paard in 1 uur zadelmak voor 100 euro

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

RUBYWHITE

Re: paard in 1 uur zadelmak voor 100 euro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 18:58

manonnetjoe schreef:
Ja hoor, in 1 uur? Die denkt zeker dat ie harry potter is...
Dan ben je toch stom als je hier intrapt

haha die vliegt toch alleen op bezems rond?

Mayra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:03

Ik zou mij toch nog eens een paar keer achter de oren krabben. Ik weet zeker dat als ik nu een "eigen" paard zou krijgen die jong is dat mijn ouders niet eens willen dat ik hem na zo iemand breng (ik zelf trouwens ook niet). Ben mijn paard liever twee maanden kwijt dat ik daarna een net ingereden paardje terug krijg dan dat ik binnen een uur een shokkerend paard waar je al op kan rijden (wat je op dat moment onder "rijden" verstaat) terug krijg.

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:06

EUUHMM wel erg vreemd, als je op kapaza zoekt op "zadelmak"dan vind je iemand in antwerpen die in 1 uur zadelmak maakt voor 100 euro, in die advertentie staat dus een video, in mijn vorige reactie bedoelde ik die video, daar zijn ze dus ook een paard zadelmak aan het maken maar op een voor mij goeie manier, maar misschien is het toch dezelfde alleen met ander filmpje, want het is wel erg toevallig dat diegene ook voor 100 euro in 1 uur zadelmak maakt......

OHH en trouwens Het zegt absoluut niks of stallen er 6 of 12 weken over doen om je paard zadelmak te maken, want je wilt niet weten op hoeveel zogenaamde goeie stallen het zadelmak maken op een erg onvriendelijke manier gebeurt, waar je je paard in de vernieling terug krijgt.

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:13

@TS: ik ben benieuwd hoe je deze mensen wilt aanpakken.
Micchien helpt het ook als je de vraag stelt op marktplaza, speurders en marktplaats?! Die mensen hebben daar toch ook op gekeken toen ze die advertentie van die man tegen kwamen.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:19

@ cavaletti, dat filmpje heb ik ook gezien...(heb t even opgezocht)...ziet er niet raar uit. Wel lef zonder zadel...maar om zoiets nu even om 22.15u te doen...

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:22

RUBYWHITE schreef:
@ cavaletti, dat filmpje heb ik ook gezien...(heb t even opgezocht)...ziet er niet raar uit. Wel lef zonder zadel...maar om zoiets nu even om 22.15u te doen...

nou ik vond het ook knap, maar ja kan natuurlijk ook zijn dat het niet de eerste keer is dat ze erop zitten, maar ik vond het echt op een goeie rustige manier gaan,hahaha zonder zadel kom ik niet eens op mijn paarden hahaha laat staan dat ik het 1 rondje volhoud.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:24

Ik kom er alleen op als mijn paard op de grond ligt

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:34

Ik weet niet hoor, maar het filmpje dat ik toestrax heb gezien vind ik er niet vriendelijk uitzien ..
Er wordt op het paard geklommen, paard vind het niet leuk, wil weglopen, krijgt meteen ruk in de mond ..
Paard springt iets omhoog omdat het meisje dr voet over de rug wil doen, paard krijgt "kloppen" op de rug ..
En dan galoperen meteen na 10 minuten ..
niet mijn manier van normaal zadelmak maken hoor!

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:38

LoveJoew schreef:
Ik weet niet hoor, maar het filmpje dat ik toestrax heb gezien vind ik er niet vriendelijk uitzien ..
Er wordt op het paard geklommen, paard vind het niet leuk, wil weglopen, krijgt meteen ruk in de mond ..
Paard springt iets omhoog omdat het meisje dr voet over de rug wil doen, paard krijgt "kloppen" op de rug ..

Geloof me... dit is echt nog op een erg vriendelijke manier,op de stallen waar ze zogenaamd erg vriendelijk je paarden zadelmak maken krijg jij niet te zien hoe ze het doen, pas als het paard een beetje mak is zullen ze jou als eigenaar misschien iets laten zien van de vooruitgang, maar het beginwerk is op een vEEEL onvriendelijkere manier gebeurt als op dit filmpje.
Erge goeie samenwerking met man en meisje, want erop komen is niet zo moeilijk, maar dat overleef je alleen als je iemand hebt die goed je paard vast kan houden want anders verongeluk je toch echt

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:43

tss, niet normaal. Hoe sommige mensen in deze tijd met dieren om kunnen gaan . BAH
Ik zou graag het filmpje willen zien, kan iemand mij die via PB sturen?

Allejandro

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:45

Dat kan echt niet hor

Spoec

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:46

cavaletti schreef:
LoveJoew schreef:

Geloof me... dit is echt nog op een erg vriendelijke manier,op de stallen waar ze zogenaamd erg vriendelijk je paarden zadelmak maken krijg jij niet te zien hoe ze het doen, pas als het paard een beetje mak is zullen ze jou als eigenaar misschien iets laten zien van de vooruitgang, maar het beginwerk is op een vEEEL onvriendelijkere manier gebeurt als op dit filmpje.
Erge goeie samenwerking met man en meisje, want erop komen is niet zo moeilijk, maar dat overleef je alleen als je iemand hebt die goed je paard vast kan houden want anders verongeluk je toch echt

Ben ik even blij dat ik mn paard zelf zadelmak heb gemaakt, thuis onder begeleiding ..
Weet ik tenminste zeker dat het netjes gebeurd ..
Bah meot er niet aan denken dat mensen zoo met paarden om kunnen gaan ..

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:49

eigenlijk is het geen eens "zadel-"mak maken, ik mis toch wel het zadel...ik vraag mij af of dit paard ook de basis kent van de stemcommando`s en het longeren, of dat ze idd zo ineens opgestapt zijn...

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:50

mijn idee lovejoew. ik wilde mijn paardje toch al zelf in gaan rijden maar nu helemaal!

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:53

[/quote]

Ben ik even blij dat ik mn paard zelf zadelmak heb gemaakt, thuis onder begeleiding ..
Weet ik tenminste zeker dat het netjes gebeurd ..
Bah meot er niet aan denken dat mensen zoo met paarden om kunnen gaan ..[/quote]

nou precies, ik maak gelukkig ook mijn paarden zelf thuis zadelmak,
maar vrienden van mij hebben hun paardje naar een notabene bekende ruiter gebracht om zadelmak te maken en verder door te rijden, dat paard werd in een loodzware bak gezet en gereden (en geen geintje maar echt zwaar,), paard kon niet eens bokken want stond er tot over zijn kogels in, en is wel helemaal verrot, hebben ze afkunnen maken op 5 jarige leefdtijd, is namelijk kreupel bij die stal vandaan gekomen, bij dierenarts geweest, en gewoon letterlijk kapotgereden op de benen, te zwaar moeten trekken voor zo`n jong paard.
En dat is dan een goeie ruiter, bekend, en zo kan ik je nog een paar waargebeurde verhalen vertellen.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:53

wyona schreef:
mijn idee lovejoew. ik wilde mijn paardje toch al zelf in gaan rijden maar nu helemaal!

er zijn heus wel goede stallen die het wel goed doen

cavaletti

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 19:56

RUBYWHITE schreef:
wyona schreef:

er zijn heus wel goede stallen die het wel goed doen

ja hoor, tuurlijk zijn er goeie, een goeie stal is in mijn ogen een stal waar ze geen geheimen hebben en waar je van begin tot het eind bij het zadelmak maken betrokken word en ook gewoon mag kijken,
en geen stal waar ze je paard al gereden hebben als je komt en waar je alleen bij mag kijken als het paard al zowat klaar is.

wyona

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:00

dat zal best wel maar heb niet zoveel vertrouwen in mensen. ook niet omdat ik ze dan achter moet laten. moet er niet aan denken. ik wil touwens ook niet dat anderen op mijn paarden rijden. ook niet op mijn ouwertje. krijg daar egt de kriebels van. heb vorig jaar een meisje laten komen die mijn ouwertje wilde verzorgen. meisje reed best netjes en was heel aardig. ik kwam thuis en ben er 2 dagen van over de rooie geweest. alleen het idee al dat ze mijn paardje alleen mee zou nemen ging ik al zowat van over me nek van ellende. heb ze dus afgebeld dat dat niks zou worden (jaja weet het ben een muts)

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:06

kan iemand mij via PB de link van de filmpjes sturen?

Krissis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:12

lizzy2 schreef:
kan iemand mij via PB de link van de filmpjes sturen?

Hier nog iemand die wel wil weten waar het nu werkelijk overgaat.

Tessaaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:14

Kan iemand mij de link ook per PB sturen?

Pandakaas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:28

Wst een verhale!! Als mijn paard ingerede moet worde, ga ik al het longeerwerk zelf doen, en het rijdee laat ik door iemand doen die ik kan vertrouwen en waar ik zelf bij mag zijn. Leer ik er nog wat van ook!!!

Cute

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 20:53

Eerlijk gezegd snap ik niet dat mensen op zo´n advertentie reageren. Iedereen kan toch begrijpen dat je een paard niet (op een diervriendelijke wijze) zadelmak krijgt in een uur.
Ze zouden die eigenaren die hun paarden ter beschikking stellen voor dit soort praktijken van mij net zo goed aan mogen pakken.

Sasjuh89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:01

Ik wil eigenlijk ook wel weten waar dit precies
over gaat. Kan iemand mij Pmmen?

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 21:11

Ik heb het filmpje gezien. Die op kapaza staat waar eerder over gepraat is ik vind die wel meevallen. Het zou niet mijn manier zijn!
Maar dat het paard nou echt mishandeld wordt (behalve dat het naar mijn idee veeeeeeeel te snel gaat) vind ik niet.

Ik ben wel benieuwd naar dat ander filmpje in het "knollenveld" kwam die ook uit dezelfde plaats? Mag per PB