Wat zouden jullie betalen voor de volgende pensionstalling?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 00:23

runningkawa schreef:
Nogmaals, waarom eem paddock?
Puur interesse, want dan weet ik wat mensen belangrijk vinden

Een paddock om evt. grondwerk te doen. Daarnaast ligt het eraan of de bak omheind is of niet. Als die omheind is en de paarden mogen er los in, dan kan die paddock me gestolen worden

Verder vind ik dagelijkse weidegang met de mogelijkheid tot 24/7 buiten persoonlijk onbetaalbaar. Je zit alleen een beetje heel ver weg....

Een zinnige bijdrage kan ik niet leveren want ik heb geen idee hoe de prijzen in het diepe zuiden liggen. Ik zou er zeker € 200,= euro voor over hebben.

RUBYWHITE

Re: Wat zouden jullie betalen voor de volgende pensionstalli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:53

monsera schreef:
Ik denk dat je met 175 euro niet verkeerd zit.Ik zou zelf de kantine heel erg missen.Daar zit ik wel eens lekker samen met andere stalgenoten lekker te kletsen en op te warmen.Ik ben erg snel koud in de winter.Als je meerder pension klanten wil hebben zou ik wel een aparte ruimte aan leggen om te longeren.Voor het behoud van je bak.

Verder ben ik ook erg benieuwd waarom iemand nog een padock wil als paarden 24 uur per dag op het land mogen lopen
.

Een extra paddock is nooit overbodig, het is mooi als de paarden overdag ook de wei op kunnen...maar niet iedereen zou dat willen en je kan je paard ook niet een week op de wei gooien en dan weer 2wkn niet (winterdag bijv). Daarbij komt dat een extra paddock wel de bodem van je bak kan besparen.

Een kantine met 3-4 pensiongasten is altijd wel te realiseren, mijn ervaring is dat je prive en zakelijk beter gescheiden kunt houden. Bij ons kwamen ze altijd in huis voor een bakkie, vaak nodigde we ze zelf ook uit maar voor je het weet vind met het al snel een "gewoonte" en heb je ze alle dagen binnen.

Wij hebben de paarden overdag in de bak, deze winter bewust ervoor gekozen even pensionklant vrij te zijn In de bak is in princiepe te doen, het is een kleine moeite om de paarden voor de pensionklant, of door de pensionklant binnen te zetten. Vooral als je kleinschalig bezig bent zijn dat dingen waar je best afspraken over kunt maken.

runningkawa schreef:
Wat ik vergeten ben te melden, is dat ik geen grote stal op wil zetten.
Het hoeft dus geen inkomen te gaan vervangen oid.
Het gaat om 3 of 4 paarden. Zelf heb ik er 2.
Dit omdat ik de ruimte gewoon heb en het ook weer jammer vind er niets mee te doen.
Komen die stallen niet vol, jammer.

Van de lente worden die stallen sowieso gemaakt

Voor dat geld kan ik het wel doen.
Het lijkt me idd gezellig (al zal er altijd ook gezeur zijn)
En ook voor de paarden lijkt me gezellig.

Zorg idd dat de kosten uitkunnen, wij speelden altijd quitte.
En pensionpaarden kunnen erg gezellig zijn en ook een leuke afleiding voor je eigen paarden, wij hebben idd ook, niet vol is niet jammer.

En wat betreft gezeur, dat is veelal mens eigen. Het is maar net hoe je er mee omgaat

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 09:58

180/200
zoiets..

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:04

Ik zou er niet meer dan 150 euro voor betalen. Maar dat ligt gewoon echt uit wel regio je komt. Hier betaal je voor een doe het zelf stal (ook zelf voer en hooi kopen) met 2 binnebaken. Meerdere grote buitenbakken, weidengang, stapmolen, solaruim, kantine, midden in het bos 75 euro. En complete stal met 3 binnebakken en iets meer luxe betaal je hier 250 voor..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:06

Mijn eigen paarden staan ook in de winter dagelijks op de wei
Die is vlakker dan een bak/padock
Bak is overigens wel omheind

Binnen wil ik de mensen idd niet.
Leuk op uitnodiging idd, maar geen gewoonte.
Er is wel een ruimte waar we best wel een leuke kantinetje van kunnen maken.
Maar zonder verwarming.
Maar dat is misschien ook wel op te lossen ter zijner tijd

Leuk al die dingen die mensen belangrijk vinden
Zo leer je ook wat mensen graag willen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:08

Waar steffi?
Ik ben redelijk bekend in (asten) heusden
Maar waar betaal je 75 euro voor 2 binnenbakken

En de manege in asten heb ik toch wel eens andere bedragen gehoord dan 250
En daar is 0 weidegang

andiamo97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:09

Tsjah het verschilt overal natuurlijk. Ik heb op een stal gestaan waar ik €255,- per maand betaalde voor volpension, 2 buitenbakken en een longeerbak. En een kleine uitrijmogelijkheid. Maar bij ons is het allemaal best duur. Ik heb nu voor een paar tientjes meer:
-volpension
-binnenbak
-2 buitenbanen
-goede instructrice met 1 les gratis per week
- zomers weidegang
-een groot bos
- veel leuke activiteiten als wedstrijdjes, kür op muziek, strandritten etc.

Dus ik ben er wel op vooruit gegaan. Ik vind het alleen moeilijk tezeggen omdat ik niet weet wat de 'normale' prijzen zijn bij jullie in de omgeving. Ik zou zeggen ongeveer rond de €200

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:11

Ik zou zo rond de 125 euro betalen. Ons budget is nou eenmaal niet zo groot en voor mij hoeft het ook allemaal niet zo luxe
Ik ga over 2 maand naar een andere stal en daar betaal ik 's winters 125 euro en in de zomer 50 euro. En dan heb ik binnenbak. buitenbak, longeercirkel, afspuitplaats, 24/7 weidegang en voer incl.

Ook is er een kantine

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:12

Volgens mij is Limburg qua regio vergelijkbaar met Friesland als je kijkt naar prijzen (de huis- en grondprijzen zijn ook redelijk vergelijkbaar, afhankelijk hoe ver je richting de grens gaat)

Bij ons heb je weidegang vanaf 50 euro per maand, met bijvoeren van kuil betaal je bij onze stal 60 euro voor pony, paard in overleg denk ik, maar meeste mensen met paarden hebben ze liever 's nachts op stal.

Stalling met alleen buitenbak, weidegang en wasplaats vanaf zo'n 110 euro tot zo'n 150 euro en dan verschilt het of je incl of excl uitmesten hebt en incl of excl brok.

Bij onze stal betaal je voor een paard inclusief dagelijks uitmesten, stro met zaagsel of houtkrullen en basisbrok naar behoefte. 155 euro per maand. Ze komen elke dag buiten op het land en worden daar bijgevoerd met kuil. 2x per dag brok en rond etenstijd op stal nog een pluk kuil voor de avond/nacht. Voor complete verzorging en binnenbak betaal je vanaf 175 euro tot 250 euro per maand, een enkele uitzondering goedkoper.

Ik heb lang betaald voor mijn stal terwijl mijn pony er zelden in stond, maar heb vorig jaar korting gevraagd en gekregen omdat ik vrijwel geen strooisel gebruik en wij voor weidegang de helft minder dan stalgeld betalen. De stal is dus gereserveerd en dat betaal ik, maar het scheelt toch wel in de maand.
Jammer dat jij kosten van strooisel door wilt laten betalen (toch al snel 25 tot 30 euro per maand) terwijl je dat niet verbruikt die maanden...

Wij zijn zelf ook bezig met een huis kopen en ik wil op dezelfde basis een paar paardengasten erbij hebben. Maar ik ben wel van plan verschillende tarieven te berekenen voor paard op stal of paard dag en nacht buiten.
Heb overwogen het te middelen op jaarbasis, maar per maand is eerlijker voor zowel klant als mijzelf. Dan betaal je voor wat je krijgt. En mensen kunnen je niet te kort doen met goedkopere winterstalling en dan voor de zomer ergens anders weer de goedkopere weidegang te halen.

Dat betekend in mijn geval zo'n 60 euro voor weidegang in de zomer (normaal tarief hier, voor zover ik heb rondgevraagt) in de winter reken ik bijvoeren van kuil of hooi erbij (zo'n 30 euro extra) en voor stalling zal ik daar de kosten voor bodembedekking nog bij op tellen (ook zo'n 30 euro) en evt. kosten voor uitmesten. Denk dat ik het regelen van krachtvoer aan de eigenaar overlaat zodat iedereen kan kiezen wat hijzelf het fijnste vind en kan voeren naar behoefte. Krachtvoer is extra bovenop voldoende ruwvoer, dus ook als mensen geen krachtvoer regelen zullen de paarden echt geen honger hoeven te lijden.
Laatst bijgewerkt door joyce B op 11-02-06 10:22, in het totaal 1 keer bewerkt

nico1982

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:13

220 euro, ik vind het eigenlijk ook heel belangrijk of je het naar je zin hebt op die stal, want je komt er tenslotte elke dag.... Kun je van die staleigenaren opaan en bedenk dat als er netjes op je paard gepast wordt, voeren, mesten, dat de kosten per paard per maand richting de 160 euro gaan, en de eigenaar mag ook nog wel iets eraan verdienen, vind ik! het is wel een dure hobby !!!

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:20

Marjolein, waar ga jij heen met je paard?
De enige die ik ken die zo goedkoop zou kunnen zijn met binnenbak zit in Drachtstercompagnie, dus ben erg benieuwd

Mayflower_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:23

joyce B schreef:
Marjolein, waar ga jij heen met je paard?
De enige die ik ken die zo goedkoop zou kunnen zijn met binnenbak zit in Drachtstercompagnie, dus ben erg benieuwd

je hebt PB

joyce B

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:28

dank je

Een kantine waar je even op kunt warmen met een elektrisch kacheltje een waterkoker voor thee en een toilet zou wel heel welkom zijn...
Vooral als 1 persoon meerdere paarden bij je stalt, kan hij meerdere uren bezig zijn en dan is dat wel zo prettig...

Deau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:40

runningkawa schreef:
Waar steffi?
Ik ben redelijk bekend in (asten) heusden
Maar waar betaal je 75 euro voor 2 binnenbakken

En de manege in asten heb ik toch wel eens andere bedragen gehoord dan 250
En daar is 0 weidegang

Bij ons in heusden betaal je 75 euro
Witte valei in asten-heusden

Heijligers betaal je 250, vriendin van mij heeft daar haar pony staan. Ze hebben wel weidegang. Alleen hoe lang je paard daar in mag weet ik niet precies.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:35

joyce B schreef:
dank je

Een kantine waar je even op kunt warmen met een elektrisch kacheltje een waterkoker voor thee en een toilet zou wel heel welkom zijn...
Vooral als 1 persoon meerdere paarden bij je stalt, kan hij meerdere uren bezig zijn en dan is dat wel zo prettig...

Inderdaad, wij gaan hier ook een kantine realiseren...bovendien is mijn ervaring dat je vaak even gezellig bij elkaar gaat zitten en zo ook weet wat er speelt.

Joyce je hebt je goed verdiept in de kosten etc. Zal duimen dat het doorgaat...ik blijf van mening dat bont je goed zal staan

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:47

Als ik alles zo een beetje lees , zou ik zelf op 175 euro gaan zitten.
Dit dan voor alles wat je zelf zegt in je eerste post , maar exclusief voer.

Dat je wel wilt voeren maar dat de eigenaren zelf hun voer kopen en eventueel klaarzetten.

En dan een mooi vlak extra bakje erbij maken dat gebruikt kan worden als longeercirkel / speelbakje of om een paard in te zetten dat even niet bij de anderen mag ofzo , zodat je die niet in de bak hoeft te doen.

Zelf uitmesten zou ik als stalhouder ook het liefste doen om problemen te voorkomen.

En inderdaad hetzelfde tarief voor ponies en paarden / binnen of buiten zetten , elke pensionklant een eigen stal ter beschikking en ze bekijken dan zelf maar hoevaak ze daarvan gebruik maken , jij houdt hem schoon en netjes. 1 prijs , simpel en geen gedonder.

Maar inderdaad zou ik er wel heel erg bij stilstaan of je wel vreemde mensen op je erf wilt steeds , en op welke tijden , ze kunnen altijd ongelegen aanbellen of het kunnen mensen blijken te zijn die je dagelijkse ritme met de paarden verstoren door ineens heel erg vroeg of laat te komen of dingen te doen waar je het niet mee eens bent. Duidelijke stalregels opstellen over hoe men zich dient te gedragen , ook ten opzichte van elkaar en elkaars paarden.

Je hebt er mensen bij die alle paarden steeds volproppen met snoep of brood ofzo , daar zou ik persoonlijk absoluut van gedient zijn ! Of die zich teveel met anderen bemoeien. Anderen tot last zijn. Spullen laten slingeren / ongevraagd spullen van anderen gebruiken / mest opruimen op het erf.... als je paard poept in de bak moet je het dan zelf even opruimen zodat de volgende er niet doorheen hoeft te klossen ? Welke tijden mogen ze bij hun paard komen ? Dat soort dingen. Gewoon om gedonder te voorkomen als je toevallig iemand ertussen hebt zitten die heel anders met zijn paard omgaat en daardoor storend is voor jezelf en anderen.

En heb je echt genoeg (kwaliteit) weiland om dagelijks weidegang te garanderen met dubbel zoveel paarden ?

Een kantine zou ik zelf niet doen : mensen kunnen komen voor hun paard , en niet om in die kantine te gaan hangen.

Een ruimte om even wat te zitten zonder alteveel luxe is wel heel fijn , maar het moet geen tweede thuis worden vind ik , dat ze de hele dag bij je rondhangen en het paard bijna vergeten

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:36

Hier verschillend.
Ik heb zo'n 3 jaar op een stal gestaan met; binnenbak, 2 buitenbakken, paddock, springwei, wasplaats, 2 zadelkamers, kantine met alle soorten dranken verkrijgbaar en elke dag weidegang ook in de winter (of in de buitenbak/paddock). Verder werd er gevoert, uitgemest (soms wel 2x per dag) en je paard binnen en buiten gezet.
Hier betaalde ik 160,- per maand voor. (vrij goedkoop)

Ook heb ik op een stal gestaan waar ik ook 160 p/m betaalde voor alleen een buitenbak, zomers 3 uurtjes weidegang p/d en de box werd schoongehouden en er werd gevoert en binnen/buiten gezet + ev. dekens verwisselen.

Nu sta betaal ik € 60,- p/m voor een loopstal, er word gevoerd, binnen/buiten gezet (laten we buiten dan het weiland noemen, als ze in de loopstal staan hebben ze 2 boxen om in te staan van ongeveer 2,5 bij 6 en een paddock van ongeveer 8 bij 12), uitgemest e.d.
Maar we zijn met zn 2en, diegene waar het huis/land van is (ook een bokker) en dr tinker en ik met mijn pony. Hier betaal ik eigenlijks dus alleen de onkosten die er ook gemaakt worden..
Er zijn 2 boxen, een zadelkamer, een groot weiland en binnenkort als het land droog is en beter weer word er een buitenbak aangelegt.

PhiaBink

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 14:53

Ik vroeg per maand 210 euries.

* Dagelijks mesten, staan op vlas
* 20 x 40 gedraineerde en verlichte buitenbak, het hele jaar te rijden!!!!
* 8 x 13 paddock en 16 x 20 paddock/longeerbak
* buiten/binnen zetten
* deken op/af

* wintertijd, de hele dag hooi of kuil beschikbaar
* wintertijd dus 5 x hooi/kuil 2 x biks/muslie en wortels
* weidegang met toezicht
* rondom omheining van schriklint
* zomertijd 2 x daags biks/muslie en hooi/kuil
* wasplaats met warm en koud water
* afsluitbare zadelkamer, verwarmt
* keukenblok, ijskast en zitje aanwezig
* open van 8 tot 23.00 uur

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:04

joyce B schreef:
Jammer dat jij kosten van strooisel door wilt laten betalen (toch al snel 25 tot 30 euro per maand) terwijl je dat niet verbruikt die maanden...

Ik vind dat de stal houder in die maanden er best iets extra's aan mag over houden.De stalhouder zet elke dag jouw paard buiten en weer binnen en mss worden ook nog dekens verwisseld.Je stal word iedere dag gemest.En ik vind dat daar best iets meer tegenover mag staan dan quitte draaien met je stal.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:06

Dat ben ik helemaal met je eens! Maar goed iedereen wil voor zichzelf natuurlijk het minste geld kwijt zijn.

monsera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:11

pmarena schreef:
Maar inderdaad zou ik er wel heel erg bij stilstaan of je wel vreemde mensen op je erf wilt steeds , en op welke tijden , ze kunnen altijd ongelegen aanbellen of het kunnen mensen blijken te zijn die je dagelijkse ritme met de paarden verstoren door ineens heel erg vroeg of laat te komen of dingen te doen waar je het niet mee eens bent. Duidelijke stalregels opstellen over hoe men zich dient te gedragen , ook ten opzichte van elkaar en elkaars paarden.

Een kantine zou ik zelf niet doen : mensen kunnen komen voor hun paard , en niet om in die kantine te gaan hangen.
Een ruimte om even wat te zitten zonder alteveel luxe is wel heel fijn , maar het moet geen tweede thuis worden vind ik , dat ze de hele dag bij je rondhangen en het paard bijna vergeten

Bovenste punt is wel een belangrijk punt vind ik.Bij ons zijn de openings tijden van 7.00 tot 23.00 en er zijn 2 dagen in de week dat ik ook echt tot 23.00 bezig ben.Dit zou voor mij wel belangrijk zijn om op een andere stal ook weer te kunnen.

Onderste punt.Je hebt altijd mensen die graag op stal zijn om het maar zo te zeggen.Hun paard 10 minuten in de bak laten vliegen en dan 4 uren in de kantine gaan zitten.Maar ik rijd 2 paarden en longeer er soms ook nog 1 bij en mest 2 stallen ik ben blij dat ik tussendoor even lekker kan zitten in de kantine en een kopje thee kan drinken.

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:17

Die openingstijden ben ik niet zo kapot van, ik vind dat ik ten alle tijden bij mijn paard moet kunnen komen. Tot nu toe ook nog altijd zo geweest, als ik bij wijze van, midden in de nacht bij mijn paard wil kijken omdat ik een onrustig gevoel heb. Wil ik dat wel kunnen doen. Als je maar zorgt dat je geen kabaal maakt.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:27

Leuk RK

ik zou je wel aanraden om toch een longeercircel aan te leggen...... Puur behoud van je bak

Klein keukenblokje is ook wel handig, maar hoeft geen luxe te zijn..... men komt immers voor het paard.

Hier in de regio voor alle seizoenen buiten betaal je een godsvermogen denk dat hier de prijs al tegen de 300 ligt voor zo iets.

Openingstijden kan ik me wel wat bij voorstellen, je wil ook af en toe je privacy....... ALTIJD mensen op je erf wordt je tzt niet vrolijk van

MISTRAL94

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:29

Is zo'n longeercirkel zo belangrijk? Ik heb het nooit gehad mis het eigenlijk ook niet. Hoe groot moet zo'n longeercirkel wezen? Zet je dat af met een houten omheining of gewoon afrastering?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 15:31

Naaa het is niet echt heel belangrijk, maar houd je bak wel een stuk beter

Ik zou een longeerring afzetten met een goede afrastering en deze minstens 8 meter doorsnee willen