Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:Dit kan ik best begrijpen dat ze zich beledigd voelen... aan gezien ik zelf ook wat zwaarder ben... want het kan heel erg aanvallend over komen... en al helemaal als je gewoon niet anders gewent bent... maar ja dat is mijn mening...
Citaat:Echt hèle dikke mensen hinderen hun paard gewoon. Deze mensen zitten ook zichzelf in de weg met bewegen (en dan heb ik het niet over iemand met een beetje hoog BMI). En of ze er dan wel of niet wat aan kunnen doen maakt voor dat paard dan toch niets uit?
Samsam schreef:Tja ik vind het niet alleen een kwestie van gewicht, een Sven Rothenberger weegt ook 90 kilo. Maar meer hoe je rijdt en sterker nog, wat voor paard je hebt en hoe die erop reageert. Ik ben het ermee eens dat slank mooier en functioneler is, maar dat wil niet zeggen dat als je meer weegt je maar niet mag rijden, zolang je paard er geen grote problemen mee heeft.
Piaffe schreef:Ik ben het helemaal eens met het artikel. Zelf ben ik nogal wat afgevallen waardoor ik veel beter in mijn vel zit en het rijden veel makkelijker en soepeler gaat.
Je wordt leniger en (plat gezegd) er zit gewoon minder vet in de weg wat je stugger maakt. Ook worden je dijbenen minder rond waardoor het makkelijker is om je been aangesloten aan het zadel/ paard te houden.
Ik vind het een hele verandering en verbetering en sla mezelf bijna voor de kop dat ik het niet veel eerder heb gedaan (afvallen) en dat ik het zover had laten komen.
ninja2 schreef:Ik vindt het altijd zo knap dat dunne mensen(die nooit dik zijn geweest)het altijd zo goed weten hoe een dik iemand zich eigen voelt. Als ik sommige reacties hier lees wil het zeggen dat dikke mensen helemaal geen conditie hebben, zich niet kunnen bewegen en noem maar op. Ik vindt dat je dit allemaal per persoon moet bekijken. Er zijn zat dikke mensen die wel een goede konditie hebben enz. Er zijn ook zat "normale"mensen die nog geen 5 meter kunnen rennen omdat hun tong dan op hun knieen hangt.
Je moet het per paard en mens bekijken.
alex66 schreef:niet ieder paard kan een last van 100kg aan maar ze zijn er echt wel en dan is het niet zielig