Wat kan ik aan stallingsgeld vragen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siedah

Re: Wat kan ik aan stallingsgeld vragen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:43

Hoi,

Ik vraag me af waar je klanten 's winters kunnen rijden als ze bijvoorbeeld een fulltime baan hebben. Als ik naar mezelf kijk kan ik in de winter pas na 17.30 rijden en dan is het al donker. Dan ga ik niet meer de weg op met mn paardje. Ben dan echt aangewezen op een bak of goedberijdbare paddock.

Is misschien wel iets om rekening mee te houden...

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 21:36

Zeker weten moet ik daar rekening mee houden (nou ja, de klant moet daar zelf een keuze in maken natuurlijk) want dan valt hier niet te rijden. Ik zit er hard over te dubben hoe ik de paddock enigszins rijdbaar kan maken, zonder er een compleet nieuwe buitenbak neer te laten leggen. Licht is er wel, maar daar kom je niet ver mee als er niet gereden kan worden.

In de winter laadt ik doordeweeks 2 avonden de paarden in en rij naar de dichtsbijzijnde binnenbak. Deze is van een pensionstal en het is er altijd rustig. Ook kan daar les gereden worden. En in het weekend overdag rijden natuurlijk.

Ik rij in de winter dus maar 4x in de week. Overdag, op de dagen dat ik niet naar de rijhal rijdt, heb ik een bijrijdster die mijn paardje doet.

CarolineP

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 15:23

Wij wonen dus ook dicht bij de Duitse grens, en ter vergelijking:
Wij betalen 210 p.m., maar:
2 binnen maneges
2 buiten maneges
bos naast de deur
wordt uitgemest
weidegang mogelijk ( wel zelf brengen en halen)
luxe buitenbox

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 17:33

Voor een dergelijke (luxe) pensionstal betaal je hier in de omgeving ook tussen de 180 (pony) en 230 (paard). Ja

JackieLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 18:47

ik betaal 185 moet wel zelf uitmesten en savonds wel mijn paard binnenhalen, heb wel een buitenbak en paddock maar daar kan je niet in rijden alleen longeren en opjagen. Ze worden wel gevoerd en heb wel een kast gekregen.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:21

Een doorgewinterde wedstrijdruiter betaald ook wel graag voor enige luxe, zodat er bij slecht weer ook te rijden valt. Ik denk dat de TS zich beter meer kan richten op diegene die recreatief rijden en een wat lager bestedingslimiet of eisen-lijst hebben Bloos In dat geval kun je ook je vraagprijs drukken door ze zelf te laten uitmesten etc.

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 14:22

JackieLover schreef:
ik betaal 185 moet wel zelf uitmesten en savonds wel mijn paard binnenhalen, heb wel een buitenbak en paddock maar daar kan je niet in rijden alleen longeren en opjagen. Ze worden wel gevoerd en heb wel een kast gekregen.

Waar sta jij met jou paard als ik vragen mag?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-06 15:17

Iemand die graag buitenritten maakt zou perfect zijn. Na al die dagen regen is de paddock weer een grote glijbaan geworden en totdat het een klein beetje opdroogt wordt het buitenritten rijden. Het bos is wel heerlijk na al die regen!