Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
florentijn schreef:joyce b schreef:
Blijkbaar kiezen veel bokkers dan voor toch een eigen paard of zelfs Sheten nemen dan genoegen met minder om het betaalbaar te houden
nee hoor moet je allemaal zelf weten toch! Alleen vind ik die zin met zelfs een Shet iet wat neerbuigend (ookal staat er een smiley achter), sorry (zelf eigenaar van 1 paard en een shet)
Toydoll schreef:Luxe vind ik onzin, want hoe luxer de stal voor jou, hoe erger voor het paard. Dus wij staan gezellig bij een boer in de polder, met een goede buitenbak en goede uitrijmogelijkheden.
? 
.
. naam schreef:nou ach, wat is verwend zijn......
je verwend je zelf in mijn ogen, als je een paard kan houden, op die manier hoe je het zelf graag zou willen doen! kijk dan ben je verwend in mijn ogen! Maar of dat nu met luxe is, of een paard 24 u in de wei! Als je gelukkig bent met je paard, heb je toch dat verwende gevoel!!!???
ik tenminste wel, mijn paardje staat bij huis, heb een stukje wei. Gebruik de bak van de buurman! heb een oude auto en oude trailer en ik voel me MEGA verwend... een ander zou zeggen he bah wat een toestanden dara geen luxe! Maar ik vind t heerlijk!
Zij zetten de paarden buiten ed. Zou niet meer zonder ze kunnen!!
.naam schreef:nou ach, wat is verwend zijn......
je verwend je zelf in mijn ogen, als je een paard kan houden, op die manier hoe je het zelf graag zou willen doen! kijk dan ben je verwend in mijn ogen! Maar of dat nu met luxe is, of een paard 24 u in de wei! Als je gelukkig bent met je paard, heb je toch dat verwende gevoel!!!???
ik tenminste wel, mijn paardje staat bij huis, heb een stukje wei. Gebruik de bak van de buurman! heb een oude auto en oude trailer en ik voel me MEGA verwend... een ander zou zeggen he bah wat een toestanden dara geen luxe! Maar ik vind t heerlijk!
Wendy schreef:Ik zou toch kiezen voor een eigen paard, maar ik denk dat dat ook komt doordat ik andere doelen heb dan de TS.
Ik heb 15 jaar alleen bijrijdpaarden gehad en wat mij daar enorm in begon tegen te staan is dat je geen zekerheid hebt en niks over het paard te zeggen hebt, maar dat de eigenaar er altijd beter van wordt.
Nee, dan heb ik liever mijn allround paard die ik lekker zelf verzorg (het verzorgen van een eigen paard is imo ook heel wat anders dan het verzorgen van een paard wat niet van jezelf is).
Binnenkort gaat hij zelfs verhuizen naar een plek die voor mij misschien nog minder luxe is, al krijg ik er nu wel een goede buitenbak bij, er is geen stroom en waterleiding (wel een goede put).
Maar het mooie is dat ik alles zelf bepaal en regel en dat is ook een heel grote vrijheid!

LovingTweety schreef:Het kan aan mij liggen hoor, maar mijn hemel, wat klink jij verwend!
Je hebt niets over voor je paard. Laat me raden, van uitmesten word je vies?
Ik heb alles behalve luxe, maar ik heb wel mijn eigen pony's waar ik blijer mee ben dan een paard van een ander te rijden. Dan sta ik maar in de blubber, dan ben ik doorweekt als het regent. En heb ook nog eens geen bak..
Helaas, zulke mensen als jij bestaan er ook. Arm toekomstig paard.

Cow_horse schreef:Ieder zijn mening toch, mijn mening is dat je een paard of pony koopt om er iedere dag van te genieten
Niet om hem door een ander te laten verzorgen, zelf komen om te rijden, paard op stal of in de wei pleuren en weer naar huis gaan.
Naar mijn mening moet je dan zeker niet aan een paard beginnen als je je handen niet vuil wilt maken.
Overigens vind ik de ts erg verwend over komen, weer een mening
?