Hoevaak maken jullie de stal schoon en waarom?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

StarsForLove

Re: Hoevaak maken jullie de stal schoon en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:48

Bij 'de verzorgpony's ' en met de bedoel ik die van mijn vriendin die ik mee help alrijd komen we ongeveer 3 keer in de week. Dus wij doen het 3 keer in de week. De eigenaren doen het nooit.. behalve als wij op vakantie zijn.. Scheve mond
Best zielig hea! Maar ze doen ook eigelijk niks met de pony's. ze staan daar alleen. Maar wij kunnen niet vaker komen vanwege school.
Als we hebben uitgemest en weer weg gaan is het altijd een heel leuk gezicht om de pony's zo in hun schone stal te zien.. Dan denken we vaak: blij dat we het gedaan hebben Knipoog

Horsesandme

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 19:58

Ik heb een verzorgpony op de manege en die moet ik 1x in de week uitmesten. Dat is ook de enige keer dat ie uitgemest word. Maar dan word ie wel elke dag goed opgestrooid met schoon stro..

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:06

Ik heb thuis 2 eigen paarden en mest iedere dag de stal uit, waarom ik dat doe? het is eigenlijk voor mij een gewoonte, ik houdt niet zo van smerige stallen, dus bij ons wordt het iedere dag schoon gemaakt.....

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:35

ik mest iedere dag uit en maak iedere dag de stal weer vlak.

daarnaast 1 keer in de 2 weken spinnenjagen.

wanneer ik kom en ga even vegen.

dagelijks controle van de voer+drinkbak.

en 1 keer in de week een nieuwe pak krullen.

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:36

marloezzke schreef:
ik mest iedere dag uit en maak iedere dag de stal weer vlak.

daarnaast 1 keer in de 2 weken spinnenjagen.

wanneer ik kom en ga even vegen.

dagelijks controle van de voer+drinkbak.

en 1 keer in de week een nieuwe pak krullen.

idd, zo gaat dat bij ons ook

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:39

Ik mest elke dag uit, de ene dag alleen de drollen, en dan 2 plakken stro erin. En de dag erop, al het natte en de drollen en weer schoon stro erin. Nu ze helaas mok heeft, door de natte wei, wil ik ook echt zeker van zijn, dat de stal droog is, en er een flinke laag stro inligt.

whissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:46

elke dag de drollen en de natte plekken eruit, en weer bijvullen met stro zodat ze 's nachts weer in een schone/droge/frisse stal staan.
Kost me maar half uurtje per dag voor 2 stallen, heb er niet meer rotzooi van en gebruik ook niet meer stro dan elke dag laag erover heen gooien (bah,persoonlijk vind ik dit goor)

_Marinke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 21:21

Bij mijn 'verzorgpony' wordt het elke dag gedaan, en meestal door mij Knipoog Maar als ik er een dagje niet ben wordt het door de eigenaresse gedaan. Knipoog

Het is makkelijk bij te houden en je bent ookz o klaar Knipoog Soms is de stal wel zoo smerig dat we alles eruithalen.. Tong uitsteken

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 22:22

Ik maak de stallen elke dag schoon, hoewel ik die van mijn paard wel eens een dagje oversla. Het zijn redelijk grote stallen met een soort van roosters onderin. Urine gaat daar doorheen, het enige wat er in de stal ligt zijn mestballen. Maar soms is dat zo weinig dat ik het eens oversla.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 13:24

StarsForLove schreef:
Bij 'de verzorgpony's ' en met de bedoel ik die van mijn vriendin die ik mee help alrijd komen we ongeveer 3 keer in de week. Dus wij doen het 3 keer in de week. De eigenaren doen het nooit.. behalve als wij op vakantie zijn.. Scheve mond
Best zielig hea! Maar ze doen ook eigelijk niks met de pony's. ze staan daar alleen. Maar wij kunnen niet vaker komen vanwege school.
Als we hebben uitgemest en weer weg gaan is het altijd een heel leuk gezicht om de pony's zo in hun schone stal te zien.. Dan denken we vaak: blij dat we het gedaan hebben Knipoog

ik mest maar 1 keer in de week uit, maar mijn pony is niet zielig Clown

Jimster

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:40

Ik mest iedere dag de stal van mijn paard uit. En de weilanden om de dag ( daar staan ze met 1 paard en 2 shetlanders) en de schuilstal van de shetlanders 1 x per week alleen als ze binnen iets gedaan hebben.
Waarom? Omdat ik dat schoner vind voor mijn paard en hij niet in zijn eigen rotzooi kan gaan liggen.

melissa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 15:57

mijn pony staat op vlas, daar haal ik elke dag de drollen van uit en om de twee weken de natte plekken en dan nieuw vlas eroverheen Haha!

Jamyloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:08

Iedere dag alle mest er uit halen, nat stro eruit. Dan flink veel stro erin. Want ze eten nog wel is hun stro op (ja ze krijgen genoeg hooi) en dan staan ze helemaal op niks. Hooi uit de drink bak halen. ( na paar hapjes hooi, gaat ie altijd drinken Scheve mond ).
En waarom? Nou omdat ik eht gewoon viés vind om hem snachts in zijn eigen mest te laten liggen!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:15

elke dag mest ik mn paard uit iedereen vindt ook dat ik teveel er uit haal (vaak helemaal leeg) maar omdat ie al wat ouder is en sneller last van luchtwegen heeft doe ik dat kijk ook altyd ff voerbak en drinkbak na ff aanvegen en klaar dus ik mest m elke dag uit sommige op stal strooien op ipv uitmesten ik vindt dat vies haha

AikePeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 16:18

Iedere dag.
Kleine moeite en ik heb er zelf een fijn gevoel bij als mijn paarden in een schone stal staan.
Ik heb nu 1 paard op vlas staan en 1 op stro.
Die 1 die op stro staat gaat als het stro op is ook over op vlas!
De amoniak geur is vele male minder, neemt beter vocht op en als je het op de goede manier gebruikt ook lekker warm in de winter!

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:14

beestje staat nu 24/7 op de wei maar toen hij nog op stal stond mestte ik hem elke dag uit (al de drollen en de natte plekken) en gooide ik er een dikke laag stro bij terug.

kathyY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:20

Bij ons thuis halen we elke dag de mest er uit en stooien op. Om de 4 weken word de hele stal leeg gehaald en uitgespoten Lachen .
Waarom? Nou daarom wel zo lekker fris Haha!

Kathinkaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:17

5 keer in de week mest uitscheppen en opstrooien, 2 keer per week alles eruit en schoonmaken.
2keer in de maand op spinnenjacht
elke dag waterbak uitspoelen
1 keer in de week stalrandjes schoonmaken , als in op hoogte, etensrestjes e.d weghalen.
en vegen elke dag ofc ^^

goldflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 09:20

Iedere dag ,alleen de ene dag iets minder intensief dan de andere Tong uitsteken

Ecudes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 13:51

Elke dag een beetje eruit, al het enigzins vieze oude stro komt dan achterin haar poephoek te liggen en word de volgende dag er alsnog uitgehaald.

Bstijgbeugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 15:57

Zoiezo elke dag, en 1 a 2 x per week de natte plekken.

Valdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 16:00

iedere dag al ik het niet doe omdat ik niet kan ofzo dan doet de stal baas het:D

_mangoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 18:44

elke dag, omdat het ten 1e een schimmel is en hij nogal vaak gele plekken heeft en ten 2e vind ik het gewoon ranzig als je het niet elke dag doet. eens in de 2 dagen is nog oke. maar 1x per week gadverdamme hoe zou jij het zelf vinden het is wel warmer maar k heb toch egt liever een schoon paardje dan maar een deken er op

claudia25

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:19

Met mijn pony deed ik altijd elke dag uitmesten, in de winter hield ik wel wat mest aan de onder kant houden voor de warmte verder lekker dik opstrooien (in de winter) en 1x in de maand deed ik zijn stal met citronel schoon schrobben.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 19:29

haal elke dag zowiezo de drollen weg en natte plekken als het nodig is... bij mijn paard haal ik vaak 2 keer per dag weg aangezien dat een bontje is en die poepvlekken is echt een ramp Clown