ervaringen met leningen voor paarden..!!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

tones

Re: ervaringen met leningen voor paarden..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:08

wendyashley schreef:
Hoi mijn vriend heeft ook met zijn vriendin(nu ex) een lenig afgesloten bij de finata bank om een paard te kopen. Zij zou alles aan mijn vriend terug betalen (zij had toen geen werk en daarom moest mijn vriend's naam ook op het contract) het was een lening van toen 10.000 gulden. wij waren in de veronderstelling dat zij alles terug betaalde aan de bank maar niets is minder waar.Vorig jaar kregen we een brief dat we nu inmiddels ruim 9.000 euro moeten terug betalen omdat zij in die 6 jaar tijd geen cent heeft betaald. En nu moeten wij dat betalen want zij heeft weer geen werk en mijn vriend's naam staat op het contract dus nu eisen ze geld van hem.
Ik ben nu dus in staat om dat paard optehalen want ik vind dat als mijn vriend m betaald dat ie ook van hem is, wat vinden jullie daar van??

Ik wil jou dus adviseren sluit geen lening af voor een paard, kom je een tijdje zonder werk te zitten loopt het bedrag wel op door de rente en alle andere verhogingen en voor je het weet is het opgelopen tot het dubbele en moet je je paard verkopen.
Ga lekker sparen en koop desnoods een 2 of 3 jarige die zijn een stuk goedkoper.

Ik weet hoe je je voelt! Ophalen dat paard!

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:08

ikke schreef:
Lening afsluiten voor de koop van een paard is ongeveer even stom als een lening afsluiten voor een vakantie (ja, die sukkels bestaan!!)

Nee, stommer. Aan een vakantie heb je naderhand in ieder geval geen kosten meer, dus kan je (in theorie) je geld besteden aan afbetaling.
Als je leent voor een paard heb je daarna dubbele kosten: de afbetalingen EN de maandelijkse kosten van het paard zelf.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:10

Voor luxe leen ik niet.
Dat geld voor een vakantie, tv, auto, maar dus ook een paard.

Eerst sparen, dan pas kopen.

De enigste lening is de hypotheek en dat laten we mooi zo
Eerst werken, dan pas de rest

Renske_

Re: ervaringen met leningen voor paarden..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:36

als je al begint met een lening om een paard aan te schaffen...hoe moet het dan als het paard ziek wordt?
om nog maar even het 2 maandelijkse bezoek aan de smid, 1 tot 2x per jaar enten enzo nog niet eens mee te tellen

de aanschaf is het duurste niet, zelfs niet wanneer je een dur paard koopt
onderhoud is gewoon duur, zelfs bij een gezond paard!!

dus nee, al beginnen met een lening is erg onverstandig!

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 14:40

intentions schreef:
ze heeft besloten om te sparen.

naar aanleiding van jullie berichten.

en ik zeg bedankt..

groetjes

zie die nu pas staan, erg evrstandig

en als ze al 8500,- gespaard heeft weet ik niet wat voor een paard ze wil kopen, maar voor dat bedrag zijn al héle leuke paarden te koop!
ik koop iig nooit weer zo'n duur paard, 2x gedaan, 2x 100% goed incl rontgen bij aankoop, zijn nu beide afgekeurd!

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:14

cavaletti schreef:
Als je een paard al niet kunt KOPEN, dan kun je hem zeker niet onderhouden, want aanschaffen is het probleem eigenlijk niet, maar onderhouden wel, dus als je de aanschaf al niet kunt betalen wat bezielt iemand in vredesnaam om een paard te willen kopen.

Dit is onzin!
Ik kan ook niet 1 2 3 geld ophoesten om een paard te kopen wat ik op dat moment wil hebben
Maar ik kan hem wel onderhouden.
Ik heb Sabiha ook op afbetaling gekocht. Ik wilde geen paard kopen, maar toen ik Sabiha op een fokkerij zag was ik op slag verliefd. Wilde geen ander paard, was ik ook niet naar opzoek, maar ik wilde haar hebben.
Heb toen afgesproken om het op afbetaling te doen. We hebben om en om 500 euro en 750 euro p/m betaald. Net zolang tot ze afbetaald was. Dus hoezo kunnen wij geen paard onderhouden? Als we die bedragen kunnen afbetalen elke maand, dan kunnen wij zeker wel een paard onderhouden...
We hadden alleen het aankoopbedrag niet...

kekaro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 10:07

op afbetaling kan ook heel goed hoor griebels !
alleen zou ik er dan zelf voor kiezen (lees: heb ik er zelf voor gekozen) om zoveel mogelijk aan te betalen en het restant van mijn ouders te lenen.
dat heb ik dus in delen terug betaald aan mijn pa en ma.

ik heb helaas slechte ervaringen met mensen die iets in delen willen betalen, zit nog te wachten op het grootste deel

griebels

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 20:13

Dan heb je geen goede (schriftelijke) afspraken gemaakt. Bij mij stond alles op papier. Ik kreeg ook pas de papieren als ik haar afbetaald had.

lijn_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 23:11

Ik heb Atlas ook gekocht terwijl ik het eigenlijk niet kon betalen... Dat was wel nadat mijn vorige werkgever failliet ging, en ik 4 maanden salaris miste. Met de faillissementsuitkering van het UWV heb ik toen m'n paard gekocht.

Het kan dus wel, maar ik zou het niemand aanraden. Ik had het liefst een poos gespaard met een bedrag dat gelijk staat aan de maandelijkse kosten voor je paard. Dan zie je je droom steeds dichterbijkomen, en weet je tegelijk zeker dat je het ook op de lange duur kunt opbrengen.