Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anike

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:06

Ik vind dat de pikeur veel lekkerder zit (bij mij dan)
Ik heb nu een hh plus, in 2 maten.. allebei zitten ze net niet lekker. de een ff te groot de ander ff te klein

chelsea82

Re: Pikeur GPA: zoveel beter dan andere caps?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 17:59

het ligt er ook aan hoe je de cap gebruikt.Vonneke heeft gelijk.Ik heb meerdere paarden te rijden en heb de hele dag een cap op.Een casco is bij mij na een half jaar helemaal op.Om dan te zeggen dat een gpa te duur is als hij al na 4 jaar op is vind ik onterecht.Kijk eens hoe intensief ze bij sommige mensen worden gebruikt.Dan heb je cht wel waar voor je geld.
En bedenk ook hoe je met je cap omgaat.Leg je hem na het rijden weer netjes in het tasje weg of gooi je hem zo in je kast.Dat maakt ook nog wel verschil met de slijtageplekken/beschadigingen.

__Nathalie__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:18

ik ben altijd heel zuinig op mn spullen dat zoiezo, maar ik heb hem ook niet maar 1 uurtje per dag op gehad en hij ziet er nog steeds uit als nieuw, ik ben de enige die de buitenritten bij ons op stal begeleid en geloof je dat zijn er door het jaar heen heel wat heb dus heel wat takken tegen mn kop aan gehad maar je ziet er helemaal niks van mijn capje word dus ook flink intensief gebruikt en dan vind ik voor een cap van dat geld (gpa dus) dat ze wel wat langer mee moeten gaan.

als jullie nou een keer goed hard vallen op je hoofd (op je cap dus) koop je dan ook een nieuwe? omdat de kans dus bestaat dat hij van binnen gebarsten is

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:19

Ik ben echt heel tevreden over mijn gpa titium..
Ruil hem voor geen ander.

Y_DG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:31

ben ook héél tevreden met mijn Pikeur! Zit goed, ziet er goed uit, leuk om op je hoofd te hebben! Nee, voor mij blijft ik bij deze

Marije_jiplover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:52

Ik vind die test wel leuk, maar het onderdeel pasvorm kunnen ze nooit objectief testen. Dat ligt er nl maar net aan wat voor vorm jouw hoofd is.
Ik heb heel lang lopen zoeken naar een cap met voor mij de juiste pasvorm. Ben uiteindelijk uitgekomen op een Troxel Legacy Gold.
Zit voor mijn ei-hoofd perfect.

Rl_PrincEsS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:57

Mijn gpa cap voldoet uitstekend en inderdaad ik wil nooit meer een andere

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:35

Ik heb een HH pro plus en ben er erg happy mee. Hij zit goed en ik heb er 's winters een warm hoofd in en 's zomers valt het wel mee. Verder heb ik er een flinke klapper mee gemaakt tegen het hek aan en daar ben ik zonder kleerscheuren vanaf gekomen, dus ik zou zeggen dat je voor minder geld ook een prima cappie hebt.

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 23:26

Nou, ik ben vandaag dus ns naar de winkel geweest . Heb stuk of 5 verschillende caps op gehad, de HH Pro Two Tone (geloof dat ie zo heette), twee GPA modellen, twee IRH modellen en nog een andere...Jammer dat de IRH alleen maar maten S, M en L heeft, L was net te groot en M kreeg ik toch een beetje drukking van. Uiteindelijk zat de GPA Carbon toch het beste..die anderen waren of net te klein of net te groot, deze zat perfect. Vond m overigens groter lijken op mn hoofd dan ik had gedacht, maar toch ziet het beter uit dan de cap die ik tot nu toe had. Heb er vandaag ook mee gereden en dat ging perfect! Vraag me wel af of deze nou net zo goed ventileert als de GPAs met meer gaten of niet, aangezien deze alleen een gat bovenop heeft, maar zover ik kon voelen ventileert ie goed, erg hard gewerkt vandaag dus hij was wel beetje vochtig maar dat droogde erg snel . Ben erg tevreden met mn nieuwe cap .
Weet iemand van jullie misschien of je caps ook kunt laten reinigen? Vraag ik me al langer af, lijkt me wel zo fijn als je m intensief gebruikt...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 07:59

de GPA is erg makkelijk zelf te reinigen, zitten niet van die korte haartjes op zegmaar.

Natte doek, nachtje laten drogen en weer als nieuw.

Guetta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 08:01

Heb gewoon alle caps gepast die er waren.
En de GPA zat bij mij het lekkerst.
Maar heb hem zeker niet vanwege de naam gekocht.
Dat vind ik onzin!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:19

Ik heb gewoon alle caps op gehad en helaas was de duurste de enige die me zat. (heb nog een uur met die carbon rondgelopen, aaah echt niet Maar daar kreeg ik koppijn van) Ik heb de pikeur GPA titanium toen gekocht, omdat hij precies naar mijn hoofd zat en ik hem daarom ga dragen. Andere caps doe ik nooit op omdat ze niet lekker zitten en het is als een champion op de hoofd Of hij je nu zoveel beter beschermd? Geen idee. Maar in mijn geval dus wel, omdat ik deze tenminste draag!

Ik vind het een super mooie cap, maar dat was mij niet dat geld waard. Ik heb hem echt gekocht omdat hij zo fijn zit.

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:02

Nou heb ik een vraagje want vinden jullie van de IRH? Ziet er kwa uiterlijk precies hetzelfde uit als de GPA..

Ik ga vanavond naar een nieuwe cap kijken, dus ben benieuwd..

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 10:14

De IRH vond ik een erg mooie cap! Helaas was de M bij een beetje te klein en de L een beetje te groot, anders had ik deze genomen. Vond de goedkopere versie van ik geloof 55 euro nog mooier dan de versie van 150 euro, die goedkopere was namelijk helemaal zwart en die duurdere heeft een titanium kleur voorop. Behalve dat ie net te strak zat was de pasvorm prima en ventilatie etc. leken me ook goed in orde.

@Vonneke: Ik bedoel eigenlijk meer aan de binnenkant, misschien iets van stomen ofzo? Maarja ik breng niet zomaar even mn dure cap naar de stomerij natuurlijk, zonder te weten of t kan . Heb wel in t boekje van de cap gelezen dat er allemaal anti-bacterieel spul in zit .

Kelloriejj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:17

gpa is gewoon super!

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:23

Oke kijk hier heb ik wat aan.. Want ik vind het ook een erg mooie Cap.. Ik ga gewoon kijken welke ze hebben bij de zaak waar ik heen ga vanavond..

als er nog mensen zijn die er ervaring mee hebben laat het me aub weten!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 10:28

Lottew schreef:
De IRH vond ik een erg mooie cap! Helaas was de M bij een beetje te klein en de L een beetje te groot, anders had ik deze genomen. Vond de goedkopere versie van ik geloof 55 euro nog mooier dan de versie van 150 euro, die goedkopere was namelijk helemaal zwart en die duurdere heeft een titanium kleur voorop. Behalve dat ie net te strak zat was de pasvorm prima en ventilatie etc. leken me ook goed in orde.

@[naam]: Ik bedoel eigenlijk meer aan de binnenkant, misschien iets van stomen ofzo? Maarja ik breng niet zomaar even mn dure cap naar de stomerij natuurlijk, zonder te weten of t kan . Heb wel in t boekje van de cap gelezen dat er allemaal anti-bacterieel spul in zit .

Aan de binnenkant.... geen idee. Ik doe hem met een natte doek goed schoonmaken aan de binnenkant als ik een weekje op vakantie ga, kan ie mooi goed drogen.
Verder geen idee, ik draag geen foundation oid dus de mijne wordt nooit zichtbaar vies.

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 11:10

Nee dat draag ik ook niet, maar kan me voorstellen dat als je zo'n ding jaar in jaar uit op je hoofd hebt hij ook wel ns schoon mag worden gemaakt . Maar goed als ie niet kan worden gestoom of iets dergelijks, dan maar gewoon met n doekje .

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:31

Is maar goed dat ik dit topic tegen kwamwant moet een dezer dagen ook een nieuwe cap kopen.
Mijn zusje is gevallen met mijn Casco Youngster en de hele bovenkant ligt er van af.. Dit is wel een oudere Youngster, niet de nieuwe versie.
Maar dankzij verzekering krijg ik nu 130 euro voor een andere cap.

Welke Caps zijn er voor dat geld?

AnoukShel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:37

De IRH

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 11:45

en welk model?
en wat kost die?

JO93

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:02

Ik heb laatst ook een GPA gekocht (Garbon) Ik had een Casco, vond het toen ik die kocht al duur genoeg voor een cap die ik alleen met wedstrijden op had. Nu ik een jong paard rijd heb ik de cap dagelijks op en van die Casco kreeg ik "deuken" in mijn voorhoofd en hij schoot geregeld los als mijn paardje weg spoot of bokte.
Heb in de winkel heel veel caps opgehad maar de GPA zat gewoon het beste en vond ik nog het mooist ook. Jammer genoeg was ie ook het duurst...

Wat mij wel opviel van alle caps die ik opgehad heb, is dat er van die maten soms niets klopt... Ik had een GPA kids op van maat 55 die te krap zat... een 55 van Kalvakade die redelijk zat en in een andere kleur zat ie weer te groot...
Laatst bijgewerkt door JO93 op 13-01-06 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:07

Ik heb de HH pro nog wat. Die zit erg lekker en ik krijg er niet zo'n champignon hoofd van. Ben er alleen nog nooit mee gevallen, dus weet niet of ie tegen een stootje kan....

Askim

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:10

moet je heb even op doen en met je hoofd tegen de muur aan slaan...

Ikkan bijna nergens wat over die IRH vinden heeft iemand afbeelding enz.?

Lottew

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-06 12:26

Over de IRH kon ik ook niet echt wat op internet vinden, hij lijkt veel op de pikeur GPA Carbon. De goedkope versie (rond de 50 euro) is ongeveer hetzelfde model, van zwart suede aan de buitenkant, met een zwarte streep met een soort van ontluchting aan de voorkant. Het duurdere model, rond de 150, is geloof ik van een ander spul, en heeft een titaniumkleurige streep aan de voorkant met ontluchting. Het prijsverschil zat m geloof ik in het andere materiaal. Deze is ook niet van Pikeur maar een merk met een S(jaja daar heb je veel aan )...De HH Pro plus kun je ook proberen!