Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Whiz schreef:Stelletje Hypocriete armoedzaaiers. Ten eerste een goed paard breng je niet naar de slacht, als iemand dan geld betaald om dat beest daar weg te halen als het nog goed is dan vind ik dat niet meer dan normaal.
Daarbij komt ook nog dat als jij van je beest houdt en hij is ziek of te oud dan laat je hem rustig inslapen. Dat is het minste wat je voor dat beest kan doen naar al zijn trouwe jaartjes voor jou.
Je brengt em dan niet zo maar naar de slacht om in een of andere vlees product verwerkt te worden.

marije86 schreef:Whiz schreef:Stelletje Hypocriete armoedzaaiers. Ten eerste een goed paard breng je niet naar de slacht, als iemand dan geld betaald om dat beest daar weg te halen als het nog goed is dan vind ik dat niet meer dan normaal.
Daarbij komt ook nog dat als jij van je beest houdt en hij is ziek of te oud dan laat je hem rustig inslapen. Dat is het minste wat je voor dat beest kan doen naar al zijn trouwe jaartjes voor jou.
Je brengt em dan niet zo maar naar de slacht om in een of andere vlees product verwerkt te worden.
weet je ooit wel waar je het over hebt?heb je wel is gezien hoe een paard word ingeslapen,dat lange gevecht nog,dat tegen stribbelen?kennelijk niet anders doe niet zon uitspraak.
liever mijn paardje naar de slacht en in een klap weg!
ik zou geen paard bij de slacht weghalen,veel mankeren wat en denk ook maar is aan de eigenaar,heb je met veel pijn en moeite afscheid genomen van je paardje zie je hem een paar week later ergens in een land staan!
gadver verschrikelijk lijkt me dat
loveprince schreef:omdat ik een maatje wil voor mijn pony en een die niet veel mag kosten ik ga er zelf ook weinig mee doen behalve dat ze lekker op het land mogen

Goldie schreef:Moge dat gezegd zijn, helemaal met Jus_dOrange eens

Lynn_Nikita schreef:Weet je Whiz, laat jij je paardje inslapen als nodig moet zijn ( hoop natuurlijk van niet) maar laat andere mensen als hun ervoor kiezen om naar de slacht te brengen.
Goldie, hebt gelijk, lekker trekken en slepen met paard, en dan paar dagen wachten omdat die vrachtauto niet kan komen ( al eens gebeurd, lag dat paard daar 2 dagen in de zononder zeiltje). Vind ik slacht ook "beter"

Whiz schreef:Jah idd beter maar bloedvlekken in de slagerij dan in je eigen stal.. Heb jij er tenminste geen last van.

Whiz schreef:Jah idd beter maar bloedvlekken in de slagerij dan in je eigen stal.. Heb jij er tenminste geen last van.

MissyTara schreef:Pfffff. Whiz, ik wordt echt zo moe van je. Accepteer gewoon dat iedereen zelf de keuzes maakt met betrekking tot zijn EIGEN paard. Wat jij hier doet is jouw mening aan iedereen opdringen. Op een forum als dit mag je er vanuit gaan dat iedereen van zijn of haar paard houdt, en de beste oplossing zal kiezen. Persoonlijk hoop ik de keuze nooit te moeten maken, mijn vorige pony is in de wei gestorven aan een hartaanval, maar iedereen hier doet wat hem of haar het beste lijkt. Je kan niet iedereen die zijn paard naar de slacht brengt afschilderen als harteloos, alleen omdat het niet in jouw straatje past. Heb een beetje respect voor de mening van een ander.
En on topic: Ik zou het risico niet nemen. Je haalt jezelf misschien een hele hoop ellende, niet te vergeten een hele hoop verdriet op de hals als blijkt dat het paardje toch echt zieker was dan het eruit zag. Zoek net als ik lekker door naar een shetlandertje of een andere gezelschapspony. Je komt er vanzelf eentje tegen....