Het is wel degelijk haar schuld op dit moment

Ze begint te etteren zonder enige aanleiding, zo erg dat ik eraf moest springen om niet achterover een berg af te vallen. Er was echt helemaal niets om van te schikken en ik had een ontspannen teugeltje, we waren aan het uitstappen.
Maar in ene begon ze te draaien en naar achteren te lopen richting berm/heuvel toen ik haar daar weg probeerde te krijgen ging ze steeds verder door en stondt al met haar achterbenen op de heuvel naar beneden. Op dat moment ben ik eraf gesprogen en haar naar voren getrokken om te voorkomen dat ze de berg af viel!!
En nogmaals er was GEEN aanleiding niets.
Gisteren aan de dubbele lijnen gedaan en overgangen gereden. na 20 minuten had ik geen armen meer over en stond het huilen me nader dan het lachen. De staleigenaar heeft het overgenomen en ook bij hem was ze niet te houden. Gewoon niet willen luisteren hoewel ze al 3 jaar prima luisterd en ik er dus nog nooit prolemen mee heb gehad behalve dat ze juist te snel op de hand reageerde.
Dus meteen de DA erbij die heeft gekeken naar haar tanden, oren en ogen en de rest van haar lichaam. Hij kon niets vinden wat mis was geen wolftandjes of haken geen blindheid of doofheid niets.
Zijn conclusie "ze is je gewoon aan het uitproberen" en de oplossing "aan de longe en onder het zadel veel overgangen en geen galop tot ze weer netjes luisterd" ook mag ze geen biks maar alleen musli.
Dus mijn conclusie "ik kan der wel schieten" klaar, niet luisteren betekend terug naar af en niet verder tot ze weer ho, links en rechts begrijpt met die maar al te slimme hersens van der