Carly22 schreef:hihi.. de stapmolen is grappig in het begin.. ze vliegen van de ene naar de andere kant! mijne is een keer op zn kont gaan zitten.. meneer had echt GEEN zin meer!
hahahah,,dat wordt dus fototoestel in de aanslag houden :p
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Carly22 schreef:hihi.. de stapmolen is grappig in het begin.. ze vliegen van de ene naar de andere kant! mijne is een keer op zn kont gaan zitten.. meneer had echt GEEN zin meer!
vooral de bonte(2,5 jaar) die vind echt iets nieuws zoooo eng
En naar andere dingen is hij supernieuwsgierig. Zoals de stapmolen toen hij aanstond: hij wou met het andere paard meelopen:P 
die doet alsof ze het al haar hele leven doet en het de normaalste zaak van de wereld is
maar ach zolang ze er plezier in heeft is het altijd wel leuk voor de afwisseling ik ben zelf ook niet zo'n springheld dus dat komt goed uit

o0anouska0o schreef:dat is wel leuk als je al die tandjes hebt

magic_lover schreef:ja dat lijkt mij idd ook, alleen is het ook wel gevaarlijk mocht je paard echt gaan flippen je kan haast geen kant op..
merrieveulen schreef:magic_lover schreef:ja dat lijkt mij idd ook, alleen is het ook wel gevaarlijk mocht je paard echt gaan flippen je kan haast geen kant op..
als de vertrouwensband met je paard goed is, zal die niet flippen zolang jij je normaal gedraagt. als de band nog niet 100% is en het wel gebeurt, kan je er maar beter bij zijn om hem te kalmeren, voor het paard zichzelf bezeert. bij de eerste keer in de trailer ben ik bij beide paarden in de trailer gebleven. er was geen vuiltje aan de lucht, hoewel ik aan Faram duidelijk kon zien dat hij het eng vond, en het niet snapte. als hij alleen was geweest had hij misschien wel stennis geschopt.
als je een goede leider bent voor je paard, is het belangrijk dat je alles met hem deelt, zeker bij jonge paarden die nieuwe dingen moeten leren. in de kudde gaat dat ook zo. ze volgen de leider, die laat zien hoe het moet, en of ze bang moeten zijn, of juist niet. als jij je paard bij iets engs alleen laat, laat je je 'kudde' in de steek. in de ogen van het paard ben je dan geen echte leider, en het zal zijn vertrouwen schaden. hij weet dan niet meer wat hij aan je heeft, en dat is zonde...

magic_lover schreef:Ja oke dat is ook weer zo, volgens mij vertrouwd ze mij wel goed genoeg met alles maar tegen die tijd zullen we wel even zien
Tyrza: dat is idd leuk zeg! dat zie je niet vaak dat je de tandjes krijgt