Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Tulandro schreef:Ligt er een beetje aan waar je woont he! Hier rond Rotterdam is de stalling erg duur. Ik betaal op dit moment 225 euro, en dat is echt aan de goedkope kant. Dus tel daar je dierenartskosten, hoefsmid, penen etc bij op.
sjietaah schreef:Tulandro schreef:Ligt er een beetje aan waar je woont he! Hier rond Rotterdam is de stalling erg duur. Ik betaal op dit moment 225 euro, en dat is echt aan de goedkope kant. Dus tel daar je dierenartskosten, hoefsmid, penen etc bij op.
Dat heb ik gehoord ja..
Ik ken iemand en die betaald voor 2 paarden rond de 700 euro in de directe buurt van Rotterdam..
Mijn vriend woont zelf in de Hoekse Waard, Zuid Beijerland. En als je ziet hoeveel mensen uit de randstad daar hun paard stallen of les nemen omdat het daar in de directe omgeving gewoon niet te betalen is moet je daar echt wel een lot hebben wil je daar een paard kunnen houden
Dreamer6 schreef:Ik zeg altijd maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt!
Aan alles kleeft risico's.. Je kunt ook een auto kopen die stuk gaat en waar je vervolgens zo even 800 euro aan de garage moet betalen.. zou je daarom geen auto kopen?
En wat betalen sommige mensen een hoop geld aan de verzekering!!
Ik betaal nog geen 120 euro per JAAR en ( helaas) is mijn pony al 5 keer geopereerd ( tumoren) in Dierenkliniek Utrecht en heb ik alle 5 keer netjes al mijn geld terug gekregen van de verzekering ( paar duizend euro!!)
Ook ik heb geen eigen trailer, maar voor 40 euro per dag huur je er een en als je iemand kent met een auto met trekhaak en als die wil rijden ben je toch ook gered..
Ik zou er gewoon voor gaan als ik jou was!!
). Het gaat hier natuurlijk wel om een levend wezen. Zelf heb ik mijn paard gekocht met de instelling dat ze dus ook gewoon kan blijven en niet met de instelling, als het te duur is verkoop ik haar toch gewoon. MaSbeL schreef:@ dreamer6.. goedkope auto verzekering heb jij !!
heb je oudere auto ofzo ?? ik betaal 60 euro in de maand :S
Dreamer6 schreef:Ik zeg altijd maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt!
Aan alles kleeft risico's.. Je kunt ook een auto kopen die stuk gaat en waar je vervolgens zo even 800 euro aan de garage moet betalen.. zou je daarom geen auto kopen?
Ik betaal nog geen 120 euro per JAAR en ( helaas) is mijn pony al 5 keer geopereerd ( tumoren) in Dierenkliniek Utrecht en heb ik alle 5 keer netjes al mijn geld terug gekregen van de verzekering ( paar duizend euro!!)
Ook ik heb geen eigen trailer, maar voor 40 euro per dag huur je er een en als je iemand kent met een auto met trekhaak en als die wil rijden ben je toch ook gered..

hardi schreef:Dreamer6 schreef:Ik zeg altijd maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt!
Tuurlijk zitten overal risico's aan. Ikzelf wil er wel zeker van zijn dat ik het wel kan betalen als er wat gebeurd. Mijn instelling is niet van, "we zien wel waar het schip strand". (controlfreak misschien). Het gaat hier natuurlijk wel om een levend wezen. Zelf heb ik mijn paard gekocht met de instelling dat ze dus ook gewoon kan blijven en niet met de instelling, als het te duur is verkoop ik haar toch gewoon.
Er kan natuurlijk altijd wat gebeuren in je leven waardoor het financieel nietmeer haalbaar is, dan is het ook niet anders, maar als je net als de TS nu eigenlijk al elk centje om moet draaien om ALLEEN al je paard te kunnen onderhouden en NOG GEEN vaste lasten hebt, dan zou ik er dus echt nog even zes keer over nadenken.
Jij geeft een voorbeeld een auto met een reparatie van 800 euro. Als je die 800 euro op dat moment niet hebt, is het heel simpel en laat je auto even staan tot je het geld wel hebt. Een paard (levend wezen) is toch even iets anders. Als die ziek is en je hebt het geld niet. Kan je niet even zeggen "Dit komt volgende maand wel"
)Jamezy schreef:Dreamer6 schreef:Ik zeg altijd maar je kunt het zo duur maken als je zelf wilt!
Waar ben je verzekerd??
Erg netjes van de verzekering... ff offtopic; gaat het nu weer met je paardje?