waar kan ik een paarden slachthuis vinden ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:03

[/quote]

Mag ik vragen hoe vaak jij in een slacht huis bent geweest dan? Of ga je daar elk donderdag voor de lol heen?

En heb je de andere gedeelten niet gelezen dan? Dat het misschien voor het paard ook beter is om in zijn eigen vertrouwde omgeving te zijn met vertrouwde mensen?? I.p.v. bij vreemden? en een onbekende omgeving?

Mijn paarden zijn nu al zenuwachtig als ze ergens anders heen gaan of zijn. Thuis zijn ze rustig en op hun gemak.

Die frikandel was metaforisch bedoeld, ik dacht dat je dat wel zou snappen.

Meissie17

Re: waar kan ik een paarden slachthuis vinden ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:07

Ik vind gewoon als je echt van je dier houd moet j ehem gewoon in laten slapen en niet het paard verkopen aan een slacht huis waar voor je nog geld toe krijgt en later je vlees op zit te eten en je eigen paard zit er in verwerkt...

Maja ieder ze eigen

marije86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:09

Whiz schreef:
Stelletje Hypocriete armoedzaaiers. Ten eerste een goed paard breng je niet naar de slacht, als iemand dan geld betaald om dat beest daar weg te halen als het nog goed is dan vind ik dat niet meer dan normaal.

Daarbij komt ook nog dat als jij van je beest houdt en hij is ziek of te oud dan laat je hem rustig inslapen. Dat is het minste wat je voor dat beest kan doen naar al zijn trouwe jaartjes voor jou.

Je brengt em dan niet zo maar naar de slacht om in een of andere vlees product verwerkt te worden.

weet je ooit wel waar je het over hebt?heb je wel is gezien hoe een paard word ingeslapen,dat lange gevecht nog,dat tegen stribbelen?kennelijk niet anders doe niet zon uitspraak.

liever mijn paardje naar de slacht en in een klap weg!

ik zou geen paard bij de slacht weghalen,veel mankeren wat en denk ook maar is aan de eigenaar,heb je met veel pijn en moeite afscheid genomen van je paardje zie je hem een paar week later ergens in een land staan!
gadver verschrikelijk lijkt me dat

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:11

marije86 schreef:
Whiz schreef:
Stelletje Hypocriete armoedzaaiers. Ten eerste een goed paard breng je niet naar de slacht, als iemand dan geld betaald om dat beest daar weg te halen als het nog goed is dan vind ik dat niet meer dan normaal.

Daarbij komt ook nog dat als jij van je beest houdt en hij is ziek of te oud dan laat je hem rustig inslapen. Dat is het minste wat je voor dat beest kan doen naar al zijn trouwe jaartjes voor jou.

Je brengt em dan niet zo maar naar de slacht om in een of andere vlees product verwerkt te worden.

weet je ooit wel waar je het over hebt?heb je wel is gezien hoe een paard word ingeslapen,dat lange gevecht nog,dat tegen stribbelen?kennelijk niet anders doe niet zon uitspraak.

liever mijn paardje naar de slacht en in een klap weg!

ik zou geen paard bij de slacht weghalen,veel mankeren wat en denk ook maar is aan de eigenaar,heb je met veel pijn en moeite afscheid genomen van je paardje zie je hem een paar week later ergens in een land staan!
gadver verschrikelijk lijkt me dat

Ik heb wel eens een paard ingeslapen zien worden ja..
Dat ging gewoon op een rustige manier..

Jullie spookverhalen slaan echt helemaal nergens op.

Zal ik je anders wat spookverhalen over de slacht vertellen misschien voel je je dan ook nog goed.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:12

Misschien is dat eens een goed idee om te doen..

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:12

Ik ben juist van mening dat als je van je paard houd je hem juist naar de slacht brengt... Maargoed dat is een eindeloze discussie.
Sommige mensen laten ze in de stal inslapen, dat is lekker... Dan mag je daarna zijn benen breken om hem uit de stal te krijgen en vervolgens lekker onder een zeiltje laten liggen

@Whiz: laat die spookverhalen maar die ken ik toch al

sandr0

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:14

loveprince schreef:
omdat ik een maatje wil voor mijn pony en een die niet veel mag kosten ik ga er zelf ook weinig mee doen behalve dat ze lekker op het land mogen

koop dan gewoon een shetje voor erbij. Kosten weinig maar zijn wel gezond. Ook kan je een advertentie zetten voor een gezelscaps pony. Er van uitgaande dat de paarden die naar het slachthuis gaan je er ook geen plezier meer mee doet om ze op een weitje te houden( uitzonderlingen daar gelaten)

Veline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:18

Goldie schreef:
Moge dat gezegd zijn, helemaal met Jus_dOrange eens

Ik ook, Whiz is zelf een beetje kortzichtig zo te lezen ...

Verosjaak

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:19

over wat beter is : een slacht of spuitje is al een topic over. nadat ik dat gelezen had vind ik slacht ook beter als spuitje terwijl ik vroeger echt voor een spuitje was. en mijn oude manege heeft ook paarden bij de slacht weggehaald omdat 1 achterhoef een beetje scheef naar binnenstond maar hij rijd nog steeds mee in de les, dus soms word een paard te gauw naar de slacht gebracht.

verder weet ik geen slachthuizen maar zoek eens in de gouden gids of op google.

groetjes vero

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:20

Weet je Whiz, laat jij je paardje inslapen als nodig moet zijn ( hoop natuurlijk van niet) maar laat andere mensen als hun ervoor kiezen om naar de slacht te brengen.
Goldie, hebt gelijk, lekker trekken en slepen met paard, en dan paar dagen wachten omdat die vrachtauto niet kan komen ( al eens gebeurd, lag dat paard daar 2 dagen in de zononder zeiltje). Vind ik slacht ook "beter"

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:25

Lynn_Nikita schreef:
Weet je Whiz, laat jij je paardje inslapen als nodig moet zijn ( hoop natuurlijk van niet) maar laat andere mensen als hun ervoor kiezen om naar de slacht te brengen.
Goldie, hebt gelijk, lekker trekken en slepen met paard, en dan paar dagen wachten omdat die vrachtauto niet kan komen ( al eens gebeurd, lag dat paard daar 2 dagen in de zononder zeiltje). Vind ik slacht ook "beter"

Inderdaad, verre van ideaal. Is bij ons ook gebeurt, pony moest de stal uit en de bloedspatten zitten nu nog aan de muur, krijgen we er niet af, en is niet echt een lekker gezicht.

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:31

Jah idd beter maar bloedvlekken in de slagerij dan in je eigen stal.. Heb jij er tenminste geen last van.

Authentic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:35

Whiz schreef:
Jah idd beter maar bloedvlekken in de slagerij dan in je eigen stal.. Heb jij er tenminste geen last van.

Goed argument.

Ik TeM wel, het onderwerp ging namelijk over het kopen van een slachtpaard, niet over wat beter is.

Veline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:38

Whiz schreef:

Ze lag in stal, heeft daar een spuitje gehad. MAAR moest toen nog de stal uit ... Heb jij enig idee hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen?? Inderdaad, door nek en benen te breken, en daar kwamen de bloedspetters vandaan ... niet echt een fijne gedachte he, ook al is het paard dood...

Maar goed, dan zijn ze al dood, en daar gaat dit topic niet over...

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:39

Whiz, even kijkend naar je onderschrift.
Beauty kan ik niet zien zo, maar die brains die zijn duidelijk niet aanwezig.

Verder ben ik het helemaal met Jus d'Orange eens!

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:40

Pfffff. Whiz, ik wordt echt zo moe van je. Accepteer gewoon dat iedereen zelf de keuzes maakt met betrekking tot zijn EIGEN paard. Wat jij hier doet is jouw mening aan iedereen opdringen. Op een forum als dit mag je er vanuit gaan dat iedereen van zijn of haar paard houdt, en de beste oplossing zal kiezen. Persoonlijk hoop ik de keuze nooit te moeten maken, mijn vorige pony is in de wei gestorven aan een hartaanval, maar iedereen hier doet wat hem of haar het beste lijkt. Je kan niet iedereen die zijn paard naar de slacht brengt afschilderen als harteloos, alleen omdat het niet in jouw straatje past. Heb een beetje respect voor de mening van een ander.

En on topic: Ik zou het risico niet nemen. Je haalt jezelf misschien een hele hoop ellende, niet te vergeten een hele hoop verdriet op de hals als blijkt dat het paardje toch echt zieker was dan het eruit zag. Zoek net als ik lekker door naar een shetlandertje of een andere gezelschapspony. Je komt er vanzelf eentje tegen....

Whiz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:43

MissyTara schreef:
Pfffff. Whiz, ik wordt echt zo moe van je. Accepteer gewoon dat iedereen zelf de keuzes maakt met betrekking tot zijn EIGEN paard. Wat jij hier doet is jouw mening aan iedereen opdringen. Op een forum als dit mag je er vanuit gaan dat iedereen van zijn of haar paard houdt, en de beste oplossing zal kiezen. Persoonlijk hoop ik de keuze nooit te moeten maken, mijn vorige pony is in de wei gestorven aan een hartaanval, maar iedereen hier doet wat hem of haar het beste lijkt. Je kan niet iedereen die zijn paard naar de slacht brengt afschilderen als harteloos, alleen omdat het niet in jouw straatje past. Heb een beetje respect voor de mening van een ander.

En on topic: Ik zou het risico niet nemen. Je haalt jezelf misschien een hele hoop ellende, niet te vergeten een hele hoop verdriet op de hals als blijkt dat het paardje toch echt zieker was dan het eruit zag. Zoek net als ik lekker door naar een shetlandertje of een andere gezelschapspony. Je komt er vanzelf eentje tegen....

Dat is nou het hele punt.. Ik dring mijn mening helemaal niet op.. Ik zeg gewoon precies wat ik er van vindt. En jullie gaan allemaal zelf in de verdedeging.

Net alsof jullie je zelf moeten goed praten dat jullie je paarden naar de slacht brengen.

Jullie zeggen ook precies wat jullie vinden en daar moet ik het maar mee doen ... en jullie net zo goed..

En als jullie vinden dat jullie je keuze van het slachthuis moeten verdedegen moeten jullie dat zelf weten.

MissyTara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:52

Iedereen verdedigt hier zijn eigen standpunt, maar het lijkt me duidelijk dat dit een eindeloze discussie is. Jij komt iedere keer met meer horror verhalen, en je doet net alsof mensen het leuk vinden om hun paard te laten slachten. Geloof me, er zijn inderdaad mensen die hun paard naar de slacht brengen omdat ze er daar geld voor krijgen. Ik ga er alleen van uit dat het overgrote deel van de mensen op Bokt verschrikkelijk veel om hun dieren geeft en ook echt willen doen wat in hun ogen het beste is. Een paard verliezen is nou eenmaal verschrikkelijk, schilder de mensen hier niet af alsof ze niets om hun dieren geven. Dan ben je hier toch op de verkeerde plaats denk ik...... Met alle respect voor jouw en ieder anders mening trouwens hoor...

Lynn_Nikita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 13:57

Whiz, Jij blijft erover door en door gaan en wil koste wat kost jouw mening laten weten en hoopt dat wij jou allemaal gelijk geven. Srry, ik ben het er niet mee eens dat inslapen beter is dan slacht en dat slacht alleen is om geld te verdienen en zo. En wat valt er goed te praten om paard naar slacht te brengen. Meestal gebeurd dat omdat je paard ziek is en beter voor het aard is. Wat moet je dan goedpraten??? Dat je het beste voor je paard wil en dat je een keuze maakt?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:00

Weet je wat het is? Jouw eerste post begint met "Stelletje Hypocriete armoedzaaiers.". Er werd helemaal niet om jouw mening over slachten gevraagd, daar ging het hele topic niet over. En dan kom jij opeens binnenstormen op bokt.

De TS wil een paardje van de slacht kopen, daar ging het topic over. Slachten/spuitje is al zo vaak uitgekauwd en ondertussen ook weer een paar keer geherkauwd, en dan kom jij er tussen. Lees nou de eerste post van het topic, en ga daar dan op in.

Je eigen mening verdedigen oké maar "Stelletje Hypocriete armoedzaaiers" is wel een hele botte binnenkomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-06 14:40

Dit topic leidt nergens meer naartoe.

Slotje dus.