paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaats???

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:22

nicolietje schreef:
owh en jij geeft zoveel om het dier dat je het liever laat slachten dan met vervoegd pensioen doet?

ik heb niet veel geld en ik wil wel paarden houden ja nu kom ik misschien stom over maar ik heb het paard maar een paar maanden gehad en ik had er totaal geen band mee omdat hij iedereen steeds erafgooide en naar andere paarden schopte.

ja nu kun je me voor gek verklaren maar pensioen voor een 4jarige is te vroeg en het kost per maand veel te veel

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:24

Urielle schreef:
fluffymeis schreef:
door zijn mok wou ik hem niet langer houden dus heeft mijn instructrice hem proberen te verkopen maar ze kon hem alleen aan de slacht kwijt zei ze

door zijn mok?
Als je nu zei die ataxie of zijn rijgedrag... ?

door zijn ataxie er wat niet mee om te gaan we hebben hem vaak genoeg laten corrigeren maar hij werd steeds gemener

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:25

Bovenstaande is een echte Penny-reactie. Niemand zal de kwalijk nemen dat je dit paard met een goede reden wegdeed, alleen de afhandelin had handiger gekunt. Maar daar ben je ondertussen zelf ook al achter.

Als je nog geld moet betalen voor je nieuwe paard zou ik dit mooi achter houden, wegens niet nakomen afspraken.
Een een nieuwe trainer/lesgever zoeken moet ook toch niet zo'n probleem zijn.

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:26

ik hoop dat er nog mensen zijn met tips over hoe ik mensen kan behoeden tegen hem
dat ze mok niet vermelden in de advertentie dat vind ik nit kloppen die dikke achterbenen moeten goed verzorgd worden ik betwijfel het

gelukkig vind niet iedereen mij een dieren beul we probeerden echt mensen tegen hem te behoeden.

ik had inderdaad hier beter mee om moeten gaan en voortaan breng ik hem persoonlijk ook weg.

ik ga inderdaad niet mer op prive les bij haar ze kan ook zo als het nu staat naar haar centen fluiten

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:28

Wil je het helemaal netjes doen dan zou ik haar dat in een aangetekende brief meedelen. Mocht ze gaan dreigen met een rechtzaak, dan sta je een stuk sterker.

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:31

owkej

fluffymeis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 16:31

ikzal er gelijk achteraan

ik meld jullie vanavond hoe de gang van zaken is. ik hoop dat er nog meer bruikbare tips komen

Knavia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:32

Veel sterkte Fluffymeis. Ik kan me goed voorstellen dat je erg bent geschrokken. Jij dacht het beste te doen voor je paard en daarnaast anderen te behoeden voor ongelukken. Dat het nu zo is afgelopen, daar kan je niets aan doen.
Wat je wel kan doen is de handelaar waar ie nu staat bellen en vertellen waarom je het paard voor de dood hebt weggedaan. Als er kopers zijn, die het paard later willen terugbrengen om dezelfde redenen als die jij had om 'm weg te doen, dan kan de handelaar niet ontkennen dat hij van de klachten wist.

Anoniem

Re: paard naar de slacht gebracht en nu is hij op marktplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:33

Mok is geen reden om een paard te slachten, dat heeft alleen langdurige en goede verzorging nodig.

Als ik de foto zo bekijk zou ik wel spijt hebben dat ik hem had weggedaan .Ik vind het een enorm leuk dier en lekker bewegen kan hij ook.

Ik ken trouwens mensen die en 3-jarige met ataxie gewoon onder het zadel hebben.Een topsporter gaat hij nooit kunnen worden maar een leuk recreatie paard wel.de toekomst moet alleen nog uit wijzen in hoe ver.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:36

Sugarmiss schreef:
Bovenstaande is een echte Penny-reactie. Niemand zal de kwalijk nemen dat je dit paard met een goede reden wegdeed, alleen de afhandelin had handiger gekunt. Maar daar ben je ondertussen zelf ook al achter.

Als je nog geld moet betalen voor je nieuwe paard zou ik dit mooi achter houden, wegens niet nakomen afspraken.
Een een nieuwe trainer/lesgever zoeken moet ook toch niet zo'n probleem zijn.

Yeah, ik ben weer Penny
(apart toch dat ik de ene keer Penny ben en de andere keer paarden mishandel volgens Bokkers )

Het gaat me er niet om dat het paard afgemaakt had moeten worden. Met sommige paarden is idd gewoon wat mis en die zijn imo dood beter af dan dat er nog mee rondgezeuld wordt in de handel.

Ik weet gewoon niet wat ik van dit verhaal moet geloven Sugarmiss.
Paard heeft ataxie en is niet te rijden maar ze doet hem weg omdat hij mok heeft, paard is afgekeurd door de veearts maar niet door de verzekering - paard moet toch naar de slacht, eerst zegt ze dat hij naar de slacht moest omdat hij gevaarlijk is daarna omdat die handelaar zei dat het paard onverkoopbaar was, paard staat op Marktplaats en ipv dat ze haar handelaar/instructeur opbelt om verhaal te halen zet ze het verhaal op Bokt.

Wat denk je van die handelaar bellen en gewoon je deel van de verkoopsprijs opeisen?

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:38

fluffymeis schreef:
de dierenarst heeft de ziekte geconstateerd en je kan er niks aan doen dus de dierenarst heeft ook gezegt de enige manier is slacht of dit paard moet vervroegd met pensioen

Maar als de dierenarts ataxie heeft geconstateerd waarom gaat de verzekering dan niet akkoord met de afkeuring?

Het spijt me maar ik krijg toch het gevoel dat er iets niet helemaal klopt of dat niet alles verteld wordt.

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:39

silvana schreef:
Mok is geen reden om een paard te slachten, dat heeft alleen langdurige en goede verzorging nodig.

Als ik de foto zo bekijk zou ik wel spijt hebben dat ik hem had weggedaan .Ik vind het een enorm leuk dier en lekker bewegen kan hij ook.

Ik ken trouwens mensen die en 3-jarige met ataxie gewoon onder het zadel hebben.Een topsporter gaat hij nooit kunnen worden maar een leuk recreatie paard wel.de toekomst moet alleen nog uit wijzen in hoe ver.

Ben het helemaal met je eens

Vind het paard er ook helemaal niet duf uitzien op de foto. Heeft juist een hele vriendelijke, attente uitdrukking op de foto's, oortjes mooi naar voren en op de 1e foto kijkt hij nieuwsgierig rond.

Vind het ook maar een beetje een warrig verhaal.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:45

Citaat:
Fluffymeis schreef:
hij is niet door de verzekering afgekeurd dat konden we niet voor elkaar krijgen dus maar ik probeerde nog wel van alles door zijn mok wou ik hem niet langer houden dus heeft mijn instructrice hem proberen te verkopen maar ze kon hem alleen aan de slact kwijt zij ze

dus hebben we hem naar de slacht gedaan mijn handelaar beloofde trouw dat het zou gebeuren ..

Om eerlijk te zijn vind ik het een erg vaag verhaal!

Een atactisch paard is makkelijk vast te stellen d.m.v. een klinisch onderzoek/keuring. Hier was volgens je dierenarts eigen dierenarts wel degelijk sprake van??? toch??

Waarom krijg je het dan niet voor elkaar bij de verzekering om het paard afgekeurd te krijgen...een veeartsenverklaring en een controleur van de desbetreffende verzekering is dan toch voldoende??? Trouwens mok is geen ziekte en is gewoon te behandelen. Hier krijg je hem niet op afgekeurd....

Dan daarbij kan ik mij echt niet voorstellen dat Albert Voorn zich leent om op een paard te gaan zitten (waarde destijds € 4000,-) en wat voor geen meter meer wil lopen en zich door niemand meer laat berijden.....???
En juridisch gezien kan ik mij ook niet voorstellen dat een handelaar zich hieraan waagt....een handelaar moet namelijk in een advertentie de waarheid vertellen en als er iets mis blijkt te zijn met het paard het paard binnen een half jaar terugnemen.
Handelaren hebben tegenwoordig geen poot meer om op te staan!

Wel kan ik mij voorstellen dat het een jong groen paard is wat een verkeerde bege(op)leiding heeft gekregen door onkunde van de eigenaar/ruiter cq de begeleiders eromheen. Hierdoor kan het paard binnen een korte tijd 'bedorven of verziekt" worden.

Wel vind ik het vreemd dat de prijzen bij deze handelaar zo verschrikkelijk laag liggen...recreatieprijzen voor mooie, jonge paarden met een KWPN papier??? hier zet ik dan inderdaad ook weer mijn vraagtekens bij!!!!

Raiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:28

listiglistje schreef:
Wel vind ik het vreemd dat de prijzen bij deze handelaar zo verschrikkelijk laag liggen...recreatieprijzen voor mooie, jonge paarden met een KWPN papier??? hier zet ik dan inderdaad ook weer mijn vraagtekens bij!!!!

Inderdaad, en bij alle advertenties een andere woonplaats en dat taalgebruik
Ik zou zelf nooit op zo'n advertentie reageren, neem zoiets echt niet serieus.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:58

volgens mij liegt ze alles......

Ziolette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:11

liannes schreef:

wie de TS of die verkoopster? Over de andere paarden die de verkoopster aanbiedt, kan ik niet oordelen, maar wat er bij Wesley staat klopt wel gewoon hoor.

Mieke_Cunna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:17

liannes schreef:

Nou dat denk ik niet.
Ik geloof het verhaal echt. En ik geloof graag dat zei zich kapot geschrokken is !!
Maar om nou te zegge dat ze liegt vind ik echt te ver gaan sorry.
Zo'n persoon is overstuur en als ik dat ben ben ik niet 100% in me doen. Beetje verward enzo dus neem het haar niet kwalijk dat ze het verhaal in delen verteld.

@TS: Meid ik vind dat je de juiste keuze hebt gemaakt voor je paard dat je hem naar de slager wou brengen. Vind het erg sneu dat die nu toch tekoop staat. Als ik wat voor je kan doen dan hoor ik het graag.
Ik zelf heb ongv 3 paardjes verloren door de slacht weet goed hoe het is om afscheid te nemen enzo. Heb zelfs 1 keer meegemaakt dat ik een pony die ik verzorgt heb tekoop zag staan op marktplaats.
Ik wensje veel succes en sterkte in de komende tijd!!!
Je mag me altijd pb'en
Liefsss Mieke

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:52

listiglistje schreef:
Citaat:
Dan daarbij kan ik mij echt niet voorstellen dat Albert Voorn zich leent om op een paard te gaan zitten (waarde destijds € 4000,-) en wat voor geen meter meer wil lopen en zich door niemand meer laat berijden.....???

Sorry ik ook niet. Ik heb jarenlang gewerkt bij de mensen waar Albert stallen van huurde en ook regelmatig bij hun zelf in de vakanties en hij kruipt dus echt niet zomaar op elk paard!

Ik snap het verhaal ook niet helemaal wat hij nou eigenlijk heeft? De ene keer zeg je ataxie, dan is hij weer levensgevaarlijk en gooit hij er iedereen vanaf en als laatste had hij mok?

schattebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:00

Ik vind het ook wel een heel verwarde situatie.

Mok, ataxie en onhandelbaar....3 redenen voor slacht of verkoop. Eerst wil de handelaar hem verkopen, dan geraakt ze hem niet kwijt. Een dierenarts die een andere opinie heeft dan de verzekering.
Ze vertelt dat ze geen geld heeft maar dan lees je ergens dat ze zomaar 10000 € heeft uitgegeven op korte tijd.

Een hele rare situatie, veel tegenstrijdigeheden ( vind ik persoonlijk )Ook dat ze niet het hele verhaal doet, zo steeds in stukken en in brokken. Ik kan begrijpen dat je overstuur bent als je op dit uitkomt dat iemand je zo flikt. En dat je hieraan een staartje wil breien... Maar dan zo verward?? Terwijl hier genoeg mensen zijn die haar willen helpen.... Ik zou dan juist het hele verhaal doen, zo correct mogelijk. Enkel de feiten!

Langs de andere kant er zijn wel genoeg handelaars die niet te vertrouwen zijn. En als je dan gaat kijken naar de advertentie, steeds een ander adres en steeds een andere naam.... Ook best wel vreemd

Maar als het dan zo een gewiekste zakenman is die iemand in het zak zet om een paard te kopen voor 600€ ( terwijl hij misschien weet dat het paard niets mankeert:?) en dan te verkopen voor 2250 € ( vette winst ) dan zal die toch ook zo gewiekst zijn om een contractje op te stellen dat ze dat ander paard nog moet betalen en hoe dit zal verlopen, niet?

Ik denk dat deze persoon super naïef is of ons een mooi sensatie verhaal aan het vertellen is en dan moet dit naar creabea verzet worden

marfiek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:14

Het verhaal klopt gewoon van geen kant, veel plz mensen met je druk te maken hierover.. lijkt me een beetje overbodig.
Want TS vraag je nou om hulp en heb je echt serieus een topic daarvoor gestart..?!

marleen_usar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:46

Ik heb de foto gezien maar volgens mij is er weinig mis met het beest, is inderdaad vaag allemaal. Toen ik de foto bekeek en mijn muis bewoog stond er in beeld geen cent te makken koop deze makker. Vreemd hoor heb nog nooit zoiets meegemaakt op markt plaats.

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:57

Ziolette schreef:
liannes schreef:

wie de TS of die verkoopster?

de ts natuurlijk,
Laatst bijgewerkt door liannes op 28-12-05 20:00, in het totaal 1 keer bewerkt

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:59

en voor 600 worden die niet geslacht, maar voor minder,
en inderdaad, het verhaal klopt van geen meter,
ik weet er inmiddels meer van, maar laat haar zelf maar met het verhaal komen, en dan kan er een slotje op

schattebol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:03

liannes schreef:
ik weet er inmiddels meer van, maar laat haar zelf maar met het verhaal komen, en dan kan er een slotje op

Ja nu maak je ons wel nieuwsgierig

liannes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 20:14

heb contact met hun opgenomen, en het paard is van een pensiongast, die hem wil verkopen, en die komt uit frl, staat er net,
en ze geven geen les, etc, etc, etc,
paard mag aan alle kanten gekeurd worden, dusssss...........een pennyverhaal,
reken er maar op dat ze of onder een ander profielnaam inlogd
, of nooit weer wat van haar laat horen,

of.....die mensen liegen alles bij elkaar, maar dat betwijfel ik