Wat betalen jullie aan stalgeld?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:41

Wat een prijzenverschillen joh

Zazoo

Re: Wat betalen jullie aan stalgeld?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:42

ik betaal 195 voor mijn pony. paarden betalen 240

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 15:44

Wat gek Zazoo? Meestal zijn ponies goedkoper toch?

Volgens mij betaal ik de hoofdprijs, per volgende maand 310 euro pm... (met dank aan de nieuwe mestwet).... maar ja, t is wel een fijne plek..

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 21:48

Hier in noord drenthe betaal ik 175 euro (paarden) pony's is 150

er zit echt alles in wat je maar kan wensen....

behalve DA kosten, hoefsmit, tandarts etc verder bijna alles

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 21:46

We betalen nou nog 210€ maar per 1 mei wordt dit 215€.
Dit is incl.
Ruime box
1x per week mesten
iedere dag vers stro
2 per dag brok
hooi (wel zelf geven)
longeerbak(overdekt)
binnenbak (20x 40)
buitenbak(20x40)
deskundig advies, als je iets wilt weten.
Het is een manege-dresuur-handelsstal.
Leuk detail, M2 Indoor kampioen is een van de eigenare. Nr. 4 uit 't Z1 staat er ook (Mijn instructrice)

Edit;
Zomer is er weidegang, dit is ook bij de prijs inbegrepen.
In de winter kan in de rij- en longeerbak los worden gelaten.

dyaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:44

ik betaal 180,00 euro vol pension en zit bij een grote buitenbak een kleine buiten bak longeer circel en allenmaal een eigen padock

Laura15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 09:45

Ik betaal 180 euro ik ben daar erg tevreden

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-06 11:16

Ik betaal het hele jaar door 215 euro per maand. Daarbij zit inbegrepen 4 keer kuil, 2 keer brok per dag. Uitmesten, dagelijks binnen/buiten zetten, inentingen, wormenkuren. Tevens buitenbak, longeercirkel, zadelkast etc.

Falcon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:34

Nou volgens mij betaall ik het meeste van iedereen ik betaal 360 euro per maand voor mijn paard en ik sta in barendrecht op de manege en daar word ze 1 x per week uitgemest, elke dag opgestrooid, 3x per dag biks, 2 x per dag kuil. Ik heb 2 binnenbakken, buitenbak, longeerbak, stapmolen, paddock alleen geen weiland. groetjess manon

I LOVE FALCON

MarRic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:39

Ik betaal €178 per maand, daar zit wel Alles bij.
Voer, Stal, Stromend water, Paddock, Wei, Bak enz.

Groetjes Petrarca

rozahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:43

Ze staan bij mijn ouders gratis.
Huur alleen een aantal landjes bij en dat kost 80 euro per jaar.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:43

Ik betaal €290,- in de maand, maar dit is dan ook all-in en eigenlijk nog vrij goedkoop vergeleken met andere stallen bij mij in de buurt met dezelfde faciliteiten

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:44

280, ze word wel uitgemest, gevoerd en heeft een ruime stal. En ik heb een binnebak, buitenbak en solarium.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:45

Ik betaal nu nog 100 euro per maand. Hier komt voer bij en stro. Hooi zit er bij inbegrepen.
In totaal ben ik rond de 116 euro per maand kwijt.

Paardenmeis1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:46

325 per maand:
- voldoende stro/zaagsel
- 1x per week uitgemest
- iedere dag stro naar behoren bijgegooigd
- 3x per dag sport- en prestatiebrokken, haver en zemelen zoveel als jij wilt dat je paard krijgt
- 2x per dag flinke pluk kuilgras
- 1 ruime binnenbak
- 1 goede buitenbak
- 1 ruime buitenbak voor longeren/losgooien en somers om te rijden
- longeerbakje
- park met ruiterpaden om te rijden
- bij de stallign zit inbegrepen 1 groepsles per week
- gratis stalling van trailer
- trainingsmolen
- 2 wasplaatsen
- gratis solarium

Kortom: ben dik tevreden!

Cardy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 11:47

Falcon schreef:
Nou volgens mij betaall ik het meeste van iedereen ik betaal 360 euro per maand voor mijn paard en ik sta in barendrecht op de manege en daar word ze 1 x per week uitgemest, elke dag opgestrooid, 3x per dag biks, 2 x per dag kuil. Ik heb 2 binnenbakken, buitenbak, longeerbak, stapmolen, paddock alleen geen weiland. groetjess manon

I LOVE FALCON

Dat is echt heel veel! Eigenlijk zelfs te veel vindt ik. Bij mij wordt er 6x per week uitgemest en 7x per week opgestrooid. Heb 2 binnenbakken, 2 buitenbakken, land, i.p.v. kuil hooi 2x daags, sta zelfs niet eens op een manege (sta op een pensionstal), en de rest is hetzelfde.. maar bij mij is wel de stalling van je trailer gratis en stapmolen kost bij ons maar €15,- duurder (zit bij mijn stallingsgeld van €290,- inbegrepen)

Wat is er dan eigenlijk zo speciaal aan jouw stal? Want het is echt behoorlijk veel... Maarja zolang je het maar naar zin heb toch?

naam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:02

och mijn hemel wat een bedragen!!!!!

ik heb mijn paard thuis staan dus ik heb makkelijk praten.. maar hoe brengen jullie in hemelsnaam elke maand (sommigen) dik 300 euro op!

ik heb een fulltime baan! En een paard aan huis, maar dat geld houd ik nu niet even 1, 2, 3 over in de maand......

Aan de andere kant, de lonen zullen in het westen van het land ook wel even wat anders zijn dan in het noorden! en zal het in verhouding wel heel anders lijken! denk ik zo!

Maar toch vind ik het knap dat er zoveel mensen zijn die zoveel geld voor hun paardjes over hebben! het is toch ff bijna 1 derde van een maandsalaris van een gemiddelde nederlander!

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:05

Falcon schreef:

I LOVE FALCON

Dat is veel!!! En dan nog niet eens weidegang?

Soetekind

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:29

ik betaal 155 euro inclusief 4 kilo bix per dag, kuil, elke dag word de stal uitgemest, mooie boxen die aan de zijkanten open zijn. dan kunnen ze elkaar mooi zien. en een heel mooi breed tussenpad tussen de boxen waar je alle ruimte hebt. een gezamelijke zadelkamer, waar iedere pension klant de sleutel van heeft. er staan ongeveer 12-15 pension paarden, dus dat is nog te overzien. en een mooie buitenbak 20x40 die met regen wel altijd flink nat is. maar toch ook wel weer snel droogt. we hebben geen bos in de buurt, maar wel hele mooie rechte zandpaden waar je heerlijke buitenritten op kun maken.
gebruik van de stapmolen is 19 euro per maand voor 2x per week daar worden ze zelf op vaste dagen ingezet door de eigenaar.
als het lekker weer is komen ze lekker los in de paddoc of bak. en in de zomer staan ze overdag, of een paar uurtjes, (wat je maar wilt) in de weide. hoef inprincipe helemaal niks te doen... alleen een appeltje mee te nemen voor de lekkere trek

greens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 12:33

Ik betaal 170 euro voor het stallen van mijn pony. Dat is op een stalling bij particulieren, en alles zit erbij (alleen hebben we dan niet de beschikking over een binnenbak)

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:22

mistral schreef:
€ 325,- ze zadelen en poetsen je paard nog net niet.
Alles inbegrepen hoefsmit schieten ze voor, les is gratis er is alleen geen weide gang

€325,- betalen en dan geen weidegang????
Waar zet je je paardje dan lekker buiten?

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:23

Arrabel schreef:
mistral schreef:
Alles inbegrepen hoefsmit schieten ze voor, les is gratis er is alleen geen weide gang

Ik betaal 325 mét weidegang, vind ik iets lekkerder dan dat ze mijn paard zadelen ..

En hoefsmid schieten ze voor.. dus betaal je het alsnog zelf..

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:26

naam schreef:
och mijn hemel wat een bedragen!!!!!

ik heb mijn paard thuis staan dus ik heb makkelijk praten.. maar hoe brengen jullie in hemelsnaam elke maand (sommigen) dik 300 euro op!

ik heb een fulltime baan! En een paard aan huis, maar dat geld houd ik nu niet even 1, 2, 3 over in de maand......

Aan de andere kant, de lonen zullen in het westen van het land ook wel even wat anders zijn dan in het noorden! en zal het in verhouding wel heel anders lijken! denk ik zo!

Maar toch vind ik het knap dat er zoveel mensen zijn die zoveel geld voor hun paardjes over hebben! het is toch ff bijna 1 derde van een maandsalaris van een gemiddelde nederlander!

Dat heb jij heel goed gezien
dat is een enorme boel geld, en ook niet echt op te brengen. Hoe ik het betaal? Veel begrip van mn vriend en hopen dat het niet nog meer gaat stijgen. Net als alles zijn met de komst van de euro ook de stalhuren erg gestegen... en het moet niet veel hoger worden anders kunnen wij het idd niet meer betalen.

maar ik snap nu wel dat sommige mensen drie of vier paarden zelfs hebben, in andere delen van t land Hier is 1tje nog net te doen, maar na dit paard wil ik geen andere meer, het is gewoonweg te duur..

paolasunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:35

heey!
wij betalen 250 euro per maand.
de paarden krijgen eten en de stallen worden uitgemest.
er is alleen een binnenbak, geen buitenbak. er is een buitenpoetsplaats.
en het is natuurlijk ideal dat de manage aan het ruiterpad grenst. je moet 5 minuutejes door het duin om bij het strand te komen en je ziet vaak hertjes,konijntjes,vossen en fazanten. maar de stallen zijn niet zo groot.
de paarden staan buiten. de koppies van de paarden kunnen ook naar buiten
maar er zijn ook bovendeuren dus die kunnen als het koud is ookj dicht.

het is natuurlijk ideal dat het ruiterpad aan de manange grenst, maar ik vind het wel erg duur!

xjes paola

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-06 13:39

mistral schreef:

Citaat:
Ik betaal 325 mét weidegang, vind ik iets lekkerder dan dat ze mijn paard zadelen ..
En hoefsmid schieten ze voor.. dus betaal je het alsnog zelf..

Ik betaal €210,- incl.
Ik mest zelf, en ik zou ook niet anders willen.
Lekker zelf poetsen, zadelen. mesten.
Dat vind ik er allemaal bij horen en doe het ook graag, het is gratis fitnes en ik weet zeker dat mijn paardje elke dag een schoon bedje heeft.