welke stal zou jij nemen? (foto's)

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

annepaardoes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 16:29

ik zou voor de 3de gaan, 1ste vind ik zo open, ze kunnen er makkelijk over heen springen en de 3de is weer zo opgesloten

vannie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:19

jah pas erg op die tralies ze zitten erg ver uit elkaar bij die boxen

wij hebben dat ook bij 5 boxen in de nieuwe stal
en het paard van mijn zusje ( een heel braaf en rustig paard ) heeft er een hele nacht met zijn hoef tussen gezeten in heeft 4 weken in Utrecht gestaan en is nog niet goed
dus ik zou even oppassen als ik jou was want zeg niet het gebeurt nooit

groetjes vanja

Megan_

Re: welke stal zou jij nemen? (foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:21

Ik zou voor het laatste gaan, perfect die schuin oplopende zijkanten. Dan kunnen paarden die naast elkaar zijn elkaar ook niet irriteren via de voorkant. Ze kunnen lekker naar buiten kijken en er over heen hangen! Jaa.. daar zou ik voor gaan!

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:22

Ylana schreef:
Ik ben misschien nog een beginnende paardeneigenaar, maar ben ik de enigste die dit "gevaarlijk" vind, zo laag?

Nee dat ben je niet. Ja je bent wel enig maar niet de enige .

Ik vind deze stallen ook niet geschikt. Ik zou zeker voor hoger gaan.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:42

Geen van allen. Mijn vorige pony heeft ooit eens in zo'n soort stal gestaan en is er toen een keer half overheen gesprongen, gevolg: been open dus tijd lang stilgestaan.
Wij hebben thuis nu van die gewone paardenboxen et hoge wanden met spijlen en met een dubbele buitendeur zodat ze toch d'r hoofd naar buiten kan steken als ze overdag binnen zou moeten blijven.

Maar vanwege die lage stallen zou ik er dus geen een van kiezen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 18:55

Ik ben geen voorstander van open tussenschotten. De paarden worden er vaak onrustig door en krijgen eerder voernijt. Wat zich uit in trappen tegen de wanden, met alle gevolgen van dien.

Een aantal dingen om rekening mee te houden als je stallen laat zetten;
-paarden moeten niet hun tanden in een stuk hout kunnen zetten, dus alle bovenkanten met u-profiel afwerken
-tralies moeten dusdanig smal zijn dat ook veulenvoetjes er niet tussen kunnen komen (je weet maar nooit tenslotte)
-als je kiest voor opendraaiende deuren dan moeten deze plat tegen de wand aan kunnen en 2 sluitpunten hebben (1 boven en 1 onder). Het is handig als die met een handeling beide bediend kunnen worden (Ascot-sluitingen).
-de zijwanden moeten dusdanig hoog zijn dat paarden er niet overheen kunnen komen met hun benen (hengsten halen rare dingen uit)