Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
en een aantal staat een hele dag te helpen om ook nog eens de boxen van die anderen te doen, want wat heeft ontsmetten anders voor zin. Het is niet leuk, maar degenen die niet willen worden er verder niet op aangekeken. Het is wel zo dat het meestal dezelfde mensen zijn die wél helpen, maar dat hou je altijd. Je kunt mensen gewoon niet verplichten taken op zich te nemen omdat een pensionhouder ziek wordt, met vakantie gaat etc., daarbij is het zo dat je niet met zijn allen kan voeren en sommige mensen zitten nou eenmaal wat makkelijker in hun vrije tijd. Bij ons wordt over het algemeen alles wel samen opgelost, ieder doet wat hij kan. Een tijdje terug brak mijn pensionhoudster haar been, haar man voerde, wij longeerden om de beurt haar paarden, een ander deed haar boxen. Natuurlijk kan niet iedereen in een schema ingepast worden, maar als je er toch bent even een handje helpen kan toch geen kwaad?
Dan is het ook niet zo'n probleem als er eens een keer iets gebeurd waardoor je elkaar een handje moet helpen.
Bij huis heb ik ook kleinschalig pension en opfok (max. 10 paarden). Maar als mij wat overkomt heb ik 2 fantastische vriendinnen die zo bij springen en alle taken op zich nemen. Dat geldt hetzelfde voor vakantie`s.