Dus toch de wormspuiten op recept?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Schimmelig

Re: Dus toch de wormspuiten op recept?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:37

Lermy schreef:
Uhm, ik ontworm 4 keer per jaar en ik heb 4 paarden staan, plus een veulen volgend jaar. Dus ongeveer 20 spuiten voor 2007. Daar gaat mijn salaris weer Clown

Dan koop je 2 hele dozen Eraquell Knipoog
Dan ben je 225 euro kwijt! Da's niks toch! Tong uitsteken

Lermy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:38

Grapjas Haha!
Nee ik ontworm met Equimax en Equest en het veulen krijgt Eraquell, kost ietsje meer dus Haha!

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:39

Lermy schreef:
Nou zeg, zelfs de Welkoop in dit gehucht weet er al van Clown

edit: sloeg op de reactie van Schimmelig Haha!

Misschien is het gewoon wel een een actie gezamelijk door de winkeliers bedacht om jullie aan het kopen te krijgen Tong uitsteken

Ik kan je garanderen dat ik je die dingen anno 2007 en daarna nog gewoon aan kan bieden Knipoog

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:44

romatjuh schreef:
MISTRAL94 schreef:
Als ze dit door zetten en de wormspuiten ontzettend duur maken,denk ik dat we straks te maken krijgen met een hele hoop paarden die dus niet ontwormd zullen worden Knipoog

Dat is 1 ding dat zeker is! Hoeveel paarden worden er niet geënt? Dat zijn er aardig wat hoor!

op deze manier konden ze beter controleren of er ontwormd werd. Je krijgt nu ook advies welke je moet hebben voor je paard. heb mijn DA gevraagd, het werd niet duurder. Wel is het raadzaam (ook nu ) om een mestopnderzoek te doen eens per jaar. Kost maar 7,50.

Er werd teveel gerommeld met het spul merkte ze.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 20:46

Ik kan me dus niet voorstellen als ze dit alles door gaan zetten dat het niet duuder zal worden. Het is voor hun natuurlijk alleen maar veel extra werk! Ze zullen het vast wel bekend maken hoe of wat, lijkt me.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:51

maar ze doen dus verder niks. alleen doorverkopen.

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 20:54

Dan mogen we hier ook wel wat gaan inslaan, heel irritant lijkt me dit

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:04

Nou als overal de stalling dan omhoog gaat waar de wormenkuur er bij in zit weet je het iig ook Tong uitsteken!.

Maar vind het echt nogal vaag allemaal ben toch benieuwd wat mijn DA er van weet..

Maak me er verder nog maar niet druk om en hoef iig niet in te slaan want wordt van stal uit ontwormd.Maar ben benieud of alle pensionstallen ook gaan inslaan?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-06 21:07

Ik ben dus blij dat ik zelf in de hand heb qua ontwormen. Ik laat dit niet graag aan een ander over, ik heb gezien dat in het verleden dat niet gewerkt heeft Bloos

Chatelaine

Woonplaats: Geboren in Dordt,via H.I Ambacht in Lelystad terecht gekomen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-06 21:15

Nouja ik maak me nu geen zorgen daarvoor stond ze op manege en was ik er bijna altijd bij met ontwormen en hield alles goed bij en desnoods kreeg ze een andere of keer extra.

Maar nu staat ze op een prive stal en staat ze aan huis bij de DA en zijn vrouw..Die hebben beide genoeg verstand neem ik aan Knipoog!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:15

nou, dan is het voor mij mooi makkelijk, ik woon bij de grens van duitsland, dus dan ga ik wel mooi steeds daar de wormenspuiten kopen Ja
die dierenartsen gaan het nu dus verdomd druk krijgen, met deze nieuwe regel

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:25

Lowara schreef:
nou, dan is het voor mij mooi makkelijk, ik woon bij de grens van duitsland, dus dan ga ik wel mooi steeds daar de wormenspuiten kopen Ja
die dierenartsen gaan het nu dus verdomd druk krijgen, met deze nieuwe regel

Aangezien het over Europese Regelgeving gaat, denk ik dat ALS dit ingevoerd wordt... dat dan ook wel in Duitsland zo zal zijn?
Laatst bijgewerkt door snowdon op 08-10-06 10:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:38

Clown damn.. dat zou balen zijn dan!

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 10:44

Bij ons in Duitsland is het ook zo dat je wormkuren op recept bij de dierenarts krijgt. maar aangezien ik een ruitersportzaak heb bestel ik gewon nog stiekem steeds bij de nederlandse groothandels, Nu er in nederland dus blijkbaar ook het kopen op recpept komt ga ik maar even flink wormkuren inslaan. Echt belachelijk wat ze overal verzinnen om weer geld van "Het paardenvolk" los te peuteren.

neetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:35

cavaletti schreef:
Bij ons in Duitsland is het ook zo dat je wormkuren op recept bij de dierenarts krijgt. maar aangezien ik een ruitersportzaak heb bestel ik gewon nog stiekem steeds bij de nederlandse groothandels, Nu er in nederland dus blijkbaar ook het kopen op recpept komt ga ik maar even flink wormkuren inslaan. Echt belachelijk wat ze overal verzinnen om weer geld van "Het paardenvolk" los te peuteren.

betalen jullie dan een consult voor een wormen kuur te krijgen? of kan je ze zo kopen bij de praktijk zelf?

cloaca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 11:35

doen ze vast om extra geld te verdienen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 12:49

zoals ik als eerste reactie al zei, ik vind het gewoonweg belachelijk!
het slaat ja nergens op

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 20:20

Ik haal nu ook wel eens wormenspuiten bij de dierenarts. Als je zo'n spuit komt halen hoef je echt geen consult te betalen hoor. Dat hoeft toch ook niet als je dieetvoer of vlooiendruppels voor hond en kat haalt.
Ik kan me hier echt niet druk om maken, en ik betaal ook niets meer voor een wormenspuit bij de dierenarts vandaan als bij de ruitersportzaak (ik vind ze zowiezo belachelijk duur Haha! ).
Het is alleen een ander merk (bij mijn dierenarts dan)

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-06 21:13

TinkerTreas schreef:
Ik haal nu ook wel eens wormenspuiten bij de dierenarts. Als je zo'n spuit komt halen hoef je echt geen consult te betalen hoor. Dat hoeft toch ook niet als je dieetvoer of vlooiendruppels voor hond en kat haalt.
Ik kan me hier echt niet druk om maken, en ik betaal ook niets meer voor een wormenspuit bij de dierenarts vandaan als bij de ruitersportzaak (ik vind ze zowiezo belachelijk duur Haha! ).
Het is alleen een ander merk (bij mijn dierenarts dan)

Het is dus de vraag hoe het straks zal gaan, er zal dan namelijk een hoop administratie bij komen Knipoog

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-06 21:17

Ik vind het wel erg onhandig, mijn dierenarts zit niet om de hoek. De Welkoop is vlakbij en als ik daar mijn voer haal, neem ik gelijk een paar spuiten mee. Bij de dierenarts zal ik een hele voorraad in één keer moeten halen, want ik hoop toch echt dat ik die niet elke 2 maanden nodig heb.

Alytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 19:01

haha lekker plan is dit weer zeg... Nou als het echt zo is dan ga ik ook even wat spuiten inslaan. Maarja ik neem aan dat wij op 1 of andere manier nog wel voorgelicht worden als paardenvolk?
Ik denk idd dat er zo wel meer mensen zijn die hun paard niet meer zullen ontwormen.
Ik ben wel benieuwd of je dan ook een consult bij de DA moet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:05

De VA is vorige week nog hier geweest en heeft er geen woord over gezegd toen het onderwerp ontwormen ter sprake kwam. Misschien dat België weer achterloopt?
Voor mij maakt het overigens niet uit want wormenspuiten zijn bij de VA goedkoper dan bij de apotheek. En voor het brengen van een wormenspuit wordt geen consult gerekend, dat doet de VA als hij toch in de buurt is.

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:16

ik zal het eens vragen mijn da houd alles heel erg in de gaten wat ontwormen betreft. jammergenoeg is hij nu net op vakantie maar ga et em zeker vragen over 3 weken als ie eindelijk terug is.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 22:29

Mestonderzoek laten doen, dan weet je of je moet ontwormen ja of nee. Het is heel goed mogelijk dat je dan goedkoper uit bent dan met 6 tot 8 kuren per jaar à 7 euro. Ik kwam een bedrijf tegen dat mestonderzoek aanbied, zij kosten 12.50 per paard ( www.wormbestrijding.nl ) Kent iemand nog andere bedrijven die dit doen? En voor welke prijs?

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-06 15:05

7 euro voor een wormspuit? Ik ben toch altijd minstens 12 euro kwijt Knipoog