wanneer verkoop jij je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anjatjeuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 14:02

- als er heel veel geld wordt geboden
- als onze ambities niet meer overeen komen (bv. ik wil hoge dressuur, maar paard vind niets aan dressuur en geniet veel meer van buitenritjes, dan zoek ik een recreatieruiter waar mn paard gewoon kan doen wat hij liefst wil)
- als ik het financieel of fysiek niet meer aankan om een eigen paard te hebben

Christah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 15:54

Wil hem zo lang mogelijk bij me houden, heb er veel voorover.
Als ik hem echt niet kan geven wat hij verdient, dan zou ik gaan overwegen om hem te verkopen.

Financieel hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken, hij staat op eigen terein en mijn ouders zullen me altijd financieel steunen. Duncan hoort nou eenmaal bij de inventaris en zal niet verkocht worden, is de uitspraak van mijn ouders.

Alleen in het extreemste geval zou ik kunnen overwegen hem te verkopen, maar ik kan het me niet voorstellen.

Eilatan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:02

Ik zou mijn paard NOOIT verkopen...
Je weet niet waar ze terecht komen en ik ben die verantwoordelijkheid aangegaan en dan moet ik hem nakomen ook.
Straks komen ze in het handelswereldje of komen ze op een slechte manege terecht....

Als ze dan toch 'weg' moeten zou ik ze onder contract 'uitlenen'.
Maar veulens die gefokt worden voor de verkoop gaan wel gewoon weg, maar wel alleen naar een goed tehuis.

Ik zou ze nooit wegdoen naar mensen die er veel geld voor bieden, want schijnbaar hebben die ook alleen maar oog voor geld en ik kan me niet voorstellen dat mijn paard het daar dan goed zou krijgen. En een 'duur' paard wordt over het algemeen behandeld als een kasplantje, en dat zou ik mijn paarden nooit aan willen doen.

jarrah

Re: wanneer verkoop jij je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:05

Als ik mijn paard niet meer de verzorging kan bieden die zij waard is (of dit nou door geld tekort, tijd tekort of wat dan ook komt, dat maakt niet uit) Mijn meisje verdient nou eenmaal het beste en als ik haar dat niet dan bieden, moet ik reeel zijn en een moeilijke keuze maken, voor háár welzijn!

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:50

In principe nooit. Maar mocht ik het bijv echt niet meer kunnen betalen of bijv lichamelijk niet meer aankunnen (bijv ongeluk krijgen en vanaf de nek verlamd zijn) ja, dan moet ik wel. Maar dan ook alleen maar naar de goed thuis met gebruiksaanwijzing erbij. (Er zitten namelijk nogal wat "knopjes" op mijn paard )

DuchesS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:06

Nooit
Of er moet wel een heeele goede reden voor zijn, maar ik kan niet zonder mn knollie hoor

RolingRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:09

Als ik weet dat ze het ergens anders beter zouden hebben!

aerdenhout1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 17:14

Heb ooit een heel goed bod gehad voor mijn eigen gefokte merrie,heb er nog spijt van dat ik het toen niet gedaan heb.....nee hoor ik verkoop nooit een paard,heb er al wel een paar weggegeven aan mensen die ik kende en waarvan ik zeker wist dat ze daar tot hun dood zouden blijven.