Paard verkopen naar Italië?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:15

Niet doen. Behalve linea recta de Salami in heb ik ook verhalen gehoord dat er daar paarden gehouden worden voor serum...ze nemen er regelmatig bloed van af om het serum er van te winnen...paarden lopen met chronische bloedarmoede rond.
Als je echt van je paard afwilt, en hem verder niet verkocht krijgt: maak er hier snel een einde aan, voordat je hem het transport naar Italie aandoet en verder niet weet wat er daar met hem gebeurt.

Anoniem

Re: Paard verkopen naar Italië?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:25

Ik heb niet het hele topic doorgelezen.Ik wil alleen even waarschuwen dat er wel degelijk slacht transporten zijn naar Italie.dit zijn geen spook verhalen.Een vriendin van mij is dierenarts en werkt voor ik meen de AVD of AVID .Ze doet in ieder geval controlles of de paarden behoorlijk op de vrachtwagen staan.En heel vaak is dit niet het geval.
Ze is ook paardeliefhebber eb vind het een afschuwlijke job.Maar ze zegt iemand moet het doen die controlles en daardoor bijt ze door.Ze word ook regelmatig bedreigt omdat ze transporten ook afkeurd.

vivian001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 00:51

Dit verhaal klinkt als het kerstlied "Flappie"
Of je vader gelooft zelf ook dit sprookjesverhaal
Helaas gebeuren deze vreselijke transporten. De transporten zijn wel aangescherpt. Enkele jaren terug kregen ze kortingen bij de grens als dieren wat mankeerden. Dus vele gewonde dieren (moedwillig toegebracht) op transport om er zo min mogelijk op te verliezen.
Wil je je polopony een waardig eind van zijn leven bezorgen ga dan alsjeblieft op zoek naar een andere oplossing........ Er zijn hierboven al meerdere beschreven. Sterkte en succes.

CK88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 07:48

wat een onzinnige dingen worden hier verteld hier zeg alles word zo ontzettend aangedikt!

Zoals ik al zei heb ik in Italië gelopen en veel mogen meekijken op verschillende stallen en heb ook wat iets gehoord over de paardentransporten, en geloof me ze hebben in Italië paarden genoeg, de transporten die lopen zijn met grote bedrijven die bekende namen hebben, en die zijn heel nauwkeurig in hun werk.

Ze gaan echt niet 1 paard opkopen om die te laten slachten, er zitten zoveel goede stallen in Italië.
Er word met geen 1 dier zo voorzichtig omgegaan als met paarden.

En een paard dat nog fuctioneerd is in Italië genoeg waard om verkocht te worden in Italië, heb het allemaal gezien hoe zulke paarden altijd een goed thuis kregen.

Laat je gelieve eerst informeren voordat jeje fantasie op de vrije loop laat

Maar het verhaal over dat ze met een grote groep gaan is ook wel iets apart...
Ik zou het teminste wel nagaan waar ze precies heen gaat...

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:01

Nimmedor, ik denk dat je niet het hele topic goed doorgelezen hebt. Het gaat hier om een al wat ouder paard met artrose! Als het paard zo goed zou functioneren dan zou TS het ook niet verkopen.

050206051012

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:07

Als je van je paard houdt, dan laat je der niet naar Italië gaan.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:25

afgezien van het feit, of het nou een slacht transport is of niet.... daar kom je toch niet achter... die * transporter* gaat dat echt niet met de waslijn buitenhangen, dus wat je ook vraagt ... hij verteld je dat je paardje goed terecht komt.

Maar jij hebt die twijfels echt niet voor niets hoor!!! Vertrouw toch ook eens op je gevoel...

1: waarom wordt er zo gekeken op die 600 euro meer... ja lekker meegenomen idd! maar als je echt van je paardje houd... dan gaat zekerheid van een goed huisje en dat je paardje nog wat liefdevolle jaartjes kan meemaken echt 500 x voor dan die 600 eurotjes.

2: je zoekt toch een goed tehuis voor je pony? ik begrijp hier net zo weinig van als mensen die hun konijn of rat bijv naar een boerderij kunnen brengen... ( afgezien van de paar goede boerderijen hier in nl)

3. waarom uberhaupt bied die man zoveel voor je pony... als het nou een kind was die opslag helemaal hoteldebotel is van je pony en concurrentie heeft met andere eventuele kopers dan komt het wat geloofwaardiger over.

4: je zet je pony lijkt mij niet graag op transport zonder dat je weet hoe het gaat reilen en zeilen!.... Als je m hier in NL naar een ander baasje stuurd... wil je toch ook graag even kijken hoe hij gaat staan, wat ze ermee gaan doen, of hij ook nog lekker op de wei kan en lekker hooi kan eten en nog gepoetst wordt..... Ik zou mijn pony echt niet even in het vliegtuig laten stappen naar Italie zonder dat ik weet hoe het er aan toe gaat. Arme pony... hij/zij snapt er vast niks van.

Succes met het beslissen.

liefs hannanas

Jasmijn76

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 10:32

moet je er van zeggen!..ik zou het niet doen..je zegt zelf al dat het een ex polo paard is zonder papieren, dus gericht goed fokken zit er al niet bij..paardje met artrose en in Italie de wei op???..welk mens doet dat???..ik ga toch ook geen ouder paardje uit italie halen met artrose???..en dat voor dat geld!..pffff..verhaal klopt van geen kanten.....en zolang het verhaal niet klopt, zou ik het niet doen....en een paard op transport zetten met artrose ongeveer 1.500 km...alleen dat is al funest voor het paardje, beestje komt er gebroken uit....alleen dat al!

kijk hier of je ergens een leuk plekje kan vinden en waarom er nog 1.000 euries of meer voor willen vangen???..als ze een goed plekje krijgt is het toch ook goed?!

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:27

Ik geloof geen ene sikkepit van het hele verhaal. Voor een paard met artrose krijg je no way 1600 euro, en ik geloof ook niet dat dat in Italië zo zal zijn. Als ik de combinatie Italië + paard maak, denk ik ook meteen aan slachthuizen en salami... Toen wij Margriet kochten stond ze met een veulen, dat was ook verkocht naar Italië: 600 euro voor een BT-hengstveulen, om hem dan in de salami te draaien... Van die transporten en dergelijke wordt je al helemaal niet vrolijk, Google het maar eens, je zal snel genoeg dingen tegenkomen die je niet zinnen.
Ik zou je paardje een pijnloos pensioentje gunnen in de wei. Ik zou mezelf niet zo'n schuldgevoel kunnen aandoen, bah...

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 11:57

Meneer de President, welterusten
Slaap maar lekker in je mooie witte huis
Denk maar niet te veel aan al die verre kusten
Waar uw paarden zitten, eenzaam ver van huis
Denk maar niet aan al die zesenveertig doden
Die vergissing laatst bij dat transport over land
En vergeet het vierde van de tien geboden
Die u als goed christen zeker kent
Denk maar niet aan al die oude polopaarden
Eenzaam stervend in de verre tropennacht
Laat die bleke pacifistenkliek maar praten
Meneer de President, slaap zacht
Afbeelding

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:02

Citaat:
wat een onzinnige dingen worden hier verteld hier zeg alles word zo ontzettend aangedikt!

Ik ben bang dat het echt niet aangedikt wordt... Er gebeurd zelfs nog zoveel op die transporten meer wat veel mensen niet weten, en niet eens kunnen bedenken. En eerlijk waar, wie betaald er nou 1600 euro voor een ex polopaard, die al wat ouder is en die door haar lange poloverleden zelfs meer kans heeft op nog verdere vormen en ergere vormen van artrose of slijtage? En ook geen papieren heeft? Er is namelijk ook geen zekerheid dat die pony nog heel lang meegaat. Het kan namelijk alle kanten op met artrose. Tenzij de TS haar vader idd niet gezegd heeft dat haar paardje artrose heeft. Maar dan nog, ik zou het niet vertrouwen. Transport met een hele groep paarden naar Italie, 99% zeker dat het wel fout gaat en er tussendoor gehandeld wordt...

Citaat:
Ze gaan echt niet 1 paard opkopen om die te laten slachten

Het is ook niet 1 paard, haar paard gaat met een hele groep op transport naar Italie. Dus dat ziet er dan gelijk al een stuk minder mooi uit...Helaas...

En echt, vlees is daar duurder, dus 1600 euro voor de pony (als de opkoper van de artrose op de hoogte is) is niet echt raar en verlies doen ze er dan niet op...

Hoop voor je dat het allemaal nog goed afloopt en dat je de juiste beslissing neemt! Laat je ons even weten hoe het afloopt?

misspapaya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:04

best wel moeilijk eigenlijk..
als je het paard gewoon in nederland verkoopt lopp je miss ook wel kans dat ze alsnog word geslagt:)
gewoon idd wat meer info vragen..
iig heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing

groetjes

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:21

Als het paard in Nederland of België geslacht wordt, dan heeft het in ieder geval niet zo'n lijdensweg op transport.

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:27

Waar blijft de topicstartster eigenlijk?

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 12:41

misschien kan het wel uit voor de slacht omdat de handelaar nog niet over een bepaald gemiddeld bedrag zit per paard?
en dat het beter uitkan als de kar vol zit?
of inderdaad ze misbruiken het paard eerst nog voor het éen of ander, (veulens, bloed, rijden) het kan nooit goed zijn voor het dier om daarheen te gaan, ik hoop dat de ts dat begrijpt en er iets tegen onderneemt, want half bokt volgt het nu en heeft ook het beste met het paard voor natuurlijk..

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:01

ellenlouise schreef:
Waar blijft de topicstartster eigenlijk?

Waarschijnlijk is ze haar paard al op de caminon aan het zetten......

Die transporteurs hebben natuurlijk haast.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:27

ik heb mijn paard dat ook 'iets' had aan aardige mensen in NL verkocht voor de slachtprijs voor gewoon in de wei. Helaas waren ze toch niet zo aardig en wilden ze er mee gaan rijden, wat natuurlijk niet ging, want wij hadden er eerlijk bijgezegt dat ze kreupel liep. Zij hebben het paard toen naar een handelaar gedaan, uiteindelijk is het paard van markt naar markt van friesland naar antwerpen gegaan en heeft daar de dood in de ogen gezien door slechte behandeling... waar ze nu is? Geen idee... en ik hield er echt van daarom had ik de keuze genomen haar te verkopen als gezeldschap paardje...

Zo zie je maar dat ook dat slecht af kan lopen....

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 13:32

Het beste is dan ook om een afgekeurd paardje dat je niet zelf kunt houden, ook zelf weg te brengen.
De ervaringen die mensen hebben met slachterijen in NL zijn zeker niet slecht.
Dat is misschien eventjes hard, maar dat voorkomt een lijdensweg zoals Figora's paard heeft gehad. ( ik hoop voor je paard echt dat zijn lijdensweg afgelopen is, sh.. lui)

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:32

Ik vind het ook een risico om een paard wat niet goed is te verkopen. En natuurlijk kan het goed gaan maar zelf zou ik het risico nooit nemen. Zo'n verhaal als van figora wil je echt niet meemaken en is ook niet uniek vrees ik. Ik ben het eens met Amondi.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:43

Inderdaad, je kunt wel zeggen dat ik door een hel ging toen ik 3 maanden na het vertrek van mijn paard (figora) een telefoontje kreeg van een handelaar in Belgie die haar meer dood als levent aan had getroffen in een dock in de haven van antwerpen... wij wonen dus 20 minuten van antwerpen en ze is naar friesland verkocht 3 maanden daarvoor.... die man zou haar proeberen op te knappen, maar ik heb nooit meer wat gehoord...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:03

Heb je die man ook niet meer kunnen bereiken figora? En waarom heeft die handelaar je eigenlijk gebeld?

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:13

ellenlouise schreef:
Ik vind het ook een risico om een paard wat niet goed is te verkopen. En natuurlijk kan het goed gaan maar zelf zou ik het risico nooit nemen. Zo'n verhaal als van figora wil je echt niet meemaken en is ook niet uniek vrees ik. Ik ben het eens met Amondi.

Ik ben het ook met jullie eens
Iemand die ik ken van op stal verkocht ooit eens een paard voor de slacht. Het was een oud dier dat constant pijn had en bijgevolg was het idd beter voor hem. In goed vertrouwen had ze hem meegegeven, en net toen ze er een beetje bovenop was hoorde ze plots gehinnik van de stal achter hun huis - enfin stal: oud vervallen kot van een handelaar. Dat klonk zo bekend maar ze dacht: "ach ik beeld me wat in, dat kan toch niet!" Maar na een paar dagen werd ze zo nieuwsgierig dat ze ging kijken... jaja, haar oude paardje. Ze heeft hem toen met pijn in het hart eigenhandig weggevoerd.
Om maar aan te tonen dat het hier evengoed fout kan gaan en dat er hier evengoed corrupte mensen tussen zitten, maar als je hem naar Italië stuurt... tja dan is de kans imo nog een eindje groter

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:16

ellenlouise schreef:
Heb je die man ook niet meer kunnen bereiken figora? En waarom heeft die handelaar je eigenlijk gebeld?

Die had via de chip kunnen achterhalen waar hij vandaan kwam. Ik denk dat hij gebeld heeft omdat het geen alledaags paard was. Het was een hongaars volbloed, met een mooie bouw, aparte oogopslag, die man wilde weten hoe het paard in dat circuit terecht was gekomen. Ik heb van die man geen nummer of iets, ben nog wel gaan zoeken omdat ik zijn naam wel weet, maar eigenlijk ben ik te bang om nu de waarheid te horen...

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:19

Misschien zou je het toch eens moeten doen figora, je hebt nu toch ook geen rust. Misschien valt het achteraf allemaal mee. Ik hoop in elk geval op het beste.

Memuska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 15:23

@ Figora: ik zou toch ook informeren geloof ik, hoe moeilijk ook. Mss valt het wel ontzettend mee, en anders weet je waar je aan toe bent... Wat je ook besluit, veel sterkte!