waarom hebben sommige mensen zo'n dure uitrusting?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:14

ik ben begonnen met m'n pony met een geleent VZH zadel, een hoofdstel dat ik nog van m'n verzorgpony had, Deken dat ik gekregen had bij m'n pony, rijkleding had ik al. Het enige dat ik de eerste 5 maanden moest kopen was een singelbontje, een zweep, een bitje en een halster.
Langzamerhand ben ik steeds meer dingen gaan vervangen. Zadel gekocht, ( wintec) nieuw hoofdstel, nieuwe deken ( zomer/winter) uitstaptdeken, dekje dit, halster dat.
Nu ben ik 3 jaar verder.
Ik heb dure leren rijlaarzen, een leren zadel, rijbroeken van pikeur ( met leren kont) dure veiligheidscap, stuk of 7/8 dekjes, bergen bandage's , 5/6 verschillende dekens, ongeveer 7 hoofdstellen met verschillende bitjes, verschillende halsters. Ik kan zo nog wel even doorgaan. Alles kwam bij mij met de jaren. Ik koop wat ik lekker vind ik zitten en wat ik op dat moment nodig heb . Ik heb een broek van eurostar ,die was geloof ik in guldens 75,-, daar rij ik ook nog mee,vind ik ook lekker zitten. Maar m'n rijbroek van pikeur met leren kont was iets van 150 euro, en die zit ook heerlijk.
Als ik een rijbroek van eurostar lekker vind zitten, koop ik die, vind ik een rijbroek van pikeur lekkerder zitten koop ik die.
Waarom naat het prijsje kijken. Duurdere kleding hoeft bij voorbaat niet lekkerder te zitten. Het is net wat jij lekker vind zitten.
Laatst heb ik een heel nieuw setje voor m'n pony gekocht, alles babyblauw, : halster+ touw, dik zadeldekje, en bandage's. Alles was bij elkaar ongeveer 100 euro,. Op dat moment wilde ik het graag hebben. Kan mij dat nou schelen dat het halster van Eskadron is, ik vond het mooi en pastte qua kleur precies bij de rest. Lachen

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:34

samantha5 schreef:
ja al had ik meer te besteden voor mystery dan zou ik dat ook zo doen betere merken kopen enzo niet dat hij het nu slecht heeft hoor hij krijgt alles wat hij nodig heeft Haha!

Ja, dat geld ook voor mij. Ik heb niet veel te besteden en ik koop nu ook meestal het goedkoopste. Maar als ik het geld had, dan kocht ik ook het beste. Dat gaat gewoon veel langer mee.
Niet om mee te showen, maar gewoon om er zeker van te zijn dat je iets goeds hebt gekocht en dat je niet bang hoeft zijn dat je zadel van een duur merk binnen een paar weken uit elkaar ligt.

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:47

Ik koop gewoon wat ik mooi vind, of dat nou van Br, Kieffer of Harry's horse is! Haha!
Ik barst ook v/d spullen, van een duur Passier zadel tot een Harry's Horse rijbroek! Clown *LOL*
Vind het wel belangrijk om over alles te beschikken, en alles er netjes uit ziet.
Trailer mooi schoon houden, tuig bijhouden, event. gaatjes in mn broeken weer dichtnaaien *LOL* , borstels regelmatig schoonmaken enz enz.

Ik ken ook een meisje, dat heeft een superprachtig mooi peperduur Knipoog paard, dat super loopt, een dikke BMW jeep, superdeluxe trailer en de mooiste spullen.
Zij heeft gewoon errug lieve ouders... Clown

Als ik me dat zou kunnen permitteren zou ik dat zeker weten ook allemaal aanschaffen. Maar ja, wie niet?
Ik vind dat mooi, en ik hou van comfort. Knipoog

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:48

Ik vind het totaal niet belangrijk wat iemand aan zijn of haar outfit uit geeft.

Als je de dingen kunt doen die je wilt doen ben je al een bevoorrecht persoon, en zijn wij dit niet allemaal met een eigen paard??
En als je dan ook nog een trailer, auto en E-rijbewijs hebt om op wedstrijd te kunnen gaan wanneer je zelf wilt mag je al helemaal je handen dichtknijpen.

Ik let zelf wel op de prijzen van mijn outfit en kan me er absoluut niet druk om maken dat ik geen Anky rijbroek heb o.i.d. en anderen wel. Zolang ik er maar netjes verzorgd uit zie op wedstrijd en van niemand afhankelijk ben, ben ik allang blij.

Btw over goede kwaliteit: mijn 1 week oude Kentucky rijbroek is nu al kapot Knipoog

En natuurlijk ben ik ook wel eens jaloers op die mensen met enorm goede paarden en prachtige vrachtwagens, maar dan denk ik maar bij mezelf dat ik het met Fitz ook geweldig heb getroffen en dat ik kan komen waar ik wil.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:50

Ik rij graag in fijne, al dan niet dure, kleding. En voor mijn paard is het beste goed genoeg!

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 12:58

Helemaal mee eens Fitzroy! Iedereen die een eigen paard heeft is ontzettend bevoorrecht en rijk. En dan heb ik het niet over de financiële waarde van een paard, maar over het voorrecht om met zo'n dier te mogen en kunnen rijden, verzorgen en vooral: plezier te hebben!

Ik heb op maar een paar dingen niet bezuinigd en dat zijn mijn zadel, hoofdstellen, longeerspullen (singel, staartriem, zweep en longeerlijnen), leren rijlaarzen en de trailer. De hoefsmid komt eens in de 6 tot 8 weken en als mijn paard iets mankeert zal ik altijd de veearts roepen en met de beste behandeling kiezen.

Ik kies liever voor een gezond en goed lopend paard dan voor de glitters en de glamour erom heen...

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 13:26

Fitz schreef
Citaat:
Btw over goede kwaliteit: mijn 1 week oude Kentucky rijbroek is nu al kapot

Moet je maar niet langs spijkers gaan lopen.

Citaat:
Zolang ik er maar netjes verzorgd uit zie op wedstrijd en van niemand afhankelijk ben, ben ik allang blij.

Heb je voor 100% gelijk in, maar toch één kleine opmerking.
Ik vind toch wel dat je ,nu je küren rijdt, die rubberen rijlaarzen van je weleens mag inwisselen voor leren hoor. Dat staat wel zo netjes. En je mag de volgende keer wel mijn dressuurzadel lenen hoor, hoef je ook niet meer je kür op je springzadel te rijden. En je mag nu met een hoedje rijden hoor, het geeft toch wel een nettere presentatie dan met een cap. Dus weg met dat Calimero ding. Trouwens ..je mocht toch de bolhoed van je opa gebruiken? Haha!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 14:09

Als Harry's Horse dezelfde kwaliteit levert als Pikeur en Anky....nou, dan koop ik het graag voor die prijs!! Helaas is dat niet zo en kun je zo'n goedkope rijbroek na 1 zomer weggooien...of je kont ligt iedere dag open!!
Ik loop bijna dag en nacht in rijkleding, dus dan vind ik dat een duurdere rijbroek het zeker wel waard is. Op een gegeven moment kom je toch bij de duurdere spullen uit: je zadel zit niet lekker, dus je koopt een dressuurzadel, je peesbeschermers gaan steeds kapot, dus je koopt goeie van Eskadron (en voor de cross hele speciale van f 570,- Tong uitsteken ), je hoofdstel schuurt, dus je koopt een zachte van Passier, de binnenvoering komt na 2 weken uit je rubberen laarsjes, dus je koopt leren laarzen, je sporen breken spontaan doormidden, dus koop je dikkere, je paard heeft een bultje op zijn rug, dus komt er een gelpad enz enz....ik ben ook maar student en heb dus ook niet heel veel geld, maar geef wel bijna alles uit aan de paarden....als iemand liever uitgaat, ook prima, maar dan niet zeuren over anderen die het wel er voorover hebben.

Je moet nou eenmaal keuzes maken in het leven.. Knipoog

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 14:30

Eyes schreef:
Heb je voor 100% gelijk in, maar toch één kleine opmerking.
Ik vind toch wel dat je ,nu je küren rijdt, die rubberen rijlaarzen van je weleens mag inwisselen voor leren hoor. Dat staat wel zo netjes. En je mag de volgende keer wel mijn dressuurzadel lenen hoor, hoef je ook niet meer je kür op je springzadel te rijden. En je mag nu met een hoedje rijden hoor, het geeft toch wel een nettere presentatie dan met een cap. Dus weg met dat Calimero ding. Trouwens ..je mocht toch de bolhoed van je opa gebruiken? Haha!

Schaam je Fitz dat je je zo op een wedstrijd durft te vertonen schaam je Bloos . En dat ook nog als jury Boos! . Schandelig dat je instructeur daar op bokt een opmerking over moet maken Boos! .

Extreme duivel }> .

abby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 14:48

Marieke,

Ik loop in mijn vrije tijd ook meer in rijkleding rond dan dat ik 'gewone' kleren draag, en ik kies ook voor kwalitatief goede rijkleding, maar sommige bedragen rijzen echt de pan uit! Ik vind dat als je inderdaad op een bepaald niveau sport, en je merkt dat je met goedkopere spullen tegen problemen aanloopt, je dat zeker moet oplossen. Maar als je een paard hebt waar je alleen maar een beetje op rondhobbelt (en dat bedoel ik redelijk letterlijk in dit geval) en je koopt dan peesbeschermers met lamsvellen-voering je ook wel een klein beetje de geld-p. hebt, want je maakt mij niet wijs dat je daar dan echt voordeel bij hebt boven andere peesbeschermers.

Volgens mij moet je basisuitrusting goed zijn en mag je daar niet op bezuinigen, maar verder kun je je paard ook heel goed poetsen met een borstel van 4 Euro en wordt hij daar net zo schoon van als wanneer je zou poetsen met een borstel van 14 Euro...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 14:49

Huilen nouhou ..... ze pesten me!

En wat betreft die bolhoed: opa had hem toch maar mee zijn graf ingenomen ...

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 14:58

Uitdrukking van mijn man:
Een hobbie mag geld kosten!

Daar hou ik me dan maar aan vast Haha!
Mijn hobbie is mijn paard en daar gaat het geld dus heen, zijn hobbie is (onze) auto, en daar gaat de rest heen.
Wat we (eventueel) nog overhouden gaat op aan andere leuke dingen, en helaas moeten er ook nog boodschappen gedaan worden, hypotheek, verzekeringen en wat al niet nog meer betaald worden....

Wat de wereld om me heen hiervan denkt? Slapen

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:06

Desiree schreef:
.... In Duitsland of Belgie krijg je respect want daar denken ze "die zal er wel hard voor gewerkt hebben." Nederlanders kunnen er gewoon niet tegen als een ander meer heeft.

Helaas is dat niet helemaal waar Verdrietig ! Mijn man heeft een eigen zaak, samen met een Duitser. Hij (z´n compagnon dus) is de zaak zo´n 15-16 jaar geleden begonnen, mijn man is sinds 14 jaar zijn gelijkwaardige compagnon.
Ik durf te beweren dat mijn man zijn compagnon meer geld heeft als wij (hij is gewoon zuiniger Knipoog ). Hij woont met vrouw en kinderen in een rijtjes huis, wij vrijstaand. Mijn man heeft altijd de opvallendere -(waren niet persé de duurdere Pling !) en vooral meer auto´s gehad Knipoog , wij gaan altijd vaker- en verder weg op vakantie, zj hadden een eigen huis in Spanje enz. enz. Vroeg toch niet vorig jaar één van de buren of het voor S. (de compagnon) niet moeilijk was, dat ´ie zo dicht in de buurt van z´n baas woont (mijn man dus) Verward *LOL* . De goede man viel uit alle wolken, toen hij vertelde dat HIJ de zaak begonnen was en dat mijn man er pas later bij gekomen is en ze allebei 50 % aandeelhouder zijn *LOL* !
Dezelfde buurman een jaar daarvoor, toen ik met de Jaguar van m´n man een boodschap bij de Aldi ging doen: "Tssss.... zo´n dikke auto rijden en dan boodschappen bij de Aldi doen... " (die vent is dus echt op alles en iedereen jaloers Scheve mond ) Dit keer kon ik me niet inhouden (is echt niet mijn stijl!!) en antwoordde: "Tja B., waarom denk je dat we überhaupt zo´n auto kunnen rijden?, jíj bent vast niet vaak genoeg naar de Aldi geweest Schijnheilig ."

Wat betreft dure broeken betreft: ook ik vind het prettig als de kwaliteit goed is, als dat ding daardoor duurder is, baal ik daar wel van, maar koop het toch! Degene die vaak bij hun paarden zijn/ rijden, lopen vaak hele dagen in zo´n ding (ik nu ook Knipoog ) en imo mag dat ding er dan gerust ook nog een beetje leuk uit zien!
M´n rijlaarzen is weer een ander verhaal. Ik wilde al heel lang leren laarzen, maar vond ze gewoon te duur. Toen ik dan ook jarig was, heb ik aan iedereen geld gevraagt, ipv allemaal "losse" cadeautjes.
Bij de winkel aangekomen, bleek dat de "standaard" laarzen (á 300 €) mij helaas niet pasten Verdrietig . Mijn ene been is dikke dan de andere, de ene wreef hoger dan de andere en zelfs m´n ene voet is ruim een halve maat groter dan de andere. Dus.... moesten ze op maat gemaakt worden, met een rits er in. Kosten: 500 € Bloos . Ik troost me er dan ook maar mee, dat ik er de rest van m´n leven mee moet doen Scheve mond !
Ben ik dan snobbistisch Verward IMO niet en in de ogen van mijn vriend(inn)en gelukkig ook niet Lachen ! Wat de rest van me vind.... is hun probleem Knipoog !

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:17

leuk onderwerp. om eerlijk te zijn ik loop wel rond voor de show (als je t zo wil noemen), vindt het gewoon mooi, netjes verzorgt enzo. als ik t daar niet voor zou doen zou ik wel een zwarte rijbroek gekocht hebben ipv een licht gele. nog nooit zo'n onhandige kleur gehad maar ik vind hem gewoon mooi en hij zit super. eerder reed ik altijd in een eurostar rijbroek maar sinds ik die cavallo heb vind ik t verschrikkelijk om die oude aan te moeten trekken. hij zit gewoon niet zo lekker enja dat was ook wel aan de prijs te merken. verder heb ik 5 dekjes in vrolijke kleurtjes (in nog geen jaar opgespaard Haha!) zit al weer aan de volgende te denken (de laatste heb ik al 1 keer meegreden Haha! ) vindt het leuk als de kleurtjes bijpassend zijn. en zo kan ik nog wel verder gaan. prijs intresseert me niets zolang ik t maar mooi vind en t kwalitatief goed is. enja dat zijn meestal de duurdere merken.
verder ben ik ook zo'n persoon die t leuk vind om naar de afstamming van een paard te vragen heb er de balle verstand van maar vindt het wel leuk om na te zoeken en vergelijkingen te zoeken enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:41

Von schreef:

Iets van "wie is die mevrouw in dat grote blauwe gevaar?" Haha!? Verward.

Lisette

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:44

Ik ben btw helemaal weg van die dekjes van Eskadron. Errug mooi en helaas errug duur....

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:45

Lovely"]
[quote="Von schreef:

[/quote]

zoiets ja Haha!
En dan Dorus uithoren wat hij doet, en daarna zeeeeer verbaasd zijn dat hij geen eigen bedrijf heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:48

Von"]
[quote="Lovely"][quote="Von schreef:

[/quote]

zoiets ja Haha!
En dan Dorus uithoren wat hij doet, en daarna zeeeeer verbaasd zijn dat hij geen eigen bedrijf heeft.
[/quote]

Of 5 achternamen.
Tja, ik zag van de week ookalweer wat bleekuitgeslagen wannaowns rond dat ding scharrelen.
Zeer relaxte auto, kan niet anders zeggen. En nu.....

Von

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 15:54

Lovely"]
[quote="Von"][quote="Lovely"]
[quote="Von schreef:

[/quote]

zoiets ja Haha!
[/quote]

Of 5 achternamen.
Tja, ik zag van de week ookalweer wat bleekuitgeslagen wannaowns rond dat ding scharrelen.
Zeer relaxte auto, kan niet anders zeggen. En nu.....
[/quote]

nog een nieuwe trailer erachter, en dan lekker showen Haha!
Zijn we gelijk weer on-topic!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 16:30

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 17:52

Ik koop liever minder dingen van goede kwaliteit dan een heleboel van middelmatige of slechte kwaliteit.
Voor mijn paard geef ik eigenlijk het meeste uit.
Zelf draag ik voornamelijk makkelijke kleuren en lekker zittende broeken, comfort is belangrijk. Vind ik voornamelijk in mijn Pikeur Meryl broeken, ik heb er 2 in dezelfde kleur Haha!

Als we eens voor de verandering extra geld hebben, dan gaat het in het huis en naar de paarden, ik wilde eigenlijk wel heel graag een nieuwe rij outfit erbij....

Verder ben ik absoluut verslaafd aan wat meer extravagante dekjes Haha!
Eskadron vind ik absolute top qua dekjes, BR een goede tweede...
Heel jammer is het dan ook dat ik nu een heel mooi Eskadron dekje te koop heb omdat de kleur niet bij mijn paard staat Frusty

Comfort is ieder geval iets waar ik geen concessie aan wil doen. Voor mij en voor mijn paard, zo had ik een hartstikke gave witte Pikeur rijbroek maar hij zat niet lekker... nu dus tijdje terug geslaagd voor een Eurostar.
Toen ik op zoek was naar een jasje bleek dat ze een 2de hands hadden hangen die mij goed paste, verder nog helemaal netjes... van Horka.
Ik rij met Mountain Horse Highriders, super comfortabel, maar ik heb mezelf beloofd dat zodra we L startgerechtigd zijn er of de Sportive Highriders bij komen of kalfsleren op maat.

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 18:23

Ik heb mijn collectie spul de laatste tijd ook aardig uitgebreid. En ja, daar zitten genoeg spullen bij die ik niet echt nodig heb, maar gewoon mooi vind. Daarbij koop ik geen spullen meer waarvan ik weet dat de kwaliteit niet goed is. En aan goed, mooi spul mag best een duurder prijskaartje hangen.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 21:31

IK vind het onzin om te zeggen dat dure merken zoals pikeur beter zijn. Ik heb mijn horka broek al 3 jaar!!!!!!!!!! Haha! Nog steeds goed en ik heb ook nog 2 andere broeken van horka ook nog goed! Dus het hoeft niet duur te zijn.
IK heb ook geen paard, maar ik denk dat ik als ik er 1 had ook niet zo zou gaan showen, wat heb je daar nou aan? Je paard trouwens ook niet die krijgt liever aandacht!

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-02 22:08

Citaat:
waarom hebben sommige mensen zo'n dure uitrusting?

Goede vraag. Misschien proberen ze daarmee andere tekortkomingen te compenseren, zich goed te voelen of juist op te vallen. Dan bedoel ik in de richting van emblemen op dure jasjes of andere excessieve (kleding)accessoires.Afbeelding

Zelf zorg ik dat mijn uitrusting (zadel, hoofdstel, dekjes) van goede kwaliteit is, en conditie blijft. En daar geef ik wel veel geld aan uit. (bv stubben dekjes, kieffer hoofdstellen, etc. vind ik kwalitatief heel goed)

Of ik zelf volgens de nieuwste mode in de stal rondloop, zal me werkelijk een worst wezen. Kijk, de spullen die ik aanheb moeten degelijk en comfortabel zijn, maar niet meer dan dat. Ik hou wel van een bepaalde ambachtelijkheid en soberheid daarin.

Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-02 07:54

Tsja, ik ga ook op wedstrijd met een vrachtwagen, duur paard en duur jasje Lachen

Maar ik ben dus begonnen met een tweedehands broek, jasje van de uitverkoop, plastron die ik nog had liggen en ' gewone' blouse.

Meisje wat nu dr bijrijdpaard gaat starten, moest samen met mijn rijkleding shoppen. Ze had een jasje gezien van Horka voor 150euro oid. Later vonden we een mooi jasje van Harry's Horse voor 60!euro, die had ze gekocht. Maar nu had ze de hele nacht wakker gelegen en toch maar besloten dat ze hem zou ruilen en de Horka kopen, want die HH had zulke goedkoop-uitziende-knopen. Verward Schijnheilig Tsja, als jij 80 euro meer uit wilt geven voor een stelletje knopen, ga je gang. Maar dan heb ik wel zoiets van Lips are sealed

Vooral toen ze afgelopen woensdag eens ging oefenen voor de wedstrijd en merkte dat zij als combi met paard er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor waren. ('maar ik heb net allemaal dure spullen gekocht')

Ik heb dus eerst gezorgd dat mijn paard en ik eraan toe waren, toen in goedkoop spul gestart (misschien ben ik het na 1 maal al zat) en nu mijn wedstrijdcarriere vormen aan gaat nemen ga ik misschien wel wat duurders kopen Extreme duivel