kapot gebeten winterdeken wie betaald

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

xxappiexx

Re: kapot gebeten winterdeken wie betaald

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:04

russel schreef:
Een nieuwe deken is voor mij wel een rib uit mijn lijf en kennelijk zijn de genen die roepen, "eigen risico" nooit in dat dilemma gekomen, de kudde waar hun paard in loopt, zal het ook niet in gebeuren, makkelijk praten. Maar als hun paard kreupel is, is het ineens wel zo dat het geen 'eigen risico' meer is, dan moet het vergoed worden.

Dan lees je blijkbaar niet goed wat ik geschreven heb. Ik heb dat "Dilemma" wel degelijk gehad. En tussen een kapot deken of een DA rekening van enkele €1000,- euro's zit wel een klein verschil.

figora

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:05

Ik zou aanbieden op de deken of in elk geval de reparatie te vergoeden als mijn paard een andermans deken/halster of iets kapot zou maken... niet meer dan fair denk ik...
Andersom zou ik er niet om vragen, maar wel fijn vinden als ze het zouden aanbieden om het stukgemaakte te vergoeden.

Het kan dan wel eigen risico zijn, maar eigenlijk vind ik het ook fatsoenlijk om het aan te bieden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:11

xxappiexx schreef:
russel schreef:
Een nieuwe deken is voor mij wel een rib uit mijn lijf en kennelijk zijn de genen die roepen, "eigen risico" nooit in dat dilemma gekomen, de kudde waar hun paard in loopt, zal het ook niet in gebeuren, makkelijk praten. Maar als hun paard kreupel is, is het ineens wel zo dat het geen 'eigen risico' meer is, dan moet het vergoed worden.

Dan lees je blijkbaar niet goed wat ik geschreven heb. Ik heb dat "Dilemma" wel degelijk gehad. En tussen een kapot deken of een DA rekening van enkele €1000,- euro's zit wel een klein verschil.

Een klein verschil is het zeker maar 100 euro is voor mij ook veel, dus als ik jouw tref en je houd me voor dat een DA duurder is, dus ik moet niet zeuren, ben ik niet blij, zeker niet nu ik deze winter 2 nieuwe dekens heb moeten aanschaffen, iets wat ik om de paar jaar nu eenmaal moet doen, omdat mijn paard hele dagen buitenloopt en niet 1 uurtje.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-06 20:26

russel schreef:

[/quote]

Een klein verschil is het zeker maar 100 euro is voor mij ook veel, dus als ik jouw tref en je houd me voor dat een DA duurder is, dus ik moet niet zeuren, ben ik niet blij, zeker niet nu ik deze winter 2 nieuwe dekens heb moeten aanschaffen, iets wat ik om de paar jaar nu eenmaal moet doen, omdat mijn paard hele dagen buitenloopt en niet 1 uurtje.
[/quote]

Ik heb bijna ieder jaar nog nieuwe dekens moeten kopen, om dezelfde reden als jou. Mijn paard loopt ook de hele dag buiten, ook in de winter. en dan gaat het idd sneller kapot dan dat ze de hele dag op stal staan.
Helaas groeit het geld mij ook niet op m'n rug dus houd ik het meestal bij goedkopere (2e hands) dekens, want ik moet toch regelmatig nieuwe kopen..

En ik ben er echt niet zo een die zegt dat de DA duurder is dus dat de ander zijn deken dus maar zelf moet vergoeden. Als er iemand naar mij toe komt en mijn paard heeft ook echt iets van haar gesloopt dan regel ik echt wel iets

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 08:32

Ik reageerde een beetje fel, omdat ik nl wel mensen ken die zo zijn, helaas

Kan je voorbeelden noemen, maar dat wordt vervelend, sta iig niet meer in pension en dat bevalt mij prima , als ik een oude deken op moet doen omdat we paarden samen gaan zetten, kan ik dat doen, als hij apart gaat lopen kan dat, etc., etc.