Dressuur Idols wat zouden jullie doen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:09

Anoukie schreef:
Urielle schreef:
Het ging ook over 'STEL, je hebt een paard op St Georges niveau lopen...' Nou, dan snap ik niet dat je dat beest zelf niet verder rijdt
Je hebt hem ook naar dat niveau gekregen dus of je probeert hem nog naar de Inter te krijgen of je verkoopt hem, lijkt me dan.

Je kunt zelf misschien niet de tijd, het geld, het talent etc. hebben om je paard verder te rijden. Of je paard zit aan zijn top, dat kan ook. Of je hebt al meerdere paarden naar dat niveau gebracht dus je bent ook tevreden met een PSG klassering en gunt anderen datzelfde succes.

Er zijn echt tig redenen te bedenken waarom je een paard "uitleent" aan iemand met talent, ervaring en de juiste begeleiding .

Dat is ieder zijn eigen keuze natuurlijk.
Als ik tijd heb voor wedstrijden in de PsG heb ik ook tijd voor de Inter, geld idem. Internationale concoursen liggen natuurlijk iets anders, maar dan zou ik liever nationaal doorrijden of het paard eruit doen en weer met een jong talent beginnen. Als mijn paard op zijn top zou zitten zou ik hem verkopen. Je wilt tenslotte zelf ook verder. Dan kan iemand anders er mooi mee leren maar niet op mijn verantwoording.
Ik wil met mijn posts geen algemene stelling maken, dat is altijd wat IK zou doen. Ik rij mijn paard wel zelf. Heeft hij meer talent dan mij: prima, ga ik veel van leren. Heb ik meer talent dan hem: eruit!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:12

Douni schreef:
Als er gewoon in Nederland zo'n programma was, iedereen laaiend enthousiant zou zijn en zich massaal inschrijven.

Mocht ik zelf PSG rijden dan wel. Maar dan zou ik bij het Amerikaanse programma net zo goed mijn kans wagen Helaas, nog heel wat jaren doortrainen

Als leenpaard zou ik echt geen paard meegeven. Of Marie-van-de-hoek er nou op stapt of Anky herself zou me echt niet uitmaken. Het is mijn paard, het zal het met mij moeten doen...

Skitter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:21

Urielle schreef:
Douni schreef:
Als er gewoon in Nederland zo'n programma was, iedereen laaiend enthousiant zou zijn en zich massaal inschrijven.

Mocht ik zelf PSG rijden dan wel. Maar dan zou ik bij het Amerikaanse programma net zo goed mijn kans wagen Helaas, nog heel wat jaren doortrainen

Als leenpaard zou ik echt geen paard meegeven. Of Marie-van-de-hoek er nou op stapt of Anky herself zou me echt niet uitmaken. Het is mijn paard, het zal het met mij moeten doen...

Ja maar dit ligt dan toch anders dan veel andere reacties hier. Jij geeft tenminste aan waarom jij je paard niet zou willen uitlenen. Omdat hij van jou is, omdat jij verder geemn belang hebt bij 5 - 10 paarden die allemaal GP lopen of zijn geweest. Dan is het natuurlijk anders. Maar van zo'n hoek moet je het niet bekijken volgens mij. Want nee, niemand leent zijn paard uit, als hij er zelf lekker mee bezig is, of het zijn eigen enige paard is.
Maar er zijn zoveel stallen, die zoveel paarden hebben, en toevallig een hebben staan die niets meer doet. Klaar is, of gewoon waar ze niet verder mee willen. Maar die wel de aanleg voor heeft.

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:26

Mwa... als mijn paard daarmee PSG getraind wordt, mogen ze hem lenen hoor,geen probleem ! Blijkbaar zijn die 10 ruiters die meedoen heus wel van kwaliteiten voorzien, anders komen ze niet zover. Ik zie een slechte zanger ook geen idols winnen Vraag blijft of ze mijn paardje ooit zover krijgen dat ze een kans maken om te winnen...

Maar goed, dan wel met de Nederlandse idols hoor, zou die voor de Amerikaanse meemoeten doen, dan zeker niet Nederland is nog te bereizen, maar Amerika is geen optie.

x_Charlie

Re: Dressuur Idols wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:28

Horsedances schreef:
Hier is de link naar de website :

http://www.americandressagestar.com/

Het gaat mij simpel om de vraag zouden jullie je paard uitlenen om aan zoiets deel te nemen.

Dat zou ik nooit doen, stel je voor dat er iemand op jou paard komt en dat ie jou beestje slecht loopt te behandelen........dit vind ik maar echt een dom programma hoor! Heb nu al medeleiden met die paardjes.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 16:37

Hermesdeux schreef:
Ik zie een slechte zanger ook geen idols winnen
Ik zie wel genoeg slechte Idolsfinalisten

Skitter

Re: Dressuur Idols wat zouden jullie doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:10

SultanLove schreef:
Horsedances schreef:
Hier is de link naar de website :

http://www.americandressagestar.com/

Het gaat mij simpel om de vraag zouden jullie je paard uitlenen om aan zoiets deel te nemen.

Dat zou ik nooit doen, stel je voor dat er iemand op jou paard komt en dat ie jou beestje slecht loopt te behandelen........dit vind ik maar echt een dom programma hoor! Heb nu al medeleiden met die paardjes.

Wat een penny reactie!

Slecht behandelen onder de begleiding van een GP ruiter/instructeur??
Dan ken je Amerika nog niet! Voor de kleinste miezerige dingen kun je al voor de rechter staan, kleine kans dat ze die paarden gaan lopen mishandelen. Maar goed blijkbaar heb jij het hele topic dus niet gelezen, anders had je al gezien dat jij een hartstikke foute conclusie hebt getrokken.

Oh en medelijden met de 'paardjes' hebben hoeft heus niet.
Er zitten heus geen B-ruiters op hoor! Ik denk dat zelfs jij nog wat van die kanidaten zou kunnen leren!

Caesar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 18:40

Urielle schreef:
Hermesdeux schreef:
Ik zie een slechte zanger ook geen idols winnen
Ik zie wel genoeg slechte Idolsfinalisten

Nou ja, ik doelde eigelijk meer op de 10 overgebleven... je moet toch wel wat in je hebben wil je van zoveel "PSG" ruiters bij de 10 beste horen, vandaar dat ik mijn paardje dan best uitleen hoor Mits een mooi bruikleentarief en naamsbekendheid... wie weet