hoeveel eten moet een paard krijgen? en wat dan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:56

Misz_J schreef:
idd.. dat zijn de woorden van de DA, niet van onszelf! Ik begrijp dat jullie zo reageren, maar jullie geven uiteindelijk niet antwoord op de vraag van het topic. Jullie gaan dus bijna allemaal hartstikke offtoptic!!!
En wat maakt in 0 in bv ho0rww nou uit?? ze gebruikt tenminste geen hele zinnen

Nou ik zou ook behoorlijk in de war liggen als 2DA's elk een tegenstrijdige mening hebben.

Wij gaan offtopic?Sorry hoor maar wij geven voldoende tips
Heb hier al pulp zien voorbijvliegen,ruwvoer(met name hooi).
Wij beginnen niet te roepen en te tieren,te beginnen over wormspuiten.

Als ik Amondi kan geloven vrees ik dat je topic snel bekend zal geraken
Je zegt al dat de staleigenaar Toon is,en volgens Amondi is dat zo.

Ik ga even een modje wijzen op dit topic wegens het niet naleven van de regels na herhaalde waarschuwingen

DeadxStar

Re: hoeveel eten moet een paard krijgen? en wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:03

@ TS: Als je zulke reacties niet wilt moet je zo'n bericht niet plaatsen.
Zou jij het leuk vinden als je een eigen paard zou hebben, en iemand gaat hem zomaar bijvoeren terwijl je van niks weet?
Als ze echt zo dun is (wat ik betwijfel, maargoed kan er verder niet over oordelen omdat er geen foto's zijn) moet je gaan praten met de eigenaar, en vragen of ze niet wat meer voer kan krijgen.

Het is je eigen paard niet dus je moet nooit zomaar dingen gaan doen als de eigenaar van niks weet!

Dus ga gewoon even met de eigenaar praten, dan komt het vast wel goed. Zo niet, moet je maar een ander vz paard zoeken, want dat gaat anders echt niet werken

En ik irriteer me MATELOOS aan jouw typgedrag. Verschrikkelijk zeg Het is een forum, geen MSN ofzo

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:08

Blue_Star schreef:
Misz_J schreef:
idd.. dat zijn de woorden van de DA, niet van onszelf! Ik begrijp dat jullie zo reageren, maar jullie geven uiteindelijk niet antwoord op de vraag van het topic. Jullie gaan dus bijna allemaal hartstikke offtoptic!!!
En wat maakt in 0 in bv ho0rww nou uit?? ze gebruikt tenminste geen hele zinnen

Nou ik zou ook behoorlijk in de war liggen als 2DA's elk een tegenstrijdige mening hebben.

Wij gaan offtopic?Sorry hoor maar wij geven voldoende tips
Heb hier al pulp zien voorbijvliegen,ruwvoer(met name hooi).
Wij beginnen niet te roepen en te tieren,te beginnen over wormspuiten.

Als ik Amondi kan geloven vrees ik dat je topic snel bekend zal geraken
Je zegt al dat de staleigenaar Toon is,en volgens Amondi is dat zo.

Ik ga even een modje wijzen op dit topic wegens het niet naleven van de regels na herhaalde waarschuwingen

Voorzichtig, amondi weet ook alleen wat er in dit topic staat, er blijkt n.l. buiten de eigenaar ook nog een stalmeester te zijn....
Klopt niet helemaal met de verklaring dat de beesten zo verwaarloost worden maar goed, zo'n stalmeester moet je ook betalen. Net zoals de DA en de kliniek. Dus er wordt m.i. wel naar de dieren omgekeken.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:17

Maar het klopt ook niet wat ma_rie_tje schreef over dat paarden niet dik worden van krachtvoer. Juist wel.

Wat moet een paard met al die energie wanneer hij het niet kan verbranden? Dat wordt allemaal omgezet in vetten.

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:24

Ik ben vooral benieuwd naar de foto van het paard zodat een mening geven wat makkelijker is.
Daarnaast blijf je eigenwijs en ook ik zou zeggen dat je weg kon gaan en nooit meer terug.
Ik heb zelf een verzorgster en zij is er om mij te ondersteunen en niet om mij tegen te werken.
Ik ben best gek op die meid en ze heeft heel veel vrijheid maar bepaalde dingen gaan in overleg.
En als ik zeg dat mijn paardje genoeg te eten heeft en zij zegt gewoon,nou ik voer em toch, gaan wij eens goed om de tafel zitten.
Daarnaast zeg je dat het paard geen allergie heeft,maar hoe weet jij dat zo zeker?
En is de mest wel eens goed onderzocht?
Jij wilt voor iemand anders bepalen wat goed is,maar besef wel dat dit jouw paard niet is,je bent de verzorgster.
Als jij het allemaal zo goed weet moet je zelf maar een paard kopen,dan kun je ermee doen wat je wilt.
Ik vind je dus niet zo'n goede verzorgster.

En voor een paard dat 4 keer per week wordt bereden en wat mager is ,is 2 keer 2 kilo biks prima met onbeperkt hooi erbij,desnoods doe je er een kwart kilo maismeel erbij.
Maismeel is een echte dikmaker.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:32

wat al eerder gezegd is, de stalEIGENAAR heet GÉÉN toon.. ik hoop dat er niet overheengelezen word. En inderdaad, dit is een forum.. waarom worden er dan geen tips gegeven als erom gevraagd word en niet meteen van iet bijvoeren, ik zouje allang de deur geweze hebben en dergelijke.. dat is toch niet waar om gevraagd word..?
En natuurlijk hoeven jullie niet te geloven dat't paard dún is.. maar waarom zou er dan een topic over geplaatst worden?

En even om Kelly-Ann te ondersteunen, want dat is ook niet helemaal duidelijk. Ze geeft alleen krachtvoer ná het rijden, dus als ze een rondje om de grasdijk gedraafd/stapt heeft. Ter ondersteuning aan de energie die ze daarbij verbruikt heeft.. toch heel normaal?? Dat gebeurd op zowat alle stallen waar ik geweest ben.

a.u.b. mense, als je geen antwoord kunt geven op de vraag.. reageer dan niet want bokt is er niet om ruzie's te kweken

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:35

Meetje22 schreef:
Daarnaast zeg je dat het paard geen allergie heeft,maar hoe weet jij dat zo zeker?
Jij wilt voor iemand anders bepalen wat goed is,maar besef wel dat dit jouw paard niet is,je bent de verzorgster.
Als jij het allemaal zo goed weet moet je zelf maar een paard kopen,dan kun je ermee doen wat je wilt.

Welleens aan gedacht dat een deel van de mense die een verzorgpaard hebben/zoeken dat als een oplossing hebben gekozen van geen eigen paard kunnen aanschaffen..?

En de staleigenaar heeft mij ook gezegd dat t'paard nergens allergisch voor is. Als dat wel zo blijkt te zijn is dat dus niet Kelly-An's fout..

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 14:45

Duh,je geeft een paard best krachtvoer voor de arbeid(wel een uur rust)
Waar haal dat paard haar kracht als ze zo mager is?Of komt dat er ff bij haar in gevolgen?

Weet je wat het probleem bij jullie is?We antwoorden niet op jouw verwachtingen!Je hebt een bepaalde beeld in je hoofd en zolang dat we het niet gezegd hebben blijven jullie doorzeuren

Doe moeite en lees het topic door,we geven wel dégelijk antwoord op de vraag maar jullie nemen de antwoorden niet aan!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:42

Blue_Star schreef:
Waar haal dat paard haar kracht als ze zo mager is?Of komt dat er ff bij haar in gevolgen?

Weet je wat het probleem bij jullie is?We antwoorden niet op jouw verwachtingen!Je hebt een bepaalde beeld in je hoofd en zolang dat we het niet gezegd hebben blijven jullie doorzeuren

Doe moeite en lees het topic door,we geven wel dégelijk antwoord op de vraag maar jullie nemen de antwoorden niet aan!

Bingo, TS en consorten willen gewoon horen: oh wat zijn jullie lief voor jullie VP's( ondertussen de anderen gewoon laten verhongeren)
Wanneer komen de foto's?

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:48

Het zegt trouwens niet altijd wat als je paard honger heeft na het rijden, dat hoeft niet te betekenen dat ie ondervoed is Mijn vader heeft ook altijd honger, maar die is zeker niet ondervoed . mijn pony wil ook het liefste de hele dag vreten, maar helaas dat mag niet. En zijn ze beide nu ondervoed omdat ze honger hebben?

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 15:53

Welshcobfan schreef:
Het zegt trouwens niet altijd wat als je paard honger heeft na het rijden, dat hoeft niet te betekenen dat ie ondervoed is Mijn vader heeft ook altijd honger, maar die is zeker niet ondervoed . mijn pony wil ook het liefste de hele dag vreten, maar helaas dat mag niet. En zijn ze beide nu ondervoed omdat ze honger hebben?

Haha ja, ik heb ook altijd honger, maar ben echt niet ondervoed hoor

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 17:56

Misz_J schreef:
Meetje22 schreef:

Welleens aan gedacht dat een deel van de mense die een verzorgpaard hebben/zoeken dat als een oplossing hebben gekozen van geen eigen paard kunnen aanschaffen..?

En de staleigenaar heeft mij ook gezegd dat t'paard nergens allergisch voor is. Als dat wel zo blijkt te zijn is dat dus niet Kelly-An's fout..

Ja maar je bent en blijft de verzorgster maar en dus heb je je aan de regels van de eigenaar te houden en alles in overleg te doen.
Zolang jij geen eigen paard hebt heb je weinig tot niks te zeggen.
Bij mij zou je het heel erg slecht hebben met zulke geintjes.
Vind het erg vervelend dat ik niet het antwoord geef waar jij op zit te wachten maar dat zegt meer over jou als over mij.

En mocht het wat voor je betekenen om toch te horen dat jullie het goed doen.
Jullie doen het fantastisch,1 paardje voeren en de rest laten voor wat het is.
Lekker rijden op een paard dat te mager is.
Dan voer je em toch lekker vol,als ie koliek krijgt hoop ik dat je jezelf de volgende dag nog in de spiegel kunt bekijken.
Jullie zijn gewoon strondeigenwijs en willen niet leren.
EN NOGMAALS HET IS JULLIE PAARD NIET !!!!

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 18:01

Misz_J schreef:

Meid,dan kan dat degelijk wel Kelly-An's fout zijn
Als de TS perse haar zin wilt doordrijven en het paard vanalles gaat voeren en het heeft een allergische reactie op die voeding en het sterft.
Dan wil ik niet in TS' schoenen staan,ze is verantwoordelijk voor de dood en die schadevergoeding kan érg hoog oplopen

x_kellyann_x

Re: hoeveel eten moet een paard krijgen? en wat dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 18:49

alles is geregeld..
dus hier kan een slotje op.

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:03

gelukkig want dit topic ging een beetje te hard tegen elkaar in..

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:05

Ik zou wel willen weten wat er nou geregeld is

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:15

Blue_Star schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, vind het maar een raar verhaal..

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:17

PrideDignity schreef:
Blue_Star schreef:

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, vind het maar een raar verhaal..

Ik vind het steeds ongeloofwaardiger overkomen

DeadxStar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:19

Blue_Star schreef:

Ja inderdaad..
Achja, misschien is het wel weer zo'n pennyverhaal ofzo

Who knows..

Meetje22

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:33

PrideDignity schreef:
Blue_Star schreef:

Ja inderdaad..

Who knows..

Ja wat mij betreft kan het ook op slot want ze willen toch geen goede raad aannemen.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:53

Misz_J schreef:
En inderdaad, dit is een forum.. waarom worden er dan geen tips gegeven als erom gevraagd word en niet meteen van iet bijvoeren, ik zouje allang de deur geweze hebben en dergelijke.. dat is toch niet waar om gevraagd word..?

Wij zijn allemaal bezorgt om het paard en daarom geven we deze adviezen.Jullie kunnen wel denken dat we tegen jullie zijn maar we willen het beste voor het paard.Als een paard dun is moet hij meer hooi/kuil hebben.Een klein beetje slobber zal echt niets helpen voor het paard.Verder ben ik het totaal eens met de anderen dat je nooit een paard moet gaan bijvoeren wat niet van jou is.Nu las ik net dat ze het paard wel bij mag voeren maar doe het dan ook goed.En geef niet alleen je eigen verzorg paard iets extra's er staan nog meer paarden te verhongeren als ik jullie moet begrijpen.De eigenaar kan nog zo willen dat het paard spieren krijgt als hij hem niet genoeg voert zal het paard die nooit krijgen.Hij zal nu al het voer dat hij krijgt omzetten in energie om te groeien en om warm te blijven dan is er niets eer over voor de spieren.verder zal een paard niet spieren krijgen door een rondje om te rijden en hem dan een beetje slobber bij te voeren.Ik zou zelf helemaal nooit op een mager paard gaan rijden die kan zijn energie wel voor wat anders gebruiken.Het is niet zielig om op een paard te rijden maar wel op een mager paard.

Verder las ik dat jij een veulen hebt staand daar je weet toch wel dat die de hele dag door onbeperkt hooi/kuil moeten eten en dat die niet genoeg hebben aan 2/3 plukjes per dag.Dan krijgt je paard/pony later veel problemen door een eventueele groeiachterstand.

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:02

dit is dus serieus géén penny-verhaal! maar wat is nou het nadeel van internet, je weet nooit het hele verhaal en je leest nooit tonen in letters door, dus je weet niet op wat voor manier een bericht bedoeld is.
De stalbaas is zélf tegenstrijdig, hij zegt de ene keer dat je gewoon hooi in het ruif moet doen en een week later kan hij alweer zeggen dat het niet mag! En even voor de duidelijkheid, ik weet écht wel dat een paard de hele dag hooi tot zijn beschikking moet hebben, ik ben volgens mij al ruím 4 jaar geleden gestopt met het lezen met penny.
En als ik toch zo slecht zou zijn voor mn vp, hoe kan het dan dat ik op een stal paarden in heb gereden, in vakantie's de paarden 3x per dag gevoerd heb, buitenritten begeleid heb, ook een verzorg-haffiej heb gehad, maar die ik heb moeten opgeven omdat we gingen verhuizen, heb gegroomd op een springstal en weet ik veel wat nog meer.. iedereen mag zijn mening geven, geen enkel probleem.. maar dat van penny-verhaal, dat is een vooroordeel.

En wie geeft bepaalde persoontjes het recht om te zeggen dat we het topic niet goed doorlezen en niets doen met tips?? Ik lees ze wel, maar wat zou ik ermee moeten doen? het gaat om Kelly-Ann's vp.. niet die van mij. En over het algemeen is mijn vp goedgelijnd.. hij is nog geen jaar oud en is dus in de groei, en bij alle veulens heb je periodes dat ze er niet uitzien en een hele dikke buik hebben en je toch de ribben kan zien, en dan heb ik het niet over de paarden op de stal waar mn vp staat.
Ook heb ik meerdere merrie's gezien die nadat ze een veulen gehad hebben behoorlijk ingevallen zijn, en ook een paar extreme gevallen.. ook het vp van Kelly-Ann kán daar een geval van zijn.. vandaar dat ze hier om 'raad' vraagt.. en niet om zóveel kritiek dat ze dalijk nieteens een paard meer aan durft te raken.
Het is begrijpelijk dat jullie zo reageren, maar het kan wel kwetsend overkomen..

Hollybolly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:39

Misz_J schreef:
dit is dus serieus géén penny-verhaal! maar wat is nou het nadeel van internet, je weet nooit het hele verhaal en je leest nooit tonen in letters door, dus je weet niet op wat voor manier een bericht bedoeld is.
De stalbaas is zélf tegenstrijdig, hij zegt de ene keer dat je gewoon hooi in het ruif moet doen en een week later kan hij alweer zeggen dat het niet mag! En even voor de duidelijkheid, ik weet écht wel dat een paard de hele dag hooi tot zijn beschikking moet hebben, ik ben volgens mij al ruím 4 jaar geleden gestopt met het lezen met penny.
En als ik toch zo slecht zou zijn voor mn vp, hoe kan het dan dat ik op een stal paarden in heb gereden, in vakantie's de paarden 3x per dag gevoerd heb, buitenritten begeleid heb, ook een verzorg-haffiej heb gehad, maar die ik heb moeten opgeven omdat we gingen verhuizen, heb gegroomd op een springstal en weet ik veel wat nog meer.. iedereen mag zijn mening geven, geen enkel probleem.. maar dat van penny-verhaal, dat is een vooroordeel.

En wie geeft bepaalde persoontjes het recht om te zeggen dat we het topic niet goed doorlezen en niets doen met tips?? Ik lees ze wel, maar wat zou ik ermee moeten doen? het gaat om Kelly-Ann's vp.. niet die van mij. En over het algemeen is mijn vp goedgelijnd.. hij is nog geen jaar oud en is dus in de groei, en bij alle veulens heb je periodes dat ze er niet uitzien en een hele dikke buik hebben en je toch de ribben kan zien, en dan heb ik het niet over de paarden op de stal waar mn vp staat.
Ook heb ik meerdere merrie's gezien die nadat ze een veulen gehad hebben behoorlijk ingevallen zijn, en ook een paar extreme gevallen.. ook het vp van Kelly-Ann kán daar een geval van zijn.. vandaar dat ze hier om 'raad' vraagt.. en niet om zóveel kritiek dat ze dalijk nieteens een paard meer aan durft te raken.
Het is begrijpelijk dat jullie zo reageren, maar het kan wel kwetsend overkomen..

ik ben het volledig met je eens, sommige lopen hier zo te blaffen en dit topic is vreselijk offtopic... ik heb een tem gestuurd, sorry maar zo komen we ook niet verder.

Armaris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:45

Ik snap niet waarom dit topic offtopic is
Ze vraagt iets en we geven antwoord,wat is daar offtopic aan?

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 22:24

Meetje22 schreef:
PrideDignity schreef:
Blue_Star schreef:

Ja inderdaad..

Who knows..

Ja wat mij betreft kan het ook op slot want ze willen toch geen goede raad aannemen.

PrideDignity schreef:
@ TS: Als je zulke reacties niet wilt moet je zo'n bericht niet plaatsen.
Zou jij het leuk vinden als je een eigen paard zou hebben, en iemand gaat hem zomaar bijvoeren terwijl je van niks weet?
Als ze echt zo dun is (wat ik betwijfel, maargoed kan er verder niet over oordelen omdat er geen foto's zijn) moet je gaan praten met de eigenaar, en vragen of ze niet wat meer voer kan krijgen.

Het is je eigen paard niet dus je moet nooit zomaar dingen gaan doen als de eigenaar van niks weet!

Dus ga gewoon even met de eigenaar praten, dan komt het vast wel goed. Zo niet, moet je maar een ander vz paard zoeken, want dat gaat anders echt niet werken

En ik irriteer me MATELOOS aan jouw typgedrag. Verschrikkelijk zeg Het is een forum, geen MSN ofzo

Blue_Star schreef:

amondi schreef:
TS en consorten willen gewoon horen: oh wat zijn jullie lief voor jullie VP's( ondertussen de anderen gewoon laten verhongeren)
Wanneer komen de foto's?

Even een paar dingen die niet echt over de vraag gaan.. wel een vertakking ervan misschien, maar geen antwoord op de vraag. Mense, ik, en waarschijnlijk ook Kelly-Ann, ben niet op ruzie uit, en kom alleen iemand te hulp die hier eigenlijk nogal afgeblaft werd..