Wees 'ns eerlijk....denken jullie ook wel 'ns.....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:32

Zep schreef:
Ik denk namelijk, dat als je het goed doet, je in je werk een stukje van jezelf legt. Een hobby beschouw ik als tamelijk triviaal, omdat het inwisselbaar is voor iets tamelijk willekeurig anders (vergelijk de sportschool met de kroeg) In dat opzicht beschouw ik mijn sport nu dus niet als hobby, ook al moet er geld bij.

Ik vind het een rare gedachtengang dat carriere maken alleen op geld gebaseerd zou zijn. En ik vind het trouwens ook een typisch Hollandse doe-maar-gewoon-dan-doe-je-al-gek-genoeg-mentaliteit dat je geen succes zou mogen nastreven. En of dat succes nou ligt in geld of in mentale ontwikkeling, dat boeit toch niet? Als iemand nou vindt dat ie gelukkig wordt van geld, dan moet je dat toch vooral doen??

Je hebt bepaalde talenten, en die wil je ontwikkelen. Volgens mij wordt je zwaar gefrustreerd als je dat niet doet. Ik zou het wel worden in ieder geval, en daarom zijn mijn paarden, die mijn hobby zijn, ondergeschikt aan mijn carriere, die me een zinvolle invulling aan mijn bestaan geeft.

Ik vind het dus ook een rare gedachtengang, Pepeijn, om je hobby op een lijn te trekken met je gezin. Of je gezin moet lijden onder je carriere, of hoe je dat gaat invullen iig, vind ik een afweging van totaal andere belangen.

Ik leg bij een hobby en met name bij paarden dan ook juist een stukje van mezelf, net als bij een gezin of een relatie. Vandaar dat ik er misschien zo'n voldoening van krijg. Ik zou mijn paard ook nooit inwisselen voor de kroeg, of sportschool of wat dan ook, net zo min als ik mijn relatie daarvoor zou inwisselen. Dus nee het is in mijn geval niet inwisselbaar. Een baan daarintegen wel, betere voorwaarden, andere functie, ed.

Ik vind het sowieso niet gek om succes te willen, zeker niet in jouw geval waarbij je denkt alleen bij een carriere de intellectuele beloning krijgt. Dan moet je dat zeker doen. Maar ik vind het wel erg beperkend omdat je zoveel moet opofferen voor 1 doel (in jouw geval), waarvan je het resultaat feitelijk niet weet. Dan zou je van een hele koude kermis thuis kunnen komen en wat heb je dan als je thuis komt. Een leeg huis, geen hobby, geen gezin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 11:53

SuperPepeijn schreef:
Een leeg huis, geen hobby, geen gezin.

Dit begrijp ik dus niet helemaal, want het gaat hier alleen om de hobby Verward

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:15

Al m'n geld gaat eraan op en ik werk alleen maar voor m'n paard, maar ik heb geen spijt dat ik hem heb gekocht. Ik denk wel eens wat ik anders zou kunnen kopen en dan zou ik ook niet de hele tijd hoeven kijken of ik er wel genoeg geld voor heb als ik een keer iets anders wil. maar ik heb er voor gekozen en ik heb het er voor over.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:21

Ik ga niet naar de kroeg, ik ga misschien 1 x in de 3 a 4 maanden op stap (dus echt uit), nee ik heb daar geen behoefte aan. Ik ben liever thuis, bij mijn vriend en 2 honden, of op stal bij de paarden.
Misschien heb ik ook wel verborgen talenten hoor, ik weet het niet, maar ik ga daar niet naar op zoek. Als ik op het bankje zit bij de wei, en Sandocan en Peru staan in de wei, dan voel ik me de gelukkigste van de wereld. Of als ik lekker met de honden aan het wandelen ben, en die zijn als een gek aan het spelen of aan het zwemmen.......Happy !
Ik heb een mooi huis, mooie auto`s Extreme duivel en mijn dieren zijn me alles.
Huisje, boompje beestje........ Werken ?? ja, om alles te kunnen betalen, en daar is dan ook alles mee gezegd.

Zep: ik kan me in jou situatie ook wel iets voorstellen hoor, maar het zou niets voor mij zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:36

Sando schreef:
Zep: ik kan me in jou situatie ook wel iets voorstellen hoor, maar het zou niets voor mij zijn.

zolang je je maar iets voor kunt stellen Lachen Ik kan me ook wel iets voorstellen bij jouw situatie namelijk, maar zou er zelf niet voor kiezen denk ik. Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:40

tjsa Zep, jouw situatie kan ik me wel levendig voorstellen hoor. Zelf ben ik geen carriere vrouw. Weet je waarom niet? omdat mijn passie bij paarden ligt, en niet bij kantoorbaantjes. Ik ben aan het uitzoeken of er werk is dat beter bij me past en waar ik me gelukkiger bij voel. Jij hebt geluk dat je een baan vindt die je zo leuk vindt dat je de behoefte voelt om jezelf erin te willen ontplooien (want carriere maken gaat bij veel mensen meer om zelfontplooiing dan om geld verdienen). Ik benijd je dus wel een beetje.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:43

Zep schreef:
Dit begrijp ik dus niet helemaal, want het gaat hier alleen om de hobby Verward

In de loop van de hele discussie liep van het 1 het ander, we hebben hier ook over ge-pb't. Alles opgeven voor de carriere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 12:51

Ja, maar ik vind de afweging carriere-gezin toch wel een heel andere afweging dan carriere-hobby. Dat wil ik alleen maar even duidelijk maken.

Ik vind het een beetje kort door de bocht namelijk zoals jij je hier opstelt.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:02

Zep schreef:
Ja, maar ik vind de afweging carriere-gezin toch wel een heel andere afweging dan carriere-hobby. Dat wil ik alleen maar even duidelijk maken.

Ik vind het een beetje kort door de bocht namelijk zoals jij je hier opstelt.

het wordt een lastige discussie en ik kan me je verwarring begrijpen omdat ik ook 2 stellingen van mij los van elkaar moet zien.

2e stelling: de (on)zin van het beperken tot enkel de carriere:
zie mijn andere posting. bij paarden/gezin/etc. leg iets van mezelf in en daarom is het onlosmakelijk met mijn leven verbonden.

nogmaals ik denk dat het belangrijk is niet alleen in 1 ding iets van jezelf te leggen (het beperken) omdat je een grote terugslag krijgt als het doel je misschien aan het einde van de rit tegenvalt.

dit staat even los van mijn andere stelling ("de argumenten voor het kiezen van een intensieve carriere").

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 13:08

Voor mij is het zo dat de paarden echt in mijn bloed zitten. Alle aspecten, de hele omgang maar ook het presteren samen met je paard. Ik ben ook vastbesloten om daarin carriere te maken. Is het niet op korte termijn, dan maar op lange termijn. Als ik kijk naar de laatste jaren heb ik mezelf ontzettend ontwikkeld. Ik heb nu 3 paarden om te rijden en daar leer ik heel veel van. Ik zou er nog wel meer willen rijden, maar helaas is daar geen tijd voor. Hoewel de sport heel belangrijk voor me is, blijven mijn paarden toch bij mij als ze niet meer geschikt zijn voor de sport. Want de band die je met zo'n dier hebt, is voor mij dan toch belangrijker.

Mijn werk zie ik alleen als iets noodzakelijks, geld verdienen om de rekeningen te betalen. Op zich heb ik wel ambitie om verder te komen, maar ik kan me ook niet goed op verschillende dingen focussen. Ik focus me op de paarden, om daar zo goed mogelijk in te worden. Dus niet perse in mijn werk. Wat ik wel graag zou willen, is voor mezelf werken. Iets in de grafische vormgeving of nog liever, iets in de paarden. En ik weet dat het keihard werken is om je eigen stal te runnen maar ik zou niets liever willen dan dat. Als ik zie hoeveel ik er nu al mee bezig ben.
Laatst bijgewerkt door Jura op 17-06-02 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:14

Pfff. alles opgeven voor de carriere?? moeilijk hoor. Toch gaat mijn werk wel voor de paarden. Ik denk maar zo, nu hard werken en carriere maken, straks lekker parttimen en dan weer wat meer tijd vrijmaken voor de paarden.

Toch gaat het best samen denk ik, iedere avond vanaf een uurtje of 6 ben ik druk met de paarden, ik rijd wat, geef wat les.................ga zo maar door. Het is best mogelijk om en carriere te maken en, paard te rijden.

Moet je alleen geen relatie hebben Haha! Haha! . want ik denk dat ie moeilijk gaat doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:41

Zelfontplooiing is niet alleen een kwestie van intellectuele ontwikkeling en carriere maken. Je begraven in die twee bestanddelen, leidt er meestal toe dat je jezelf behoorlijk tekort doet. De aanvulling uit andere aspecten is absoluut noodzakelijk, hoe en wat dat dan is, dat is voor ieder persoonlijk. Ieder moet voor zich bepalen hoe de breedte bereikt wordt mbt die zelfontwikkeling, maar denk niet dat een mooie studie, een goede baan en plezier in het werk en het gevoel zinvol bezig te zijn, genoeg is, dat is het namelijk nooit.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:46

Lovely schreef:
...maar denk niet dat een mooie studie, een goede baan en plezier in het werk en het gevoel zinvol bezig te zijn, genoeg is, dat is het namelijk nooit.

Dit bedoel ik dus.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:50

Daar denk ik dus net zo over........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 14:52

Misschien voor veel mensen niet, maar het is maar waaar je gelukkig van wordt, ik vind mijn baan erg leuk, kan heel erg genieten, van de paarden in de wei.

Maar ook als ik met mijn vrienden lekker op het terras zit, met een lekker rosetje erbij, en dat zijn dingen die je ook allemaal moet kunnen betalen, zonder goede baan lukt dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:01

Pipo schreef:
Misschien voor veel mensen niet, maar het is maar waaar je gelukkig van wordt, ik vind mijn baan erg leuk, kan heel erg genieten, van de paarden in de wei.

Maar ook als ik met mijn vrienden lekker op het terras zit, met een lekker rosetje erbij, en dat zijn dingen die je ook allemaal moet kunnen betalen, zonder goede baan lukt dat niet.

Klopt, maar je hoeft geen president-directeur, chef de clinique, bestuursvoorzitter te zijn om dat te kunnen doen.

Want rijkdom ligt dus ergens anders. Het gaat niet om en dat grote huis, en die mooie auto, en de dozen met champagne en de kaviaar. Het gaat om andere dingen.
Want al heb je geen cent te makken, nog steeds kun je schathemelrijk zijn om hetgeen je in je hart draagt, want daar en nergens anders zit de ware rijkdom.

Over geld zeg ik altijd maar "als je het in de fik steekt, is het ook weg", met de bedoeling te zeggen dat geld helemaal niet zoveel is als de macht die het toegeschreven krijgt te rechtvaardigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:03

Het gaat niet om en dat grote huis, en die mooie auto, en de dozen met champagne en de kaviaar. .[/quote]

Maar wat zou het leuk zijn, als je en het bovenstaande hebt, en kunt genieten van die kleine dingen. Haha! , ( kaviaar vind ik errug vies trouwens)

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:08

Citaat:
Want al heb je geen cent te makken, nog steeds kun je schathemelrijk zijn om hetgeen je in je hart draagt, want daar en nergens anders zit de ware rijkdom.

AH! mijn andere argument! geweldig ben je lov! word er bijna ontroerd van. snif.

Intern is het geluk te vinden.
Laatst bijgewerkt door SuperPepeijn op 17-06-02 15:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:15

Het doet me deugd dat er nog iemand is die het begrijpt Haha!. Zonder gekheid, het is echt zo.

Pipo, de champie doe ik graag,maar de kaviaar moet wel heel dun over het italiaanse kruidentoastje worden uitgesmeerd, anders vind ik het ook niet lekker hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:19

Doe mij maar die tapenade van de appie heijn, een stuk goedkoper en veel lekkerder dan kaviaar.

En de champie, eigenlijk vind ik een rosetje lekkerder. Tenzij er aardbeien bij zitten Haha!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:23

Lovely schreef:
Pipo, de champie doe ik graag,maar de kaviaar moet wel heel dun over het italiaanse kruidentoastje worden uitgesmeerd, anders vind ik het ook niet lekker hoor.

Onzin. Lekker dik die kruidenboter, en heel veel kaviaar (een pyramide zeg maar Knipoog ) en dan dopen (of soppen in je mond) in de champagne.

OH GOD...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:26

Wat ik me dan afvraag als ik het bovenstaande lees:
hoe worden al die niet-paardenmensen dan gelukkig?

punt van het hele verhaal is, ik denk (weet bijna zeker) dat ik onder bepaalde omstandigheden een prima leven kan hebben zonder paarden.

Er is meer in het leven namelijk dan de stal alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:27

Hier naast me staat nog een knap flesje brut, dank aan de baas Haha!. Doe mij maar guacamole, dat is nog het allerlekkerste op de gerookte zalm met een toefje kaviaar.

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:29

Zep schreef:
Er is meer in het leven namelijk dan de stal alleen.

en meer dan een carriere.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-02 15:32

je begrijpt me echt helemaal niet he?