vreemde koper voor paard...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-05 19:37

Euhmz... ja, dat bedoelde ik, had niet gezien dat je het kon opvatten zoals jij nu deed, moet ik idd maar op letten dan

Ojajoh

Re: vreemde koper voor paard...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-05 17:31

zo ben ik weer...heb het topic even opgezocht aangezien ik geen mailtjes van bokt hierover heb gekregen (en dat staat wel ingesteld)

ze heeft pas vandaag weer gereageerd..
koeienletters heeft ze gebruikt...vriendelijke tekst met een beledigd overkomen(i.v.m. de koeienletters)
maar ik kan het ook verkeerd opvatten natuurlijk

dit was haar mail:
HAVE MY MONEY SPENDS NO MATTER WHAT COUNTRY, I HAVE 2 FREINDS I BOUGHT HORSES FOR ALREADY AND AM NOW LOOKING FOR MYSELF A HORSE 3 HORSES PER CONTAINER FOR SHIPPING, I DO LIKE YOUR HORSE VERY MUCH BUT I CANT SEEM TO CONVINCE YOU I AM A GOOD HOME, I WISH YOU BEST OF LUCK IN FINDING HIM A GOOD HOME OR AT LEAST CLOSE TO WHAT I OFFER MY HORSES..
SINCERELY
JANET

afijn...

weet dat ik eigenlijk te vrouw niet mag bevooroordelen
maar mijn gevoel hierbij is niet goed...

dan maar wat langer strubbelen om hem hier in nederland te verkopen...
hij is lief en leuk...en een leuk baasje vinden zal vast wel lukken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:01

Ik denk dat je onterecht haar niet vertouwd, maar dat is mijn mening. Succes met je verkoop.

solarpleure

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:18

Ook in deze mail zitten weer fouten, die ik niet vertrouw.
Bij de vorige mail stonden er heel veel i in plaats van I...
In America of welk ander engelstalig land is i geen woord. Een amerikaan, engelsman of weet ik wie zou zet automatisch een I neer.

Bij deze mail heb je de fout dat de zinsbouw niet klopt: AND AM NOW LOOKING FOR MYSELF A HORSE.
En dat I AM A GOOD HOME, het kan wel, maar is niet logisch opgebouwt. Ook de: I WISH YOU BEST OF LUCK
Het is I wish you THE best of luck, of I wish you best luck...

Maarja, verder is het probleem volgens mij nu over, aangezien het paardje gewoon in Nederland blijft

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:18

bah wat vind ik dit naar! Arme vrouw wordt al veroordeeld voordat ze het recht heeft om zichzelf te bewijzen! Het doet mij pijn dat mensen al zo ver gekomen zijn dat ze zo direct en zo hard over mensen oordelen! Natuurlijk is er de mogelijkheid dat de vrouw niet ter goeder trouw is, maar zo als de waard is vertrouwt hij zijn gasten!

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:20

ik zou mijn paard ook niet naar het buitenland verkopen..

en als je er geen geod gevoel bij heb moet je het gewoon niet doen!

Junior2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-05 20:26

ik heb dus ook zo iets gehad via een verkoopsite vroeg iemand een paard tekoop.Achteraf kwam dit uit Zweden daar heb ik helemaal geen probleem.Als het een goed plekje is vind ik het goed.Ik foto s gestuurd.She was folling in love .Ik dacht dat zit goed.Een beetje over en weer gemaild en opeens niets meer.Stom he het is toch een kleine moeite om te mailen sorry het word niets.

marielle787

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:46

Hoi,
Ik zal ook eerst goed nadenken voordat je hem wel zou verkopen aan die vrouw..
Want als je het paard niet wil komen opzoeken in nederland dan zit het waarschijnlijk niet helemaal goed.
En natuurlijk is dit niet in alle gevallen zo maar het is wel jou paard dus ik zal zeggen verkoop hem lekker aan iemand in nederland dan weet je tenmiste zeker dat hij god terecht komt!
Veel succes met de verkoop

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-05 11:55

Ik denk dat de vrouw in kwestie zich terecht beledigd voelt.
Alsof je door een nederlander niet opgelicht kan worden.

Het is toch niet zo moeilijk om te geloven dat ze echt een paard wil kopen, nederlandse paarden zijn daar erg populair. Als het nep zou zijn merk je dat wel als het menens wordt met betalen e.d.
Ik zou het wel leuk vinden als een paard van mij naar het buitenland zou gaan. Leuke bestemming op vacantie..

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:26

Hoi ik heb sinds 1 week ook contact met deze vrouw Janet uit amerika,
ze wil 2 jonge paarden bij mij kopen, een ruin en een hengst.
Ze wil ze dan laten staan tot eind februari en dan de stalling ook betalen tot die tijd, ook wil ze de hengst gecastreerd hebben, heeft iets te maken met het transport en bloedtesten geloof ik zover ik het begreep.
Ik weet dus niet of ze te vertrouwen is, wel heb ik alle correspondetie doorgemailt naar iemand die vaker zaken doet met het buitenland en voor hem zag het er vertrouwd uit. Hij zij wel dat ik moest zorgen dat ze een aanbetaling deed en de castratie +stalling vooruit moet betalen dan heb je een zekerheid. Dit is wat hij mij vertelde.

Janet mailde me ook dat een kennis van haar mij kon helpen met het regelen van papieren, bloedtesten voor het transport.

HIer onder heb ik wat staan wat ze mij heeft gemailt:

Myra, can you send how tall what level riding and pics i have responded to a few different sale adds, so i am not sure which horses are yours eitherVBG!!!Look forward to hearing back from you.
janet

Myra they are both lovely and hard to tell apart, they have similar look, the price on gelding is listed in u s dollars on wesiter i found him but want to be sure we have same number in mind, as it gives a leeway between prices, please respond with price asap and other information
janet

The stallion on us sporthorse is listed at 2400 u s dollars, he is kwpn reg? How old exactly, for exporting makes big difference in quarantine price, i look forward to hearing from you yet again..No bumps or blemishes right?
janet

How much are you asking for the gelding? We are trying to get a container together for end of feb, we would like to put a deposit on the stallion pay in full prior to flight as we need him gelded, If price is within our means we could buy both, deposits on both, they will need bloodwork passports and we are using klm cargo, horse service is guy named lau,he can tell you exactly what horse needs, to leave country, we are willing to pay reasonable amount for keeping them till they leave, the stallion you never responded as price on web listed at 2400 u s dollars, is this correct? We love your boys Myra, please respond when you receive this mail.
thankyou
janet

Your horse is listed on u s sporthorse for sale he is listed in u s dollars go to site hit american flag for english and look at price.
janet

Payment, is electronic to your account, we are interested in your boys, hope we can work something out.I wait to hear from you again.We have shipped one other time through klm cargo .
janet

dit is wat ze mij heeft gemailt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:31

LDRD schreef:
In ieder geval natuurlijk nooit zonder dat ze hem gezien hebben op transport zetten!

Tenzij ze van te voren al het geld op je rekening hebben overgeschreven en je dus geen risico meer loopt. Accepteer geen checks, maar laat ze het bedrag daadwerkelijk 'normaal' overmaken.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:38

[***] schreef:
Ik denk dat de vrouw in kwestie zich terecht beledigd voelt.
Alsof je door een nederlander niet opgelicht kan worden.

Het is toch niet zo moeilijk om te geloven dat ze echt een paard wil kopen, nederlandse paarden zijn daar erg populair. Als het nep zou zijn merk je dat wel als het menens wordt met betalen e.d.
Ik zou het wel leuk vinden als een paard van mij naar het buitenland zou gaan. Leuke bestemming op vacantie..

In dit geval is het wel weer zo dat de goeden onder de kwaden moeten lijden. Ze kan best wel p*ssed zijn dat ze niet wil verkopen, maar better safe than sorry, zou ik zo zeggen.
Overigens zou ik het ook niet leuk vinden om vreselijk veel moeite te doen voor iemand die je uiteindelijk in de kou laat staat, je wil belazeren, en/of toch niet het ideale tehuis is voor je geliefde paard.

whoopylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 18:56

Gaat het beide om dezelfde janet?

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 19:49

Grappig om te lezen...
Niet zo lang geleden heb ik ook een paard te koop aangeboden op verschillende sites (sporthorses, marktplaats en bokt) voor mijn instructrice. Ik heb de foto's gemaakt voor de verkoop en aangezien mijn instructrice niet handig is met computers heb ik ook maar de advertenties gedaan

Al snel reageerde er een vrouwtje uit de USA via mail. Ik had bij de advertenties gezet; Niet e-mailen, alleen telefonisch reageren. Dat de Amerikaanse me mailde vond ik niet zo heel raar, want het stond erbij in het Nederlands.
Ze had duidelijk interesse in het paard en had wat vragen. Dus ik stuurde haar per e-mail het telefoonnummer van mijn instructrice aangezien ik niet alle vragen kon beantwoorden.
Toen kreeg ik een mail terug dat ze niet kon bellen omdat ze in de USA woonde (ja en?). Goed ik alsnog alle vragen in overleg beantwoord. Meerdere keren aangegeven dat het om een paard in hogere(!) prijsklasse ging.

Na weet ik hoeveel vragen en e-mails geeft ze aan meerdere jonge paarden op het oog te hebben, maar wilde niet meer dan 4500-5000 euro uitgeven!!
Ten eerste noem ik dat geen hogere prijsklasse en ten tweede; als je een paard vanuit NL. naar de USA laat vliegen moet het toch wel een wat aparter paard zijn en daar betaal je dus ook voor.

Al met al, een verspilling van mijn tijd...

mel77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:55

ik weet niet of het om dezelfde janet gaat, maar de kans ik groot dat het wel zo is.

Dit is wat ik vandaag van haar binnen kreeg:

I have spoken with partner, we definetly want to work something out with you for your 2 horses we definetly want stallion gelded, it will take at least 4 weeks to heal so best he stay anyway a while. We need account information rban and swift code as well as account and name on the account.We will pay board from February till they leave country,they will need specific vetting to fly we also need you to transport them to airport when they are leaving.We will pay for vetting to leave country. You do the transport to airport .I am sending site to make us to euro, so you can see what difference is, please let me know if this sounds ok to you.
janet

Het klinkt opzich vertrouwd maar het is altijd lastig zoiets.

Maaiikii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 19:58

Ik vind het maar een vreemd type zo te horen.
Als ik jou was zou ik je paard niet aan haar verkopen als je het niet vertrouwd.

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:07

ik vind dat ze voor een amerikaan wel veel typefoutjes maakt en simpele woorden gebruikt ze vergeet heel vaak woorden en ik vind dit niet echt vertrouwd overkomen.. zou het zelf niet zo snel doen

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:40

MariskaFally schreef:
ik vind dat ze voor een amerikaan wel veel typefoutjes maakt en simpele woorden gebruikt ze vergeet heel vaak woorden en ik vind dit niet echt vertrouwd overkomen.. zou het zelf niet zo snel doen

dat valt mij ook op.veel spel fouten en woorden die vergeten worden.
Ik heb veel amerikanen rare dingen zien doen, maar een paard kopen vanaf alleen een foto

Al wel een keer mee gemaakt dat ze een paard kochten vanaf een videoband.Maar ik denk dat dat ook komt omdat die mensen heel vertrouwd waren met de commisionair.

MariskaFally

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:43

ja het is wel vreemd ze wil dan die 2 pony's kopen maar weet niet wat voor gangen ze hebben enz. misschien lopen ze wel niet zo heel mooi (voorbeeld) het lijkt mij toch voordat je een paard koopt dat je eerst wilt weten hoe hij is en hoe hij loopt enz..

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:46

maverick schreef:
MariskaFally schreef:

dat valt mij ook op.veel spel fouten en woorden die vergeten worden.
Ik heb veel amerikanen rare dingen zien doen, maar een paard kopen vanaf alleen een foto

Al wel een keer mee gemaakt dat ze een paard kochten vanaf een videoband.Maar ik denk dat dat ook komt omdat die mensen heel vertrouwd waren met de commisionair.

Dan maak je duidelijk niet veel paardenkopende amerikanen mee

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:57

euhm toch wel. Maar onze amerikaantjes komen gewoon netjes overgevlogen, en de paardjes hier bekijken. [/

Myrthe1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:11

ik weet niet hoor, eerst dacht ik jullie zijn wel erg argwanend, maar toen keek ik eens goed naar de tekst!
Men ze maakt wel heel erg rare fouten voor iermand die Engels als moedertaal heeft.........Vinden jullie niet?
Lijkt meer op schoolengels........

Jolien_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:22

Ik weet niet wat ik hier van moet denken, ze is blijkbaar wel erg geinterseerd in jou paarden, ik zou het zelf persoonlijk niet doen,
niet dat ik gevooroordeeld ben, maar de US is zo ver weg. en ik bedoel, je kan ze toch ook gewoon in Nederland verkopen?!

Succes dr mee, ik blijf deze topic ook wel volgen ja !

Liefs Jolíen !

Caira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:25

maverick schreef:
euhm toch wel. Maar onze amerikaantjes komen gewoon netjes overgevlogen, en de paardjes hier bekijken. [/
[/quote]

hmm bij ons eigenlijk nooit, dat gaat allemaal van de foto af!

maverick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 22:28

nou, bij ons dus niet.bij hooge uitzondering per video.Maar weet dan ook wat voor paarden jullie hebben.Bij hunters gaat t toch heel anders,en dat is ook logisch,want voor het prijskaartje wat aan die paarden hangt, zou ik ook geen genoegen nemen met alleen een foto.