Reistijd naar je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 07:45

m'n verzorgpaarden staan 25 km verderop, dus echt ver weg. IK hb een auto, dus geen probleem. kan wel dichterbij rijden hoor, maar ja, wedstrijden en erg goede paarden doen ook wat Haha! Haha! Haha!
Als ik ze uit het land moet hale moet ik soms ook nog 15 minuten heen en 15 minuten terug. Dat is alleen als ze helemaal achterin staan, dat is altijd wel balen, vooral aan het eind van de zomer, dan moet ik ze in het donker terugbrengen.

Mieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 07:58

Ik deed tot twee jaar geleden eigenlijk alles met de fiets, ik had geeneens een auto. Ik moest toen twee keer per dag naar mijn paard, zelf voeren en buiten zetten, en dat was ca. 30 minuten fietsen, daarna door naar mijn werk, ook weer 30 minuten fietsen. Per dag fietste ik dus twee uur. In weer en wind, sneeuw en storm... moet er nu even niet meer aan denken!

Nu staan mijn paarden vlakbij mijn werk (5 min. met auto) en tussen werk-huis en stal-huis is het ongeveer een kwartier met de auto. Met de fiets is het ook nog te doen, mocht mijn auto het even niet meer zien zitten... Haha!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:04

Met de auto 15 tot 20 minuten, met de bus ruim een half uur.
Fitz waar wil je je paard naartoe verplaatsen?

carlijn83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 13:23

Oh, wat heb ik het dan weer goed voor elkaar als ik dat zo allemaal hoor!! Tong uitsteken
Ze staan bij de buren, de erver grenzen aan elkaar dus t is bijna 'eigen'.
Dus naar schatting sta ik met 5 seconden op stal (exclusief schoenen/laarzen+jas aantrekken Haha! )

Jaja, ik ben er blij mee!!
Maar ik snap zeker wel dat dat niet voor iedereen mogelijk is.
Als ik ergens anders zou moeten stallen zou ik het zeker niet meer dan een 15-30 min afstand willen. Maarja, soms kan dat niet.

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:10

Ik heb 1,5 jaar lang mijn paard op 60 km afstand gehad, omdat ik die stal zo leuk vond! Haha!
Dat was ongeveer 40 minuten met de auto.

Nu rij ik in 7 minuten naar stal met de auto. Een lange afstand is voor mij niet ideaal, omdat ik als ik vrij ben, vaak wel 3x per dag naar stal ga (ook om te voeren etc). Als ik sowieso maar 1x zou gaan, dan zou ik die afstand niet zo'n heel groot probleem vinden. Alleen wordt het zo kostbaar, omdat je zoveel aan brandstof kwijt bent.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:33

Ik fiets nu een klein halfuurtje naar Tiko! Als ik een ideale stal vlakbij bos etc. op een klein uurtje fietsen vind, zou k het ook doen....

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 14:34

ongeveer 15 tot 20 minuten, met de auto of brommer, is ongeveer even snel.

Met de fiets is het denk ik wel 3 kwartier fietsen, in de zomer ga ik wel op de fiets als er niet al te veel wind staat, is goed voor mijn conditie!!

Ik stond eerst 5 minuten fietsen van mijn huis af, maar die manege was wel f150 p/m duurder en je had dezelfde luxe.

grassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 15:14

Ik moet eigelijk altijd fietsen, en dat is binnendoor door het bos 15 minuten, en over het 'normale' fietspad 30 min.

Ik fiets bijna altijd door het bos.. misschien niet zo verstandig maar wel korter Knipoog

Met de auto is het ongeveer 10 minuten.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:12

met de auto ong 15/20 minuten.
Als ik alle stoplichten mee heb en het is rustig op de weg red ik het soms in 10 minuten(nee ik overschreid niet de snelheid Haha! )

Dat ik nog een snorbrommer had en Felix in egmond stond deed ik er zo'n 50 minuten over!! En als dat ding stuk was ging ik op de fiets en deed ik er 5 kwartier over.

Ach ja beetje gestoord he Haha! Moet er nu ook niet meer aan denken hoor.
Ik zou ook graag wat dichterbij de paarden willen wonen/ of hun bij mij.

Aurora

reistijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:17

tot nu toe stond ik op stallen waar ik 20 minuten tot wel 45 minuten met de auto moest tuffen om bij stal te komen, en dat 7 dagen in de week.
je went er aan, dat wel, nu sta ik sinds een maand op een stal die 5 minuten afstand van mijn huis is en dat is kicken hoor Haha! Haha! Haha!
ik hou zeeeeeeeen van tijd over en soms ga ik gewoon 2 keer!
bv nu met eiwit opbouw van het gras is het heel handig....
ik kan zelfs op de fiets.
het scheelt ook kapitalen aan benzine hoor! Tong uitsteken

dimmelim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:21

Ik heb het vandaag gefietst in de stromende regen en het is zo'n 50 minuten fietsen. Frusty Gelukkig heb ik een brommer gekocht dan ben ik er in een minuut of 20.

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:33

binnen 5 minuten op de fiets ben ik er en ik wacht nog het langst voor het stoplicht Haha!

marfiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 16:51

Pluutje schreef:
ik fiets ong. 15/20 minuten, ligt erg aan mijn tempo..haha.

voor mij moet het toch niet meer dan een half uur worden eigenlijk, dan ben je dagelijks een uur reistijd kwijt en dat vind ik toch al heel wat dus dat is voor mij wel het maximum.

voor mij geld het het zelfde, ook 15, 20 minuten minimaal soms nog langer.. Slapen Gaaaap

DiamondCheckers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:03

Ik rij een kwartiertje naar DC toe met de auto. Voordien reed ik een half uur om naar haar toe te gaan. Was wel moeilijk in de winter als er veel sneeuw lag en het ijzig was op de wegen. Ik ben nu wel blij dat ze wat dichterbij staat.

Richtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 18:56

Hoi,

Ik moet naar Tiko, zo half uur fietsen (mag helaas nog geen auto rijden).
Ik vind het vooral 's winters wel lang (als je ook nog eens de helft moet lopen omdat het te glad is en je tenen en vingers er af vriezen). Maar ik heb heel wienig keus, als we in de binnenbak willen rijden, moeten we vervolgens nog eens bijna een kwartier met Tiko over de weg.
Maar ja, je moet er iets voor over hebben Pling

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:11

Ik moet van deur tot deur wel zeker 10 meter lopen! Haha! Haha!
Lekker dichtbij die lieve grote huisdieren Lovers

littleroosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:17

Ik moet ongeveer 5 minuten fietsen en dan ben ik er al.

Ik ga voor maximaal 15 minuten fietsen. Wanneer ik een scooter zou hebben zou ik opzich wel verder weg willen/kunnen.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:20

Nu hoef ik alleen mijn erf van acht meter breed nog maar over te steken Haha!
Vroeger in Den Haag was het twintig minuten fietsen tot ik op een brommer mocht. Toen ik daarna ook nog mijn rijbewijs haalde werd de reistijd 7 minuten. *LOL*

In Amersfoort had ik mijn paard helemaal in Maarssen staan omdat ik geen leuke stal in de buurt kon vinden. Dat vond ik wel eens vervelend maar je moet wat voor een goede stal overhebben nietwaar?

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-02 21:30

10 minuutjes fietsen, en met die erge wind, soms zelfs wel 15 Haha!
hier sta ik pas vanaf afgelopen zaterdag, daarvoor moest ik elke keer ruim 45 a 55 min. fietsen en dan was de lol er voor mij echt snel af. daarvoor stond ik op een stal die 30 min fietsen was, wat nog wel te doen was.
Maar ik geniet nu nog steeds van het idee dat die kleine zo vlakbij is Lovers Heb een jaar lang zo ver elke keer gemoeten en nu staat ie gewoon hier vlakbij, zodat ik gewoon meer keer per dag er heen kan Haha!

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 18:09

Ik ongeveer 12 minuten met de auto.
Dus dat gaat nog!!!!!!

HaflingertjeMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:42

Ik heb een verzorghaffie. Daar woon ik op 15min. fietsen vandaan.
Dus wel aardig dichtbij. Party!!

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 19:47

10 minuutjes met de fiets
5 met de scooter
8 met de auto (das om Tong uitsteken)

spokey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-02 20:43

Cowgirl schreef:
met de auto ong 15/20 minuten.
Als ik alle stoplichten mee heb en het is rustig op de weg red ik het soms in 10 minuten(nee ik overschreid niet de snelheid Haha! )

Dat ik nog een snorbrommer had en Felix in egmond stond deed ik er zo'n 50 minuten over!! En als dat ding stuk was ging ik op de fiets en deed ik er 5 kwartier over.

Ach ja beetje gestoord he Haha! Moet er nu ook niet meer aan denken hoor.
Ik zou ook graag wat dichterbij de paarden willen wonen/ of hun bij mij.

Ken dat maar ja bij ons in HHW is het ontzettend duur en kan je ook niet leuk buitenrijden. Ik heb dezelfde reistijden als jou alleen ik ga de ander kant op alleen met de scooter doe ik er 25 min over en op de fiets een uur.

Universe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-02 12:06

Met de brommer of auto is het zo een 3 minuten rijden vlakbij dus!