Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
shrOnatje schreef:ik zou niet gelijk een paard of pony afkraken als ie zomereczeem heeft, en dan hem niet tekopen, tjaah,, het is best wel lastig en helemaal voor de mensen die intensief wedstrijden rijden, en dan heb je van die korte afgeschuurde manen, dat is ook niet mooi :S
maar als je er verder geen wedstrijden of van die dingen mee doet en je rijdt gewoon recreatief op je pony dan maakt het denk ik niet zo veel uit. mijn pony schuurt ook in de zomer wel eens, maar vroeger een paar jaar geleden was het heel erg en had ze echt gewoon geen manen meer, en het wordt al steeds beter. maar ik heb een shampoo gehaald tegen schuren en dat de manen dan weer gaan groeien, en nu heb ik er nog weinig last van..
.
runningkawa schreef:Ik denk dat wij langs elkaar heen praten tones
ik vind het heel normaal dat die goedkoper zijn

tones schreef:Ik vind ( en dat is mijn persoonlijke mening) dat er bokkers zijn die veeeel te licht denken over zomer eczeem, van ooh het is zo`n lief paard en het klikt toch zooo goed.
Onderschat het niet! Het kan een doffe ellende worden, en kijk ook eens naar de belangen van het paard.
Er zijn genoeg gezonde paarden waar het ook mee zou kunnen klikken.