Rood strikje/lintje in staart?!?!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:56

VValar schreef:
runningkawa schreef:
4 jarige kwpn-ers
voor het eerst mee op onderlinge springwedstrijden

Ik had het over het type paard

van lompe bokken,brutale opdonders, tot achter de teugel kruipende rillende paardjes

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:58

runningkawa schreef:
van lompe bokken,brutale opdonders, tot achter de teugel kruipende rillende paardjes

Dan zou jij juíst moeten weten dat slaan niet altijd de oplossing biedt.

Pollewoppy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 17:59

runningkawa schreef:
ja dat weet ik

maar zonder het veraden voor de mensen die het niet weten
jij hoort ten allertijden je paard onder controle te hebben, ook al heeft hij een strikje in

Sorry, maar ik vind dit wel heel erg kort door de bocht.
Je kan je paard nog zo onder controle hebben, maar onbenulligheid van een ander heb je niet in de hand.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:00

ik heb vroeger (héél erg lang geleden) slipjachten gereden met een engels volbloed met erg losse achterbeentjes met een rode strik in de staart en reken maar dat iedereen wist wat die strik betekende in die tijd.

bonnielau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:02

runningkawa schreef:
ja dat weet ik

jij hoort ten allertijden je paard onder controle te hebben, ook al heeft hij een strikje in

op deze uitspraak moet ik gewoon ff reageren hoor....ten alle tijde?? dus jij hebt jou paard ten alle tijden onder controlle? is het dan een hobbelpaard? 95% van de tijd heb ik die van mij onder controlle maar die andere 5% lukt het wel eens niet, en dat kan zijn omdat er opeens een ander met zijn neus op haar kont zit en ja dan wil zij ook wel eens dreigen, of omdat het opeens kneiterhard begint te hagelen, of ijs wat op het dak schuift etc...er zijn gewoon altijd momenten dat je je paard niet onder controlle heb. ik geloof er niet in dat er iemand is die altijd zijn paard onder controlle heeft en die een paard heeft die alles precies zo doet zoals zijn baas het wil.

en even over het rode strikje, ik vind dit een beleefdheidskwestie. maar het zou niet nodig moeten zijn als iedereen gewoon ze afstand houd, en een paard die pissig wordt omdat er een ander op ze kont loopt kan ik goed begrijpen...in de auto wordt ik ook chagerijnig van bumperklevers en goh je kan der zelfs een bekeuring voor krijgen, dus waarom zou het dan wel normaal zijn bij de paarden?
(ik geef btw mijn knollie wel op der flikker als ze dreigt naar een ander maar dat leert ze niet af, als zij vindt dat een ander te dicht op der zit dan dreigt ze daarom zeg ik ook tegen mederijders die te dicht op me komen, ze kan uithalen, zeg niet dat ze het doet maar de mogelijkheid is er.)

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:02

VValar schreef:
runningkawa schreef:

Dan zou jij juíst moeten weten dat slaan niet altijd de oplossing biedt.

ongetsraft verder laten lopen wel dan?
Ook een rillerig paard kun je giga op zijn donder geven, houd hij niks aan over, echt niet..

nee niet altijd onder controle, maar wel veel meer dan nu
Zoals gezegd door iemand anders, de strikjes lijken wel mode te worden
Naar mijn idee door ruiters die te vaak smoesjes verzinnen...

row_bow

Re: Rood strikje/lintje in staart?!?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:03

Haha zo ga je van het ene onderwerp over in het andere
Maar ja lintje dus inderdaad tegen trappen Maar als ik eerlyk ben ben ik nog nooit iemand tegengekomen die een rood lintje by zn paard in zn staart had

Xx

Fietspomp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 18:05

dat hij trapt
jaja goed opgelet met het ruiterexamen

Angela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 19:44

idd, paard heeft verhoogt trap risico...

NiNa_14

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:16

ik ben voor mits je er egt niks aan kan doen
ik heb het wel met runningkawa eens het moet geen excuus zijn
en als je paard of pony een keer uithaalt dan krijgt hij een tik
op die manier leert ie het wel af( in de meeste gevallen)

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 21:20

Ik ben het ook met runningkawa eens,
Een strikje oke,Als je paard dan ook echt losse achterbeentjes heeft,
verder de mensen die misbruik maken van NU HEB IK VOORANG daar kan ik niet tegen,

Odeale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 08:33

runningkawa schreef:

Nou, hier niet hoor! Hier zie je het maar heel weinig. Maar je brengt me wel op een idee

yfande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 12:09

Hahahaha, is bij Oddy niet nodig, je hoeft alleen naar haar oren te kijken, da's al genoeg

regine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:00

bonnielau schreef:
runningkawa schreef:
ja dat weet ik

op deze uitspraak moet ik gewoon ff reageren hoor....ten alle tijde?? dus jij hebt jou paard ten alle tijden onder controlle? is het dan een hobbelpaard? 95% van de tijd heb ik die van mij onder controlle maar die andere 5% lukt het wel eens niet, en dat kan zijn omdat er opeens een ander met zijn neus op haar kont zit en ja dan wil zij ook wel eens dreigen, of omdat het opeens kneiterhard begint te hagelen, of ijs wat op het dak schuift etc...er zijn gewoon altijd momenten dat je je paard niet onder controlle heb. ik geloof er niet in dat er iemand is die altijd zijn paard onder controlle heeft en die een paard heeft die alles precies zo doet zoals zijn baas het wil.

en even over het rode strikje, ik vind dit een beleefdheidskwestie. maar het zou niet nodig moeten zijn als iedereen gewoon ze afstand houd, en een paard die pissig wordt omdat er een ander op ze kont loopt kan ik goed begrijpen...in de auto wordt ik ook chagerijnig van bumperklevers en goh je kan der zelfs een bekeuring voor krijgen, dus waarom zou het dan wel normaal zijn bij de paarden?
(ik geef btw mijn knollie wel op der flikker als ze dreigt naar een ander maar dat leert ze niet af, als zij vindt dat een ander te dicht op der zit dan dreigt ze daarom zeg ik ook tegen mederijders die te dicht op me komen, ze kan uithalen, zeg niet dat ze het doet maar de mogelijkheid is er.)

AMEN! Met of zonder strikje gewoon afstand houden inderdaad!

Odeale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 13:36

yfande schreef:
Hahahaha, is bij Oddy niet nodig, je hoeft alleen naar haar oren te kijken, da's al genoeg

Ja, daarom heb ik het tot nu toe ook niet gedaan, haar lichaamstaal is duidelijk genoeg

Surion

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:15

Ach , weer iets bijgeleerd

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:17

jullie rijden zeker nooit los met meer dan 5 man in en bak ofzo?

Soms zit je er met 15
dan is het niet altijd te voorkomen dat je dicht achter of voorbij gaat.

En zeker niet als je dan ook nog steeds als een boog om een strikje heen moet..
Dan koeken de andere 15 ook allemaal bij elkaar

nou, dan gaat mijn lol er snel vanaf, omdat iemand anders een zeik knol heeft en ik een goed opgevoede??
Rare wered..

ElCamino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:26

Een beetje geven en een beetje nemen denk ik altijd maar....
Je ziet gauw genoeg aan de houding van de ruiter of deze persoon er misbruik van van dat zijn paard een rood strikje draagt of dat de persoon het ook erg vervelend vindt.

Je hebt een paard niet altijd onder controle maar een serieuze wedstrijdruiter zal er met of zonder strikje alles aan doen verveende situaties te vermijden net zoals mede-ruiters er op hun beurt ook rekening mee houden.

We moeten niet alles altijd zo uit het verband trekken.... beetje gezond verstand en alles gaat goed.
Er zijn denk ik meer irritaties in de losrijbak dan alleen die over het rode strikje tenslotte (snijden, voorrang nemen, halthouden op idiote plekken, naast elkaar stappen etc etc)

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:37

Bij ons zie je het regelmatig bij de ruiters die handels paarden hebben. Die paarden zijn vaak wat rillerig en angstig en gaan dan slaan. Omdat er dan vaak mensen in de baj rijden die liever op de grond zoeken naar geld is dit verdomd makkelijk om ongelukken te voorkomen.

Tuurlijk hoor je je paard onder controle te hebben alleen heb je vaak ook te maken met "groene"paarden die voor het eerst op wedstrijd gaan en dan OPEENS alles eng vinden. Als je dan als ruiter niet echt een held bent zit je met een probleem. Wees dan verstandig zoek een rustige plek op. Deze paarden moet het ook leren en leren door je het te doen.

Net als de kreet die ik regelmatig hoor: waarom ga je de weg op met je paard als hij niet verkeersmak is???. Nou ja misschien moet hij ook de kans hebben om het te leren??.
Beetje kortzichtig vaak.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 15:57

Ik heb altijd jonge paarden gerden, dus weet idd hoe het is

juist, dan ga je naar concoursen waar je weet dat er veel ruimte is
Andere plekken vermijd je, daar ga je niet heen.

Maar waarom kan dat alleen met handelspaarden??

UrbanL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 16:19

Omdat ze weten dat een hoop "prive" ruiters niet opletten en vlak langs ze heen rijden met alle gevolgen van dien.

Denk ook dat veel "prive" ruiters dit niet eens kennen dat rode lintje.

Odeale

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:19

runningkawa schreef:

Soms zit je er met 15

nou, dan gaat mijn lol er snel vanaf, omdat iemand anders een zeik knol heeft en ik een goed opgevoede??
Rare wered..

nounou, als je een rode strik in doet hoeft dat toch niet te zijn omdat een paard altijd in het wildeweg om zich heen knalt? het kan toch ook zijn dat hij het een keer gedaan heeft en de ruiter met de rode strik alleen een waarschuwing wil geven voor de veiligheid vd andere ruiters? Het blijven dieren hoor....als je dan gelijk al niet meer op concours mag gaan....

Het is ook niet altijd te voorkomen. Maar je voorkomt het wel eerder als je zo´n strik hebt denk ik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 17:20

en zo lekker alle ruimte opeist

bonnielau

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 18:11

runningkawa schreef:

Soms zit je er met 15

Rare wered..

ik rij vaak genoeg met meer dan 5 man in de bak en ook wel eens met minder dan 5 en zelfs dan heb je wel eens mensen die niet opletten en bovenop je zitten, je kan zelfs als je met meer dan 15 in een 20x40 bak rijd makkelijk ruimte houden, als je maar gewoon een beetje oplet en niet alleen maar met jezelf bezig houd. ik vind het gewoon een kwestie van beleefdheid en oplettendheid, je moet zo vriendelijk zijn om gewoon altijd je afstand te bewaren (of een paard nou een rood strikje heeft of niet) en als je dat niet wilt dan moet je lekker in je eentje in een bak gaan rijden dan hoef je op niemand anders te letten.

Citaat:

nou hier in mijn regio niet, heb er eigenlijk nog nooit 1 gezien zit ik me nu te bedenken..

Vajramani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-05 21:48

Hier meld zich nog iemand die met een rood lintje rijd. En dat doe ik echt niet voor de lol of om de bak af te dwingen.
Ik rij met een 4 jarige met bij tijden losse achterbenen. Dit heeft ze van jongs af aan al gehad.
In principe gaat het goed, maar ik moet niet iemand tegen komen die overmatig de zweep gebruikt of mij telkens afsnijdt of de kont van mijn merrie er af rijdt. Mijn merrie wordt dan steeds zuurder en slaat vervolgens haar achterbenen uit. Ik straf haar wel als ze chagerijnig wordt.
Als uiteindelijk iemand dan een trap krijgt, is gelukkig nog nooit gebeurt, omdat zij telkens vlak achter mij langs krijgt, is het ook hun eigen schuld. Ze zijn gewaarschuwd.
Ik probeer er zelf zoveel mogelijk rekening mee te houden en het in de gaten te houden.
Overigens is het bij haar erger geworden nadat zij zelf een keer getrapt is door een ander paard.