Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

jacco_h schreef:
Waarom zou ik duizenden euro's investeren in een paard en er dan gratis een ander op laten rijden?
Hoe verder je komt hoe duurder paardrijden wordt, leer er mee leven of ga een andere sport zoeken.
Wiesje schreef:In de eerste plaats vind ik het altijd behoorlijk niet netjes om een verzorgster te laten betalen. Diegene helpt jou uit de brand omdat je op de een of andere manier geen tijd voor je paard hebt. Daar begint het in de meest gevallen mee. Hoeveel je haar met je paard laat doen is aan jou.
Of je nu op een later tijdstip niet meer met je geld uitkomt is altijd een risico en ik vind dat je dat op voorhand moet overwegen.
Mocht je haar toch laten betalen, dan is het voor beide partijen wel zo wenselijk dat je een contractje opsteld. En ik vind dat als zij voor jouw paard betaald, dat haar dat ook meer recht geeft om dingen met dat paard te doen.
jacco_h schreef:ik ben op zoek naar een bijrijdster (valt bij mij weinig te verzorgen) omdat het kan voorkomen dat ik ziek wordt, ik voor mijn werk plots andere diensten kan krijgen enz enz
Op dit moment kan ik mijn paard gewoon 7 dagen per week rijden, maar wat als ik ineens ziek wordt? moet ik dan een wildvreemde gaan vragen? dan kan je beter een bijrijdster zoeken zodat je een 2e persoon hebt die vertrouwt is met het paard, jij weet als eigenaar hoe ze op je paard rijdt en je kan iemand anders er een plezier mee doen.
vergeet niet dat als hier iemand 3 x p.w. gaat lessen op een manege dat hij/zij € 24,- p.w. kwijt is, omgerekend naar een maand is dat ongeveer € 105,-
dan heb je nog de kans dat je geen vast paard hebt om op te rijden, je aan de tijden van de manege gebonden bent, je niet zomaar het bos in mag, je niet de mogelijkheid hebt om er wedstrijden mee te gaan rijden.
Die mogelijkheden biedt ik wel als paard en ruiter vertrouwt zijn met elkaar.
Ik denk dat het dan heel redelijk is als ik er een kleine vergoeding voor vraag.
daantjuhhh schreef:Ja maar dat is een manege.
Een bijrijder heb je om jou uit de brand te helpen en je paard vooruitgang te laten boeken!
jacco_h schreef:daantjuhhh schreef:Ja maar dat is een manege.
Een bijrijder heb je om jou uit de brand te helpen en je paard vooruitgang te laten boeken!
Het is in eerste instantie niet om mij uit de brand te helpen. ik weet wat voor dure hobby het is en ik wil het voor een ander wat betaalbaarder maken.
(De berekening die ik trouwens net gaf is op basis van de manege hier en lessen van een half uur.)
Als je ziet wat hier het aanbodt is van mensen die een verzorgpaard zoeken dan denk ik dat het weinig vooruitgang is. De meeste hebben een paard nog nooit aan de teugel gereden of kunnen het gewoonweg niet.
Ik kan hier zo 40 jonge meiden krijgen die 3 of 4 jaar gereden hebben op een manege. Die willen allemaal wel een mooi paardje gratis onder hun kont hebben.
Er zijn daar al zat minkukels op stal geweest die volgens henzelf fantastisch konden rijden, maar ondanks dat je daar echt alle mogelijkheden krijgt, waren ze allemaal snel weer pleite.daantjuhhh schreef:Ik zou niet iemand op mijn paard willen die niet goed gevorderd is en geen gevoel heeft.
Iemand die verder is kost geld!
Concorde schreef:kan of wil je dat niet bekostigen dan moet je m lekker verkopen. Klaar.
jacco_h schreef:daantjuhhh schreef:Ik zou niet iemand op mijn paard willen die niet goed gevorderd is en geen gevoel heeft.
Iemand die verder is kost geld!
iemand die verder is en verder wil, die weet dat een paard veel geld kost, zeker als ze er ook wedstrijden mee wil gaan doen.

Citaat:Als je ziet wat hier het aanbodt is van mensen die een verzorgpaard zoeken dan denk ik dat het weinig vooruitgang is. De meeste hebben een paard nog nooit aan de teugel gereden of kunnen het gewoonweg niet.
Ik kan hier zo 40 jonge meiden krijgen die 3 of 4 jaar gereden hebben op een manege. Die willen allemaal wel een mooi paardje gratis onder hun kont hebben.
CKdamour schreef:Waarom komen jouw posts een beetje arrogant op mij over? Je hebt net een eigen paard gekocht en je praat alsof je jaren ervaring hebt met eigen paard / verzorgers etc. Apart.
En ja... toen jij zelf 3 a 4 jaar reed en je had die mogelijkheid gehad... had je 'm dan aan je neus voorbij laten gaan?