Jolliegirl schreef:zolang mijn paard in staat zou zijn de wagen op te kunnen en de rit naar de slacht te kunnen maken...gaat ie naar de slacht, niet alleen om het geld wat je ervoor krijgt, maar ook omdat het snel gaat
ligt hij in zijn stal te creperen van de pijn, doe mij dan maar de veearts
ik ga hem niet opjagen tot opstaan en hem vervolgens in de wagen zetten en dat ie blij de slacht voor het schieten al plat ligt
@ponylove (niet aanvallend bedoeld)
kun je je bedenken hoeveel werk erin zit om elk dier wat dood moet te laten inslapen + de consumenten dieren?
ik schat dat er per dag zo'n 100.000 dieren geslacht worden...
als ze die allemaal een spuitje moesten geven, hadden wij geen eten...want dieren die ingeslapen zijn mogen ook niet meer als
Voedsel gebruikt worden wegens de insuline(ofzo) die ze binnen hebben gekregen
Nee dat weet ik ook wel en geef ik je trouwens helemaal gelijk in, want het kan nu eenmaal niet anders maar een erg prettig heengaan voor die dieren is het ook wel niet denk ik (dan heb ik het vooral over koeien die met zo'n 10 tallen de camion inmoeten, lange reis, slachthuis in, extra stress) dan zou inslapen in de wei natuurlijk veel 'rustiger' voor die koeien verlopen maar dat is zoals je al zei niet mogelijk
Ik weet niet welke dood op het moment zelf het meeste leed voortbrengt, maar ik denk dat heel wat mensen voor inslapen van hun huisdier kiezen omdat dat er niet zo 'gruwelijk' uitziet.
want dieren die ingeslapen zijn mogen ook niet meer als
ja k ben wel een watje wat betrefd dode dieren, maar heb gewoon interese in hoe het nou echt in z'n werk gaat