Wat voor paard kopen? (klein type)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

Re: Wat voor paard kopen? (klein type)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:21

lotttttttt schreef:

Ik ben juist opzoek naar een paard met pony uiterlijk als het dan toch al een pony zou worden word het er ook gewoon eentje met pony uiterlijk

Ja ik denk dat wij dan gewoon anders denken bij 'pony'
Als ik een pony uiterlijk voor me hou dan zie ik een paardje met een korte rug, geen schoft, korte hals, kleine oortjes, breed maar kort hoofd, veel manen, volle laag ingeplante staart, met korte pasjes, rond lichaam, en stront eigenwijs.

Die plaatjes (die je net idd ook weer gaf) zie ik gewoon nogsteeds een gewone kwpn'er, met lange rug, schoft, langer en smaller hoofd, grotere oren, veel hoger op de benen, hele andere gangen

Maar goed, dat is gewoon een andere berschrijving, dat maakt verder niet uit, maar ik denk als jij gewoon in de E maat rondkijkt, naar paardgefokte of rijpaard x new foresters ofzo, dat je best een hele leuke vindt

Pannie schreef:
Ben het hier helemaal mee eens! T gedeelte over het springen wat minder. Ik heb zelf ook een paardgefokte E-pony waarmee ik tussen de paarden start en merk zelfs dat ik met het springen in het voordeel ben omdat de mijne toch korter kan draaien dan al die grote paarden! Mensen geloven me nooit als ik zeg dat het een pony is omdat ze gewoon als een paard toont

Ja je hebt ook wel gelijk hoor, ik dacht meer aan mijn eigen pony met mij erop. De mijne is erg pony achtig en dus ook vrij stevig en kort, en met mij erop (met mijn 1.75) zou ik bij hoge sprongen echt gigantisch in de weg zitten, en zij zou niet uitkomen tussen de dubbels, omdat ze van zichzelf al zo kort is, dan moet ze dubbel op veruimen....
Als jij meer een paardgefokte E hebt dan kan je idd meestal prima meekomen of idd zelfs beter

Edit, qua hoogte red zelfs mijn pony het ook super bij de paarden hoor, en als de afstand wat anders was tussen de hindernissen zou ze met een wat kleinere ruiter ook vast en zeker foutloos rondkomen

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-06 21:22

Citaat:
Als ik een pony uiterlijk voor me hou dan zie ik een paardje met een korte rug, geen schoft, korte hals, kleine oortjes, breed maar kort hoofd, veel manen, volle laag ingeplante staart, met korte pasjes, rond lichaam, en stront eigenwijs.

Compact
schoft of niet maakt niet uit, ziet ook zo vaak pony's met schoft duss
geen korte hals maar slanke halse die bij de compacte rug past dus wat korter.
niet kleine oortjes, maar gewoon een klein koppie met wat deuk in t neusje wat je vrijwel niet bij Alle ponyrassen tegenkomt
veel manen? hoort bij je beeld idd ... heeft er nix mee te maken,,
staart, weet ik niet.
over de passen heb ik ook geen beeld
rond lichaam kan, maar wel slank, je kan slank en rond zijn maar ook dik en rond
stront eigenwijs is geen uiterlijk, het koppie mag absoluut veeeeel eigenwijsheid uiten als je dat soms bedoelt

Afbeelding
Ik vind dit iets van een nrpsje hebben , kijk wat fijntjes allemaal, nekje, hoofdje, klein deukje in de neus..

Afbeelding
Ik vind dit bijv niet mooi, ok is wel gelijk heel overdrefen

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:02

Wij denken gewoon aan wat anders, dat kan toch.
Ik vindt een arab lijkend hoofd niet een pony eigen, ik vindt het zelf niet mooi ook, maar die laatste foto, een echt ramshoofd vindt ik ook niet pony eigen, en ook niet mooi.
Die laatste is volgens mij ook geen pony

Typische pony hoofdjes vindt ik:
Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En met rond bedoel ik dat de romp en schouders rond zijn en niet hoekig. Hierdoor dus ook geen schoft. Natuurlijk zijn er pony's met schoft, maar een pony die ik typisch pony vindt heeft er geen
Zoals deze:
Afbeelding

NRPS'jes en arabieren vallen bij mij dus ook niet in de duidelijke ponys, maar dat zou logisch zijn, arabieren vallen er zoiezo al niet in en NRPS jes hebben vaak zoveel procent arab bloed, dus zouden dan ook geen (100%) ponys zijn.

Nogmaals, wij denken daar schijnbaar anders over, dat is prima, toch?

Ik denk alleen dat als jij zoekt naar een paardgefokte E, dat jij best wel vindt wat je zoekt, natuurlijk niet alle lijnen hebben NRPS kenmerken, maar sommige wel.

Intervarno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:19

Udo2001 schreef:
Marktplaats staat een super mooi paard gefokte E-pony in Alem te koop.
Super mooie 5 jarige Sportpony “

Apart mooie en super bewegende 5 jarige sportpony van de KWPN hengst Metall die weer afstamt van de top-dressuur hengst Ferro.

Naam : Uptown
Geb.datum : 11 – 06 - 2001
Stokmaat : 156 m
Kleur : Donkerbruin
Geslacht : Ruin
Ras : KWPN

V. Metall ( Ferro X G.Ramiro Z ).
M.V. Michelangelo ( Pasteur X Matador ).
MM.V. Tenor ( Tuemmler ).

Hee! Mjn pony komt geloof ik ook bij hen vandaan! Sorry, dat was een beetje off-topic, maar daar hebben ze inderdaad vaak wel leuke (sport)paarden en -pony's te koop staan, dus misschien dat je daar een keertje kunt gaan kijken

Verder kun je met een pony vanaf je 18e gewoon tussen de paarden starten Mijn pony is ong. 1.46, maar als ik straks 18 ben, ga ik gewoon met haar tussen de paarden starten

Ik denk anders trouwens dat een nrps wel iets voor jou kan zijn
Een vriendin van mij heeft ook een NRPS-paard en die is ong. 1,63. En dan heb je inderdaad vaak ook een beetje die pony-uitstraling Veel succes ermee!

forgood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:20

Als je bang bent dat als je een pony koopt en als je dan tussen de paarden gaat starten dat er dan later spijt van krijgt,dan zou ik gewoon voor een klein paardje gaan van 1.58-1.62. Denk dat je met een paard dezelfde dingen kan doen als met een pony,lekker buiten rijden enzo. Maar je moet gewoon je hart volgen,doen wat je het meeste aanspreekt. Ikzelf heb ook een pony,en zou ook nooit een paard willen,maar dat is mijn gevoel. Ik heb gewoon iets met pony's. Alleen ik rij alleen voor de recreatie.

Het belangrijkste is gewoon dat je een paardje zoekt die je aanspreekt..

Succes

Javayo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:11

kan me helemaal met het bovenstaande aansluiten. Mijn kwpn-er is lekker compact, klein, lief klein koppie.... ik maak lekker buitenritten, doe lekker gek met hem, maar hij kan ook heel mooi lopen... ik denk dat je naar zo'n paard moet zoeken, kun je pony dingen mee doen, maar je kunt ook vooruit tussen de paarden als je toch de ambities voor die wedstrijden hebt! [zie profiel]

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 16:31

Weer bedankt voor jullie reacties!

@ Toydoll : Inderdaad, de pony's die je heb neergezet zijn echt pony's, die koppies,, ik vind het echt heel leuk. Ben ook gek van Welshjes bijv. Die hebben nou echt een pony uiterlijk ja!
maar stel je voor, een welsh B , maar dan 1,60 hoog, dan heb je toch een heel erg stevig paardje!
Dus wat ik meer bedoel ik , een slank paardje, ondeugend koppie erop, fijntjes gebouwd. Misschien moet ik het niet ''pony achtig'' noemen, want dat kan dus verwarend zijn

Ik ben er voor me zelf nog niet uit, misschien word het een E pony, of een hele grote D pony ik hou gewoon meer van pony's denk ik, maar misschien moet ik het juiste paard wat echt bij me past gewoon tegen komen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:01

lotttttttt schreef:
Ik ben er voor me zelf nog niet uit, misschien word het een E pony, of een hele grote D pony ik hou gewoon meer van pony's denk ik, maar misschien moet ik het juiste paard wat echt bij me past gewoon tegen komen.

Gewoon opzoek gaan, heeeel veel stallen en paarden af, gewoon écht alle paarden en (d/e) ponys in nederland af, je vindt vanzelf die éne!

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:03

NRPS-ers hebben echt ponykoppies. Hebben ook hun karakter, maar zijn wel paard

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 17:15

tja, ik had je al gepbt haha (Youtah, vind ik bij jou beschrijving passen)
Verder vind ik ook dat soort paarden altijd geweldig, alleen ben ik wat langer, dus pas er niet op

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:29

@ Toydoll : idd er is maar 1 manier hoe ik er achter kom en dat is gewoon lekker ALLES gaan bekijken

@ Martine1232 : Jah idd , dan moet ik er wel een opzoeken met veel arabisch bloed, alleen het nadeel is dat ze dan vaak weer kleiner zijn... er zijn ook veel nrps paarden die echt flink paard zijn!

@ LaFunkyJazz : Dat is inderdaad ook een mooi klein paard, alleen ik denk voor mij nog net iets te grof.. Kan ik ook verkeerd hebben hoor! Er zit wel een mooi koppie op

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:34

lotttttttt schreef:

@ Martine1232 : Jah idd , dan moet ik er wel een opzoeken met veel arabisch bloed, alleen het nadeel is dat ze dan vaak weer kleiner zijn... er zijn ook veel nrps paarden die echt flink paard zijn!

Volbloeden zijn niet altijd klein hoor, de mijne wordt 1m60 dus ja... Nogal groot voor een Arabier.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-06 18:40

Heb op je profiel gekeken, heel mooi beestje is dat... Inderdaad er zijn grote arabjes ,, maar meestal zijn de nrps Paarden niet met zo giga veel arabisch bloed.. Toch?

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:46

Zo'n paardje? Van marktplaats van vandaag. Arabier en 1.58 m, 9 jaar, ruin.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Te koop wegens overgang naar paint:

Arabische volbloed ruin.
Gechipt, met AVS papieren
Geboren 26 april 1997
v. Arben (v. Balaton)
m. Naninja (v. Abdullah)

Met 1.58 m als stokmaat en zijn stevige body, een mooie en imposante verschijning!
Tempter is een hele aanhankelijke vent. Hij kan goed met andere paarden, is makkelijk bij de hoefsmid en op de trailer en is dol op buiten rijden.

Hij wordt door mij western bereden maar heeft vroeger ook m dressuur gelopen.
Een sprongetje maken vindt hij erg leuk!

Ik zoek voor hem een heel goed huis met weidegang en een consequente, ervaren ruiter.
Tempter is niet geschikt voor beginners.

xxx

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 18:48

Het is niet dat als je een nrps hebt, dat hij daarom minder heethoofd kan zijn dan een echte volbloed. Mijn paard is een rasechte en zo kalm, niet te geloven. Ik rij er dan wel nog niet op (is bijna 2 jaar) maar ik merk dat nu al als ik met hem aan het halster stap: zo mak als een lammetje.
Arabisch zijn en druk zijn is dus niet altijd rechtevenredig met elkaar, ondanks de vele misopvattingen. Natuurlijk zijn er drukke Arabiertjes, maar er zijn ook drukke Haflingers ed...

Sjoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 11:49

lotttttttt schreef:
@ Toydoll : idd er is maar 1 manier hoe ik er achter kom en dat is gewoon lekker ALLES gaan bekijken

@ LaFunkyJazz : Dat is inderdaad ook een mooi klein paard, alleen ik denk voor mij nog net iets te grof.. Kan ik ook verkeerd hebben hoor! Er zit wel een mooi koppie op

Ze is inderdaad wat groffer, maar met rijden beweegt ze juist wel sierlijk.
En er is maar 1 manier om erachter te komen of het wat voor je is he

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 14:51

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-06 20:02

Als ik die link aanklik krijg ik dit : Je hebt geen toestemming om dit forum te bekijken

Sjoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 20:54

ik ook nu, hij stond bij commercieel..even kijken
Hij staat er niet meer bij :S vreemd

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-06 12:05

jah idd ,, jammer

sannnnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:44

zo'n paardje zoals Booonn is wel goed voor je he. . maar hij is ook echt nét aan paard

esziiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:48

ik zou als ik jou was een arabier ofzo nemen..
Zijn meestal wel wat groot alleen ziene r nog niet als een paard uit.

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-06 13:24

ja daar heb je gelijk in ,, arabiertjes blijfen hoe groot dan ook wel een pony uiterlijk houden