ik heb een anky probleem wie weet raad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Krijtje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:07

Hier nog eentje die haar pokke-pad van Anky heeft vervloekt en verkocht
Heb een paar pufferpads van HH, ben er super tevreden over, nog heerlijk zacht en perfecte pasvorm! Die nieuwe ben ik niet zo over te spreken, vind ze erg dun aanvoelen, die pufferpad de luxe is veel dikker en zachter
Van Ankypads krijgt mijn paard ook schuurplekken, en ja, mijn zadels passen allemaal perfect, elke boom is er uit gehaald en exact aan de bouw van mijn paard aangepast, het geschuur komt dus echt van Anky's pokke-pad

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:23

mijn pony had ook last van de schuurplekken acter het zadel. ik had daarvoor een polypad onder het zadel liggen en daar had hij geen last van. Een ander paard dat ik rijd heeft helemaal nergens last van en die word dagelijks gereden met een anky.

_Natasja_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 23:26

Wij hebben op alle manege paarden en pony's ook anky's liggen. En bij maar 1 paard schuift het als ze hem niet aansingelen. Ik zweer erbij en blijf van mening:

Als je er van af wil PM mij maar.

Kit_for_ever

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 19:33

Nu weet ik zeker dat het daarvan komt!!! Ik heb mijn merrie begin van de winter geschoren en ze kreeg al snel schuurplekken. Nu is inmiddels haar hele rug kaal en begint het bij de ribben ook al flink dun te worden. Ik dacht dat ze gewoon een dun velletje had maar dit werd toch wel erg extreem! okee, geen anky pad meer voor mij!

ikkemetwikke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 12:34

CAuvraySky schreef:
sidneey schreef:
hej,

Ik rijdt ook met de HH pufferpads echt geweldige dingen ook mooi voorgevormd waardoor ze dus niet schuren, echt een aanrader
hier een fototje:
Afbeelding
Dit is het VZH model dessuur is gelijk alleen iets langer (naar beneden)

groetjes marcella

Mag ik vragen welke kleur dat is?

maar dit zijn de oude modellen:de puffer pad.
er zijn nu nieuwe modellen,de TRS pad's nagenoeg hetzelfde als de anky's.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:49

Ik heb nog het oude model pufferpad in de aanbieding!! dezelfe als hierboven op de foto.. kleur bevalt me toch niet zo.. wil nu zelf een seagrass..heb dus de ice te koop met bandages erbij.. maak morgen een topic met foto`s..pad is maar 3 keer mee gereden dus nog heel mooi.. is vzh model maar past ook onder dressuur met lange bladen want dat he bik ook..

Luuz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 18:54

Misschien kun je er nog een ander dekje onder leggen
Maar zeker zonde van je vele geld wat je daaran hebt besteed..

sidneey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 19:53

Heb geen idee welke kleur het precies is
Op het label stond gewoon lich-blauw, maar het is eerder babyblauw.
Geen idee of dit het oude of nieuwe model is, maar deze zijn nog steeds te koop en ik zweer erbij
Het is de HH pufferpad de luxe.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 21:46

het is inderdaad meer tegen het babyblauw aan maar zoals die op die foto is zo is ie wel in het echt vind ik.. toen ik er bandages bij wou kopen kon ik niets vinden ... babyblauw was te licht en lichtblauw of turqoise waren te donker... heb ze uiteindlijk maar zelf gemaakt en je ziet geen verschil..

lorelei

Re: ik heb een anky probleem wie weet raad

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:17

Soma schreef:
Hoi allemaal,

Als het Anky dekje niet goed ligt, dan past je zadel gewoonweg niet helemaal goed. Als je zadel aan de achterkant mooi aansluit, dan schuren de dekjes absoluut niet. Spreek uit ervaring, diverse paarden, diverse zadels etc. gezien/gehoort...

Groetjes
Soma

dit is dus echt onzin.op mijn paard ligt een door de zadelmaker opmaat gemaakt zadel en mijn ankypad schuurt ook aan de achterkant

Georgette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 13:51

Heb je niet alleen last van met Anky dekjes hoor. Met andere dekjes kan het ook gaan schuren. Paard dat ik rijd voor iemand heeft ook schuurplekjes van een dekje van Kavalkade volgens mij.

Susanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 18:11

Ik heb zelf erg goede ervaringen met een anky pad. Geen schuurplekken, hij is weer snel droog en blijft mooi in de was. Ik vind de stof van de HH pad een beetje slapjes, maar heb hem eerlijk gezegd nog nooit geprobeerd.

Wat ook een aanrader is zijn de dekjes van Equiline. Die hebben een mooie (pas)vorm en je hebt ze in dikkere en dunnere modellen. Blijven super liggen. Enige nadeel is dat ze wel sneller verkleuren bij het wassen.

lorelei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-06 21:08

weet iemand dan ook waar je de dekjes van equiline kan kopen/bestellen?

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 21:50

*schop*

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:58

oeeee ik heb hetzelfde probleem wat een zeer pijnlijk probleem is geworden ik had het niet enkel van de ankypads maar ook van die neppe pads wat ik zeer spijtig vind wat ik vind het super dekjes maar zodra ik aan die schuurplek kom zakt hij helemaal inmekaar dus ik heb alle neppe pads verkocht ik heb nog 2 ankypads hier
1 navy blauw en 1 lemon setje ik wil ze eigenlijk niet verkopen maar toch ook wel weer :S

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 22:44

Ik heb het vaker van mensen gehoord. Ze schijnen te schuiven en zo veroorzaken ze druk- en schuurplekken. Zonde van het geld..

Prissiej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 23:26

bij mij niet 8)
heb nergens last van
en vind ze echt fijn in gebruik !

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-06 10:22

Ik heb gisteren met een Harry horse dekje gereden en daar die zijn gevormd over de rug.
Ik moet zeggen deze lag als een huis op mijn ronde pony (zie profiel)

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:24

Ik vind de Anky pads super. Heb er nu 5 van. We hebben alle andere dekjes aan een manege geschonken omdat we die niet meer gebruikten en alleen nog maar de Anky pads gebruiken. Ze liggen fijn op onze paarden, dus geen schuurplekken, blijven mooi ook na veel wassen, drogen snel op, voelen lekker aan en zijn snel te verwisselen ( geen stomme lusjes).
Dus voor ons geen andere meer dan die van Anky

Alane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 23:41

en ik vind de pasvorm van de HH pufferpads bagger, dan liever een rambo of een anky...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:49

Ik vind de Anky pads juist super van kwaliteit en heb ze op veel verschillende paarden gebruikt. Het paard dat ik nu heb krijgt er ook schuurplekjes van, so be it, dan maar een ander dekje gebruiken. Het is net hoe het ligt, heeft met de vorm van de rug van je paard te maken en niet met "slechte kwaliteit" oid.

Passier heeft super zadels, maar als jou paard er toevallig geen past betekent dat toch ook niet meteen dat Passier een slecht merk is

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:54

Het is wel balen als je voor veel geld zo'n dekje hebt gekocht en je krijgt er schuurplekken van.
Ik moet zeggen dat ik er gelukkig een last van heb en mijn paard is echt super gevoelig voor van alles aan zijn velletje. Ik let er wel altijd goed op dat ik ze hoog in de kamer trek bij het opzadelen.
Ik heb er 2 maar ik zou er best meer willen hebben als ze niet zo prijzig waren. Ze schelen me een hoop wasgoed.

develwife

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 10:56

Hoi,

Ik heb ook ankydekjes maar ik heb er nooit geen last van.

Groetjes

noraahlover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 14:12

Ik had topic geplaatst, maar daar zit slotje op omdat er al heel veel over anky dekjes waren, ik weet nu niet zo cker meer of ik nog wel 1tje ga kopen, want de meningen zijn nog al wisselend.
Ik hou dit topic in de gaten.

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-06 16:49

Denk eigenlijk dat je ook niet echt alleen maar op de menigen van anderen moet afgaan.. Kijk elk dekje ligt op elk paard net iets anders.. Dat is met dekens ook zo. het ene paard kan wel last hebben van de anky pads maar zo hoeft het andere paard er geen last van te hebben.. dat is heel verschillend..Dus een anky pad hoeft niet per difinitie niet goed te liggen maar dus ook niet altijd verkeerd te liggen.. mocht je er echt niet uitkomen dan kan je altijd eerst een geleende anky pad proberen of je koopt er een mocht het niet bevallen dan merk je dat gauw genoeg en kan je hem altijd hier op bokt of elders op internet te koop aanbieden zoals je ziet is er altijd wel vraag naar en raak je de pad meestal voor een lekker bedrag nog kwijt...succes met je keuze