Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
crownjumper schreef:mijn paard moet helaas ook met beenbescherming op de wei.
Het is heus niet zo dat ik het wil maar mijn paard heeft een overtred.
En hij schopt dus met zijn achter benen tegen zijn voorhoef(waardoor die al een verwonding had)
Daarom krijgt hij nu in de wei en met het rijden hoefbeschermers om.
mirgino schreef:Le0nie schreef:Ik vind beenbeschermers op het land onzin, een paard kan zichzelf wel beshermen. Zo'n peesbeschermer houd ernstige verwondingen echt niet tegen, soms heb je ermee geluk. Maar idd. een paard wordt er sterker van. Met rijden gebruik ik het uiteraard wel, dan ben jij degene die e paard dingen laat doen. Op de wei zoekt hij het zelf uit.
sorry,,,,maar hoe kan een paard zich dan beschermen?
en als de mijne peesbeschermers om gehad had,dan was haar griffelbeen niet verbrijzeld geweest![]()
en had ze ook de schieffel erboven niet gehad.
dit is echt gekomen door het aanschoppen van haar eigen benen!
ikke@
mijn stalhoudster is verder erg oplettend hoor en erg behulpzaam.
ik heb haar helaas veel nodig gehad voor mijn ongeluks pony
dood veulen,koliek,zwaar hoofdtrauma,oogbeschadiging.
met al deze dingen heeft ze veel zorg op zich genomen!
daarom dit is verder een Toppie stal,en de wei is nou eenmaal zo,of de andere stalgenoten zijn zo!
ikke schreef:
En waar komt dat super-enthausiasme dan vandaan??? In al die jaren dat ik paarden heb, heb ik nog nooit meegemaakt dat de paarden ELKE dag als een stel dolle de wei inrenden en gingen bokken en zo. De eerste dag, heel soms de tweede dag nog en dan was het over. Rust in de tent, kop aan de grond en eten.
Maya_ schreef:Ik heb dit hier niet allemaal doorgelezen
Maar waarom in grootsgodsnaam ga je je paard beenbescherming aan doen op de wei ? Heb je al ooit een wild paard met beenbescherming gezien >;) Zo word je paard helemaal een 'seut' .
Ik zou 'm gewoon zo op de wei laten hoor ...
ping schreef:Sorry hoor maar onze paarden staan nu van 10 tot 21u op de wei en geen van allen hebben beschermers om. Bij ons krijgen ze alleen bescherming om als we gaan rijden zowel in de bak (dressuur) als buiten (duin en strand).