Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

) worden verhaald op de vorige eigenaar. rijkundige gebreken of ongelukken bij nieuw adres niet,maar geloof dat dat nu niet het geval is? Latoya_ schreef:Haalde ergens eruit dat je een week zei,
Daaruit blijkt als nog dat jij het niet mee eens was langer dan 4 weken proeftijd.
en dat is nu idd voorbij.
Daaruit blijkt dat ze het paard dan maar van te voren had moeten laten keuren.
Doet ze dat niet en nu na die 4 weken hebben zei pech.
ze hebben eigelijk al mazzel dat je dat paard er nu al 3 weken extra heb laten staan!

Yommie schreef:nou mijn laatste nieuws is dat hun dierearts zegt dat ze waarschijnlijk een hernia heeft..of een zenuw...en het komt uit der knie..
ze loopt nu op 3 benen kreupel:(
hij heeft geen foto's gemaakt ,dat vond hij niet nodig..
die mensen zeggen ook dat het paard daar niet kreupel is geraakt, het is daar aan het licht gekomen zeggen ze....
en ze zeggen ook dat het gebrek is niet van toepassing...omdat ik volgens hun een proeftijd van 4 weken had afgesproken....
Voor dinsdag willen ze weten hoe of wat..anders stapen ze naar de rechter...
SuperQuinta schreef:de titel is misschien een beetje vreemd geformuleerd maar dit is het geval:
Mijn zus heeft vier weken geleden haar paard verkocht. Ze heeft bij de koop eerlijk vertelt dat het een paard is met gebruiksaanwijzing, dat wil zeggen dat hij heel erg uitprobeert, rij je hem er doorheen heb je een super paard, lukt dit niet dan heb je in principe een probleem.
Het rijden met het meisje die hem heeft gekocht ging erg goed, en wij en de kopers zelf hadden genoeg vertrouwen erin om hem aan hun te verkopen.
Sinds dat het paard bij hun staat krijgen we vaak bericht, emailtjes smsjes telefoontjes, soms ging het erg goed maar soms lukte iets niet dan legde mijn zus uit wat ze moest doen, vervolgens kregen wij weer het bericht dat het super ging. Mijn zus is ook een paar keer langsgeweest om aanwijzingen te geven, en dan ging het weer hartstikke goed. Nu kregen we vorige week een telefoontje dat het weer niet helemaal goed ging. Mijn zus is weer langsgeweest en heeft er zelf op gereden hij probeerde er wel onder uit te komen maar uiteindelijk reed ze hem er weer doorheen. Hij zat helemaal vast was zijn bespiering kwijt en dus niet meer echt lekker om te rijden. Toen het meisje er weer op ging toen ging het dus weer mis, ook naar de aanwijzingen van mijn zus luisterde ze niet, dus eigenlijk gaf mijn zus het meer of min op en is in tranen weer naar huis gereden omdat het natuurlijk niet fijn was om haar paardje in deze toestand te zien.
nu het volgende:
de moeder van dat meisje heeft nu kwaad opgebeld met de mededeling dat het paard last heeft van zijn rug en dat ze hem terug komen brengen. Het paard heeft nooit iets aan zijn rug gehad en is zelfs voor de verkoop nog nagekeken omdat er meerdere kopers zijn geweest, maar de kopers hebben hem verder niet laten keuren, dit wilde ze niet. Ze zeggen dat het een verborgen gebrek is, maar mocht hij inderdaad last hebben, dan is dit waarschijnlijk bij hun gebeurd in die vier weken dat hij daar staat, wij hebben nooit klachten gehad....
Ze eisen nu min of meer dat wij het paard terugnemen, en ze zeggen dat ze naar stal komen en net zo lang blijven totdat ze hun geld terug krijgen..
heeft er iemand advies wat wij met deze situatie moeten doen?
Wij zitten dus redelijk met onze handen in het haar, en mijn zus is er natuurlijk kapot van zowiezo al omdat het niet prettig is om je paard te verkopen en dan krijg je dit nog eens..
groetjes maike