smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doen??

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:49

PrideDignity schreef:
Inderdaad asociaal..! Misschien eerst zelf proberen op te lossen, gaat dit niet, dan aangifte doen ja. En de 'bewijzen' bewaren (bankafschriften, smsje)

Nee nooit zelf gaan aankloten..
Laat de politie het maar lekker uitzoeken.
Ga met de bankafschrift en het SMSje naar de politie en geef m aan.
Reiskosten mag hij absollut niet vragen.
Hij is uit zich zelf daar gekomen en die zadels meegenomen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:50

Oohja ga niet aan je kasten zitten.
Laat alles achter zoals je het hebt gevonden.

Monnik

Re: smid neemt zadels mee als ,,borg'' wat zouden jullie doe

Ik heb het sterke vermoeden dat dit verhaal op een broodje aap berust. Gewoon om onze reakties eens te peilen of om een bepaalde hoefsmid (die schijbaar makkelijk te herkennen is in die omgeving) zwart te maken....
TS heeft 4 berichtjes geplaatst en allen hier. Geeft m.i. wel te denken.

sandr0

zorgen dat als je smid je paard doet dat ie boter bij de vis krijgt. Jij nieuwe ijzers en hij zijn geld. Krijg je ook niet dit soort taferelen. en heb je t even niet.... gewoon eerlijk overleggen met je smid. vaak is er heus wel wat te regelen.

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:52

daantjuhhh schreef:

Correctie, een hoefsmid komt nooit uit zichzelf. Als paardeneigenaar bel je een hoefsmid en maakt een afspraak om de hoeven van je paard te laten behandelen.

pmarena

Re:

Ik ben erg benieuwd naar de naam van de smid , en de naam van de vriendin. Ik weet niet wat er waar is van het verhaal van de vriendin , maar ik pik er juist vanalles uit op dat tegen haarzelf plijt :

- rekening niet netjes op tijd betalen
- 2 zadels van elk 3000 euro ??? Kan , maar erg ongeloofwaardig.
- hoefsmid haalt zomaar ineens zadels uit kast (dit doe je niet zomaar , daar gaat wel het 1 en ander aan vooraf !!)

Kan zijn dat de hoefsmid idd een rare muts is die zomaar ineens besloot om die betaling af te dwingen.

Maar geloofwaardiger lijkt het me dat je vriendin de kluit belazerd , en er een mooi verhaal van maakt om geen gezicht te verliezen.

Helaas weet ik uit ervaring hoe veel fantasie mensen hebben die niet willen betalen

Als ik het zo hoor dan is de smid het echt kotsbeu geweest en zag ze dit als laatste mogelijkheid om haar geld te krijgen.

Zo'n openbreek-actie doe je echt niet voor je lol.

Ik neem aan dat ze meermaals vergeefs gevraagd heeft aan je vriendin om te betalen , dat die vriendin daar geen enkele behoefte aan had , smid steeds voor jan doedel er achteraan in de hoop dat ze toch zou betalen , wie weet nam ze vervolgens haar telefoon niet meer op ofzo waarmee ze aangaf dat de smid niks hoefde te verwachten , en was de smid het toen spuugzat om zich steeds druk te maken over de betaling van die griet en is een oplossing gaan zoeken waarbij ze WEL eindelijk eens zou betalen.

10 euro voor administratiekosten is een scheintje vergeleken met de tijd en ergernis die het je kost hoor , als je zo'n aso treft die niet betaald

Het lijkt me echt dat de smid alles al geprobeerd heeft en dit als laatste wanhoopsdaad heeft gedaan , dat is gewoonweg het meest logisch.

Ik ben erg benieuwd naar namen van vriendin en smid , misschien ken ik ze allebei wel

Ben benieuwd hoe het nu werkelijk zit !
Smid mag dit natuurlijk nooit doen , maar ik weet uit ervaring dat het soms je laatste mogelijkheid is bij een echte ASO....

De smid zal toch de indruk hebben gehad dat je vriendin zo'n aso is waarbij je geen andere mogelijkheid meer hebt

sandr0

Monnik schreef:
Ik heb het sterke vermoeden dat dit verhaal op een broodje aap berust. Gewoon om onze reakties eens te peilen of om een bepaalde hoefsmid (die schijbaar makkelijk te herkennen is in die omgeving) zwart te maken....
TS heeft 4 berichtjes geplaatst en allen hier. Geeft m.i. wel te denken.

Mijn smid doet dit dus echt. Bij echte wanbetalers ( die dan daarna ook een andere smid bellen om hun paard te doen) die na lang aanhouden nog steeds niet betalen "leent"hij ook hun spullen. Bij betaling krijgen ze alles weer netjes terug. Of t netjes is????? Ach dat is niet betalen en wel je paard laten doen ook niet toch

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:54

Urielle schreef:
Deurwaarder kost idd geld zolang de klant nog niet betaald heeft. Voor een dergelijk bedrag is het voor een klein bedrijfje bijna niet de moeite om een incassobureau in de arm te nemen. Normaal kom je bij kleine bedrijfjes dan dus idd gewoon op de black list zoals Rubywhite al zegt.

Maar dit is dus echt gewoon diefstal. Zou wat moois zijn als ik vergeet het water te betalen dat ik in mijn huis kom en mijn huis is ineens leeggeplunderd. Die spullen zijn meer waard dan de rekening, ook dat mag niet.
Gewoon de politie inlichten Overigens zou die smid niet meer bij mij hoeven komen en vind ik het van de zotte dat de pensionhouder er nog aan mee werkte ook!

Mijn hoefsmid heft een klant anders rustig voor de rechter gesleept.
Ook iemand die niet wou betalen.
(dat ging overigens wel om meer dan 80 euro..)
En hij heeft het samen met een andere hoefsmid gedaan die ook zijn geld niet had gekregen.

Sapphire

sandr0 schreef:
Mijn smid doet dit dus echt. Bij echte wanbetalers ( die dan daarna ook een andere smid bellen om hun paard te doen) die na lang aanhouden nog steeds niet betalen "leent"hij ook hun spullen. Bij betaling krijgen ze alles weer netjes terug. Of t netjes is????? Ach dat is niet betalen en wel je paard laten doen ook niet toch

''leent'' jou smid ook 2 zadels van 3000,- ?

daantjuhhh

Re:

Monnik schreef:
daantjuhhh schreef:

Correctie, een hoefsmid komt nooit uit zichzelf. Als paardeneigenaar bel je een hoefsmid en maakt een afspraak om de hoeven van je paard te laten behandelen.

Ja wel.
Zij is toch terug gekomen voor die zadels.
De vriendin van TS heeft niet gezegd kom maar langs..
Dus geen afspraak en dus vrijwillig langs gekomen,

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:55

wow wel apart verhaal..
2 maand niet betalen is niet slim
maar dat betekend nog niet dat het op zo'n manier opgelost moet worden

ik zou aangifte doen! direct laat het bewijs zien.
Ben trouwens wel benieuwd naar het verhaal van de Smid.. maar dat zullen we wel niet te horen krijgen

laat ons weten hoe het afloopt

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:55

halohooo misschien ben ik gek maar rekeningen moeten gewoon betaald worden en als de rekening niet betaald wordt dan moet je wat anders regelen.

Ze moet blij zijn dat hij alleen maar de zadels meegenomen heeft als onderpand...... als hij zijn claim bij een deurwaarder neer had gelegd was ze veel meer kwijt geweest......

Nee hoor, gewoon petaluh....... en ik vind zelf persoonlijk dat hij groot gelijk heeft........

Ik heb zelf ook wel eens een zadel meegegeven aan een smit, die mevrouw moest nog een kleine 220 gulden betalen..... en het kwam maar niet, en het kwam maar niet........ Ik geef hem geen ongelijk

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:57

Sapphire schreef:
sandr0 schreef:

Staat er soms op die zadels geschreven hoe duur ze zijn ofzo?

Sorry, ik geloof er niks van...

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:58

KiWiKo schreef:
halohooo misschien ben ik gek maar rekeningen moeten gewoon betaald worden en als de rekening niet betaald wordt dan moet je wat anders regelen.

Ze moet blij zijn dat hij alleen maar de zadels meegenomen heeft als onderpand...... als hij zijn claim bij een deurwaarder neer had gelegd was ze veel meer kwijt geweest......

Nee hoor, gewoon petaluh....... en ik vind zelf persoonlijk dat hij groot gelijk heeft........

Ik heb zelf ook wel eens een zadel meegegeven aan een smit, die mevrouw moest nog een kleine 220 gulden betalen..... en het kwam maar niet, en het kwam maar niet........ Ik geef hem geen ongelijk

2 zadels raak je dan echt niet kwijt geloof me.
Wij hebben de deurwaarde een keer aan de deur gehad vanwege ongeveer het zelfde bedrag.
Wij vonden dat wij dat niet schuldig waren want wij hadden dat abbonoment optijd opgezegt en hun wel.
Deurwaarde is langs gekomen en mijn vader heeft m toen oude steriotoren neergezet..
(nog geen waarde van 150 euro)

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 19:59

al zou dat zo zijn. er kan voor 80 euro beslag worden gelegd op een compleet manegebedrijf

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:00

Monnik schreef:
daantjuhhh schreef:

Ja wel.
Zij is toch terug gekomen voor die zadels.
De vriendin van TS heeft niet gezegd kom maar langs..
Dus geen afspraak en dus vrijwillig langs gekomen,
[/quote]
Dat staat er helemaal niet! Er staat dat de hoefsmid zadels mee genomen heeft. Er staat niet dat de hoefsmid daarvoor speciaal terug gekomen is. Ik zou als ik de hoefsmid was even bij de persoon in kwestie zelf langs gaan.
Daarnaast staan er beslist meer paarden op die stal die door deze hoefsmid gedaan worden.
Maar nogmaals ik geloof er geen woord van!!
[/quote]
[/quote]

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:01

Sapphire schreef:
sandr0 schreef:

ik vind 2 zadels van 3000,- euro in je kast en dan de rekening van je smid niet betalen niet helemaal kloppen bij elkaar maar wie ben ik om dat in twijfel te trekken. Maar voor zover ik weet neemt mijn smid met 1 zadel wel genoegen maar dat weet ik niet zeker omdat ik gewoon netjes betaal als hij mijn paard komt doen

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:01

Overigens dat de stalbaas de kast zelfs aanwijst en er bij staat te kijken als het ware (zo klinkt het) wijst er i.m.o. ook op dat die erachter staat om de vriendin eens een lesje te leren...... heeft misschien zelf ook problemen met haar qua betalen , denk ik dan

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:03

Monnik schreef:
Dat staat er helemaal niet! Er staat dat de hoefsmid zadels mee genomen heeft. Er staat niet dat de hoefsmid daarvoor speciaal terug gekomen is. Ik zou als ik de hoefsmid was even bij de persoon in kwestie zelf langs gaan.
Daarnaast staan er beslist meer paarden op die stal die door deze hoefsmid gedaan worden.
Maar nogmaals ik geloof er geen woord van!

Als je leest zie je dat de rekening van december loopt.
Ze is vandaag langs geweest.
Dan is ze toch uit haar zelf die zadels komen halen?

(ik weet ook niet off ik het geloof)

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:04

vaag verhaal.... ik wacht op de ontrafeling!

Melisjee

Re:

Terugeissen! Niet gelukt aangifte doen !

Monnik

Re:

pmarena schreef:
Overigens dat de stalbaas de kast zelfs aanwijst en er bij staat te kijken als het ware (zo klinkt het) wijst er i.m.o. ook op dat die erachter staat om de vriendin eens een lesje te leren...... heeft misschien zelf ook problemen met haar qua betalen , denk ik dan

Als dit verhaal al enigszins op waarheid berust denk ik dat je de spijker op de kop slaat met jouw opmerking pmarena!! Het verhaal rammelt gewoon aan alle kanten!

KiWiKo

sandr0 schreef:
ik vind 2 zadels van 3000,- euro in je kast en dan de rekening van je smid niet betalen niet helemaal kloppen bij elkaar maar wie ben ik om dat in twijfel te trekken. Maar voor zover ik weet neemt mijn smid met 1 zadel wel genoegen maar dat weet ik niet zeker omdat ik gewoon netjes betaal als hij mijn paard komt doen

Het zal wel een makkelijk typje zijn......... ach met dat ene zadel kan ik ook wel rijden

Voor de zekerheid beide zadels meenemen is niet dom , zo kan ze NIET rijden en zal ze sneller petaluh

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:06

Hahaha , ja dat dacht ik ook idd

Als je een echte aso hebt dan heb je die er niet mee als er nog 1 zadel hangt...en vervolgens nemen ze dan alle spullen mee naar huis en heb je helemaal geen mogelijkheid om betaling af te dwingen...een paard op je imperial knopen is ook niks

Monnik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-06 20:08

daantjuhhh schreef:
Monnik schreef:
Maar nogmaals ik geloof er geen woord van!

Als je leest zie je dat de rekening van december loopt.
Ze is vandaag langs geweest.
Dan is ze toch uit haar zelf die zadels komen halen?

(ik weet ook niet off ik het geloof)

Maar zou de hoefsmid dan speciaal langs geweest zijn om alleen de zadels op te halen. Dat geloof ik nou niet.
Ik denk eerder dat de hoefsmid voor andere paarden langs geweest is en de wanbetaling (want dat is het) ter sprake heeft gebracht bij de pensionhouder met als resultaat dat er beslag gelegd is op de zadels.

Daarnaast weet iedere gek dat 1 zadel vaak al meer waard is dan 80/90 euro, dus om 2 zadels mee te nemen..... Dan speelt er, als het verhaal al enigszins op waarheid berust, veel meer dan deze ene wanbetaling.