De wei; dooier dan dood

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

GamblersCup

Re: De wei; dooier dan dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-06 22:25

Dat wil ik ook wel! Weet alleen echt even niet wat ik er nu mee aan moet. Ja, afwachten. Maar het duurt zo lang... Haha!

Ondertussen staan mijn olifantjes zich lekker rond te eten met hooi. Ach, ben blij dat ik al vroeg hooi heb laten brengen en nog meer als normaal ook. Komt nu goed uit.

polly2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 08:43

GamblersCup schreef:
Jawel, behoorlijk wat. Maar het land heeft overduidelijk te lijden gehad. Ik begin nu een groene waas te zien aan de kant waar de paarden niet lopen, dus er komt eindelijk beweging in. Ik vroeg me daarom af of kunstmest, als ik dat nu nog kan gebruiken, het gras niet een beetje meer kan oppeppen.

Jazeker...kalkamonsalpeter zorgt in korte tijd voor veel groei en verdicht de zode. Op de langere termijn werkt het ook nog door. Wel strooien voor de regen uit...maar het mag niet te hard gaan regenen want dan spoelt het weg.

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-06 10:20

Wij hebben een grondwaterput.
Het water wordt uit de grond gepompt. Je kunt de slangen aansluiten op sproeiers in de weide.
Afhankelijk van hoeveel meter grond moet je kijken hoe diep je water moet gaan uitpompen.
Heel handig, want je betaald het water niet.
Als je het sowieso goed besproeid wil het misschien nog wel.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:57

Gras was inmiddels toch wel enigszins gegroeid, de afwisseling regen/zon heeft geloof ik wonderen gedaan!

Nou heeft mijn stalgenootje "voor de gein" het tussenhek maar even weggehaald "omdat het gras toch vanaf nu niet meer groeit dus heeft het geen zin meer" en hebben de 3 monsters wéér het hele weiland kaal gegeten en ik kan nog steeds bijvoeren met hooi... Boos!

Klopt het dat het gras niet meer groeit vanaf September? (hier heb ik dus geen verstand van)

CrackerHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:59

september is nog een groeimaand

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:35

Ja... en het heeft ook te maken met de temperatuur. Als het te koud wordt en de dagen worden kort groeit het niet meer.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:44

Kortom, we hadden de paarden nog een maandje van gras kunnen laten leven als ze een beetje geduld had gehad. Boos!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:46

Uhm, ja.... Maar hoeveel land hebben jullie dan als ze het zo kaal kunnen vreten? Of heb je holle bolle gijs paarden?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 11:51

Holle Bolle Gijs paarden is een perfecte beschrijving voor die vreetzakken hier! (dik, dikker, dikst!) Haha!

Ik heb iets van 1,5 hectare, maar de helft had ik afgezet zodat de andere helft bij kon groeien.

Het hele land was kaalgevreten en door de droogte niet meer bijgegroeid, het afgezette deel was net een beetje aan het bijkomen. Het kostte de paarden dus niet veel moeite dat in een week weer weg te grazen.

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 14:28

Was hier ook, heeft een week geregend, en nu hebben we wel niet zooveel gras. Haha!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 15:48

Ik heb het maar opgegeven. Gewoon maar hooi bijvoeren tot volgend jaar. Cool

babychicah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 10:42

de weide afzetten!
zo heeft het de rust om te groeien en kan je paar toch naar buiten.
Is dat gras weer goed aangegroei(gaat best snel!) kun je hem daarop zetten en het andere stuk laten rusten.
Zo wissel je af! Vork
Je paard alleen maar binnen zetten is echt onzin.
ik heb mijn weide in 3 stukken verdeelt.
Als het ene stuk opgevreten is verplaats ik hem naar het voglende stukje!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-06 12:01

Heb jij de topic überhaupt wel gelezen? Haha!

fryskhynders

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 13:59

whhahaha, nou ik denk het niet Tong uitsteken:P ik wel, probleem is vast al opgelost ondertussen maarjah...
Laatst bijgewerkt door Revanches op 29-08-09 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht na deze reactie verwijderd. Aangezien dit al een oud topic is. Gelieve niet meer in te reageren.