Een Goede Buiten Rijbroek, wat verlangen jullie daar van?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:54

Zijn die er ook in Grote maten BZ?

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 10:55

Tja, een vriendin van me heeft neopreen chaps en ik vind ze niet charmant... (sorry...). Zeker als je -zoals ik- wat vetrandjes hebt. Volgens mij zie ik eruit als een tientonner. Ik weet het, het is natuurlijk heel erg dat ik uiterlijk boven praktisch nut stel maar ik voel me zeer ongemakkelijk in die dingen.

Maarre, bedankt voor je tip!

Tanja

Re: Een Goede Buiten Rijbroek, wat verlangen jullie daar van

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:54

@Ir111, ook als je er wat langere wijde kleding boven draagt?
Ik wil er ook niet uitzien als een 10 tonner maar wil de chaps dus wel hebben ik heb maatJE 46/48 vraag mij af of die chaps mij dan uberhaupt gaan passen, vast niet want in ruiterland wordt nou niet echt rekening gehouden met de "wat vollere" vrouw

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 13:57

Ik heb al gekeken op de site, maar er staan geen maten bij voor de breete, want ook ik heb 46/48, maar met bullen van boven benen..

Ir111

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:02

Mmmm, zou op zich wel kunnen, een wijder ding eroverheen. Maar het blijft een beetje oncharmant. Maat 44 ziet er al niet super lekker uit in een rijbroek, ik heb dan wat moeite mee om er nog 1 of 2 maten bij te voegen door zulke chaps te dragen...

NB het is zeker niet de bedoeling om neopreen chaps af te kraken. Ze lijken me op zich super in het gebruik. Het is puur mijn ijdeltuiterij die hier spreekt....

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:06

Aaaaah, eindelijk iemand met het zelfde maatje als ik. Wij rubens vrouwen worden gediscrimidingest (BB)
Ik heb bijvoorbeeld nog geen fijne rijbroek in mijn maat kunnen vinden. Zie ik een mooie blijkt dat een heupbroek te zijn tuurlijk, een heupbroek in maatje 46/48 en gij geleuft dat er ook echt mensen zijn die hem kopen en aantrekken met alle rollen zomaar in het wild rondslingerend

@Ir111 ik zou ze denk ik ook niet in een felle kleur nemen, ik zit meer richting bruin of zwart te denken, dat kleed dan nog een beetje af (voor zover dat nog mogelijk is bij mij dan )

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:11

T@nj@..
Ik heb ook een vrij grote maat.. Ligt aan het merk 42/44/46
En ik heb een hele fijne broek van Pikeur, en de Mondoni's van Divoza zijn ook zeer fijn!

Voor buiten te rijden.. Nou absoluut mijn Wrangler spijkerbroek!! Zit als de beste
En als ik met dressuurzadel ga buitenrijden mijn Modoni rijbroek!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:20

hij moet ie met dit weer vooral warm zijn! en lang genoeg (ben bijna 190...) kleuren boeien niet veel! wel een rond zitvlak en geen verkeerde naden...niet te hoog en niet te laag! meestal als ik weer eens een rijbroek zoek ga ik shoppen...hou me niet vast aan 1 merk want heb al van alles gehad en vind ze allemaal niet ''het'' blijf doorzoeken naar de voor mij ideale rijbroek heb een vrij lastig postuur voor rijbroeken dikke boven benen en een dikke reet maar in verhouding weer te weinig buik waardoor ze daar altijd te los zitten

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 14:23

Mensen vragen vaak aan mij hoeveel maanden ik heen ben dus buik heb ik wel
Maar ik rij nu ook eigenlijk altijd gewoon in een spijkerbroek, maakt niet uit welk merk (eigenlijk geen merk, ik ben niet zo'n merk mens)

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 00:00

Hallo dames!!!..... Doe es niet zo min over jullie zelf!!!

1.90m is echter wel een serieus probleem voor KITT, mijn benen redden het maar net en ik ben 15cm korter dan dat.

Voor vragen over chaps; pb dan even bluebalance.

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 09:37

O dus ze vallen kort ? Dat is wel weer fijn voor mij met m'n 1m60 , alles is altijd zo idioot lang

Kwetal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-06 11:38

pmarena schreef:
O dus ze vallen kort ? Dat is wel weer fijn voor mij met m'n 1m60 , alles is altijd zo idioot lang

Laten we het zo formuleren: ze vallen normaal

En sommige kleurstellingen vallen wat korter dan andere, dus dat is wel iets om rekening mee te houden. Verder hele prettige dingen, maar we zijn er hier al wel achter gekomen dat wat de één fijn vindt, de ander uitkotst

pmarena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 14:05

Zo heb ik hier ook nog een paar hele mooie HKM jodhpur rijbroeken liggen.... dingen zijn ook veels te lang voor mij.....

Jossie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 02:16

pmarena schreef:

De neoprenen chaps bij BlueBalance vandaan passen mij perfect qua lengte . Ik heb net een paar besteld in maatje S en deze komen bij mij precies op mijn enkels (en ik ben dus 1.55m).

Nu even over de ideale rijbroek:
* Warm in de winter en een koelere variant voor de zomer
* Liefst leren of nepleren zitvlak, rondgenaaid, leren gedeelte minimaal tot onder de knie
* Lengte maten, dus ook geschikt voor de korter bebeende mens
* Rekbaar
* Graag heupmodel, of in ieder geval van voren lager
* Ook graag in de wat kleinere maten

Overigens heb ik nu een Global rijbroek, van katoen met kunstlederen zitvlak. Prima ding, ook qua model!

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 07:04

Ik heb vroegah als klein meiske zijn ooit een soort van gewatteerde broek gehad, gewone broek dan. Ik ben toen een keer door het ijs gezakt en toen ik thuis kwam, 10 minuten later, was mijn broek droog D:D

ik denk dat je in de wintermaanden best een soort rijbroek hiervan kan hebben........

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 16:51

Esther

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 17:42

Ik had de bijna ideale rijbroek voor mij! Die is helaas versleten, de gaten vielen erin.
Het was een eurostar passage als ik goed onthouden heb (label is niet meer leesbaar). De buitenkant was van een gladde waterafstotende stof en aan de binnenkant zat fleece. Deze broek was heerlijk warm in de winter en lekker koel in de zomer. Helaas heeft eurostar 'm uit het assortiment gehaald.
Een verbetering zou wel zijn als 'ie in jodphuruitvoering zou zijn. Ik heb nu een jodphurbroek en ik vind dat erg prettig. En die zogenaamde thermostof van eurostar vind ik te koud in de winter, vroeger met mijn niet-thermostof broeken had ik het haast nog warmer.
Voor zo'n rijbroek zou ik wel tussen de 75 en 100 euro uit willen geven.

Edit: en met voldoende zakken voor mijn sleutels en telefoon! Ik snap niet waarom ze denken dat in vrouwenrijbroeken maar 1 zakje hoeft te zitten. Net of je met je handtasje op het paard gaat zitten...

Kwetal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-06 18:19

Citaat:
en met voldoende zakken voor mijn sleutels en telefoon! Ik snap niet waarom ze denken dat in vrouwenrijbroeken maar 1 zakje hoeft te zitten. Net of je met je handtasje op het paard gaat zitten...

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:22

ik zou wel een waterdichte maar toch ademende rijdbroek willen hebben in nederland regent het vaak en ik rij altijd buiten

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 19:25

Zelf ben ik heel erg tevreden over mijn eurostar broeken (s'winters warm- zomer koel).
Iets wat echt goed waterafstotend is zou handig zijn.
Niet een te lage broek.
Wellicht een fluorstreep zodat ik in t schmer/donker ook zichtbaar ben

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:55

Zat net door de BIT te bladeren en kwam deze tegen:
Afbeelding
ben meteen totaal verliefd
en ik ben helemaal geen rijbroeken tiepje
Eens speuren waar ze te koop zijn, geen idee wat die kost maar deze zou ik best willen hebben, wel in een ander kleurtje dus (hoewel ik deze ook erg mooi vind hoor )
Deze is in iedergeval waterafstotend, dat is tenminste iets, nu eens zien of ze er ook in grote maten zijn

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:56

Wow, die is niet verkeerd! En hij is er ook in mijn kleurencombi blauw/blauw. Ik ga ook zoeken waar die verkrijgbaar is, laat je het even weten als je iets hebt gevonden?

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 19:59

dat is een mooie!

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:00

Zeker een mooie broek!
Ik wil ook wel weten waar ie te koop is en of ie in grote maten verkrijgbaar is

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-06 20:09

Hij is van Mountainhorse : http://www.mountainhorse.se/ en dan staat hij onder Active Sport.
Ah, distributeur is gewoon S&K, nou de mountainhorse is wel in zeer veel ruitersportwinkels te koop dus dat moet niet zo'n probleem zijn denk ik. Op de site van Mountainhorse kan je linksboven klikken op: where to buy, dan krijg je erug veel adressen te zien
Ik ga even spitten wie hem ook daadwerkelijk op de site heeft staan met de prijs erbij