landelijke streken op een blubberig weitje staat tussen een grote kudde andere paarden met manen halverwege zijn nek, in wintervacht en liefst nog niet ingereden (of wel ingereden en daarna niks meer mee gedaan) ook.

Ik zie soms advertenties staan waarin echt een mooi, goed bewegend sportpaard wordt beschreven, prijs tienduizend plus, en dan ga je er naar kijken en tjemig wat staat daar een krakkemikkige knook van een beest! Maar er zijn altijd mensen die denken dat omdat de prijs iets hoger ligt, het paard dat wel waard moet zijn. Mensen worden graag bedrogen Haha!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 09:08

Mijn haflinger heeft 3100 GULDEN gekost (ben er een beetje mee besodemietert maar goed) als 4 jarige hij is nu 15,5 jaar.

Mijn fjord koste op de zuidlaardermarkt 625 gulden, hij was toen 4 maanden incl papieren en chip.

Ik vind de huidige prijzen op bv marktplaats behoorlijk fantasie rijk.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 11:45

Urielle schreef:
EsSther schreef:

Sommige mensen gaan graag kijken naar paarden op stallen waar de paarden getraind, gevlochten en in de witte bandages worden gepresenteerd. Die paarden krijg je idd 'klaar' afgeleverd maar je betaalt dan wel veel meer voor zo'n dier dan dat je een paard gaat kopen wat ergens in de landelijke streken op een blubberig weitje staat tussen een grote kudde andere paarden

als je naar een paard opzoek bent in het hogere geld dan mag je dit ook verwachten!
ik maak de paarden klaar komen in de bandages en de manen worden ingevlochten. je wilt je paard toch het presenteren!
echte vaklui kijken hier wel door heen, maar het is ook een visite kaartje wat je afleverd!
zodra de koop doorgaat krijgen ze een nieuw dek op, een net halster aan etc.

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-06 12:43

Gratis Haha!

Mijn vader heeft Nimro toendertijd gekocht en na de scheiding heb ik m gekregen Lachen
Ko heb ik gekregen van mijn buurvrouw, haar dochter stopte er mee en ze wilde er een goede ruiter op Bloos

Haha!

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 00:47

voor mij is het ook geen geheim. Ik heb Amadeus een 1 jarige hengst, kwpn, met verwachte stokmaat van 1.65. Voor €600 mee genomen.
hij heeft geen papier, ouders zijn wel bekend als hij papier had gehad zag het er zo uit: klik

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 11:55

EsSther schreef:
als je naar een paard opzoek bent in het hogere geld dan mag je dit ook verwachten!
ik maak de paarden klaar komen in de bandages en de manen worden ingevlochten. je wilt je paard toch het presenteren!
echte vaklui kijken hier wel door heen, maar het is ook een visite kaartje wat je afleverd!

Hangt er vanaf wat je het hogere geld noemt - meer dan tienduizend? meer dan vijftigduizend? daar nog boven?

Voor de echt aparte paarden mag voor mij idd best een flink prijskaartje aanzitten. De tijd dat je die nog goedkoop kon halen bij een boer die niet wist dat hij iets aparts tussen zijn kudde had staan is echt voorbij. Maar zulke echt aparte paarden zijn er helemaal niet veel (dat maakt ze apart Haha! Haha! Haha! ).

Ik zie echter ook heel veel paarden met bandages, glanzende vacht en vlechtjes opgewaardeerd worden qua uiterlijk zodat de koper denkt dat het een briljant paard is, terwijl het eigenlijk een simpele bok is die ze voor heel veel minder ergens anders hadden kopen. Goed gedaan van de stal als verkoper hoor, handel is handel!, maar errug dom van de kopers. Voor die duizenden Euro's dat het soms scheelt kan ik zelf leuke dekentjes kopen en de vlechten gaan er op stal toch weer uit Knipoog

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-06 12:08

ik heb voor mijn 4 jarige ruin Ohorn x Germus R, 170 hoog 3600 betaalt

NewBorder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 18:07

Het ligt er een beetje aan waar je hem/haar vandaan haalt de papieren enzo.
Wij hebben voor een pony die 2 jaar was net van de wei kwam niks kende 6000euro betaald
en een ander paard die kende ook nog bijna niks was wel zadelmak meer dan 10.000
en jaar later voor 4x zoveel waard.

EsSther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-06 19:28

Urielle schreef:
EsSther schreef:

Hangt er vanaf wat je het hogere geld noemt - meer dan tienduizend? meer dan vijftigduizend? daar nog boven?

Voor de echt aparte paarden mag voor mij idd best een flink prijskaartje aanzitten. De tijd dat je die nog goedkoop kon halen bij een boer die niet wist dat hij iets aparts tussen zijn kudde had staan is echt voorbij. Maar zulke echt aparte paarden zijn er helemaal niet veel (dat maakt ze apart Haha! Haha! Haha! ).

Ik zie echter ook heel veel paarden met bandages, glanzende vacht en vlechtjes opgewaardeerd worden qua uiterlijk zodat de koper denkt dat het een briljant paard is, terwijl het eigenlijk een simpele bok is die ze voor heel veel minder ergens anders hadden kopen. Goed gedaan van de stal als verkoper hoor, handel is handel!, maar errug dom van de kopers. Voor die duizenden Euro's dat het soms scheelt kan ik zelf leuke dekentjes kopen en de vlechten gaan er op stal toch weer uit Knipoog