Bokkers met 2,5/3 jarige paarden...

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:52

Carly22 schreef:
hihi.. de stapmolen is grappig in het begin.. ze vliegen van de ene naar de andere kant! mijne is een keer op zn kont gaan zitten.. meneer had echt GEEN zin meer!

hahahah,,dat wordt dus fototoestel in de aanslag houden :p

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 22:55

ja dat denk ik ook dat ik dat maar ga doen, denk dat het voor alle paarden op stal wel iets vreemds wordt vooral de bonte(2,5 jaar) die vind echt iets nieuws zoooo eng

Onassa

Re: Bokkers met 2,5/3 jarige paarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:08

Haa...mijn bonte van 2,5 jaar vind bijna niets eng, die wil overal op af!

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:10

Die van mij vind sommige dingen heel eng,, vooral de binnenbak En naar andere dingen is hij supernieuwsgierig. Zoals de stapmolen toen hij aanstond: hij wou met het andere paard meelopen:P

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:12

haha, ja mijne is dus echt zo mak als een lammetje

die vind echt niks voor de 1e keer eng. en de bonte van stal is dus precies het tegenover gestelde zul je net zien zou die bonte het dood normaal vinden en whit het harstikke eng.

aah we zullen wel zien

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:13

haha ik ben benieuwd als ze straks allemaal worden ingereden

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:15

Ja ik ook wel, de mijne is iig erg braaf die doet alsof ze het al haar hele leven doet en het de normaalste zaak van de wereld is

Onassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:15

Nou...daar ben ik ook heel benieuwd naar!

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:28

en waar gaan jullie je paarden voor gebruiken?

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:32

mijne voor de dressuur ze is een gribaldi dus heb de afstamminge best mee..
springen vind ze helemaa geweldig, alleen is haar techniek nou niet echt ehm goed te noemen maar ach zolang ze er plezier in heeft is het altijd wel leuk voor de afwisseling ik ben zelf ook niet zo'n springheld dus dat komt goed uit

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:34

om het lopen in de stapmolen goed aan te wennen, kan je eerst het beste zelf meelopen. je paard vertrouwt jou, en als jij meeloopt zal hij het niet eng vinden. zo kan je ongelukken (en nare ervaringen in het algemeen) voorkomen.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:35

ja dat lijkt mij idd ook, alleen is het ook wel gevaarlijk mocht je paard echt gaan flippen je kan haast geen kant op..

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:36

Hihi, ik kan al een prachtige ketting maken van de tandjes die Sannie inmiddels kwijt is.

Ik was even bang dat die een beugeltje in moest, maar het is toch nog goed gekomen

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:36

dat is wel leuk als je al die tandjes hebt

ratzel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:38

ik wil mijn w'tje voor dressuur gebruiken (rhodium). Maar ik wil het ook over de jaren heen heel rustig opbouwen. Maar hoe zit dat nou met mensen die meedoen met wedstrijden speciaal voor 3 en 4 jarige paarden? Volgens mij wordt daarvan al heel wat gevraagd. In elk geval meer dan ik van mijn paard wil vragen op die leeftijd...
Maar mss, ben ik wel te voorzichtig. Mijn andere paard hoefde ook niet zoveel te doen tot zijn 6e. Dat wil ik eigenlijk met w-tje ook zo doen. Maar weten jullie er meer van hoe dat nou zit?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:39

o0anouska0o schreef:
dat is wel leuk als je al die tandjes hebt

Ja, hij legde ze keurig in de voerbak

Hij hoopte namelijk dat de tandenfee hem een lekkere wortel kwam brengen in ruil voor zijn tandjes

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:40

magic_lover schreef:
ja dat lijkt mij idd ook, alleen is het ook wel gevaarlijk mocht je paard echt gaan flippen je kan haast geen kant op..

als de vertrouwensband met je paard goed is, zal die niet flippen zolang jij je normaal gedraagt. als de band nog niet 100% is en het wel gebeurt, kan je er maar beter bij zijn om hem te kalmeren, voor het paard zichzelf bezeert. bij de eerste keer in de trailer ben ik bij beide paarden in de trailer gebleven. er was geen vuiltje aan de lucht, hoewel ik aan Faram duidelijk kon zien dat hij het eng vond, en het niet snapte. als hij alleen was geweest had hij misschien wel stennis geschopt.
als je een goede leider bent voor je paard, is het belangrijk dat je alles met hem deelt, zeker bij jonge paarden die nieuwe dingen moeten leren. in de kudde gaat dat ook zo. ze volgen de leider, die laat zien hoe het moet, en of ze bang moeten zijn, of juist niet. als jij je paard bij iets engs alleen laat, laat je je 'kudde' in de steek. in de ogen van het paard ben je dan geen echte leider, en het zal zijn vertrouwen schaden. hij weet dan niet meer wat hij aan je heeft, en dat is zonde...

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:41

Ja ik wil hem ook voor de dressuur gebruiken. Ik heb de proeven eigenlijk ngo niet bekeken voor jonge paarden. Maar volgens mij gaat het meer om de concours ervaring en het lijkt me dat je ze gewoon vwnw mag laten lopen en verder wat gebroken lijntjes en voltes,, niet te moeilijk iig. Maar dat weet ik dus niet zeker.

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:46

merrieveulen schreef:
magic_lover schreef:

als de vertrouwensband met je paard goed is, zal die niet flippen zolang jij je normaal gedraagt. als de band nog niet 100% is en het wel gebeurt, kan je er maar beter bij zijn om hem te kalmeren, voor het paard zichzelf bezeert. bij de eerste keer in de trailer ben ik bij beide paarden in de trailer gebleven. er was geen vuiltje aan de lucht, hoewel ik aan Faram duidelijk kon zien dat hij het eng vond, en het niet snapte. als hij alleen was geweest had hij misschien wel stennis geschopt.
als je een goede leider bent voor je paard, is het belangrijk dat je alles met hem deelt, zeker bij jonge paarden die nieuwe dingen moeten leren. in de kudde gaat dat ook zo. ze volgen de leider, die laat zien hoe het moet, en of ze bang moeten zijn, of juist niet. als jij je paard bij iets engs alleen laat, laat je je 'kudde' in de steek. in de ogen van het paard ben je dan geen echte leider, en het zal zijn vertrouwen schaden. hij weet dan niet meer wat hij aan je heeft, en dat is zonde...

Ja oke dat is ook weer zo, volgens mij vertrouwd ze mij wel goed genoeg met alles maar tegen die tijd zullen we wel even zien

Tyrza: dat is idd leuk zeg! dat zie je niet vaak dat je de tandjes krijgt

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:48

Ja, het is altijd leuk om ze te vinden. We hebben ze ook van mijn 3,5 jarige merrietje. Je kunt goed de grootte zien: sannie heeft een veel fijner gebitje. Sommige tandjes zijn ook heel scherp!

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:48

Echt leuk

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:49

ja dat zie je idd niet vaak, dat je de tandjes vind dus je heb ze goed opgevoed hahaha

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:54

Ik heb ook een 2.5 jarige (11-05-2003)
Het is geen KWPN maar een fries. Ze heeft een moeilijke tijd achter de rug met huidproblemen waardoor ze medicatie kreeg en in de zomer stond ze in haar wintervacht. Dat ging allemaal moeizaam. Nu heeft ze afgelopen jaar een goede zomer gehad zonder huidproblemen enz. Ze is toen ook pas echt goed gaan groeien. Ze meet nu 1.52 en is nu pas wat overbouwd aan het worden. Ze is dus een echte laatbloeier.

Ze heeft heel haar leven op het land gelopen dag en nacht in de zomer en in de winter savonds op stal en werd ze bijgevoerd.

Nu sinds 4 weken staat ze op stal. Ze komt 5 a 6 uur op het land met andere paarden. Ik kom smiddags of savonds altijd om even te wat te poetsen of gooi haar nog lekker even los.

Ik wandel ook kleine stukjes maar doe dit zeker nog niet teveel.

Ik kijk hoe ze er met 3 aan toe is en misschien dat ik dan iets meer wandel enz. Maar ze zal dan nog niet onder het zadel gaan. Laat haar lekker wat langer jong zijn..

Ze bijt nu overigens overal in en heeft ook wel wat last met haar tandjes.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:55

magic_lover schreef:
Ja oke dat is ook weer zo, volgens mij vertrouwd ze mij wel goed genoeg met alles maar tegen die tijd zullen we wel even zien

Tyrza: dat is idd leuk zeg! dat zie je niet vaak dat je de tandjes krijgt

idd, gewoon rustig aan, je ziet vanzelf wel of het in één keer gaat of niet.
ik heb één tandje van mijn pony, maar ze is er ook nog maar twee kwijt... ik hoop dat ik er nog meer krijg!

Anouskaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:55

JA die van mij bijt idd ook echt overal in. Je moet echt moeite doen om het halster om te krijgen want hij pakt elk klein stukje vast