Longeren van jonge paarden...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:09

helemaal mee eens.
Maar toch kan je nog zoveel andere leuke dingen doen met je paardje (kleuter).
Wandelen ,poetsen, een keer wassen als het weer goed is dan leert hij dat ook.
Echt daar ondervind je zo veel lol mee.
Als je beschikking hebt tot een bak kan je ook spelletjes met hem doen zoals een paraplu nee leggen nou kan je verzekeren je lacht je dood.
En hij leert met angst omgaan en jou te vertrouwen.
Dat leert hij echt niet met longeren.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 10:40

ponymens schreef:
Ik weet dat het maar een heel klein groepje van de paarden is maar deze hengsten lopen met amper 2,5 (zo goed als) dagelijk een half uur aan de longe, bijgezet, lood, rinkels, etc. etc. en de hengsten die ik ken die deze training gehad hebben, hebben hier niets aan over gehouden.

Ik vraag me altijd af hoe mensen dit weten? heb je die hengsten zo lang gevolgd dan?

Daarnaast is deze manier van keuringsklaar maken al onderwerp van discussie. Ik meen dat er laatste een stukje in de hoefslag stond. Zal ook niet voor niets zijn.

ponymens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 19:47

ellenlouise schreef:
ponymens schreef:
Ik weet dat het maar een heel klein groepje van de paarden is maar deze hengsten lopen met amper 2,5 (zo goed als) dagelijk een half uur aan de longe, bijgezet, lood, rinkels, etc. etc. en de hengsten die ik ken die deze training gehad hebben, hebben hier niets aan over gehouden.

Ik vraag me altijd af hoe mensen dit weten? heb je die hengsten zo lang gevolgd dan?

Daarnaast is deze manier van keuringsklaar maken al onderwerp van discussie. Ik meen dat er laatste een stukje in de hoefslag stond. Zal ook niet voor niets zijn.

Heb er zelf 1, inmiddels 14 en nog piekgaaf! En ook hengsten van bekenden die er niets van over hebben gehouden.

Ik ben overigens geen voorstander van hard werken met een jong paard (vind 3 ook een mooie leeftijd om te beginnen) maar er staan hier uitspraken alsof het één van de ergste dingen is die je kan doen met een paard.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 20:15

Bij mijn paard zijn ze begonnen met longeren toen hij drie en twee maanden was. Voor die tijd heeft hij lekker klein mogen zijn. En full-time op de wei gestaan.