geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 17:49

jaa dat vind ik ook wel ik betaal zelf 10 euro per maand en wij zijn met zen 2e anders zou ik 20 per maand moeten betalen maar ik vind dat je tog wel blij kan zijn dat iemand je pony wil doen;) sommige reacties klinke nogal ontrevreden

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:00

ik vind ook niet dat je een verzorger om geld kan vragen. het is jou beslissing dat je een verzorgster neemt, en een paard.. je weet van te voren dat er veel kosten en tijd aan zit..

gebeurt toch vaak, zie je een verzorger die mee helpt in de stallen, de paard rijd, wanneer de eigenaresse zelf niet kan.. en dat ze het beste met dat paardje voor heeft goed haar best doet en dingen betaald ( huur van de stallen, hoefsmid, en noem maar op) maarja dat paardje is dan niet van hun, en kan zomaar verkocht worden.. dan heb je ook niks, en de eigenaar heeft het geld gevangen..

heb een aantal mensen horen zeggen van ja als die verzorgter rijd dan kost het ook ijzers enz.. nee je paard de hele dag op stal laten staan is ook niet goed, en kost je meer bodembedekking..

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:03

Ik kan mijn paard ook gewoon 2 rustdagen in de week geven. hij staat op een grote wei met een paar andere paarden. beweging krijgt hij dus toch wel.

Ik vind dat verzorgers (uitzonderingen zijn er altijd) gewoon zo goedkoop mogelijk een hele dure hobby willen uitoefenen.

Waarom zou ik duizenden euro's investeren in een paard en er dan gratis een ander op laten rijden?
Hoe verder je komt hoe duurder paardrijden wordt, leer er mee leven of ga een andere sport zoeken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:06

Dan moet je er idd vrede mee hebben je paard die dagen stil te zetten.
Wil je dat niet, of gaat dat niet omdat hij anders die stal niet uitkomt, lijkt mij het heel wat waard een betrouwbare verzorgster te hebben.
Die zou ik nooit laten betalen, zou dan veels te blij zijn dat ik weet dat mijn paardje het die dag ook goed heeft.
Veel belangrijker dan alle geld op de wereld.

Dus van mij zouden ze lekker mogen hobbieën en echt geen andere hobbie hoeven zoeken
Het mes snijd aan 2 kanten, ik geholpen, verzorgster blij
Blije wereld

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:15

jacco_h schreef:

Waarom zou ik duizenden euro's investeren in een paard en er dan gratis een ander op laten rijden?
Hoe verder je komt hoe duurder paardrijden wordt, leer er mee leven of ga een andere sport zoeken.

als je zelf gewoon genoeg tijd het enzo, hoef je natuurlijk ook niemand anders er op te laten rijden.. als dat wel moet, kies je toch zelf uit wie je er op laat rijden, en dan helpt ze jou toch uit..
paard blijft toch van jou..

Kimonoo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:41

als je mensen geen goedkopen hoby wil laten hebben dan ga je tog lekker niet op zoek naar een paard? en ik vind het zoiezo al een slecht teken dat je een verzorger nodig hebt. als je een paard koopt weetje dat daar veel tijd in gaat zitten! en als je dan een verzorger voor 3 dagen in de week gaat zoeken vind ik dat wel een beetje apart, en het lijkt net of dat jullie een verzorger nemen om geld binnen te krijgen omdat je anders de stalling enz niet kan betalen:S daar had je dan eerder aan moeten denken!

Myrte_

Re: geld vragen aan verzorgster. Doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 18:56

de eigenaar van mijn verzorgpaard die was vorig jaar zwanger, ik heb toen die tijd elke dag haar paard gedaan omdat zei niet anders kon,
nu ze zelf weer kan rijden etc, doe ik nog steeds haar paard 2 x in de week, terwijl ze ook zelf kan!
ze doet het alleen maar voor mij, en vraagt er ook absoluut geen geld voor! omdat ze mij ook blij wilt maken.
mijn andere verzorgpony die laatst verkocht was, daar kreeg ik geld voor, omdat zei er gewoon echt niks mee deed.

jou verzorger rijd nu 3 keer in de week, en wanneer ze zelf wilt, maar als jij die verzorger niet zou hebben, dan zou jij die 3 keer ook heen moeten, je kan wel en heb er wel tijd voor, maar in die tijd dat je verzorger je paard doet, doe jij andere dingen en die moet je dan ook opegeven, als je verzorger er niet voor wilt betalen.
en ze helpt je dus wel.
dus betalen vind ik geen optie!

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:48

ik ben op zoek naar een bijrijdster (valt bij mij weinig te verzorgen) omdat het kan voorkomen dat ik ziek wordt, ik voor mijn werk plots andere diensten kan krijgen enz enz

Op dit moment kan ik mijn paard gewoon 7 dagen per week rijden, maar wat als ik ineens ziek wordt? moet ik dan een wildvreemde gaan vragen? dan kan je beter een bijrijdster zoeken zodat je een 2e persoon hebt die vertrouwt is met het paard, jij weet als eigenaar hoe ze op je paard rijdt en je kan iemand anders er een plezier mee doen.

vergeet niet dat als hier iemand 3 x p.w. gaat lessen op een manege dat hij/zij € 24,- p.w. kwijt is, omgerekend naar een maand is dat ongeveer € 105,-
dan heb je nog de kans dat je geen vast paard hebt om op te rijden, je aan de tijden van de manege gebonden bent, je niet zomaar het bos in mag, je niet de mogelijkheid hebt om er wedstrijden mee te gaan rijden.
Die mogelijkheden biedt ik wel als paard en ruiter vertrouwt zijn met elkaar.

Ik denk dat het dan heel redelijk is als ik er een kleine vergoeding voor vraag.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:54

Wiesje schreef:
In de eerste plaats vind ik het altijd behoorlijk niet netjes om een verzorgster te laten betalen. Diegene helpt jou uit de brand omdat je op de een of andere manier geen tijd voor je paard hebt. Daar begint het in de meest gevallen mee. Hoeveel je haar met je paard laat doen is aan jou.
Of je nu op een later tijdstip niet meer met je geld uitkomt is altijd een risico en ik vind dat je dat op voorhand moet overwegen.

Mocht je haar toch laten betalen, dan is het voor beide partijen wel zo wenselijk dat je een contractje opsteld. En ik vind dat als zij voor jouw paard betaald, dat haar dat ook meer recht geeft om dingen met dat paard te doen.

Ik krijg juist geld voor het verzorgen en rijden van verschillende paarden op een dressuurstal in de buurt.
Omdat ik haar uit de brand help.
Zonder mij had ze nooit zoveel paarden kunnen aannemen.
Ik vind geld vragen aan je verzorger eigenlijk stiekem best wel onbeschoft omdat ze jou helpt!
Al snap ik wel dat je denkt ik betaal alles terwijl een ander ook van geniet!

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 19:55

jacco_h schreef:
ik ben op zoek naar een bijrijdster (valt bij mij weinig te verzorgen) omdat het kan voorkomen dat ik ziek wordt, ik voor mijn werk plots andere diensten kan krijgen enz enz

Op dit moment kan ik mijn paard gewoon 7 dagen per week rijden, maar wat als ik ineens ziek wordt? moet ik dan een wildvreemde gaan vragen? dan kan je beter een bijrijdster zoeken zodat je een 2e persoon hebt die vertrouwt is met het paard, jij weet als eigenaar hoe ze op je paard rijdt en je kan iemand anders er een plezier mee doen.

vergeet niet dat als hier iemand 3 x p.w. gaat lessen op een manege dat hij/zij € 24,- p.w. kwijt is, omgerekend naar een maand is dat ongeveer € 105,-
dan heb je nog de kans dat je geen vast paard hebt om op te rijden, je aan de tijden van de manege gebonden bent, je niet zomaar het bos in mag, je niet de mogelijkheid hebt om er wedstrijden mee te gaan rijden.
Die mogelijkheden biedt ik wel als paard en ruiter vertrouwt zijn met elkaar.

Ik denk dat het dan heel redelijk is als ik er een kleine vergoeding voor vraag.

Ja maar dat is een manege.
Een bijrijder heb je om jou uit de brand te helpen en je paard vooruitgang te laten boeken!

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:07

daantjuhhh schreef:
Een bijrijder heb je om jou uit de brand te helpen en je paard vooruitgang te laten boeken!

Het is in eerste instantie niet om mij uit de brand te helpen. ik weet wat voor dure hobby het is en ik wil het voor een ander wat betaalbaarder maken.
(De berekening die ik trouwens net gaf is op basis van de manege hier en lessen van een half uur.)

Als je ziet wat hier het aanbodt is van mensen die een verzorgpaard zoeken dan denk ik dat het weinig vooruitgang is. De meeste hebben een paard nog nooit aan de teugel gereden of kunnen het gewoonweg niet.

Ik kan hier zo 40 jonge meiden krijgen die 3 of 4 jaar gereden hebben op een manege. Die willen allemaal wel een mooi paardje gratis onder hun kont hebben.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:11

jacco_h schreef:
daantjuhhh schreef:

Het is in eerste instantie niet om mij uit de brand te helpen. ik weet wat voor dure hobby het is en ik wil het voor een ander wat betaalbaarder maken.
(De berekening die ik trouwens net gaf is op basis van de manege hier en lessen van een half uur.)

Als je ziet wat hier het aanbodt is van mensen die een verzorgpaard zoeken dan denk ik dat het weinig vooruitgang is. De meeste hebben een paard nog nooit aan de teugel gereden of kunnen het gewoonweg niet.
Ik kan hier zo 40 jonge meiden krijgen die 3 of 4 jaar gereden hebben op een manege. Die willen allemaal wel een mooi paardje gratis onder hun kont hebben.

Maar die wil je toch ook niet als bijrijder?
Ik zou niet iemand op mijn paard willen die niet goed gevorderd is en geen gevoel heeft.
Iemand die verder is kost geld!

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:12

Dan heb ik het ook niet gek, ik rij paarden voor anderen en wordt betaald Er zijn daar al zat minkukels op stal geweest die volgens henzelf fantastisch konden rijden, maar ondanks dat je daar echt alle mogelijkheden krijgt, waren ze allemaal snel weer pleite.
Heb ook een eigen paard maar ben gelukkig niet afhankelijk van een verzorgster, en dat wil ik ook niet, niet financieel en niet qua tijd.

Ik vind het not-done om geld te vragen. Verplicht les laten nemen en dat zelf bekostigen vind ik prima, maar zakgeld voor de eigenaar, nee.
Jij wil zelf een paard, kan of wil je dat niet bekostigen dan moet je m lekker verkopen. Het werkt van 2 kanten, jij hoeft je paard een paar dagen niet te doen (en zodoende kost ie je dan geen tijd, en tijd=geld!) en bent dus geholpen, je verzorgster heeft wat te rijden. Klaar.

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:17

daantjuhhh schreef:
Ik zou niet iemand op mijn paard willen die niet goed gevorderd is en geen gevoel heeft.

iemand die verder is en verder wil, die weet dat een paard veel geld kost, zeker als ze er ook wedstrijden mee wil gaan doen.

Concorde schreef:
kan of wil je dat niet bekostigen dan moet je m lekker verkopen. Klaar.

`
Het is niet een kwestie van niet kunnen of niet willen. Ik vind het meer dan normaal dat als je zo'n dure hobby wilt doen dat je er dan ook voor betaald, zeker als er heel veel mogelijkheden worden geboden.

maar aangezien mijn standpunt hier wel duidelijk is en het anders een welles nietus spelletje gaat worden zal ik er verder niet meer over doorgaan
Laatst bijgewerkt door jacco_h op 05-06-06 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_streepjes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:19

ik vind het altijd moeilijk. ik weet niet echt. bij mijn vorige verzorgpony moest ik 10 euro per maand betalen, eigelijk niets is dat, maarja. ik deed het wel. ik had het niet erg gevonden meer te betalen. ik ging 2x inde week erheen en mocht doen wat ik wilde. verder heb ik nu een verzorgpaard die ik 3 of 4 x inde week doe en ik betaal er niets voor. de eigenaar is blij dat ik hem help. maar je hebt altijd twee standpunten over dat betalen: nee, een verzorgster helpt je toch? en ja, ze rijd toch op je paard!? ik vind ze allebei wel iest hebben. maar ik weet het niet. je kan best wat vragen vind ik. maar je kan ook te ver gaan zoal 150 per maand, dat zag ik laatst in een advertentie! pfff! dat vind ik dus niet normaal. ik vind wat jij vraagt, rond de 40 wel acceptabel. moet kunnen toch?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:25

jacco_h schreef:
daantjuhhh schreef:

iemand die verder is en verder wil, die weet dat een paard veel geld kost, zeker als ze er ook wedstrijden mee wil gaan doen.

Het ligt in z'n situatie maar net wie wat wil.
Wil de eigenaar van het paard dat het paard uitgebracht word moet de eigenaar de kosten betalen!

Wil de bijrijder wedstrijden gaan rijden moet de bijrijder het zelf betalen!

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:32

@ jacco_h.. ik zie in je onderschrift dat je zelf op zoek bent naar een bijrijdster.. waarom is dat? heb je te weinig tijd? of wil je wat geld bij verdienen, en wil je daar je paard wel voor uit lenen?

jacco_h

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:35

is reeds gevonden. (en daar wordt voor betaald)

esperance

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:39

goh mazzelaar! fijn geld verdienen, en tijdbesparend..

wij betalen de bijrijders altijd. omdat hun ons helpen, en hun ook tijd, enzo kwijt zijn...

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:42

Citaat:

Waarom komen jouw posts een beetje arrogant op mij over? Je hebt net een eigen paard gekocht en je praat alsof je jaren ervaring hebt met eigen paard / verzorgers etc. Apart.

En ja... toen jij zelf 3 a 4 jaar reed en je had die mogelijkheid gehad... had je 'm dan aan je neus voorbij laten gaan?

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:50

Ik heb een bijrijder en die betaald 100 euro per maand! Ik vind het heel normaal dat iemand betaald, moet ze ook als ze een paard huurd. Ze rijden toch op je paard en anders moeten ze zelf een paard kopen. er zijn nou eenmaal kosten verbonden met paarden. Mijn bijrijder is blij dat ze op mijn paard mag rijden en lessen. Het is en blijft mijn paard en alles in over leg, maar dan is er wel veel mogelijk. succes er mee en doe gewoon wat je denkt dat redelijk is. groetjes

jacco_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 20:56

CKdamour schreef:
Waarom komen jouw posts een beetje arrogant op mij over? Je hebt net een eigen paard gekocht en je praat alsof je jaren ervaring hebt met eigen paard / verzorgers etc. Apart.

En ja... toen jij zelf 3 a 4 jaar reed en je had die mogelijkheid gehad... had je 'm dan aan je neus voorbij laten gaan?

Dat ik pas net een eigen paard heb wil niet zeggen dat ik pas net in de paardenwereld zit.

Ik ben op mijn 10e begonnen met rijden, ik heb daarna een verzorgpony gehad op de manege en vervolgens een leasepony. Mijn zus heeft al jaren een eigen fries en mijn moeder een eigen haflinger. Mijn broer heeft ook nog een haflinger gehad.

Ik heb vroeger privelessen in springen gegeven en heb wedstrijden gereden op L2 dressuur (klaar voor de M) en M springen.

Al heb ik een tijdje zelf niet gereden ik heb de wereld nooit verlaten.

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:08

Ik vind niet dat een verzorgster hoeft te betalen. Ze helpt mij ermee en daar ben ik haar zeer dankbaar voor. Ik vind ook als ze betalen dat ze dan wat inspraak hebben en dat wil ik absoluut niet.

Ik heb trouwens een schat van een verzorgster

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:12

Het gaat erom dat je een hoop poeha maakt hier en vervolgens een post plaatst waarin je nogal wat suggereert over hoe volgens jou mensen die pas 3 a 4 jaar op een manege rijden. Alsof ze minderwaardig zijn kwam het op mij over. Je geeft ook geen antwoord op mijn vraag namelijk... als jij toen de kans had gekregen.. wat had je gedaan? je hebt een verzorgpony gehad... dus jij wilde ook een (gratis?) paardje onder je kont. ik bedoel maar...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:16

Ik vind het vergelijk met een manege zo raar.
Daar moeten de mensen de kost verdienen met de paarden.
Het voer van de paarden betalen, gas water licht betalen, de hypotheek betalen. Het eigen eten op de tafel.

En als rijder, zeg je ook heel simpel, ik bel af, geen zin vandaag
Of juist, het is vakantie, huur zomaar een paardje, zonder extra verplichting er om heen.
Les paard verkocht, jammer, staat wel weer een ander.

Geen vergelijk imo met een bijrijder.
Die geeft je paard beweging omdat je zelf geen zin of tijd hebt.
Die geeft je paard zijn wel verdiende aandacht, omdat je zelf niet kunt.
Hebben ook verantwoordelijkheid.

En er zijn genoeg bijrijders die lekker kunnen sturen (soms nog wel eens beter dan de eigenaar)

Er word imo dus betaald in natura.

En de betere die wedstrijden wil rijden, mischien, maar die prioriteit heeft niet iedereen.
En als het onderhand om het trainen van paarden gaat, dan hoort een rijder zelfs betaald te worden.