beenbescherming voor op de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

EdelweissBel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 08:44

Wij zijn een keer bij een pony wezen kijken die te koop stond.

Dit beestje had ook allemaal witte strepen op zijn benen, en was goed kapot geweest. De reden hiervan was dat ze vergeten waren zijn peerbeschermers af te doen in de wei, en door de hitte zijn die wonden ontstaan, was ook af gaan knelle.

ikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 10:17

crownjumper schreef:
mijn paard moet helaas ook met beenbescherming op de wei.
Het is heus niet zo dat ik het wil maar mijn paard heeft een overtred.
En hij schopt dus met zijn achter benen tegen zijn voorhoef(waardoor die al een verwonding had)
Daarom krijgt hij nu in de wei en met het rijden hoefbeschermers om.

Hoeveel paarden hebben een dergelijke afwijking??? Ik kan binnen de NVVR de paarden op de vingers van een hand tellen die bescherming gebruiken omdat ze een beenafwijking hebben. (en ja, ik ben het meubilair van de NVVR en ken erg veel mensen en paarden)

simodi

Re: beenbescherming voor op de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:22

Als je paard lang in de wei loopt is beenbescherming vanwege te warm worden niet goed. De eerste paar keer kun je het wel doen om blessures te voorkomen, maar later blijven de paarden toch wel rustig als het goed is. Oververhitte en opgezwollen, en door de beschermer afgeklemde, pezen zijn sowieso ook erg slecht!

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-06 11:56

mirgino schreef:
Le0nie schreef:
Ik vind beenbeschermers op het land onzin, een paard kan zichzelf wel beshermen. Zo'n peesbeschermer houd ernstige verwondingen echt niet tegen, soms heb je ermee geluk. Maar idd. een paard wordt er sterker van. Met rijden gebruik ik het uiteraard wel, dan ben jij degene die e paard dingen laat doen. Op de wei zoekt hij het zelf uit.

sorry,,,,maar hoe kan een paard zich dan beschermen?

en als de mijne peesbeschermers om gehad had,dan was haar griffelbeen niet verbrijzeld geweest
en had ze ook de schieffel erboven niet gehad.
dit is echt gekomen door het aanschoppen van haar eigen benen!

ikke@

mijn stalhoudster is verder erg oplettend hoor en erg behulpzaam.
ik heb haar helaas veel nodig gehad voor mijn ongeluks pony
dood veulen,koliek,zwaar hoofdtrauma,oogbeschadiging.

met al deze dingen heeft ze veel zorg op zich genomen!
daarom dit is verder een Toppie stal,en de wei is nou eenmaal zo,of de andere stalgenoten zijn zo!

Bij een paard dat zichzelf verwond is het idd een ander verhaal, daar moet je als eigenaar bekend mee zijn en op tijd met bescherming aankomen. Niet dat ik nu zeg adt je niet hebt opgelet of iets, maar een paard dat zichzelf niet verwond, vind ik niet dat het peesbescherming nodig heeft. Een paard dat voor alles beschermd wordt krijgt veel sneller diets dan een paard dat zichzelf leert beschermen.

Levita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:37

ikke schreef:

En waar komt dat super-enthausiasme dan vandaan??? In al die jaren dat ik paarden heb, heb ik nog nooit meegemaakt dat de paarden ELKE dag als een stel dolle de wei inrenden en gingen bokken en zo. De eerste dag, heel soms de tweede dag nog en dan was het over. Rust in de tent, kop aan de grond en eten.

Nou ze vindt het gewoon leuk om de wei in te gaan. Misschien dat ik anders het even aan haar moet vragen waarom ze het zo leuk vindt....

Maar goed ze krijgt genoeg beweging daar ligt het niet aan en dat rennen is alleen in het begin. Volgens mij is er niks mis mee met een paard dat lekker de wei in rent en blij is. Maar dat is mijn mening. En niet elk paard is hetzelfde.

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:39

Ik heb dit hier niet allemaal doorgelezen

Maar waarom in grootsgodsnaam ga je je paard beenbescherming aan doen op de wei ? Heb je al ooit een wild paard met beenbescherming gezien >;) Zo word je paard helemaal een 'seut' .
Ik zou 'm gewoon zo op de wei laten hoor ...

Miss_Maya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:40

Dit lijkt mij trouwens ook heel irritant voor je paard om daar heel de tijd mee rond te laten lopen !!

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 18:48

Maya_ schreef:
Ik heb dit hier niet allemaal doorgelezen

Maar waarom in grootsgodsnaam ga je je paard beenbescherming aan doen op de wei ? Heb je al ooit een wild paard met beenbescherming gezien >;) Zo word je paard helemaal een 'seut' .
Ik zou 'm gewoon zo op de wei laten hoor ...

heb je ooit een wild paard met ijzers gezien

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 06:47

Wij hebben er hier 40 staan, maar er is er toch niet 1 met bescherming!

develwife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 06:54

ping schreef:
Sorry hoor maar onze paarden staan nu van 10 tot 21u op de wei en geen van allen hebben beschermers om. Bij ons krijgen ze alleen bescherming om als we gaan rijden zowel in de bak (dressuur) als buiten (duin en strand).

Hoi,

Hier hetzelfde

Groetjes

mirgino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-06 06:59

de mijne staat nu ook zonder ,maar de eerste 3 dagen hebben de meeste paarden bij ons op stal ze om gehad.
en maar goed ook,want er is veel hommeles geweest in de wei.
en nu waren de benen goed beschermd!en daar gaat het om!